حذف پس‌ زمینه تصاویر در Word (+ دانلود فیلم آموزش گام به گام)

۱۴۲۵۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
حذف پس‌ زمینه تصاویر در Word (+ دانلود فیلم آموزش گام به گام)

گاهی پیش می‌آید که نیاز به حذف پس‌زمینه‌ی یک تصویر در Word و ایجاد یک پس‌زمینه‌ی شفاف برای آن را دارید. درست است که برای این کار می‌توانید از نرم‌افزارهای ویرایش تصویر پیشرفته استفاده نمایید، ولی امکان انجام آن از طریق خود «مایکروسافت ورد» نیز فراهم است.

فیلم آموزشی حذف پس زمینه تصاویر در Word

دانلود ویدیو

دلایل زیادی برای حذف تصویر پس‌زمینه می‌تواند وجود داشته باشد. شاید بخواهید بر روی یک شیء یا شخص تمرکز نمایید و نگذارید پس‌زمینه‌ی تصویر مزاحم کار شما شوند. شاید هم رنگ پس‌زمینه مناسب سند شما نباشد. شاید بخواهید آرایش متن در کنار تصویر را تنظیم کنید. در هر صورت انجام این کار در ورد بسیار ساده بوده و ما در این مطلب روش این کار را به شما آموزش خواهیم داد.

تنها مساله‌ای که وجود دارد این است ابزارهای ویرایش تصویر در ورد به خوبی و پیشرفتگی ابزارهای موجود در فتوشاپ یا سایر نرم‌افزارهای ویرایش تصویر نیستند. معمولا این ابزارها زمانی کاربرد دارند که تصویری ساده با سوژه‌های کاملا مشخص داشته باشید.

حذف تصویر پس‌زمینه در Word

در نرم‌افزار Word با استفاده از گزینه «Remove Background» می‌توانید پس‌زمینه تصاویر را در چند گام ساده حذف کنید.

حذف تصویر پس‌زمینه در Word

فرض می‌کنیم که تصویر خود را وارد Word کرده‌اید. پس از این کار، بر روی تصویر مورد نظر خود کلیک کنید. پس از انجام این کار متوجه ظاهر شدن یک زبانه‌ی «Format» در Word می‌شوید. وارد آن زبانه شده و بر روی گزینه‌ی Remove Background در سمت چپ کلیک کنید.

حذف تصویر پس‌زمینه در Word

پس از این کار، Word بخش‌های پس‌زمینه را به رنگ بنفش تغییر خواهد داد و با تایید شما تمامی بخش‌های بنفش حذف خواهند شد. این علامت گذاری بر اساس شناسایی خودکار Word از تصویر صورت می‌گیرد.

حذف تصویر پس‌زمینه در Word

همانطور که در بالا مشاهده می‌کنید، Word به آن خوبی که انتظار می‌رود نمی‌تواند پس‌زمینه را شناسایی کند. با این حال این قضیه مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کند، چراکه ورد ابزارهای مناسب برای تنظیم کردن این بخش‌ها را در اختیارمان قرار داده است.

اینک باید یک زبانه‌ی «Background Removal» جدید در در بین زبانه‌ها موجود باشد. از چپ به راست به ترتیب می‌توانید از این ابزارها برای علامت زدن بخش‌هایی که می‌خواهید نگه دارید، بخش‌هایی که می‌خواهید حذف شوند، لغو تمام تغییرات و اعمال تغییرات استفاده کنید.

در مثال بالا مشاهده می‌کنید که Word به خوبی پس‌زمینه را شناسایی نکرده است. برخی از بخش‌های چمن علامت نخورده‌اند و در عوض بخشی از ببر ما برای حذف شدن علامت خورده است. حال می‌خواهیم از دو ابزار «Mark Areas to Keep» و «Mark Areas to Remove» برای تنظیم کردن دقیق این بخش‌ها استفاده نماییم.

کار را با علامت زدن بخش‌هایی که می‌خواهیم نگه داریم شروع می‌کنیم. ابزار «Mark Areas to Keep» را برگزینید.

حذف تصویر پس‌زمینه در Word

با این کار نشانه‌گر ماوس به شکل یک قلم در خواهد آمد و به شما اجازه‌ی علامت زدن بخش‌هایی که می‌خواهید نگه دارید را می‌دهد. هم می‌توانید در جایی کلیک کرده و یا بخشی را علامت بزنید. برای پیدا کردن بهترین حالت این ابزار می‌توانید کمی روی تصویر خود آزمایش انجام دهید. توجه داشته باشید که در هر زمان با انتخاب گزینه‌ی «Discard All Changes» می‌توانید تمام تغییرات را لغو کرده و کار را از اول آغاز کنید.

حذف تصویر پس‌زمینه در Word

پس از اینکه بخش‌های مورد نظر را برای ماندن در تصویر علامت زدید، می‌توانید در هر جایی خارج از تصویر خود کلیک کنید تا تغییرات اعمال شوند. پس از علامت زدن بخش‌های مربوط به ببر، اینک تصویر ما به شکل زیر خواهد بود.

حذف تصویر پس‌زمینه در Word

حال باید بخش‌هایی که می‌خواهیم از تصویر حذف شوند را انتخاب کنیم. در تصویر مشاهده می‌کنید که هنوز قسمتی از پس‌زمینه باقی مانده است. این دفعه بر روی گزینه‌ی «Mark Areas to Remove» کلیک کنید.

حذف تصویر پس‌زمینه در Word

مجددا نشانه‌گر ماوس شما تبدیل به یک قلم خواهد شد. اینک می‌توانید بر روی هر بخش کلیک کرده یا بخشی را علامت بزنید تا حذف شود. با انتخاب هر بخش، آن ناحیه رنگ بنفش به خود خواهد گرفت.

حذف تصویر پس‌زمینه در Word

پس از اتمام کار، در خارج از تصویر کلیک کنید. اگر از تغییرات اعمال شده راضی بودید، بر روی گزینه‌ی «Keep Changes» کلیک کنید تا تغییرات اعمال شوند.

حذف تصویر پس‌زمینه در Word

اینک باید یک تصویر بدون پس‌زمینه و تمیز داشته باشید.

حذف تصویر پس‌زمینه در Word

اگر این مطلب برای‌تان مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

^^

بر اساس رای ۱۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
HowToGeek
۲ دیدگاه برای «حذف پس‌ زمینه تصاویر در Word (+ دانلود فیلم آموزش گام به گام)»

عالی بود

خیلی عالی من مشکلم حل شد ولی اموزش نه اموزک D:

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *