راهنمای جامع خرید هاست | به همراه اینفوگرافیک

۶۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
راهنمای جامع خرید هاست | به همراه اینفوگرافیک
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

راه‌اندازی یک وبسایت، نیازمند یک میزبانی وب و هاست باکیفیت است. خرید یک هاست پرسرعت و با پشتیبانی مناسب، یکی از مواردی است که در راه اندازی کسب و کار، اهمیت ویژه‌ای دارد. طبق بررسی‌هایی که معتبرترین وبسایت‌های جهان انجام داده‌اند، سرعت وبسایت تاثیر مستقیمی بر ماندگاری کاربر در صفحه وبسایت شما دارد. پس در نتیجه احتمال بیشتری وجود دارد که بازدیدکننده وبسایت شما، خرید محصول مورد نظرش را انجام دهد. پس خرید هاست، تاثیر غیر مستقیم بر روی فروش وبسایت شما دارد.

در ادامه قصد داریم به معرفی انواع هاست بپردازیم و توضیح دهیم که هاست چیست و چرا اهمیت ویژه‌ای در راه‌اندازی وبسایت دارد؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.

هاست چیست؟ چه کاربردی دارد؟

طبق تعریفی از گنجه بلاگ، در مقاله «هاست چیست و انواع آن کدام است؟»:

میزبان، معادل فارسی واژه هاست (Host) در زبان انگلیسی است. در عمل هاست به این معنا است که شما فایل‌های وب‌سایت خود را بر روی کامپیوتر مخصوصی به نام سرور قرار می‌دهید. سرور، فایل‌های وب‌سایت شما را به‌صورت عمومی در دنیای اینترنت در دسترس دیگران قرار می‌دهد. خوشبختانه برای میزبانی وب‌سایت خود، نیازی به یادگیری اصطلاحات فنی ندارید. شرکت‌های بسیاری در این زمینه فعال هستند که میزبانی وب از خدمات آن‌ها است. همه وب‌سایت‌­های اینترنتی از یک شرکت هاستینگ، برای گرفتن خدمات میزبانی وب استفاده می‌کنند.

به عبارتی دیگر هاست، یک میزبان برای وبسایت شما در فضای وب است. البته منظور از هاست، «هاست اشتراکی» است! استفاده از هاست اشتراکی به جای خرید سرور، به شما کمک می‌کند که هزینه‌های راه‌اندازی وبسایت خود را بسیار کاهش دهید. همانطور که از نامش پیداست، هاست اشتراکی به هاستی گفته می‌شود که به صورت اشتراکی (Shared) مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از هاست باکیفیت، تاثیر غیرمستقیم بر سئو وبسایت شما دارد.

البته هاست فقط برای میزبانی وبسایت استفاده نمی‌شود. بسیاری از برنامه‌نویسان، برای ربات تلگرام، سرور بورس، سرور اپلیکیشن و ... نیز از آن استفاده می‌کنند.

انواع هاست اشتراکی کدام است؟

هاست‌های اشتراکی، انواع مختلفی دارند که برای هر وبسایت با توجه به CMS، تعداد بازدید، میزان منابع مورد نیاز و ... از آن استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم انواع هاست اشتراکی و شرکت گنجه هاست را به عنوان مرجع خرید هاست معرفی کنیم.

هاست وردپرس

همانطور که می‌دانید، بیش از 35 درصد از تمامی وبسایت‌های جهان، بر پایه سیستم مدیریت محتوای وردپرس هستند. البته این عدد برای وبسایت‌های فعال، به بیش از 54 درصد رسیده است. به همین دلیل، متخصصین و ارائه دهنده‌های هاست میزبانی وب، تصمیم گرفته‌اند هاست وردپرس را برای این دسته از کاربران راه‌اندازی و بهینه‌سازی کنند. هاست وردپرس، مخصوص وبسایت‌های وردپرسی است و منابع مصرفی آن برابر با منابعی است که هسته وردپرس (Wordpress Core) استفاده می‌کند.

یکی از مواردی که در سایت‌های وردپرسی اهمیت زیادی دارد، استفاده از هاردهای NVME و وب‌سرور لایت‌اسپید (LiteSpeed) است. این دو ویژگی در کنار هم می‌تواند سرعت وبسایت را تا بیش از 10 برابر افزایش دهد.

هاست ووکامرس

اگر قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید، احتمالا حداقل یک بار نام «ووکامرس» به گوش شما خورده است یا شاید حتی با آن کار کرده باشید. ووکامرس یک پلاگین (افزونه) وردپرس است که از طریق آن می‌توانید وبسایت وردپرسی خود را به یک فروشگاه اینترنتی کامل تبدیل کنید! اما یکی از مسائلی که هنگام استفاده از ووکامرس اتفاق می افتد، کند شدن وبسایت است. دلیل آن هم سنگین بودن دیتابیس محصولات است.

در این شرایط، فقط استفاده از هاست ووکامرس گنجه می‌تواند سرعت وبسایت شما را بهبود ببخشد! اما شاید برای شما سوال باشد که هاست ووکامرس چیست؟ هاست فروشگاهی ووکامرس، با توجه به منابع اختصاصی که دارد (مثل I/O، CPU، RAM و ... ) قدرت پردازش بسیار زیادی را به وبسایت می‌دهد و می‌تواند تا 12000 بازدید روزانه میانگین را پشتیبانی کند!

هاست لینوکس ارزان

بسیاری از افراد، قصد راه اندازی وبسایت‌هایی با بازدید کننده کم را دارند. به همین دلیل، نیازی به استفاده از هاست قدرتمند و منابع بسیار را ندارند. این نوع هاست، معمولا مناسب دانشجویان و تازه کاران است. در این شرایط شما می‌توانید از هاست ارزان لینوکس گنجه استفاده کنید.

هاست حرفه‌ای

بسیاری از برنامه نویسان، قصد خرید هاست حرفه‌ای را دارند. دلایل آن هم احتمالا استفاده از منابع بیشتر به دلیل بازدید کننده بیشتر یا دسترسی بیشتر به سرور باشد. به همین دلیل تصمیم می‌گیرند از هاست حرفه‌ای استفاده کنند.

هاست حرفه‌ای، قوی‌ترین منابع را دارد و مثل دیگر هاست‌های اشتراکی از وب‌سرور LiteSpeed استفاده می‌کند. یعنی شما می‌توانید از رم 6 گیگابایت برای وبسایت خود استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما، هاست حرفه‌ای گنجه است که می‌تواند تا 25000 بازدید روزانه میانگین را پشتیبانی کند!

هاست دانلود

احتمالا برای شما هم پیش آمده که قصد آپلود یک فایل حجیم مثل ویدیو دوره آموزشی یا پادکست را در وبسایت خود آپلود کنید ولی مشکل کمبود فضا داشته‌اید. هاست دانلود، مشکل شما را حل می‌کند! هاست دانلود، نوعی هاست با منابع کم ولی با فضای بسیار زیاد است که امکان آپلود فایل‌های حجیم را به شما می‌دهد. امکان راه‌اندازی وبسایت بر روی هاست دانلود وجود ندارد زیرا هاست‌های دانلود ارزان قیمت هستند. پس شما فقط می‌توانید هاست دانلود و آپلود داشته باشید. پیشنهاد ما به شما هاست دانلود گنجه است.

اینفوگرافیک راهنمای انتخاب هاست

شاید برای شما سوال باشد که کدام نوع از هاست‌هایی که اشاره کردیم، بهترین هاست برای وبسایت شما است. در اینفوگرافیک زیر می‌توانید اطلاعات کاملی برای انتخاب و خرید هاست را به دست بیاورید.

اهمیت خدمات پشتیبانی در هنگام خرید هاست

پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که یک هاستینگ باید داشته باشد. دلیل آن هم مشکلاتی احتمالی است که در طول سال برای تمامی وبسایت‌ها امکان دارد پیش بیاید. مشکلاتی که شاید تا مدت‌ها تاثیر خود را روی سئو سایت شما بگذارند! پس اهمیت بسیاری دارد!

در کنار حضور همیشگی، کیفیت خدمات پشتیبانی هم اهمیت بسیاری دارد! بسیاری از شرکت‌های هاستینگ، پاسخگویی مناسبی ندارند. یعنی در صورتیکه وبسایت شما با مشکلی روبرو شود، آن را قبول نمی‌کنند و خدماتی ارائه نمی‌کنند. پس در هنگام خرید هاست، این مورد را نیز حتما در نظر داشته باشید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع راهنمای خرید هاست پرداختیم و با انواع هاست اشتراکی آشنا شدیم. انتخاب یک هاست متناسب با شرایط وبسایت، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که شما باید در هنگام راه‌اندازی سایت انجام دهید. اگر قصد خرید هاست دارید پیشنهاد می‌کنیم شرکت گنجه به نشانی www.ganje.host را انتخاب کنید. گنجه، ارائه دهنده انواع هاست مثل هاست وردپرس، هاست ووکامرس، هاست حرفه‌ای، هاست لینوکس و هاست دانلود است.

بر اساس رای ۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۲ دیدگاه برای «راهنمای جامع خرید هاست | به همراه اینفوگرافیک»

سلب‌ مسئولیت: مجموعه‌ «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این مطلب نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

آیا این متن هدف تبلیغاتی دارد یا واقعا هاست گنجه مناسب است؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *