۵ نرم افزار برای ساخت بازی

۱۷۵۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
۵ نرم افزار برای ساخت بازی

طراحی و توسعه بازی نیاز به دانش خوبی از یک زبان برنامه نویسی دارد. توسعه‌دهندگان بازی‌های حرفه‌ای یا آماتور باید با اکشن‌اسکریپت، جاوا و C ++ یا بعضی دیگر از زبان‌های برنامه نویسی پیچیده آشنا باشند تا بتوانند بازی‌های 2 بعدی را ایجاد کنند. اما خوشبختانه امروزه ابزارهای زیادی برای ساخت بازی وجود دارند که نیاز شما را به برنامه نویسی رفع می‌کنند. آنها یک رابط کاربری ساده دارند که با آن می‌توانید عناصر را بکشید و رها کنید. همچنین قابلیت‌های دیگر مانند یک سیستم ثبت رویدادها، ویرایشگر گرافیکی، رفتارهای عناصر بازی، یک ویرایشگر سطح بالا، جلوه‌های ویژه دارند و دیگر ابزارهایی که توسعه بازی را تسهیل کرده و موجب صرفه جویی در وقت و انرژی می‌شوند.

نسل فعلی سازندگان ابزارها نه تنها این ابزارهای عالی را ارائه می‌دهند، بلکه همچنین به توسعه دهندگان بازی اجازه می‌دهند کسب درآمد کنند و بازی‌های خود را در iTunes، فروشگاه گوگل پلی و مارکت‌های دیگر انتشار دهند. برخی از محبوب‌ترین بازی‌های اندروید، PC و آی فون با استفاده از این نرم‌افزارها توسعه یافته‌اند. در اینجا، به فهرستی از برخی از بهترین سازندگان بازی برای پلتفرم‌های PC، Android و iOS اشاره می‌کنیم.

1. نرم افزار GameSalad

این ابزار به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا بازی‌ها را با کمترین تلاش ایجاد کنند، که این کار را با ویژگی‌هایی همچون امکان کشیدن و رها کردن، کتابخانه بزرگ، انجین فیزیکی کاملاً یکپارچه و سایر ویژگی‌های دیگر که باعث توسعه آسان بازی می‌شود، فراهم می‌کند.

در حالی که نسخه رایگان به شما امکان ایجاد بازی‌ها، پیش نمایش آنها و انتشار آنها را به پلت فرم وب و iOS می‌دهد، نسخه حرفه‌ای این امکان را فراهم می‌کند تا از بازی‌های خود درآمد کسب کنید و آن‌ها را در گوگل پلی و ... انتشار دهید.

2. نرم افزار Stencyl

این ابزار یک استودیوی بازی قابل حمل است که مجموعه‌ای از ابزارهای پر زرق و برق و پشتیبانی گسترده پلتفرم را ارائه می‌دهد. این ابزار یکی دیگر از آن ابزارهای سازندگان "بدون نیاز به برنامه‌نویسی" است که بهترین امکان کشیدن و رها کردن را ارائه می‌دهند. این رابط از پروژه MIT Scratch الهام گرفته شده است. توسعه دهندگان نرم افزار با اضافه کردن ویژگی‌های جدید، پروژه MIT را تغییر داده‌اند.

با ابزار Stencyl Basic، شما می‌توانید بازی‌های فلش را به صورت رایگان ایجاد کنید و بازی‌های خود را به وب سایت خود منتقل کنید. اما برای انتشار بازی‌ها به Google Play، Windows، Mac و iOS شما باید 199 دلار در سال پرداخت کنید.

3. نرم افزار GameMaker

استودیو GameMaker یک ابزار ایجاد بازی برای توسعه دهندگان بازی‌های جدید است. همچنین به سازندگان متخصص بازی کمک می‌کند که بتوانند با استفاده از اسکریپت ساخته شده در استودیو، بازی‌های ۲ بعدی خیره‌کننده ایجاد کنند. با استفاده از این نرم افزار، کاربران می‌توانند انیمیشن‌ها، فونت‌ها، کاراکترهای شخصیتی را به راحتی و با کمترین تلاش ایجاد کنند.

GameMaker یکی از اولین ابزارهای ساخت بازی‌های کامپیوتر بود. این ابزار در میان توسعه دهندگان آماتور و حرفه‌ای بسیار محبوب است و طیف وسیعی از ابزارها را ارائه می‌دهد.

4. نرم افزار FlowLab

با Flowlab، کاربران می‌توانند بازی‌های فلش و iOS خود را در مرورگر خود درست کنند. این ابزار ساخت بازی آنلاین برای توسعه دهندگانی که دانش قبلی درباره برنامه نویسی ندارند، را پشتیبانی می‌کند. این ابزار حاوی تمام ابزارهای مورد نیاز توسعه دهنده بازی‌های آماتور است.

تنها نکته این است که نسخه رایگان دارای منابع محدود (تنها 50 عنصر و 5 سطح) است. توسعه دهندگان می‌توانند حداکثر 3 بازی را ایجاد کنند. نسخه حرفه‌ای اجازه می‌دهد تا آنها بازی‌های نامحدود را با استفاده از اشیاء و سطوح نامحدود ایجاد کنند.

5. نرم افزار Sploder

این ابزار برای ایجاد بازی‌های تحت وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این ابزار امکان انتشار بازی به مارکت تلفن همراه وجود ندارد و بنابراین از کسب درآمد نیز پشتیبانی نمی‌کند.

حال اگر مشتاق به فراگیری آموزش‌های مربوط به بازی سازی می‌باشید، پیشنهاد ما مراجعه به آموزش‌های زیر می‌باشد:

 

منبع

بر اساس رای ۱۵۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱ دیدگاه برای «۵ نرم افزار برای ساخت بازی»

[…] 5 نرم افزار برای ساخت بازی | وبلاگ فرادرس […]

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *