۵ کتابخانه iOS برای توسعه بهینه اپلیکیشن ها — فهرست کاربردی

۱۰۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ مهر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
۵ کتابخانه iOS برای توسعه بهینه اپلیکیشن ها — فهرست کاربردی

در این مقاله 5 کتابخانه iOS را برای برنامه نویسی iOS معرفی می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند تا در زمان توسعه اپلیکیشن‌ها برای این پلتفرم، موارد مختلفی را الهام بگیرید. بدین ترتیب می‌توانید تصاویر را دانلود کرده و نمایش دهید، یک نوار ناوبری زیبا داشته باشید و یا برنامه خود را به یک تقویم مدرن مجهز کنید. در ادامه با مجله فرادرس همراه باشید تا با ۵ کتابخانه کاربردی برای توسعه بهینه‌تر اپلیکیشن‌های iOS آشنا شوید.

1. Nuke

کتابخانه iOS

Nuke (+) یک کتابخانه قدرتمند همه‌کاره است که روش ساده‌ای برای دانلود و نمایش تصاویر در اپلیکیشن عرضه می‌کند. این کتابخانه کاملاً قابلیت سفارشی‌سازی با ویژگی‌های مختلف دارد و می‌توانید از آن در هر اپلیکیشنی که مبادرت به نمایش تصاویر از وب می‌کند، استفاده کنید. قابلیت‌های اصلی آن به شرح زیر هستند:

  • کش در حافظه و دیسک
  • نافشرده‌سازی تصویر پس‌زمینه
  • دانلود با امکان از سرگیری
  • پیش‌واکشی تصاویر
  • محدودسازی نرخ
  • بارگذاری پیش‌رونده JPEG
  • پشتیبانی از تصاویر متحرک
  • ادغام با سرویس‌های Alamofire ،WebP ،Gifu و FLAnimatedImage.

2. StylableNavigationBar

کتابخانه iOS

StylableNavigationBar (+) یک جایگزین سبک و زیبا برای کتابخانه استاندارد UINavigationController است. می‌توان از آن به روش برنامه‌نویسی شده یا با استوری‌بورد استفاده کرد. بدین ترتیب برای سفارشی‌سازی استایل نوار ناوبری، رنگ و سایه آن هیچ تلاش خاصی لازم نیست.

3. MHWebViewController

کتابخانه iOS

MHWebViewController (+) کتابخانه‌ای است که کنترل web view را که از سوی اپلیکیشن‌های مختلف مانند اینستاگرام، فیسبوک، Reddit و موارد دیگر استفاده می‌شوند، شبیه‌سازی می‌کند.

این کتابخانه اساساً یک صفحه وب درون یک modal به صورت قابل درگ باز می‌کند که می‌توان با سوایپ کردن آن را بست.

4. AVCalendar

کتابخانه iOS

اگر نیازمند یک تقویم زیبا در اپلیکیشن خود هستید، این کتابخانه (+) بهترین گزینه محسوب می‌شود. این کتابخانه یک اینترفیس کاربری زیبا دارد. ضمناً می‌توان با تغییر دادن رنگ پس‌زمینه روز، ماه و سال، رنگ متن و هایلایت کردن برنامه‌نویسی شده رنگ‌ها، آن را کاملاً سفارشی‌سازی کرد.

5. TOSegmentedControl

کتابخانه iOS

اپل با معرفی iOS13 اقدام به تغییر UISegmentedControlstyle و طراحی آن کرده است. اینک UISegmentedControlstyle گردتر، مسطح‌تر و تمیزتر شده است. این کتابخانه (+) یک زیرکلاس از UIControl است و ظاهر کامپوننت جدید UISegmentedControl را مجدداً پیاده‌سازی می‌کند. به این ترتیب توسعه‌دهندگان می‌تواند از آن حتی در نسخه‌های قبلی iOS نیز استفاده کنند. این کتابخانه از متن و تصور نیز به عنوان یک نوع سگمنت پشتیبانی می‌کند.

به این ترتیب به پایان این مقاله کوتاه با موضوع معرفی 5 کتابخانه مفید iOS می‌رسیم. امیدواریم موارد معرفی شده مورد توجه شما قرار گرفته باشند.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
better-programming
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *