چگونه یک معلم تدریس خصوصی ریاضی خوب داشته باشیم؟

۷۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
چگونه یک معلم تدریس خصوصی ریاضی خوب داشته باشیم؟
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

در این مقاله در رابطه با اینکه چگونه یک معلم خصوصی ریاضی خوب را برای یادگیری بهتر درس ریاضی از ابتدایی تا ریاضیات دانشگاه انتخاب کنید توضیح داده شده است. اگر می‌خواهید در امتحان ریاضی نمره خوبی بگیرید و یا در کنکور برای درس ریاضی درصد بالایی را کسب نمائید، در هر صورت در کنار داشتن یک معلم خصوصی خوب ریاضی می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد.

بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در درس ریاضی اشکال دارند. اشکالاتی که در درس ریاضی وجود دارد می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در بسیاری از موارد خود دانش آموز یا دانشجو از همان اوایل ترم مطالعه درس را پشت گوش می‌اندازد و درس را نمی‌خواند و مرور نمی‌کند. با گذشت یکی دو ماه از جلسه اول و انباشت شدن مطالب خوانده نشده به تدریج وقتی دانش آموز یا دانشجو در کلاس حاضر می‌شود مطالب جدید را هم متوجه نمی‌شود و انگار اصلا زبان معلم ریاضی را نمی‌فهمد.

در بسیاری از مواقع اگر از اواسط ترم هم خود دانش آموز تصمیم بگیرد درس خواندن را شروع کند فهمیدن مطالب برایش سخت می‌شود. از طرفی معمولا اشکالات پایه‌ای که از ترم‌های قبل و سال‌های قبل باقی مانده است هم وجود دارد. در نتیجه با وجود اشکالات قبلی و با انباشت شدن مطالب خوانده نشده ترم حاضر، دانش آموز یا دانشجو فهم مطالب را بسیار سخت خواهد دید. در چنین مواردی هماهنگ کردن با یک معلم خصوصی خوب ریاضی بسیار می‌تواند مفید و موثر باشد. در بسیاری از موارد هم تدریس نامناسب بعضی از اساتید باعث می شود دانش آموزان و دانشجویان از درس ریاضی به صورت کلی زده شده و علاقه‌ای برای مطالعه آن نداشته باشند. در این حالت هم استفاده از کلاس‌های تدریس خصوصی راهکار بسیار خوبی است.

شرکت در کلاس‌های تدریس خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر و پایه ای این درس بسیار مفید است. در کلاس‌های خصوصی ریاضی استاد و معلم تدریس خصوصی به تناسب سطح دانش و دانسته‌های شاگرد خودش مطالب را ارائه می‌کند. بنابراین سطح کلاس کاملا قابل تنظیم است و هر دانش آموز یا دانشجویی برای پیشرفت در درس ریاضی به نسبت موقعیت فعلی خودش می‌تواند روی کلاس‌های تدریس خصوصی حساب باز کند. افرادی که در درس و تحصیل ضعیف هستند برای رسیدن به سطح متوسط و بسیار خوب از این کلاس‌ها استفاده نمایند و افرادی که خودشان در سطح متوسط قرار دارند برای شاگرد اول شدن و حتی گرفتن نمره 20 در درس ریاضی می‌توانند با یک معلم خصوصی خوب کلاس‌ها را هماهنگ نمایند.

در کلاس‌های تدریس خصوصی دانش آموز یا دانشجو هر سوالی را می‌تواند بپرسد و ترس این را ندارد که ممکن است سوال پیش پا افتاده باشد و مورد تمسخر قرار گیرد. حتی می‌توان از پایه های قبل و مطالب پایه‌ای و اولیه هم سوال پرسید. در بسیاری از موارد خود معلم ریاضی هم تشخیص می‌دهد که شاگردی که الان در کلاس حضور دارد در فلان مبحث پایه‌ای ضعف دارد و آن مبحث را توضیح می‌دهد.

ایران مدرس

اما اگر می‌خواهید یک معلم خصوصی ریاضی خوب داشته باشید می‌توانید به سایت‌های معتبر که به صورت تخصصی در زمینه آموزش و تدریس خصوصی فعالیت دارند مراجعه نمائید. بزرگترین و قدیمی‌ترین سایت در زمینه تدریس خصوصی و آموزش در منزل سایت تدریس خصوصی ایران مدرس (https://teaching.iranmodares.com/teaching-index.php) است. در سایت ایران مدرس تا سال 98 نزدیک به 20000 مدرس و استاد تدریس خصوصی ثبت نام کرده‌اند و در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس فعالیت دارند. در ایران مدرس تمامی اساتید رزومه کاری و سوابق تدریس خودشان را ثبت نموده‌اند و می‌توانید بدون هیچ واسطه ای با مدرسین در ارتباط باشید.

در این وب سایت شماره تماس معلم‌های تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس نمایش داده شده است و ارتباط شما با اساتید به صورت مستقیم و بدون واسطه خواهد بود. اساتید ثبت نامی در ایران مدرس سوابق تدریس، رزومه کاری، دروس تدریسی، قیمتی که برای کلاس‌های تدریس خصوصی در نظر دارند و .... را هم ثبت نموده اند و می‌توانید با مشاهده مشخصات مدرسین و با آگاهی کامل استاد مورد نظر خودتان را انتخاب نمائید. با کلیک بر روی لینکی که در بالا معرفی شد می‌توانید وارد بخش تدریس خصوصی ایران مدرس شوید. در بخش تدریس خصوصی کلمه "ریاضی" را در قسمت جستجو وارد کنید تا لیست مدرسین ریاضی به شما نشان داده شود. اگر می‌خواهید به صورت مستقیم‌تری لیست مدرسین ریاضی در ایران مدرس را مشاهده کنید بر روی عبارت معلم‌های خصوصی ریاضی در ایران مدرس کلیک نمائید.

علاوه بر سایت ایران مدرس سایت های دیگری هم در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارند. به عنوان مثال برای مشاهده لیست کاملی از مدرسین ریاضی می‌توانید به سایت تدریس ریاضی http://www.tadris-riazi.com هم مراجعه نمائید. سایت ریاضی به صورت تخصصی در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی در تمامی مقاطع و در کل ایران فعالیت دارد. در سایت تدریس ریاضی هم مشخصات کامل مدرسین و رزومه اساتید نمایش داده شده است. در سایت تدریس ریاضی فقط معلم‌های خصوصی ریاضی را می‌توانید مشاهده کنید و برای دروس دیگر اساتید ثبت نام نکرده‌اند.

ایران مدرس

برای انتخاب یک معلم خصوصی خوب ریاضی مراجعه به سایت هایی که در بالا معرفی شد می‌تواند بسیار مفید باشد. البته نکته بسیار مهمی که باید در نظر گرفته شود این است که از کلاس‌های ریاضی باید انتظار معقول و منطقی‌ای داشته باشید. در این کلاس‌ها درس بسیار خوب آموزش داده می شود اما اگر برای شروع کلاس‌ها دیر اقدام کنید ممکن است ذهن شما فرصت دسته‌بندی مطالب را پیدا نکند و در امتحان نتیجه خوبی نگیرید.

پس اولین نکته این است که با توجه به تعداد جلساتی که لازم دارید به اندازه کافی زود شروع نمائید. اگر فقط رفع اشکال لازم است می‌توانید یکی دو جلسه در ایام امتحانات کلاس داشته باشید. اما اگر به صورت پایه ای در درس ریاضی اشکال دارید بهتر است از همان اوایل و یا اواسط ترم کلاس‌ها را شروع نمائید. نکته دیگری که دانش آموزان و دانشجویان برای یادگیری بهتر درس ریاضی و استفاده مفیدتر از کلاس های خصوصی باید در نظر داشته باشند این است که در کنار شرکت در این کلاس‌ها حتما حل تمرین و مرور مطالب را در نظر داشته باشند. برای درس ریاضی تمرین حل کردن بسیار ضروری است و شرکت در کلاس‌های خصوصی شما را از آن بی نیاز نمی‌کند.

بسیاری از والدین و یا دانش آموزان و دانشجویان در رابطه با قیمت و هزینه کلاس های خصوصی ریاضی سوال دارند. قیمت کلاس های خصوصی ریاضی و سایر دروس به عوامل و پارامترهای مختلفی بستگی دارد. البته مسلما اگر می‌خواهید یک معلم خوب برای درس ریاضی داشته باشید باید حاضر باشید هزینه خوبی را هم پرداخت کنید. با این وجود باز هم می‌توانید در سایت ایران مدرس و یا تدریس ریاضی یک استاد خوب و مجرب با قیمت مناسب برای خودتان انتخاب نمائید. البته باید قیمت تعیین شده توسط مدرسین را در کنار رزومه کاری و سوابق تدریس ایشان ببینید.

قیمت کلاس‌های خصوصی ریاضی به پارامترهای مختلف از جمله سطح درسی که قرار است درس داده شود، شهر محل تدریس، زمان و مکان برگزاری کلاسها، تعداد جلسات و .... بستگی دارد. برای مطالعه بیشتر در زمینه قیمت و هزینه تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس بر روی لینک قیمت تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس کلیک کنید.

ایران مدرس

اگر می خواهید یک معلم خصوصی ریاضی خوب داشته باشید به سوابق تدریس اساتید توجه کنید. معمولا اساتیدی که سابقه کاری بیشتری دارند بهتر درس می‌دهند. نکته دیگر اینکه باید به مدرک تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل اساتید هم دقت نمائید. اساتیدی که مدرک تحصیلی ارشد و دکتری دارند و از دانشگاههای خوب و معتبر فارغ التحصیل شده اند معمولا قابل اعتمادتر هم هستند.

البته این معیارها به صورت کلی ارائه می‌شود یک معلم ریاضی با مدرک لیسانس هم می‌تواند بسیار خوب تدریس کند. خودتان باید در سایت ایران مدرس و یا تدریس ریاضی لیست مدرسین و رزومه کاری و سوابق تدریس ایشان را ببینید و معلم مورد نظر خودتان را انتخاب نمائید. می‌توانید با دبیرهای رسمی و یا اساتید فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی در دانشگاه و یا مدرسینی که ریاضی را به صورت تضمینی درس می‌دهند کلاس ها را هماهنگ نمائید.

در سایت‌های معرفی شده کاملترین لیست مدرسین خصوصی ارائه شده است و با هر سلیقه‌ای می‌توانید یک استاد خوب را برای خودتان انتخاب نمائید. در مقاله https://teaching.iranmodares.com/article.php?ID=172 که در سایت ایران مدرس ثبت شده است در رابطه با بازدهی بسیار خوب کلاس های تدریس خصوصی ریاضی برای گرفتن نمره خوب توضیح داده شده است.

بر اساس رای ۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱ دیدگاه برای «چگونه یک معلم تدریس خصوصی ریاضی خوب داشته باشیم؟»

معلن خصوصی بسیار مهم استِ

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *