آموزش رزومه نویسی — ویدیویی و رایگان

۲۹۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ تیر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
آموزش رزومه نویسی — ویدیویی و رایگان

اولین گام برای ورود به بازار کار و یا به دست آوردن یک موقعیت شغلی مطلوب، این است که بتوانید دانش، توانایی‌ها و مهارت‌های خود را به شکلی مناسب و صحیح به کارفرمایان معرفی کنید. پر واضح است که این امر از طریق نوشتن رزومه و تهیه و تنظیم آن به صورت اصولی و صحیح امکان‌پذیر است. اما واقعیت امر این است که بسیاری از افراد در نوشتن رزومه دچار ضعف هستند، به اندازه کافی به آن بها نمی‌دهند و یا اصول رزومه نویسی را نمی‌دانند. هر یک از این موارد، می‌توانند به سادگی مانع دستیابی فرد به یک موقعیت شغلی مناسب و مطلوب شوند؛ البته از سوی دیگر، کارفرمایان نیز زمانی بسیار ارزشمند را بابت بررسی رزومه‌های بی‌کیفیت از دست خواهند داد. در همین راستا بر آن شدیم تا در فرادرس یک مجموعه ویدیویی آموزش رزومه نویسی را تهیه کرده و به انتشار برسانیم.

در این مجموعه هفت قسمتی آموزش رزومه نویسی، ابتدا به اینکه رزومه چیست و چه تفاوتی با CV دارد، پرداخته‌ایم. در گام بعدی، انواع رزومه و کاربردهای هر یک را شرح داده‌ایم. سپس نحوه صحیح درج مشخصات فردی در رزومه توضیح داده شده است و بعد از آن نیز اصول نوشتن در رابطه با تجربیات کاری و تحصیلی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این موارد در دیگر ویدیوهای آموزش رزومه نویسی فرادرس، نحوه پرداختن به دوره‌های آموزشی، مهارت‌ها و زبان‌های خارجی در رزومه توضیح داده شده، شیوه صحیح درج تحقیقات و توضیحات در رزومه مورد بحث قرار گرفته و در نهایت، نکاتی تکمیلی برای تنظیم یک رزومه قوی و اثرگذار ذکر شده‌ است.

در ادامه، می‌توانید فهرست ویدیوهای آموزش رزومه نویسی فرادرس را مشاهده کرده و با دیدن هر یک از آن‌ها، یک گام به نوشتن رزومه‌ای قوی و مطلوب نزدیک‌تر شوید.

در پایان لازم است یادآور شویم که یکی از راه‌های پیشرفت و پیدا کردن شغل مناسب تعامل با سایر افراد و شبکه‌سازی است. در دنیای امروز اینکار از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، اینستاگرام و پیام‌رسان‌هایی مانند واتساپ به سادگی امکان‌پذیر است. در رابطه با هر یک از این موارد محتوای آموزشی جامعی در مجله فرادرس منتشر شده است که از طریق لینک‌های زیر می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

 

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

^^

بر اساس رای ۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
مجله فرادرس
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *