۱۰ سریال برتر با موضوع هک و تکنولوژی

۶۷۲۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
۱۰ سریال برتر با موضوع هک و تکنولوژی

تکنولوژی(فناوری) به سرعت در حال تبدیل شدن به هدف اصلی انسان‌ها است. در این مقاله به برخی از بهترین سریال‌های تلویزیونی اشاره می‌کنیم که موضوع اصلی آن‌ها هک و فناوری است.

اگر شما به فناوری علاقه‌مند باشید و اهل فیلم و سریال نیز باشید، ممکن است مایل به دیدن سریال‌های تلویزیونی باشید که موضوع آن‌ها هک و تکنولوژی است. وقتی که موضوع هک یا تکنولوژی در یک فیلم یا سریال مطرح می‌شود باعث می‌شود که در فیلم یا سریال رمز و رازهای فراوانی ایجاد شود و یک فاکتور جذاب خاصی به فیلم اضافه شود.

با این حال هنوز تعداد زیادی فیلم یا سریال درباره هک و فناوری وجود ندارد. در سال گذشته هکرها پس از هک سازمان‌ها و سایت‌های بسیار بزرگ، لوگو خود را روی آن درج کردند. در این مقاله به برخی از این سریال‌ها اشاره خواهیم کرد.

1. سریال آقای ربات

علت این که سریال آقای ربات را به عنوان اولین سریال معرفی کردیم، این بود که میلیون‌ها فالوور دارد و اولین سریالی است که زندگی یک هکر نخبه و برنامه نویس جوان با نام Elliot را به تصویر می‌کشد. او با جمع آوری یک گروه از هکرهای نخبه سعی می‌کنند که از کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند و بسیاری از تکنولوژی‌های دیگر استفاده کنند تا به شبکه‌های کامپیوتری امن نفوذ کرده و به صورت ناشناس در شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری اختلال ایجاد کنند.

2. سریال دره سیلیکون یا Silicon Valley

این سریال تلویزیونی هک کردن و تکنولوژی را با چاشنی کمدی همراه کرده است. این سریال که به مدت سه سال بدون وقفه پخش می‌شد، به چند جوان که شرکتی در دره سیلیکون (بخش جنوبی سان‌فرانسیسکو) تأسیس کرده‌اند و به کپی رایت موزیک و کارهای دیگر مشغول هستند، می‌پردازد.

3. سریال گروه انفورماتیک یا The IT Crowd

این سریال مشهور که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ پخش شد در جذب مخاطب بسیار موفق بود. این سریال شبیه آقای ربات نیست که حاوی لحظه‌هایی است که هک اتفاق می‌افتد و بیشتر ماجرا به صورت کمدی از گروه سه نفره‌ای است که در یک شرکت بزرگ در بخش انفورماتیک کار می‌کنند.

4. سریال مظنون (فرد تحت نظر) یا Person Of Interest

یکی از بهترین سریال‌هایی که تا حالا ساخته شده است سریال مظنون است. این سریال کمدی، پیچیدگی‌های فراوانی دارد. این سریال به استفاده از هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی در کاهش جرم و پیش‌بینی جنایت می‌پردازد.

5. سریال چاک

این سریال تلویزیونی که شهرت زیادی دارد، در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ پخش شد. این سریال نیز به زندگی یک هکر جوان به نام چاک می‌پردازد که اطلاعات محرمانه رمزگذاری شده دولتی آمریکا را به طور تصادفی دانلود کرده و سپس در ذهن او به طور خودکار ثبت می‌شود. در ادامه داستان CIA و ارگان‌های دولتی وارد ماجرا شده و به دنبال سوء استفاده از او هستند.

6. سریال Halt and Catch Fire

این سریال که در دهه ۱۹۸۰ ساخته شد، ابتدا به یک دیدگاه شخصی درباره انقلاب تکنولوژی و کامپیوتر می‌پردازد و سپس رشد شبکه جهانی اینترنت را تجزیه و تحلیل می‌کند.

7. سریال CSI: Cyber

موضوع این سریال، یک روانشناس سایبری با نام Avery Ryan است که برای FBI کار می‌کند. این سریال پیچیدگی‌های فراوانی دارد که سعی می‌کند نقشه ذهن هکرها و جرائم سایبری را نمایش دهد.

8. سریال پیکان (فلش) یا Arrow

این سریال زندگی یک میلیاردر را نشان می‌دهد که قایق او در دریا گم شده است و همه فکر می‌کنند که او دیگر زنده نیست. پس از پنج سال او به شهر خود برمی‌گردد و به دنبال انتقام از برخی افراد است. در این سریال تکنولوژی و اختراعات بسیار زیادی را می‌بینیم.

9. سریال عقرب یا Scorpion

در این سریال یک شخص نابغه یک گروه را تشکیل می‌دهد که به عنوان آخرین خط دفاع در برابر تهدیدات پیچیده دنیای مدرن عمل می‌کند.

10. سریال Betas

این سریال تلویزیونی به تعدادی از افراد نابغه می‌پردازد که با استفاده از یک برنامه شبکه اجتماعی، افرادی که می‌شناسید را پیدا می‌کنند. این سریال زندگی چالش برانگیز دره سیلیکون را نمایش می‌دهد؛ زیرا رقابت زیادی وجود دارد.

حال اگر از این لیست لذت بردید، پیشنهاد ما مراجعه به مطالب زیر می‌باشد:

 

منبع

بر اساس رای ۲۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۳ دیدگاه برای «۱۰ سریال برتر با موضوع هک و تکنولوژی»

مظنون سریال خیلی خوبیه
توصیه میشه

واقعا Black mirror رو نیاوردین؟؟؟

یکی از سریالهای بسیار برجسته که فصل اول آن در ایران هم پخش شد Hamming Bird محصول انگلستان است (در ایران، پرنده شکاری)، که در آن یک فرد برجسته میانسال، نظریه ای را در مورد روشهای تقلب، کلاهبرداری و… در عصر ارتباطات الکترونیک مطرح می کند و ندانسته، اسرار یک ساختار بزرگ بین المللی را فاش می کند. در فصل دوم مفهوم هکر مطرح می شود.

هر چند این سریال قدیمی است، ولی موضوعات پایه و ارتباط دنیای انفورماتیک با جهان واقعی را به نحوی شایان نشان می دهد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *