AnyDesk یا TeamViewer یا RemotePC کدام بهتر است؟

۴۳۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
AnyDesk یا TeamViewer یا RemotePC کدام بهتر است؟

نرم‌افزارهای دسکتاپ ریموت برای بسیاری از کسب‌وکارها و افراد با جابجایی زیاد مناسب هستند که نیاز دارند به رایانه‌هایی دسترسی داشته باشند. کامپیوتر مورد نیاز چنین قشری گاهی ممکن است در اتاق کناری و یا گاهی نیز در قاره‌ای دیگر قرار داشته باشند. شرکت‌های زیادی وجود دارند که این نوع از کارکردها را ارائه می‌کنند، اما شما به راهکاری نیاز دارید که سریع، امن، پایدار، و البته به صرفه باشد. در این نوشته به مقایسه سه نرم‌افزار مختلف این عرصه پرداخته‌ایم تا بتوانید متوجه شوید کدام یک از نرم‌افزارهای AnyDesk یا TeamViewer (+) یا RemotePC (+) برای رفع نیازهای شما مناسب‌تر هستند. در طی این راهنما به بررسی قابلیت‌ها، عملکرد، سهولت استفاده، پشتیبانی و قیمت هر کدام از این نرم‌افزارها خواهیم پرداخت.

در ابتدای این مقاله باید متذکر شویم که نرم‌افزار TeamViewer مدتی است که IP-های کاربران ساکن ایران را مسدود ساخته است و در صورتی که می‌خواهید از این نرم‌افزار برای اتصال به دسکتاپ ریموت استفاده کنید، باید این نکته را در نظر داشته باشید.

قابلیت‌ها

همه این محصول‌ها، امکان دسترسی بی‌واسطه را طوری فراهم می‌سازند که گویی رو‌به‌روی دستگاه ریموت نشسته‌اید و فرقی نمی‌کند که سیستم عامل رایانه مورد نظر، ویندوز، مک یا لینوکس و یا پلتفرم‌های موبایل اندروید یا iOS باشد. دو نرم‌افزار AnyDesk یا TeamViewer از کروم‌بوک‌ها نیز پشتیبانی می‌کنند که سیستم عامل کروم را اجرا می‌کنند.

با این حال، نقطه تمایز TeamViewer در این است که از سوی 127 سازنده سیستم عامل و دستگاه‌ها چه در فضای موبایل و چه اینترنت اشیا پشتیبانی می‌شود. به این ترتیب تیم‌ویوور از همه رقبای خود جلو می‌افتد و این موضوع از طریق گزارش‌ها و بررسی‌های شرکت‌های مستقل نیز تأیید می‌شود.

AnyDesk یا TeamViewer

کار تیمی

اگر کسب و کار شما در مکان‌های جغرافیایی متفاوتی پراکنده است، در این صورت داشتن امکان کار تیمی به صورت ریموت برای شما حائز اهمیت بالایی خواهد بود. همه راهکارهایی که در این نوشته معرفی می‌کنیم، امکان کار تیمی ریموت را روی اسناد یا ارائه‌ها به صورت همزمان فراهم می‌سازند. اما RemotePC و TeamViewer در این زمینه قابلیت‌های بیشتری نسبت به AnyDesk ارائه کرده‌اند و از گفتگوی متنی، صوتی و ویدئوکنفرانس پشتیبانی کرده و امکان ضبط نشست‌های ریموت را نیز فراهم ساخته‌اند.

مدیریت

هر سه راهکار نرم‌افزاری مورد بررسی در این مقاله دارای کنسول مدیریت تحت وب هستند که امکان مدیریت کاربران، مخاطبان و اتصال‌ها را فراهم ساخته است. همچنین ابزارهای گزارش‌دهی را برای ردگیری نشست‌ها و فعالیت‌ها عرضه می‌کنند.

AnyDesk یا TeamViewer از توزیع گسترده و خودکار و همچنین برندسازی سفارشی پشتیبانی می‌کنند، اما TeamViewer در این زمینه پا را فراتر گذاشته و سیستم ردگیری و یکپارچه‌سازی خاص خود را برای پلتفرم‌های helpdesk و CRM ارائه کرده است.

امنیت

زمانی که داده‌ها بین دستگاه‌ها مبادله می‌شوند، امن ساختن اتصال‌ها اهمیت بالایی پیدا می‌کند. هر سه محصول مورد بررسی، سطوح بالایی از امنیت را با رمزگذاری و تأیید هویت اتصال‌ها ارائه کرده‌اند. با این حال TeamViewer برخی قابلیت‌های اضافی ارائه کرده است که آن را در این زمینه متمایز می‌سازد. از جمله این موارد شامل حفاظت در برابر بدافزارها، پشتیبان‌گیری از داده‌های ریموت و مانیتورینگ دستگاه ریموت، سرورها و شبکه‌ها است.

جمع‌بندی قابلیت‌های نرم‌افزارهای ریموت

AnyDesk و RemotePC هر دو مجموعه قابلیت‌های گسترده‌ای دارند، اما تقریباً در همه زمینه‌ها TeamViewer قابلیت‌های بیشتری ارائه کرده است که آن را یک سرو گردن بالاتر قرار می‌دهد.

عملکرد

در این بخش عملکرد هر کدام از سه نرم‌افزار مورد بررسی را مقایسه خواهیم کرد.

اینترفیس و سهولت استفاده

استفاده از هر سه اپلیکیشن دسکتاپ مورد بررسی در این مقاله و یافتن کارکردهای اصلی همه آن‌ها آسان است. مقیاس‌بندی صفحه نیز در همه آن‌ها به خوبی انجام یافته است و تصاویر روشن و شارپ هستند. اتصال به دستگاه‌های موبایل به اندازه اتصال به رایانه‌های دسکتاپ دیگر کار آسانی است.

با این حال حرکت در مسیر معکوس یعنی از موبایل به دسکتاپ کمی متفاوت است. استفاده از هر دو اپلیکیشن موبایل RemotePC و AnyDesk دشوار است. در مورد RemotePC گاهی اوقات متن‌ها به طور ناخواسته انتخاب می‌شوند. حساسیت بیش از حد لمس صفحه در هر دو برنامه مشکل ساز است.

تأخیر و منابع سیستم

همه این اپلیکیشن‌ها بر حسب میزان تأخیر و به‌کارگیری منابع سیستم عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارند. در طی فرایند تست هیچ مشکل تأخیر وجود ندارد، ردگیری ماوس روان است و کلیک‌ها موجب اجرای فعالیت‌هایی به صورت بی‌درنگ روی سیستم ریموت می‌شوند.

همچنین میزان به‌کارگیری منابع سیستم از سوی هر یک از این سه نرم‌افزار کمتر از 10% توان پردازنده بوده است.

AnyDesk یا TeamViewer

جمع‌بندی عملکرد

هر سه نرم‌افزار مورد بررسی بر حسب سهولت استفاده، تأخیر، شفافیت تصویر و استفاده از منابع سیستم کارکرد خوبی از خود نشان می‌دهند. اما استفاده از اپلیکیشن‌های AnyDesk و RemotePC دشوارتر بوده است. به همین جهت تیم ویوور از این نظر امتیاز بالاتری کسب می‌‌کند.

پشتیبانی

هر سه شرکت امکان پشتیبانی را از طریق تیکت help desk فراهم ساخته‌اند و شما می‌توانید در ادامه یک فرم را در وب‌سایت مربوطه پر کنید. در مورد AnyDesk این تنها روش برای برقراری ارتباطی با بخش پشتیبانی محسوب می‌شود. البته یک شماره تلفن نیز وجود دارد که صرفاً برای پاسخ به سؤالات بخش فروش استفاده می‌شود.

RemotePC و TeamViewer امکان پشتیبانی تلفنی را در ساعت‌های محدودی ارائه کرده‌اند. به طور خاص تیم‌ویوور در ساعت‌های اداری غالب کشورها امکان پاسخگویی به تماس تلفنی را فراهم ساخته، ولی RemotePC تنها در ساعت‌های خاصی پاسخگوی تماس‌ها است. هر شرکت یک بخش مجزا نیز در وب‌سایت خود برای «مرکز دانش» و «سؤالات پرتکرار» در نظر گرفته‌اند.

AnyDesk یا TeamViewer

RemotePC از این نظر رتبه بالاتری می‌گیرد زیرا امکان پشتیبانی گفتگوی زنده را به صورت 24 ساعته ارائه می‌کند.

سخن پایانی: AnyDesk یا TeamViewer یا RemotePC  کدام یک بهتر است؟

هر سه راهکار نرم‌افزاری مطرح شده در این مقاله با عنوان مقایسه AnyDesk یا TeamViewer یا RemotePC، قابلیت‌های گسترده‌ای را معرفی می‌کنند و استفاده از آن‌ها آسان است. با این حال TeamViewer قابلیت‌های بیشتری را ارائه کرده است و اپلیکیشن موبایل آن استفاده آسان‌تری دارد. در مورد کسب‌وکارهای متوسط تا بزرگ، TeamViewer گزینه ترجیحی است، زیرا فهرست جامعی از قابلیت‌ها دارد که مورد استفاده تیم‌های ریموت است. برای اشخاص منفرد و کسب‌وکارهای کوچک، AnyDesk و RemotePC از تقریباً همه جهات برابر هستند، با این حال انی‌دسک سهولت استفاده بیشتری دارد و از این رو ترجیح بیشتری دارد.

بر اساس رای ۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
techradar
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *