آموزش ساخت قالب های سیلیکونی و ۱۰ روش درآمدزایی از آن

۴۷۷۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
آموزش ساخت قالب های سیلیکونی و ۱۰ روش درآمدزایی از آن
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

آموزش ساخت قالب‌های سیلیکونی دو بعدی و سه بعدی از آماتور تا پیشرفته توسط هنرکده نیوشا:

هنرکده نیوشا دوره جامعی به اسم دوره جامع آموزش ساخت قالب‌های سیلیکونی و ساخت انواع لوازم تزئینی با پودر سنگ هنری را دارد که هنرجویان عزیز بعد از گذراندن این دوره:

  1. می‌توانند انواع لوازم تزئینی بسیار زیبا را بسازند (مانند جاکلیدی ، دیوارکوب، تابلو‌های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…).
  2. می‌توانند در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه‌اندازی کنند. (بعد از مدتی می‌توانند کارگاه خود را راه‌اندازی کنند)
  3.  بعد از گذراندن این دوره می‌توانند انواع اکسسوری‌ها را بسازند که بسیار پرکاربرد و پرفروش هستند.
  4.  بعد از گذراندن این دوره می‌توانند انواع قالب‌های سیلیکونی دوبعدی و سه‌بعدی را در هر اندازه‌ای بسازند.
  5. برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق‌العاده برای آن‌ها فراهم می‌کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

قالب‌ها بخش جدایی‌ناپذیر از دنیای ساخت و ساز هستند واقعیت امر این است که بیشتر محصولات پلاستیکی موجود در حال حاضر از طریق قالب‌گیری ساخته می‌شوند. در حالی که قالب‌های فلزی معمولا گران و برای همه غیرقابل دسترس هستند قالب های سیلیکونی موجود در بازار از نظر کاری، انعطاف‌پذیر و بسیار مقرون به صرفه هستند و می‌توان آن‌ها را در خانه یا محل کار ساخت و از کاربردهای متنوع آن‌ها استفاده کرد. کاربردهای قالب‌های سیلیکونی بسیار زیاد و متنوع است. از این قالب‌ها می‌توان برای ساخت مجسمه و وسایل دکوراتیو ،شمع‌سازی، پخت و پز، صابون‌سازی و غیره استفاده کرد.

آموزش شمع سازی با قالب های سیلیکونی

شمع جز بهترین المانها در طراحی داخلی منزل و دکوراسیون خانه‌هاست. استفاده از شمع در فضای خانه می‌تواند حس آرامش را به افراد القا کند. شمع‌ها از نظر شکل، رنگ و حتی رایحه بسیار متنوع هستند و شما به راحتی می‌توانید بدون صرف هزینه‌ای گزاف برای خرید این المان برای زیبایی منزلتان، آن را در خانه تهیه کنید و با توجه به سلیقه و سبک منزل خود آن‌ها را دیزاین کنید. در ادامه با استفاده از قالب‌های سیلیکونی آماده که در هنرکده نیوشا موجود هستتند به طور کامل شما را با مراحل ساخت شمع در خانه آشنا خواهیم کرد پس با ما همراه شوید.

عطر شمع

عطر شمع برای خوشبو بودن شمع در هنگام سوختن به کار می‌رود. عطر شمع را هنگامی که می خواهید پارافین ذوب شده را در قالب بریزید به آن اضافه کنید. عطر شمع در انواع گوناگون وجود دارد مانند عطرهای مایع، عطرهای طبیعی و موم‌های جامد معطر که به صورت آماده در بازار به فروش می‌رسند.

  • رنگ های شب‌نما یا فلورسنت: این رنگ ها به صورت پودر در بازار موجود بوده و در شمع‌های پودری ،پولکی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نکات مهم در شمع سازی

نکات مهم در شمع‌سازی را در فهرست زیر آورده‌ایم.

  • قبل از شروع روی سطح کار را با روزنامه بپوشانید.
  • تمام ابزارهای لازم را از قبل تهیه کنید و کنار دست‌تان قرار دهید.
  • دقت کنید هنگام ذوب کردن پارافین آب به داخل ظرف نرود.
  • قالب باید کاملاً سالم، خشک و بدون خراشیدگی و ترک باشد.
  • برای تمیز کردن ظرف پارافین نیازی به شستن آن ندارید بلکه می‌توانید بلافاصله پس از استفاده آن را با دستمال کاغذی یا پنبه تمیز کنید.
  • برای سرد کردن پارافین هیچ‌گاه آن را در فریزر قرار ندهید چون شمع پس از سرد شدن ترک می‌خورد ولی می‌توانید آن را در یخچال قرار دهید.
  • چنان‌چه شمع به راحتی از قالب جدا نشد آن را مدت بیشتری در یخچال قرار دهید.
  • برای اینکه کف شمع صاف و یکدست شود آن را ته یک سطح داغ بکشید تا کاملاً صاف شود.

خرید قالب و مولد سیلیکونی

برای خرید قالب و مولدهای سیلیکونی باید وارد دسته قالب و مولدهای سیلیکونی شوید. برای شستن قالب های سیلیکونی پس از خارج کردن مواد، قالب‌ها را با آب گرم و صابون یا مایع ظرفشویی پر کرده و کمی بخیسانید تا ذرات (مواد غذایی، صابون، رزین، پودرسنگ و غیره) به راحتی از آن جدا شوند. سپس به وسیله اسکاچ کف و دیواره‌های آن را پاک کنید و بعد از شست و شو خشک کنید. درصورتی که بعد از خشک شدن باز هم اثراتی از باقی‌مانده مواد مشاهده کردید دوباره با دستمال مرطوب درون آن را تمیز کنید. بعد از تمیز شدن، قالب‌ها را خشک کنید تا اثری از مواد و لکه آب بر روی آن‌ها نماند. هرچه شما بهتر از قالب‌ها نگهداری کنید طول عمر آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

مهارت‌هایی کسب کنید که در سریع‌ترین زمان شما را به درآمد بالا برساند

سایت هنرکده نیوشا از بهترین سایت‌های آموزش ساخت قالب سیلیکونی و اکسسوری سنگی در ایران است. امروزه سایت‌های آموزشی زیادی همانند سون لرن، دیجی کالا، سایت هنری، زومیت، هنرکده نیوشا، همیار وردپرس و نی نی سایت هستند که می‌توان گفت در در تمام حوزهای آموزشی مانند هنری، درسی، آموزش ساخت اکسسوری، آموزش ساخت قالب سیلیکونی و سایر موارد آموزشی فعالیت دارند و جزء بهترین‌ها هستند. در دوره آموزش جامع هنرکده نیوشا شما عزیزان تمام مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک تولیدکننده حرفه‌ای انواع لوازم تزئینی و قالب‌های سیلیکونی دو‌بعدی و سه‌بعدی را می‌آموزید.

تمام نکات و روش‌های لازم را برای ساخت و تولید این وسایل را یاد می‌گیرید و تبدیل به فرد بسیار حرفه‌ای و خلاق می‌شوید که علاوه بر ساخت وسایلی مانند جاکلیدی، تابلوی دکوراتیو و غیره، می‌توانید طرح‌های جدیدی بر اساس علایق خود بسازید (می‌توانید قالب سیلیکون هر چیزی را بسازید و بعد از آن در طرح‌ها و وسایل تزئینی خود استفاده کنید). انواع لوازم تزئینی مانند جاکلیدی، دیوارکوب، تابلوی دکوراتیو، انواع استندها و انواع گیفت‌های مراسم‌ها و غیره که ساخته شده‌اند با پودر سنگ ترک و قالب‌های سیلیکونی به‌خاطر خاص و شیک بودن و همچنین قیمت مناسبی که این محصولات نسبت به سایر لوازم تزئینی مانند رزین و… دارند می‌توانند شما را به درآمدهای بسیار بالا برسانند. البته، اگر به صورت حرفه‌ای ساخت این وسایل را آموزش دیده باشید.

منبع: هنرکده نیوشا | www.nioshamoild.ir

بر اساس رای ۱۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *