تولید محتوا برای کاربر؛ اولین و مهم‌ترین قدم برای موفقیت در سئو

۶۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
تولید محتوا برای کاربر؛ اولین و مهم‌ترین قدم برای موفقیت در سئو
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

به آخرین سوال یا عبارتی که در گوگل سرچ کردید فکر کنید. آیا نتیجه جستجوی شما مقاله جذاب و ارزشمندی بود که توجه تان را حسابی جلب کرد؟ این مقاله به جز پاسخ دادن به سوال شما، توانست در شما جرقه‌ای از تغییر ایجاد کند؟ بعد از خواندن آن دوست داشتید مقالات و محتوای دیگر آن سایت را هم بخوانید؟

اگر جواب شما به تمام این سوالات «بله» است، باید به نویسندۀ محتوایی که این مقاله را نوشته آفرین گفت. چرا؟ برای اینکه در فضای وب امروز، برطرف کردن نیاز یا هدف کاربر مهم‌ترین وظیفه‌ای است که هر وبلاگی باید آن را به درستی انجام دهد. اگر بتوانید نیاز کاربر را درک کنید و در نوشته خود برای آن راه‌حل خوبی ارائه دهید، با اختلاف بالایی برنده بازی در دنیای سئو خواهید بود!

اگر این مقدمه توجه شما را جلب کرده، پس شما هم پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به چنین نویسنده خوبی را دارید. تنها چیزی که نمی‌دانید این است که چطور باید این کار پیچیده را انجام دهید!

تولید محتوای خلاقانه؛ کلیدی برای باز کردن قفل رضایت کاربر

محتوای ما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتواند رضایت کاربر را تامین کند؟

پرسیدن این سوال شروع مناسبی نیست؛ چراکه برای تولید محتوای ارزشمند، تنها به تکنیک‌ها و اصول نویسندگی نیاز نداریم؛ در این راه باید کمی هم با روش‌های بهینه‌سازی سایت آشنا باشیم. پس به چند توصیه مهمی که برای شما داریم خوب گوش کنید تا تغییر عمیقی در دیدگاه محتوایی خود ایجاد کنید.

از آن جایی که محتوا، اولین نقطه تماس کاربر با سایت یا کسب و کار شماست، دوست داریم اولین نکته را به خودِ محتوا اختصاص دهیم. برای اینکه محتوای شما جای خود را در دل کاربر خوب جا کند، باید 3 نکته ساده ولی فوق‌العاده مهم را به خاطر بسپارید:

  • نیاز مخاطب خود را عمیقاً درک کنید: اولین نکته مهم این است که بدانید برای چه کسی می‌نویسید. ویژگی‌های فردی و شخصیتی این فرد چیست. چرا به دنبال خواندن محتوای شماست و دوست دارید به چه چیزی برسد. هر چه شناخت عمیق تری به مخاطب خود داشته باشید، محتوای شما از نگاه کاربر، کیفیت بهتری خواهد داشت.
  • هنر ساده‌نویسی را جدی بگیرید: بعضی از افراد فعال در حوزۀ تولید محتوا، ساده‌نویسی را با شکسته‌نویسی یکی می‌دانند و فکر می‌کنند ساده نوشتن یعنی فرض کنیم مخاطب سطح اطلاعات عمومی پایینی دارد! با اینکه ساده‌نویسی برای هر کسب و کار ضروری و کاربردی نیست، ولی تجربه نشان داده استفاده از زبانی ساده و روان تاثیری زیادی در کسب رضایت کاربر دارد.
  • علاوه بر ارائه محتوای آموزشی، کاربر را تحت تاثیر قرار دهید: طبق آمار سایت yoast، هر لحظه حدود 1500 سایت ساخته می‌شود! اگر بخواهید مانند سایت‌های دیگر دست به تولید محتوا بزنید، درست مانند این است که دارید نویز و صدای بیشتری تولید می‌کنید. محتوایی که بتواند علاوه بر جنبه آموزشی، کاربر را تحت تاثیر قرار دهد، همیشه در ذهن مخاطب باقی می‌ماند و این خاطره در نهایت به اعتماد تبدیل خواهد شد. حتماً خوب می‌دانید که اعتماد به خودی خود قوی‌ترین محرک خرید است.

برای یادگیری تکنیک‌های حرفه‌ای و کاربردی در این حوزه پیشنهاد می‌کنیم در کارگاه آموزش تولید محتوا در آکادمی وبسیما شرکت کنید.

یادگیری سئو محتوا؛ چطور گوگل را متوجه محتوای شگفتی‌ساز خود کنیم؟

در گذشته بیشتر تکنیک‌های سئو بر موتور جستجو تمرکز داشت:

  • کجا کلمه کلیدی قرار دهیم؟
  • از چه سایت‌هایی بک لینک بخریم؟
  • چطور سایت خود را یک روزه به صفحه یک بیاوریم؟

روزگاری بود که آموزش صفر تا صد سئو در همین سوالات خلاصه می‌شد، ولی حالا دغدغه اصلی ما به جای ربات‌های گوگل، کاربر و نیاز‌های پیچیده اوست. اگر میخواهیم کاربر و گوگل هر دو محتوای شگفتی ساز ما را بشناسند، باید از اصول سئوی محتوا استفاده کنیم.

5 نکته زیر به شما کمک می‌کند تا به سادگی گوگل را متوجه محتوای شگفتی‌ساز خود کنید:

  1. تحقیق کلمات کلیدی را جدی بگیرید و ببینید کاربران بیشتر به دنبال چه چیزی هستند. در نهایت یافته‌های خود را جمع کنید و در محتوای خود، راه حل جامعی برای آن‌ها پیشنهاد دهید.
  2. عنوان و توضیحات متا را برای کاربر و گوگل بهینه کنید. بهینه بودن این فاکتورها یعنی کلمه کلیدی و جذابیت به طور همزمان در آن‌ها وجود داشته باشد.
  3. سوالات کاربران معمولاً عبارت‌های طولانی و چند قسمتی هستند. برای همین است که وقتی کلمه‌ای را سرچ می‌کنید، گوگل پیشنهادات دیگری برای طولانی کردن عبارت به شما می‌دهد. اگر بتوانید در عبارت‌های طولانی رتبه خوبی بگیرید، شانس شما برای کسب رتبه در کلیدواژه‌های کوتاه و پر جستجو هم زیاد است.
  4. برای لینک‌سازی داخلی استراتژی داشته باشید. سایت شما مانند یک ساختمان است. هر چه به بخش‌های مختلف این ساختمان لینک‌سازی بهتری داشته باشید، پایه‌های ساختمان شما قوی‌تر و مستحکم‌تر خواهد بود.
  5. با استفاده از تصویر، پادکست و ویدئو کیفیت و ارزش محتوای خود را به کاربر و گوگل نشان دهید.

برای یادگیری سئو نیاز به منابع معتبر داریم. با مراجعه به صفحه آموزش صفر تا صد سئو می‌توانید با 6 کارگاه تخصصی که در آکادمی وبسیما ارائه میشود بیشتر آشنا شوید.

آموزش حرفه ای سئو؛ اثر شگفتی خود را چند برابر کنید!

تا اینجای کار فهمیدید چطور محتوای خلاقانه و کاربرپسند تولید کنید و به چه روشی این شگفتی را به گوش گوگل و کاربر برسانید. این‌ها تنها مقدمات و اصول بدیهی دنیای سئو بودند.

فرض کنید همه سایت‌ها این چند توصیه را انجام دهند. در این صورت دیگر شانسی برای کسب جایگاه سایت شما باقی نمی‌ماند. پس چکار کنیم؟

دوره‌های آموزش سئو وبسیما آکادمی می‌تواند به شما کمک کند تا نه تنها نکات کاربردی و حیاتی تولید محتوا و سئو را یاد بگیرید، بلکه با افزایش اثر محتوا، همیشه چند قدم جلوتر از رقیبان خود بایستید.

این کار را به چند طریق می‌توانید انجام دهید:

  • دیدن فیلم آموزش سئو در سایت آکادمی
  • دانلود و خواندن کتاب‌های رایگان آموزش سئو
  • مطالعه مقالات راهنمای جامع سئو
  • آشنایی با اصطلاحات رایج بهینه‌سازی سایت
  • شرکت در دوره‌های آموزشی هیولای سئو

هنوز هم دوست دارید آن نویسنده‌ای که در مقدمه برایتان گفتیم باشید؟ حالا وقت خوبی برای شروع است.

بر اساس رای ۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *