آیا نصب سایبان ماشین در حیاط کاربردی است و صرفه اقتصادی دارد؟

۱۷۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
آیا نصب سایبان ماشین در حیاط کاربردی است و صرفه اقتصادی دارد؟
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

برای پاسخ به این سوال که همواره ذهن افراد و مخاطبان این محصول را به خود مشغول می‌کند، با ما همراه باشید. سایبان ماشین، کابردی‌ترین نوع از سایبان‌های مدرن و امروزی است زیرا این محصول به دلیل حفاظت و نگهداری از ماشین و کاربردهای دیگر در محل، همواره با استقبال زیادی روبرو شده است.

سایبان ماشین به عنوان فضایی برای پارک ماشین‌ها تهیه می‌شود. استفاده از این محصول به ویژه در مکان‌هایی بدون در نظر داشتن پارکینگ مناسب، بسیار مفید است. در ادامه به بررسی بیشتر مزایای استفاده از سایبان ماشین می‌پردازیم.

مزایای استفاده از سایبان ماشین یا سایبان پارکینگ

  • از مهم‌ترین عوامل روی آوردن افراد به سایبان ماشین، ممانعت از تابش نور مستقیم خورشید به ویژه در مناطق گرمسیر کشور است. تابش مداوم نور و اشعه‌های مضر به سطح ماشین موجب فرسودگی و رنگ پریدگی آن می‌شود. در طولانی مدت این امر موجب می‌شود ماشین آسیب جدی ببیند و صرفه اقتصادی نیز ندارد زیرا ماشین دیگر قابل استفاده نبوده و لازم است تعمیر یا تعویض شود.
  • جلوگیری از گرم شدن یا سرمای بیش از حد فضای داخلی ماشین نیز از دلایل استفاده از سایبان پارکینگ است. داغ بودن صندلی‌ها برای افراد همواره بسیار آزار دهنده است، بنابراین نصب سایبان ماشین می‌تواند از این مشکلات جلوگیری کند.
  • از دیگر عوامل بسیار مهم و ضروری استفاده از سایبان ماشین به منظور جلوگیری از برخورد عواملی چون بارش‌های شدید تگرگ، باران‌های اسیدی، بارش‌های برف و وزش بادهای شدید است. عوامل مذکور سبب آسیب رساندن به بدنه فلزی ماشین می‌شوند و در نتیجه کاهش طول عمر ماشین رخ می‌دهد. بارش باران‌های اسیدی سبب می‌شود تا رنگ ماشین از بین برود.
  • برخورد اشیاء یا وسایل تیز به سطح ماشین، ریختن فضولات پرندگان، شیره و شاخ و برگ درختان و در نتیجه آلودگی ماشین‌ها نیز از دلایل عدم استفاده از سایبان پارکینگ است.

موارد فوق از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل استفاده از سایبان ماشین هستند؛ اما لازم به ذکر است که مزایای استفاده از سایبان ماشین به موارد گفته شده محدود نمی‌شود، به عنوان مثال سایبان ماشین سبب می‌شود تا محیط ما دارای نظم و زیبایی بیشتری شود.

نصب سایبان پارکینگ به ویژه در محیط‌های اداری چون مراکز آموزشی، فرهنگی، درمانی و... سبب نظم و انسجام بیشتر این محل می‌شود. در نتیجه کارمندان و افراد شاغل در این محل ساعات طولانی را برای یافتن پارکینگ مناسب برای ماشین خود صرف نکرده و به راحتی در این محل امن و مطمئن پارک می‌کنند. علاوه بر آن از ایجاد دعوا و نزاع‌ها، برخورد ها میان کارمندان و ناراحتی‌های احتمالی جهت پارک ماشین‌ها نیز جلوگیری خواهد شد.

سایبان پارکینگ در محیط‌های اداری

همانطور که پیش از این اشاره شد استفاده از سایبان پارکینگ تنها به حیاط‌های شخصی و ویلاها محدود نمی‌شود. می‌توان از سایبان پارکینگ در فضاهایی نظیر اماکن اداری، آموزشی چون مدارس، درمانی مانند بیمارستان‌ها و درمانگاه ها و.... نیز استفاده کرد. سایبان پارکینگ ماشین سبب می‌شود تا محیط اداری بسیار منظم و زیبا شود.

نصب سایبان ماشین در این فضاها باید در بخش‌های ورودی یا خروجی محل اجرا شود تا افراد برای یافتن محل پارک دچار سردرگمی نشوند. به دلیل ظرفیت بالای ماشین‌ها در اماکن اداری، استفاده از سایبان های دو طرفه پیشنهاد می‌شود زیرا این سایبان‌ها برای خودرو‌ها با تعداد بالا طراحی شده‌اند که پوشش کافی را در محل ایجاد می‌کنند.

متریال‌های به کاربرده شده در ساخت سایبان ماشین چه ویژگی‌هایی دارند؟

سایبان های امروزی و مدرن از متریال‌های متعددی ساخته و اجرا می‌شوند که هریک دارای ویژگی‌های خاصی هستند. اما برای طراحی و ساخت سایبان پارکینگ ماشین باید متریال‌ها دارای ویژگی‌هایی نظیر موارد زیر باشند. توجه به هریک از موارد سبب می‌شود تا انتخابی بهتر و شایسته‌تر داشته باشید.

  • متریال مناسب برای پوشش سایبان پارکینگ باید دارای مقاومت و استحکام بالا باشد. دوام بالای پوشش سبب می‌شود تا هنگام برخورد عوامل طبیعی چون باد‌ها و طوفان‌ها، تگرگ‌ها، بارش‌های سنگین سایبان دچار آسیب نشود. دوام و مقاومت سایبان در زیبایی و طول عمر سایبان نیز بسیار موثر است.
  • سازگاری نوع پوشش و سازه سایبان با اقلیم محل نیز امری مهم و حیاتی است که باید به آن توجه شود. توجه به اقلیم منطقه موجب می‌شود تا سایبانی مناسب با آن شرایط انتخاب شود و در نتیجه سایبان در محل طول عمر بالاتری داشته باشد. برای مثال در مکان‌هایی مانند نواحی شمالی کشور که همواره شاهد بارش‌های شدید هستیم بهتر است از سایبانهایی استفاده شود که مقاوم‌تر هستند و تغییر حالت یا رنگ نمی‌دهند.
  • سایبان ماشین باید آلودگی صوتی ایجاد نکند. حتما در همسایگی خود این مشکل را تاکنون تجربه کرده‌اید که هنگام ورش باد یا بارش باران سایبان یا سطوح دیگر مانند سطوح فلزی سر و صدای زیادی ایجاد می‌کنند و همین امر موجب آزردگی خاطر اطرافیان می‌شود.
  • سازه سایبان نیز باید دوام بالایی داشته و دچار زنگ زدگی نشود.
  • پوشش سایبان پارکینگ باید زیبایی و رنگ خاصی نیز داشته باشد تا با محیط اطراف به ویژه نمای ساختمان هماهنگی و هارمونی جالبی ایجاد کند. سطح این پوشش‌ها بهتر است از رنگ‌های روشن مانند سفید باشد تا علاوه بر زیبایی و هماهنگی با محیط، نور خورشید را نیز کمتر به خود جذب کند.
  • پوشش یا چادر سایبان بهتر است آلودگی محیط را به خود جذب نکند و هنگام آلودگی نیز به راحتی قابل شست وشو باشد.
  • انعطاف‌پذیری و شکل‌گیری پوشش سایبان نیز امری مهم است تا سایبان در شکل‌های زیبا و خاص اجرا شود و دچار شکنندگی و آسیب‌های دیگر نشود.

یکی از متریال‌های مدرن با کیفیت و دارای ویژگیهای مذکور، ورق‌های یو پی وی سی به حساب می‌آیند که علاوه بر مقاومت بالا، دارای انعطاف پذیر نیز هستند و در محیط آلودگی صوتی ایجاد نمی‌کنند و سایه بسیار خنکی دارند.

در ادامه می بایست به این نکته نیز اشاره داشت که همواره برای خرید سایبان ماشین بهتر است به مرکز معتبر و با سابقه مراجعه شود. با خرید از شرکت‌های معتبر و حذف واسطه‌ها می‌توانید سایبانی مطمئن با قیمتی مناسب و به صرفه تهیه نمایید.

مجموعه سایه‌سازان کوروش، تولید‌کننده انواع سایبان‌ها

این مجموعه با در نظر داشتن استانداردها و طراحی‌های اصولی، بهره‌گیری از نیروی متخصص و مجرب و متریال‌های اولیه بسیار با کیفیت اقدام به تولید انواع سایبان‌ها به ویژه سایبان پارکینگ و سایبان ماشین ارزان کرده است.

متریال‌های اولیه در کارگاه ها با روش‌های نوین و نرم‌افزارهای سه بعدی طراحی و اجرا می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه‌های تولید شده در شهرهای مختلف می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره و پاسخ به سوالات نیز می‌توانید از طریق شماره زیر با کارشناسان مجموعه سایه سازان کوروش در تماس باشید.

تلفن تماس: 09123793120

بر اساس رای ۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *