آبادراه، اولین مدرسه مجازی آموزش راهسازی

۱۱۷۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
آبادراه، اولین مدرسه مجازی آموزش راهسازی
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

چندی پیش وبسایت آبادراه به همت جمعی از متخصصین فعال در زمینه راهسازی و با هدف ترویج و توسعه دانش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری راهسازی در ایران تاسیس شد. این مدرسه مجازی در طی یک سال گذشته در زمینه ترویج نرم‌افزارهای راهسازی به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد، آنچنان که بیش از سه هزار نفر از متخصصین شاغل در زمینه نقشه برداری و راهسازی از خدمات رایگان این وبسایت به جهت آموزش نرم‌افزار سیویل تری دی بهره‌مند شدند. تولید بیش از ۷۰ جلسه آموزش Civil 3D در قالب ۲۰ ساعت مورد اقبال مهندسین این زمینه قرار گرفت به طوری که بعضی از آموزش‌ها حتی بیش از چند هزار بار مورد دانلود قرار گرفتند.

فعالیت در شبکه های اجتماعی نظیر یوتیوب و تلگرام و اینستاگرام سبب گردید تا متخصصینی از کشورهای همسایه که توانایی ارتباط با زبان فارسی را دارند نیز از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند. به گفته مدیر وبسایت آبادراه ایرانیان ساکن آمریکا، کانادا و همچنین اروپا درخواست تولید آموزش‌های متناسب با شرایط کاری خود را از مجموعه داشته‌اند. با وجود گذشت کمتر از یک سال از آغاز فعالیت، تیم این مجموعه از یک نفر به ۵ نفر توسعه یافته است و در حال جذب نیروهای متخصص دیگر است. سطح مطالب ارائه شده در آموزش‌های ویدیویی و متنی، مورد استقبال نویسندگان کتاب و مدرسان نرم‌افزار Civil 3D قرار گرفته است.

کیفیت آموزش نرم‌افزار Civil 3D از نظر صدا و تصویر در بالاترین حد ممکن است. بعضی از مطالب ارائه شده در آموزش‌ها برای اولین بار راهکارهای بسیار مناسبی برای مشکلات طراحی و ترسیم فعالان زمینه راهسازی در کارگاه‌ها و دفاتر مهندسی ارائه کرده‌اند. سبک آموزش نرم افزار سیویل تری دی در وبسایت آبادراه مختص به رشته نقشه برداری نبوده و هدف آن توضیح و ترویج فرایند طراحی راه به صورت ایمن و اقتصادی است. این سبک توسط وبسایت‌های آموزشی دیگر مورد تقلید قرار گرفته و به استفاده از تمرین‌های ابادراه پرداخته‌اند.

در این راستا مطالب و محتوا‌های بسیار مفیدی در کنار آموزش‌های ویدئویی در وبسایت منتشر میشود. هدف آبادراه مستقل نمودن افراد شاغل در این زمینه است تا بتوانند منابع مورد نیاز خود را به صورت مستقیم دریافت کنند. به همین جهت بسیاری از آموزش‌ها با معرفی منبع و سرمنشاء آن ارائه می گردد تا علاوه بر یادگیری سبب فعالیت و پیگیری کاربر نیز شوند.

فراهم‌سازی امکان پرسش و پاسخ برای کاربران پس از انتشار هر درس و پاسخگویی مدرسین از دیگر ویژگی‌های مجموعه است. این مجموعه در حال توسعه است و در آینده نزدیک تبدیل به یکی از بزرگترین انجمنهای آموزش نرم‌افزارهای راه سازی خواهد شد. وب سایت آبادراه به گونه‌ای طراحی شده که در عین سادگی دارای حداکثر توانایی در زمینه انتقال اطلاعات به کاربران باشد. ترکیب تکنولوژی‌های عمرانی و تخصص‌های دانش وب در کنار هم‌، سبب استفاده از تمام پتانسیل‌ها در این زمینه گردیده است.

آبادراه، خانه راهسازی ایران

بر اساس رای ۳۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱ دیدگاه برای «آبادراه، اولین مدرسه مجازی آموزش راهسازی»

عالی

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *