خرس آبی — زنگ تفریح [ویدیوی کوتاه علمی]

۱۱۰۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ آذر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
خرس آبی — زنگ تفریح [ویدیوی کوتاه علمی]

به نظر می‌رسد این خوکچه خزه‌ای میکروسکوپی در حال خاراندن پشت خود است؛ درست مانند حالتی که یک خرس بزرگ، پشت خود را با کشیدن بر روی تنه درخت می‌خاراند. به نظر شما این کندرو مشغول چه کاری است؟

ممکن است به سبب کشش سطحی، به طور موقت، در درون یک حباب گیر افتاده باشد. خرس آبی یا خوکچه خزه‌ای، جانور آبزی کوچکی با هشت پا است که به عنوان گونه‌ای از پیچیده‌ترین جانوران شدت‌دوست شناخته شده است. جالب‌ترین چیز در مورد این جانور، توانایی انطباق در هر محیطی اعم از خشک و تر است. خرس آبی در مناطقی مانند استوا، هیمالیا و محل‌های دیگر نیز دیده شده است. اندازه بیشتر خرس‌های آبی از ۰/۳ تا ۰/۵ میلی‌متر و بزرگترین آن‌ها به کمتر از ۱/۵ میلی‌متر می‌رسد و سرعت حرکت‌شان نیز آنقدر کند است که به «جانور کُندرو» یا تنبل معروف هستند.

خرس‌های آبی می‌توانند دمایی از صفر مطلق (صفر کلوین) تا دمای نقطه جوش آب را تحمل کنند. آن‌ها می‌توانند در برابر پرتو خورشیدی، پرتو گاما یا پرتو یونی - به میزانی چند صد برابر آنچه که برای یک انسان کشنده است - زنده بمانند.

خرس‌های آبی می‌توانند بدون آب و غذا مدت‌های مدید (در حدود ده سال) زندگی کنند، تا حدی که میزان آب بدنشان به ۳ درصد برسد. تاردیگریدها جانوران مقاومی هستند و طول عمر بالایی دارند. این موجود در سال ۲۰۰۷، به همراه فضانوردان به فضا برده شد و در ۱۰ روز در خلا مورد آزمایش قرار گرفت، زنده ماند و سپس به زمین بازگردانده شد.

حقیقتاً، فیزیک دنیای میکروبی با تجربه ما از زندگی روزمره بسیار متفاوت است!

اگر نوشته بالا برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

^^

بر اساس رای ۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *