معرفی ۱۰ شرکت برتر در حوزه هوش مصنوعی

۳۷۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
معرفی ۱۰ شرکت برتر در حوزه هوش مصنوعی

هوش مصنوعی امروزه به عنوان یک موجودیت کاربردی پذیرفته شده است. موجودیتی که سریعتر از آنچه تصور می کنید، زندگی انسان ها را تحت تأثیر قرار می دهد. هوش مصنوعی امروزه در همه جا دیده می شود. از Siri (سرویس تشخیص صدا در گوشی های اپل) گرفته تا تلویزیون‌های هوشمند همه متأثر از تکنولوژی های مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. انقلابی که هوش مصنوعی ایجاد کرده، از بزرگترین تحولات بشر است و در حال حاضر به بخشی حیاتی و جدایی‌ناپذیر در زندگی ما تبدیل شده است.

هوش مصنوعی ترکیبی از سه تکنولوژی پیشرفته یادگیری ماشین، پردازش زبان طبیعی و محاسبات شناختی است. مفهوم هوش مصنوعی، شبیه سازی هوش انسان به ماشین های مصنوعی با کمک یادگیری ماشین خبره و الگوریتم های پردازش زبان طبیعی است. انگیزه اصلی برای ایده انتقال هوش از انسان به ماشین، غلبه بر مانع موجود بر سر راه هوش انسانی است : مقیاس پذیری. همیشه محدودیتی در سرعت انجام کار توسط انسان ها وجود دارد. به نظر می رسد هوش مصنوعی به وسیله انتقال هوش انسانی به ماشین های دارای توانایی محاسباتی بالا، بتواند به این مشکل غلبه کند.

برای درک بیشتر مفاهیم هوش مصنوعی به بیان دو مثال می پردازیم:

- یک سناریو را در نظر بگیرید که قرار است در آن با استفاده از یک مسیر منطقی و خوش تعریف، ورودی به خروجی نگاشت شود. برای مثال، ضرب دو عدد را در نظر بگیرید. امروزه هر کامپیوتری می تواند در انجام این کار با سرعت و دقت خود، انسان را شکست دهد. انجام این محاسبات، معضلی بود که با انقلاب نرم افزاری در اواخر قرن نوزدهم مطرح شد و همواره به عنوان بخشی جدایی ناپذیر در زندگی همه افراد وجود دارد.

- حال بیایید سناریوی دیگری را در نظر بگیریم که در آن نگاشت ورودی به خروجی خوش تعریف نباشد. فرض کنید هدف شناسایی یک تصویر با هدف یافتن یک سگ یا گربه در آن باشد. به راحتی می توان گفت که اکثر انسان ها در انجام این کار از کامپیوتر موفق تر عمل می کنند.

اینها سناریوهایی است که هوش مصنوعی بر روی شبیه سازی آنها متمرکز شده است. هدف نگاشت ورودی به خروجی، مشابه آنچه در مغز انسان انجام می شود، است که برای تحقق آن کامپیوتر باید کارهایی نظیر تشخیص تصویر، تشخیص صدا و ... انجام دهد که پیاده سازی آن بسیار دشوار است.

هوش مصنوعی

معرفی ۱۰ شرکت برتر که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند

هوش مصنوعی به طور گسترده ای در صنایع گوناگون استفاده می شود. بیزآف آی تی (BizOfIT)، یک پلتفرم هوشمند است که بین شرکت ها و ارائه دهندگان سرویس های گوناگون تکنولوژی، ارتباط برقرار می کند. این پلتفرم، فهرستی از 10 شرکت برتر در حوزه هوش مصنوعی را معرفی کرده است که در ادامه به بیان آنها می پردازیم.

۱. شرکت ای آی برین:

ای آی برین (AIBrain)، یکی از شرکت های پیشرو در زمینه هوش مصنوعی است. اولویت اول این شرکت در زمینه ارائه راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای گوشی های هوشمند است. تخصص اصلی این مجموعه رباتیک و دستیار شخصی دیجیتال است.

۲. شرکت Anki:

یکی دیگر از شرکت های حوزه هوش مصنوعی است که با استفاده از هوش مصنوعی و از جانب طرفداران جی پی مورگان (جان پیرپونت مورگان، بانکدار، خَیر، و مجموعه‌دار هنری آمریکایی بود، که در زمان خود، بر مؤسسات مالی فراوانی کنترل داشت. او در ۱۸۹۲ موجب ادغام ادیسون جنرال الکتریک و شرکت تامسن-هیوستون الکتریک برای تشکیل جنرال الکتریک شد) و راه های دیگر توانست مبلغ 157.5 میلیون دلار دریافت کند. ربات معروف Anki-Cozmo یکی از هوشمندانه ترین ربات های معامله با مشتریان است.

۳. بانجو

ارزش منابع مالی بانجو (Banjo)، تاکنون بیش از 100 میلیون دلار افزایش داشته است. آنها از تجزیه و تحلیل دقیق پلتفرم های چندین رسانه اجتماعی، برای شناسایی وقایعی که در سطح جهان اتفاق می افتد استفاده می کنند.

۴. شرکت آی کربن ایکس

شرکت آی کربن ایکس (iCarbonX)، در زمینه مراقبت های بهداشتی مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت می کند. آنها با استفاده از داده کاوی پیشرفته و تکنولوژی های تجزیه و تحلیل ماشین، به تجزیه و تحلیل سلامت فردی و پیش بینی شاخص سلامت می پردازند. آی کربن ایکس بیش از یک میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.

Artificial intelligence

۵. جیبو

جیبو اولین ربات جهان است که برای کمک به خانواده ها و با هدف انجام وظایف روزانه آنها ساخته شده است. علاوه براین، این ربات می تواند در برخورد با اعضای خانواده، در مورد رفتار و شخصیت آنها بیاموزد و با آنها تعامل داشته باشد.

۶. Next IT

این شرکت در صنایع بهداشت و درمان و با تمرکز بر پردازش زبان طبیعی، ربات های گفتگو و یادگیری ماشین فعالیت می کنند.

۷. شرکت پریسما

اپلیکیشن ارائه شده توسط این شرکت، تحت عنوان پریسما (Prisma)، به عنوان یکی از محبوب ترین برنامه های آی او اس، انقلابی را در صنعت نرم افزارهای تلفن همراه ایجاد کرد. این برنامه با استفاده از الگوریتم های یادگیری عمیق به بازیابی تصاویر، مبتنی بر آثار نقاشان معروف می پردازد. درواقع با الهام‌گرفتن از معروف‌ترین نقاشی‌های جهان فیلترهایی ساخته است که می‌توانید از آنها بر روی عکس‌ها استفاده کنید؛ فیلترهای متنوعی که عکس شما را به رنگ روغن، سیاه‌قلم، آب‌رنگ و... تبدیل می‌کنند. همچنین می‌توانید با تعیین شدت فیلتر، نقاشی‌ها را به عکس اصلی نزدیک‌تر کنید و تصویرهایی میان نقاشی و عکس بسازید.

هوش مصنوعی

۸. ری اسنپ

مجموعه ری اسنپ (ReSnap)، با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق، تصاویر زیادی را از کاربر دریافت کرده و آلبوم های زیبایی را از این تصاویر ایجاد می کند. هوش مصنوعی به انتخاب تصاویر کمک می کند و بهترین آنها را برای آلبوم برمی گزیند.

۹. وی سنز

مجموعه وی سنز (ViSenze)، با ارائه محصولات بصری مشابه از بین چند میلیون محصول، انقلابی در بازار تجارت الکترونیک ایجاد کرده است. آنها از یادگیری عمیق و دید رایانه ای استفاده می کنند. این شرکت اخیراً 10.5 میلیون دلار از طریق توسعه فناوری های هوش مصنوعی خود سود کرده است.

۱۰. ایکس ای آی

دستیار مجازی ایکس ای آی (X.ai)، به افراد کمک می کند تا جلسات خود را بدون دخالت انسانی برنامه ریزی کند. زمانی که شما قصد برنامه ریزی یک قرار ملاقات را دارید، این ابزار با استفاده از پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین، مناسب ترین زمان و مکان را برای جلسه شما تعیین می کند.

 

منبع

بر اساس رای ۲۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۳ دیدگاه برای «معرفی ۱۰ شرکت برتر در حوزه هوش مصنوعی»

سلام احترامات تقدیم میکنم امید که در کار تان موفق باشید، اگر نویسنده و دیگر مشخصات‌ش را هم ذکر کنید ممنون میشم چون میخوام بعنوان منبع در پایان نامه‌ام استفاده کنم

با سلام؛

برای استفاده از مطالب مجله فرادرس می‌تونید به شرایط استفاده در انتهای صفحه یا این لینک مراجعه کنید.

با تشکر از همراهی شما با مجله فرادرس

بسيار مطلب جالب و جامعى بود

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *