آموزش انگلیسی در منزل

۲۶۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۹ دقیقه
آموزش انگلیسی در منزل
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

آشنایی با زبان انگلیسی این روزها به یکی از ملزومات زندگی تبدیل شده است و برای کار با انواع برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و لوازم الکترونیکی تا برقراری ارتباط با دوستان و افراد در سطح بین‌المللی به آن نیاز است. همچنین زبان انگلیسی به یک زبان بین‌المللی نیز تبدیل شده است زیرا زبان رسمی حدود 60 کشور به حساب می‌‌آید و در تمامی دنیا این زبان به عنوان اولین زبان برقراری ارتباط با یکدیگر شناخته شده است. در گذشته برای آموزش زبان انگلیسی باید وقت بسیاری را صرف یادگیری گرامر و دستور زبان می‌کردیم اما در حال حاضر و در روش‌ها و زبان نوین بیشتر لغات و جملات کوتاه کاربرد دارند تا بتوانیم از طریق آن منظور خود را بیان نماییم.

واژه‌های مشترک و یا حتی مفهوم‌های مشترک بسیاری میان زبان انگلیسی و فارسی وجود دارد که همین امر موجب می‌شود ما بتوانیم راحت‌تر زبان انگلیسی را بپذیریم و فرا گیریم. همچنین این زبان نسبت به سایر زبان‌های رایج در دنیا مانند: عربی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی بسیار ساده‌تر و راون‌تر است.

اما با این حال یادگیری بخش تلفظ لغات انگلیسی برای فارسی زبانان نسبتا مشکل است و نیاز به تمرین و ممارست بیشتری دارد.

به طور معمول یکی از بهانه‌هایی که برای یادگیری زبان داریم این است که فرصت و زمان برای رفتن به کلاس نداریم و در این حالت یا مجبوریم قید کلاس و یادگیری زبان را به طور کل بزنیم و یا اینکه به کلاس‌های فشرده در آخر هفته برویم که تمام روز تعطیل ما را می‌گیرد و چندان مفرح و دوست داشتنی نخواهد بود.

برای حل تمامی این مشکلات یک راهکار ساده وجود دارد و آن یادگیری زبان انگلیسی در منزل است. برای این کار روش‌های مختلف و متفاوتی وجود دارد که هر یک اثر بخشی متفاوتی نیز دارند و این بستگی به شما دارد که کدام روش را بپسندید و برای یادگیری زبان آن را دنبال نمایید.

زمانی که یادگیری زبان در منزل باشد شما می‌توانید وقت و زمان خود را برای یادگیری به دلخواه تنظیم نمایید، به طور مثال تنها ساعات پایانی شب که کمی مشغله کاری کمتر است به یادگیری بپردازید و یا زمانی که کودک شما در خواب است و فرصت دارید و یا اول صبح؛ این روش علاوه بر مزایایی که نام بردیم، می تواند در زمان و هزینه شما نیز صرفه جویی نماید.

اما در روش یاد شده شاید به گفته برخی افراد معایبی نیز وجود داشته باشد؛ مثلاً اینکه فردی وجود ندارد که شما بتوانید با آن به زبان انگلیسی مکالمه نمایید تا هم تلفظ‌ها را به خوبی یاد بگیرید و هم ایرادات شما رفع شود و یا اینکه افرادی که در خانه معمولا شروع به یادگیری زبان می‌کنند تنها شروع به خواندن گرامرهای سنگین و حفظ کردن لغات می‌کنند که روش چندان جالبی نیست.

برای اینکه بتوانید استارت کار خود را بزنید باید مسئولیت‌پذیر و منظم باشید تا بتوانید به عنوان یک کار یا مسئولیت این موضوع را ببینید و شروع به یادگیری نمایید. همچنین باید منظم باشید تا سطوح را پله به پله طی نمایید و بتوانید بدون فراموش کردن هیچ نکته‌ای آموزش ببینید.

تعیین سطح

تعیین سطح انگلیسی از اولین و پایه‌ای‌ترین مراحل یادگیری زبان است که بسیار مهم نیز محسوب می‌شود زیرا سطح شما را در زبان مشخص می‌کند تا بتوانید در جایگاهی درست قرار گیرید و سپس برای یادگیری زبان کار خود را آغاز نمایید. با توجه به این موضوع می‌توان شیوه و روش و همچنین اینکه چه نوع لغات و دیکشنری را باید یاد بگیرید را انتخاب نمود.

یادگیری لغات

برای آموزش و یادگیری بهتر زبان نیاز است که دایره لغات خود را وسیع‌تر نمایید و لغات بیشتری را فرا گیرید تا در مکالمات و جملات از آن‌ها استفاده نمایید و همچنین اگر در متنی آن‌ها را مشاهده نمودید بتوانید به سادگی معنی آن‌ها را متوجه شوید و توسط این کلمه یا کلمات تمام جمله را به خوبی درک نمایید.

برای یادگیری لغات بیشتر، راه کارهای بسیاری وجود دارد از جمله معروف ترین آن‌ها یادگیری 504 لغات ضروری است که هم به صورت کتاب و هم به صورت اپلیکیشن‌های موبایلی وجود دارد تا در هر زمانی بتوانید از آن استفاده نمایید.

دقت داشته باشد که هیچ وقت چیزی را حفظ نکنید سعی کنید معنای آن را متوجه شوید و به خاطر بسپارید، زیرا در صورت حفظ کردن پس از مدتی تمامی مطالب و لغات از ذهن شما پاک خواهند شد.

آموزش زبان انگلیسی در منزل

تماشای فیلم‌های آموزشی

تماشای ویدیوها و فیلم‌های آموزشی می‌توانند کمک بسزایی در آموزش و یادگیری زبان برای شما داشته باشند. با تماشای فیلم می‌توانید درجریان مکالمه‌های روزمره قرار بگیرید و همچنین دایره لغات خود را گسترده‌تر نمایید و در نهایت چیزی که بسیار مهم است یادگیری تلفظ صحیح کلمات و لغات است. اما با دیدن فیلم یه نکته گرانبها عاید شما خواهد شد که شاید در هیچ کتاب و آموزشی آن را پیدا نکنید و آن اصطلاحات روزمره و پرکاربرد و یا حتی ضرب المثل‌های رایج میان مردم در زبان انگلیسی است که می‌توانند شما را بیشتر به فرهنگ و زبان انگلیسی نزدیک کنند.

به طور مثال یکی از فیلم‌هایی که همیشه برای یادگیری زبان توصیه می‌شود انیمیشن خانواده سیمپسون است که با توجه به پخش سالیان متمادی این انیمیشن تمام جنبه‌های مختلف زندگی از کار و مدرسه و خانواده و اجتماع را در بر می‌گیرد. همچنین می‌توانید هر فیلم و سریالی را مشاهده کنید و در آموزش‌های اولیه به طور معمول قادر نخواهید بود که صحبت‌های افراد را متوجه شوید. برای رفع این مشکل تنها لازم است زیر نویس انگلیسی آن فیلم یا سریال را دانلود نموده و تماشا نمایید تا بتوانید به مرور زمان با مطالعه و آشنایی با اصطلاحات و تقویت مهارت شنیداری متوجه صحبت‌های افراد شوید.

همچنین اینکه فیلم و سریال و یا به طور کل هر نوع محتوایی را که برای یادگیری انتخاب می‌کنید سعی نمایید در حیطه علاقه‌مندی‌های شما باشد تا با اشتیاق بیشتری به سراغ آن بروید و آموزش‌های لازم را بگیرید.

مطالعه سایت‌های جذاب انگلیسی

یکی از سایت‌هایی که در زمینه آموزش و یادگیری زبان، هر نوع محتوای نوشتاری و دیداری و شنیداری را دارا می باشد FluentU است. این سایت هر آنچه برای آموزش نیاز است را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌تواند به عنوان یک منبع و یا مرجع کامل برای شما تبدیل شود. ویدیوهای این سایت با توجه به سطح زبان افراد دسته‌بندی شده است و شما می توانید به راحتی آن‌ها را نتخاب نمایید. با این کار هم تعیین سطح انجام داده‌اید و هم ویدیوهایی در سطح خود را یافته‌اید که به مرور زمان نیز می‌توانید آن ها را در سطوح بالاتر دنبال نمایید.

یادداشت خاطرات به زبان انگلیسی

شما می‌توانید یک دفترچه خاطرات و یا وبلاگ برای خود داشته باشید که در آن خاطرات و کارهای روزمره خود را به زبان انگلیسی یادداشت نمایید. این کار هم باعث بهتر شدن املای شما می‌شود و هم باعث می شود که بتوانید از ذهن خود در این زمینه بهره ببرید و از لغاتی که یاد گرفته‌اید در جای مناسب استفاده نمایید.

در نهایت اگر شما نوشته‌های خود را در وبلاگ قرار می‌دهید می‌توانید آن را به یک فردی که به خوبی زبان انگلیسی را می‌داند نشان دهید تا ایرادات آن را رفع نماید.

آموزش زبان انگلیسی در منزل

استفاده از اپلیکیشن‌های رایگان یادگیری زبان

اپلیکیشن‌های بسیاری برای آموزش زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی وجود دارند اما به طور معمول همه آن‌ها نیاز به پرداخت هزینه برای فعال‌سازی دارند و یا اینکه نرم‌افزار به صورت تکه‌تکه و تنها در سطوح ابتدایی قابل استفاده است و برای دسترسی به سطوح بالاتر نیاز است که مبلغی را پرداخت نمایید. اما در بین تمامی این موارد دو اپلیکیشن هستند که به صورت رایگان به شما در یادگیری زبان کمک می‌کنند و مزیت این اپلیکیشن‌ها این است که گوشی به صورت تمام وقت در اختیار شما است و در هر زمان و مکانی می‌توانید به یادگیری زبان بپردازید. اپلیکیشن‌هایی مانند Doulingo و Memrise نمونه‌ای از دو اپلیکیشن رایگان و پرکاربرد در دسترس برای شما به حساب می‌آیند.

گفتگو با دوستان به زبان انگلیسی

مکالمه بخشی مهم و ضروری در یادگیری زبان انگلیسی است و همان طور که اشاره کردیم یکی از مشکلات و معایب یادگیری زبان انگلیسی در خانه این است که فردی وجود ندارد تا با آن مکالمه انجام دهید و بتوانید از لغات استفاده نمایید و تلفظ‌های خود را تصحیح کنید. برای این منظور شما کافی ست که با دوستان خود مکالمه‌هایی به زبان انگلیسی داشته باشید.

بهتر است این مکالمه در مورد مورادی باشد که مورد علاقه شما و دوستان‌تان است تا بتوانید با اشتیاق و هیجان آن را ادامه دهید. به طور مثال یک فیلم با زبان انگلیسی تماشا کنید و در نهایت با یکدگیر در مورد فیلم صحبت نمایید و نظرات خود را بازگو کنید.

دیکشنری تصویری

در سطوح پایین‌تر و ابتدایی در یادگیری زبان انگلیسی دیکشنری به شما بسیار کمک خواهد نمود، خصوصا اگر این دیکشنری به صورت تصویری باشد و یا حتی انگلیسی به انگلیسی، زیرا با توجه به اینکه برای درک و فهم لغت از معادل فارسی استفاده نکرده‌اید معنی و مفهوم آن لغت به خوبی در ذهن شما نقش می‌بندد و تا همیشه باقی می‌ماند.

استفاده از فلش کارت و روش‌های نوین

فلش کارت‌ها در یادگیری و آموزش در هر زمینه‌ای تحولی عظیم را ایجاد کرده‌اند که با سیستم‌های نوین و جدید آموزشی همگام هستند. با فلش کارت نکات و لغات و حتی گرامرها را می‌توانید به صورت نکته همراه با تصاویر و تلفظ‌ها یاد بگیرید و با تکرار مستمر، آن‌ها می برای همیشه در ذهن شما نقش ببندند. برای دوره و مرور کردن نیز کار شما بسیار ساده خواهد بود تنها کافیست فلش کارت‌های مربوط به قسمتی را که تمایل دارید مرور نمایید.

آموزش زبان انگلیسی در منزل

استفاده از برنامه‌ها و بازی‌هایی به زبان انگلیسی

یکی دیگر از موارد بسیار پرطفدار در میان افراد بازی‌های کامپیوتری است که در این بازی‌ها به طور معمول زبان صحبت کردن به صورت انگلیسی است. خصوصا اگر بازی‌های آنلاین را انجام دهید نیاز است که شما حتما بتوانید انگلیسی صحبت نمایید تا با دیگران و هم گروهی‌های خود قادر باشید ارتباط برقرار نمایید تا بازی را به سرانجام برسانید.

زمانی که شما در این بازی‌ها شرکت می‌کنید و سعی در صحبت کردن دارید به صورت ناخودآگاه دایره لغات شما گسترده‌تر می‌شود زیرا کلمات جدیدی را از افراد مختلف خواهید شنید. مکالمات در این بازی‌ها بیشتر حالت عامیانه دارد که می توانند بسیار مفید باشند زیرا از حالت رسمی و کتابی خارج است.

همچنین این شیوه برای بهبود و تصحیح تلفظ‌ها نیز بسیار پرکاربرد است زیرا علاوه بر حالت نوشتاری می‌تواند به حالت شنیداری و صوتی نیز انجام شود و اگر شما هم علاقه‌مند باشید می‌توانید با یک هدست با سایرین صحبت کنید و ارتباط برقرار نمایید.

شرکت در بحث‌های انگیسی در فروم‌ها و شبکه‌های اجتماعی

شرکت در بحث و گفتگو‌ها نیز مانند هر گفتگوی دیگری ما را با لغات بیشتری آشنا می‌کند و همچنین می‌‌توانیم در مورد موضوعات مختلف اطلاعات گسترده‌تری کسب کنیم و در عین حال سعی خواهیم کرد مکالمات بهتر و بدون نقصی داشته باشیم.

هیچ چیزی بهتر از این نیست که شما با یک فرد انگلیسی زبان صحبت نمایید این کار باعث می‌شود ترغیب شوید تا مکالمات بیشتر و طولانی‌تری داشته باشید و همچنین ایرادات خود را تصحیح نمایید تا فرد مقابل به خوبی بتواند متوجه منظور شما شود.

خواندن داستان‌های ساده انگلیسی

خواندن کتاب و مطالعه همیشه از دوست داشتنی‌ترین سرگرمی‌ها به حساب می‌آید اما چه بهتر است در راستای بهبود و تقویت زبان خود به جای خواندن کتاب‌های فارسی به خواندن کتاب‌های انگلیسی زبان نیز روی آوریم تا بتوانیم لغات و داستان‌ها و ضرب المثل‌های بیشتری را یاد بگیریم و همچنین با این کار به صورت ناخودآگاه زبان خود را تقویت خواهیم نمود و از جملات کتاب‌ها برای مکالمه‌های خود نیز استفاده خواهیم کرد.

بهتر است از کتاب‌هایی با لغات و داستان‌های ساده شروع نماییم و به صورت پله به پله به سطوح بالاتر برویم و داستان‌های سخت را نیز بخوانیم.

با خودتان صحبت کنید

صحبت کردن با خودمان همیشه یکی از اجزای زندگی ما است که به صورت روزانه همه ما این کار را انجام می‌دهیم چه به صورت پنهانی و در ذهن و چه به صورت نمایان و بلند بلند. اما چه بهتر است زمانی که می‌خواهید با خودتان صحبت کنید این کار را به صورت انگلیسی انجام دهید و چه بسیار بهتر می‌شود که این کار را روبه‌روی آینه انجام دهید. روبه‌روی آینه بایستید و با خودتان انگلیسی صحبت کنید این کار هم باعث بهبود صحبت کردن و تلفظ شما و هم باعث افزایش اعتماد به نفس شما خواهد شد که صدای خود را با انگلیسی صحبت کردن بشنوید و با آن آشنا شوید.

آشنایی با گرامر

تا به این جا همیشه صحبت از دایره لغات و مکالمه و بحث‌های گفتاری و شنیداری بود اما یک مسئله مهم نیز وجود دارد که در صحبت کردن در کنار لغات نیاز است رعایت شود تا جمله تکمیل شده و فرد مقابل آن را متوجه شود و آن آشنایی با گرامر و دستور زبان است.

گرامر به طور معمول چندان دوست داشتنی نیست و هیچ فردی تمایل ندارد به سمت آن برود اما نیاز است که حتما یاد گرفته شود تا آموزش زبان شما تکمیل شود. برای این آموزش می‌توانید به سایت‌های مختلف مراجعه نمایید و گرامرها را به صورت ساده و ابتدایی از پایه شروع نمایید تا سطوح بالاتر ادامه دید.

سایت‌های مختلف با آموزش گرامر و مثال‌هایی از آن در جملات و متن‌ها به شما نشان می‌دهند که چگونه باید از افعال و مصدرها و فاعل و غیره استفاده نمایید و در کجای مطالب آن‌ها را قرار دهید.

آموزش زبان انگلیسی در منزل

همچنین یادگیری زمان افعال را فراموش نکنید. با آموزش صحیح و درست می‌توانید زمان فعل را نیز تشخیص دهید و برای نوع گذشته و آینده آن شکل فعل را بشناسید. می‌توانید متن را به خوبی متوجه شوید و از روی فعل تشخیص دهید که متن برای گذشته است و یا در زمان حال و یا شاید در زمان آینده اتفاق افتاده است.

همچنین حرف تعریف the را در جملات و متن‌های انگلیسی بسیاری می‌بینیم اما شاید در استفاده آن چندان تبحری نداشته باشیم و به صورت نا به جا از آن استفاده نماییم.

آموزش گرامر زبان انگلیسی خیلی مهم است و حواستان باشد.

گوش سپردن به رادیو

گوش دادن به موزیک و رادیو به زبان انگلیسی باعث می‌شود مهارت شنیداری شما افزایش یابد و به این طریق می‌توانید صحبت‌های فیلم ها و افراد به صورت انگلیسی را به خوبی و راحتی متوجه شوید.

نتیجه‌گیری

در نهایت می‌توانید روش مورد علاقه و نظر خود را انتخاب نمایید و توسط آن به یادگیری زبان بپردازید. همچنین استفاده ترکیبی از چند روش می‌تواند در یادگیری بهتر و روان‌تر به شما کمک نماید.

منبع: hamyarzaban

بر اساس رای ۲۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *