کدام گرایش MBA بهتر است؟

۴۷۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ آذر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
کدام گرایش MBA بهتر است؟
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

برای گذراندن دوره MBA، کدام گرایش بهتر و پولسازتر است؟ کدام گرایش مدیریت MBA، بازار کار بهتری دارد؟ برای گذراندن دوره‌های MBA، به کجا مراجعه کنیم؟ برای یافتن پاسخ این سوالات، ادامه مطلب را بخوانید تا با بهترین گرایش‌های mba و dba، آشنا شوید.

با مدیریت MBA، مدیر بهتری شوید

رشته مدیریت MBA و گذراندن دوره mba، به شما کمک می‌کند تا در کارتان به عنوان مدیرعامل یا مدیر واحدهای مختلف سازمان، موفق‌تر و خبره‌تر شوید. کسانی که قصد کارآفرینی یا استخدام به عنوان مدیر را دارند، باید به مباحث مختلفی اشراف داشته باشند. مباحثی که در دوره mba و دوره dba تدریس می‌شود، شما را برای پیش بردن اهداف سازمانی، آماده‌تر می‌کند.

از سمت دیگر، گذراندن دوره‌های MBA و dba، به شما کمک می‌کند تا دید و نگرش سازمانی پیدا کنید. گرایش‌های مختلفی که برای دوره مدیریت ام بی ای وجود دارد، نگرش شما را در بخش‌های سازمان، تغییر می‌دهد. برای پیدا کردن دید مالی، دید مدیریتی، دید منابع انسانی و استراتژیک، می‌توانید روی رشته مدیریت MBA حساب کنید. رشته dba هم باعث تغییر در نگاه شما برای حل مسائل، موانع و بحران‌های درون سازمانی می‌شود.

گرایش‌های مدیریت MBA

انواع گرایش‌های MBA را می‌توانید در آموزشگاه حسابداری خبره بگذرانید. قبل از ثبت نام، بهتر است گرایش‌های دوره MBA را ببینید و با دید بهتر، وارد این حوزه شوید. هر کدام از گرایش‌های معرفی شده، شما را وارد حوزه مخصوص به خود می‌کند و فرصت‌های شغلی جدیدی برای شما باز می‌شود.

گرایش بازاریابی MBA

کسانی که قصد حضور در بازار تبلیغات و بازاریابی را دارند، می‌توانند در این رشته ثبت نام کنند. دریافت مدرک MBA گرایش بازاریابی، به شما فرصت استخدام در شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی و بازاریابی را می‌دهد. شما می‌توانید به عنوان مدیر بازاریابی، مدیر تبلیغات، مدیر برند، مدیر فروش، مشاور و تحلیلگر بازار، مدیر محصول و… کار کنید.

گرایش تجارت بین الملل MBA

کسانی که مدرک گرایش تجارت بین الملل مدیریت ام بی ای را داشته باشند، می‌توانند در شرکت‌های بازرگانی و صادرات و واردات، استخدام شوند. البته فارغ التحصیلان رشته تجارت بین الملل MBA باید توانایی کار در یک شرکت چندملیتی و چندفرهنگی را پیدا کنند. داشتن مهارت زبان خارجی برای این افراد هم از الزامات همیشگی است.

گرایش فناوری اطلاعات MBA

برنامه ریزی، اجرا، مدیریت و به سرانجام رساندن پروژه‌های فناوری اطلاعات، چیزی نیست که هر کسی از پس آن بربیاید. با دریافت مدرک دوره MBA گرایش فناوری اطلاعات، می‌توانید در تمام پروژه‌ها و سازمان‌هایی که نیازمند مدیر IT هستند، کار کنید.

گرایش مدیریت پروژه MBA

اگر گرایش مدیریت فناوری اطلاعات، شما را تنها برای پروژه‌های مربوط به فناوری IT آماده می‌کند، با گرفتن مدرک گرایش مدیریت پروژه، می‌توانید پروژه‌های کوچک و بزرگ تمامی رشته‌ها را مدیریت کنید. برای به اتمام رساندن پروژه‌های مختلف سازه‌ای، تولیدی، صنعتی و… استخدام مدیر پروژه خبره و باتجربه‌ای که مدرک مدیریت MBA هم داشته باشد، در اولویت است.

گرایش استراتژی MBA

برای برنامه ریزی استراتژیک، رهبری سازمانی، کارآفرینی، مدیریت تحول و پیاده سازی تفکر استراتژیک در سازمان، داشتن مدرک و مهارت‌های گرایش استراتژی MBA، لازم است. با گذراندن گرایش استراتژی، می‌توانید به عنوان مدیر برنامه ریزی استخدام شوید.

گرایش کارآفرینی MBA

راه اندازی کسب و کارهای استارتاپی و غیراستارتاپی، کار ساده‌ای نیست. همین که بتوانید به تصمیمات خود باعث بقای سازمان شوید، نیاز به مهارت دارد. شما باید از اقتصاد، مدیریت منابع انسانی، اصول کار، اصول تجارت و… سردربیاورید و به مباحث آن، مسلط باشید.

گرایش عمومی مدیریت MBA

در گرایش عمومی، با تمام حوزه‌ها و بخش‌های زیر مجموعه مدیریت کسب و کار، آشنا می‌شوید. عملا شما یک مدیرعامل با تمام جنبه‌ها و نگرش‌ها خواهید شد که توانایی کار در مشاغل مختلف را دارد.

بهترین گرایش MBA

یکی از گرایش‌هایی که همیشه فرصت‌های شغلی خوبی در بازار کار دارد، گرایش امور مالی mba است. در گرایش مالی، شما با نحوه مدیریت مالی یک واحد حسابداری، یک واحد تجاری یا حتی کارگاه و کارخانه آشنا می‌شوید. طبیعتا داشتن مدرک گرایش مدیریت مالی، شما را حسابدار نمی‌کند و مباحث دوره هم با آموزش حسابداری تفاوت زیادی دارد. برای اینکه حسابدار شوید، می‌توانید دوره آموزش حسابداری را بگذرانید. اما برای مدیر حسابداری شدن، تنها داشتن مدرک آموزش حسابداری کافی نیست.

شما باید بتوانید برای سرمایه گذاری، بازرگانی، مشاوره‌های مالی، مسئولیت مالی در شرکت‌ها و… آماده شوید. این چیزی است که در گرایش امور مالی MBA، در مورد آن بحث می‌شود. به همین دلیل است که گرایش امور مالی مدیریت کسب و کار، هم بهترین گرایش و هم پرطرفدارترین و پرکارترین گرایش است. با داشتن مدرک گرایش مالی مدیریت MBA، می‌توانید در تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها کار کنید یا اینکه خودتان شرکت حسابداری و مشاوره مالی، تاسیس کنید.

دوره mba و دوره dba آموزشگاه حسابداری پکت

برای ثبت نام در دوره دوره mba و دوره dba می‌توانید به سراغ آموزشگاه‌های خصوصی مانند حسابداران خبره بروید. آموزشگاه حسابداری پکت، با داشتن سابقه‌ای چندین ساله در تربیت مدیران مالی و…، اقدام به برگزاری دوره‌های مدیریت کسب و کار کرده است. چه برای کار در حوزه مالی و حسابداری و چه برای استخدام به عنوان مدیر مالی، مدیر سرمایه گذاری، مشاور مالی و… می‌توانید روی آموزش‌های پکت، حساب کنید. پکت به شما کمک می‌کند تا تمامی مباحث گرایش‌های مختلف mba و dba را با دروس نظری و عملی یاد بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت آموزشگاه پکت به نشانی pact.ir مراجعه کنید یا با تلفن 02142294 تماس بگیرید.

بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *