هفت کتابخانه React برای توسعه ساده‌تر — راهنمای کاربردی

۲۵۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
هفت کتابخانه React برای توسعه ساده‌تر — راهنمای کاربردی

چه یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای React باشید و چه تازه شروع به یادگیری آن کرده باشید، همانند هر توسعه‌دهنده دیگری دوست دارید که کارها را تا حد امکان ساده‌تر بکنید. به‌روز ماندن در زمینه همه روندهای موجود در اکوسیستم React کار آسانی نیست. پروژه‌های ری‌اکت با شتاب زیادی توسعه می‌یابند، بنابراین در اغلب موارد می‌بینیم که برخی کتابخانه‌های React برای آسان‌تر ساختن کارها وجود داشته‌اند که آن‌ها را ندیده‌ایم. در این مقاله هفت کتابخانه React را معرفی می‌کنیم که به تسهیل امور شما کمک زیادی می‌کنند.

1. Lodash

Lodash (+) با کاستن از دشواری کار با آرایه‌ها، اعداد، اشیا و رشته‌ها، به آسان‌تر شدن کار با جاوا اسکریپت کمک می‌کند. این کتابخانه با بیش از 40 هزار ستاره گیت‌هاب یک کتابخانه محبوب به حساب می‌آید. بر اساس گزارش وب‌سایت این پروژه، Lodash یک کتابخانه کاربردی مدرن جاوا اسکریپت است که ماژوله بودن، عملکرد و امکانات جانبی را به ارمغان می‌آورد.

با وجود این که Lodash یک کتابخانه اختصاصی ری‌اکت نیست، اما به دلیل عملکرد بالای خود محبوبیت زیادی در این اکوسیستم یافته است.

2. React Bootstrap

کتابخانه React Bootstrap (+) دقیقاً همان چیزی است که از نامش انتظار داریم یعنی کامپوننت‌های بوت‌استرپ که به وسیله ری‌اکت ساخته شده‌اند. بوت استرپ یک کیت ابزار متن-باز برای توسعه HTML ،CSS و JS است. بوت‌استرپ محبوب‌ترین کتابخانه کامپوننت فرانت‌اند جهان محسوب می‌شود.

نکته جالب در مورد React Bootstrap این است که جایگزین بوت‌استرپ قدیمی جاوا اسکریپت شده است. هر کامپوننت در این کتابخانه از صفر ساخته شده است طوری که گویی یک کامپوننت واقعی ری‌اکت است و از وابستگی‌های غیر لازم مانند جی کوئری اجتناب شده است.

React Bootstrap به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های ری‌اکت همراه با آن رشد و تکامل یافته است و به گزینه‌ای عالی برای بنا نهادن UI تبدیل شده است.

3. React-i18next

اگر به یک اپلیکیشن چند زبانی نیاز داشته باشید، در این صورت قطعاً باید از کتابخانه React-i18next (+) استفاده کنید. React-i18next یک فریمورک بین‌المللی‌سازی قدرتمند بر مبنای i18next است. این کتابخانه یک راه‌حل کامل برای بومی‌سازی محصول از وب تا موبایل و دسکتاپ عرضه می‌کند.

کتابخانه i18next کارکردهای ترجمه‌ای مانند حالت‌های جمع (Plural)، قالب‌بندی، و میان‌یابی دارد. علاوه بر این‌ها این کتابخانه مجهز به رندرینگ سمت سرور است.

4. React DnD

React DnD (+) به ساخت اینترفیس‌های «کشیدن و رها کردن» (drag-and-drop) در عین مجزا نگهداشتن کامپوننت‌ها کمک می‌کند. برخلاف اغلب کتابخانه‌های عالی دیگر کشید و رها کردن، drag-and-drop بر مبنای HTML5 مدرن و API به نام Drag-and-drop توسعه یافته است.

این کتابخانه بر طراحی اصولی تعامل کشیدن و رها کردن تمرکز دارد و جنبه‌های بصری آن را بر عهده توسعه‌دهنده قرار می‌دهد. این کتابخانه در گذشته یک عیب بزرگ داشت و آن این بود که از صفحه‌های لمسی پشتیبانی نمی‌کرد. اگر پشتیبانی از صفحه‌های لمسی را می‌خواهید می‌توانید از React DnD با بک‌اند touch به جای بک‌اند HTML5 استفاده کنید.

5. Material UI

Material UI (+) کتابخانه‌ای شامل مجموعه‌ای از کامپوننت‌ها برای پیاده‌سازی طراحی مشهور متریال است. این کتابخانه با بیش از 50 هزار ستاره گیت‌هاب قطعاً باید جایی در این فهرست داشته باشد. این کتابخانه محبوب‌ترین پکیج رابط کاربری ری‌اکت در این لحظه محسوب می‌شود. این کتابخانه سال‌ها است که معرفی شده، پیاده‌سازی آن آسان است و کامپوننت‌هایش زیبا و کاربرپسند هستند.

این کتابخانه کامپوننت‌های زیادی دارد که فهرست کردن آن‌ها در اینجا مقدور نیست، از این رو پیشنهاد می‌کنیم خودتان آن را شخصاً بررسی کنید.

6. React Spinners

امروزه اسپینرهای خسته‌کننده دیگر جایی در اپلیکیشن‌ها ندارند. React Spinners (+) کتابخانه‌ای است که طیف گسترده‌ای از اسپینرهای جذاب را ارائه می‌کند. مشخصات این اسپینرها را می‌توان تغییر داد. از این رو می‌توانید اسپینرها را به روشی که دوست دارید دستکاری کنید. این کتابخانه کوچک حدود هزار ستاره گیت‌هاب دارد، اما ارتقای مهمی در UX اپلیکیشن شما ایجاد می‌کند.

7. Enzyme

Enzyme (+) یک ابزار تست جاوا اسکریپت برای تست خروجی کامپوننت‌های ری‌اکت است. این کتابخانه از سوی تیم مهندسی Airbnb ساخته شده و در سال 2015 به صورت متن-باز عرضه شده است. API مربوط به Enzyme به منظور شهودی بودن و انعطاف‌پذیری طراحی شده است. این کتابخانه درج، دستکاری و پیمایش خروجی کامپوننت‌های React را ساده‌تر ساخته است.

Enzyme را می‌توان با طیف گسترده‌ای از اجراکنندگان تست مانند Mocha ،Jest و Karma اجرا کرد. اگر در زمینه تست کامپوننت‌های ری‌اکت مبتدی هستید، استفاده از Enzyme می‌تواند کمک زیادی به شما بکند.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
better-programming
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *