معرفی ۴ نمونه از بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی توسط آکادمی روان

۳۷۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
معرفی ۴ نمونه از بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی توسط آکادمی روان
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

امروزه که زبان انگلیسی به یکی از مهم‌ترین زبان‌های زنده دنیا تبدیل شده است همه افراد در تلاش‌اند تا برای ارتقاء شغلی و بهبود کیفیت زندگی فردی خود از آن بهره‌مند شوند. با توجه به شرایط حال حاضر که اغلب آموزش آنلاین زبان انگلیسی را ترجیح می‌دهند، استفاده از سری کتاب‌های خود آموز در کنار این نحوه یادگیری می‌تواند بسیار مفید و کارآمد واقع شود. به همین دلیل ما در این مطلب تصمیم گرفتیم تا ۴ کتاب مختلف برای ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی را معرفی و مورد بررسی قرار دهیم؛ لذا توصیه می‌کنیم اگر به دنبال خودآموز زبان انگلیسی هستید، این مقاله را از دست ندهید.

معرفی بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی

در ادامه، همانطور که اشاره کردیم به معرفی بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی می‌پردازیم.

۱. کتاب تقویت رایتینگ Longman

این سری کتاب‌های لانگمن که برای تقویت رایتینگ در نظر گرفته شده‌اند، به زبان‌آموزان کمک می‌کنند تا مهارت نوشتاری خود را تا سطح پیشرفته‌ای ارتقاء دهند. کتاب دارای ۵ سطح است و می‌توان از آن به عنوان خود آموز استفاده کرد و حتی این مورد برای شرکت در آزمون آیلتس و تافل نیز مورد قبول است.

مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب Longman Academic Writing

  • داشتن سوالات مختلف راجع به تمامی بخش‌های مربوط به هر درس
  • ارائه الگو نوشتاری «Realistic writing models» در ابتدای هر درس
  • آموزش گرامر زبان انگلیسی در بخش «grammar review» علاوه بر تقویت رایتینگ
  • استفاده از تمارینی تحت عنوان «Writing Tip» جهت تقویت تجربه نگارشی زبان آموزان

در ادامه مختصری از ویژگی‌های هر سری از کتاب را آورده‌ایم تا بتوانید از این طریق مناسب‌ترین گزینه را با توجه به سطح زبانی خود انتخاب کنید.

Longman Academic Writing Series

جلد اول مناسب برای زبان آموزان سطح مبتدی است و در آن اصول اولیه نگارش جملات و پاراگراف‌نویسی‌ها به صورت ساده و ابتدایی آموزش داده می‌شود.

Longman Academic Writing Series ۲

اگر مطالب جلد اول را به پایان رساندید و یا از قبل با نوشتن پاراگراف‌های انگلیسی آشنایی دارید، می‌توانید از جلد ۲ کتاب لانگمن رایتینگ استفاده کنید. در این کتاب شما به خوبی با قواعد مربوط به نوشتن پاراگراف ها، ترکیب جملات، ایده‌پردازی و واژگان آشنا می‌شوید.

Longman Academic Writing Series 3

سطح ۳ کتاب رایتینگ لانگمن برای افرادی مناسب است که سطح مبتدی را پشت سر گذاشته باشند، چرا که در واقع از آن باید برای نوشتن مقالات و نگارش آکادمیک استفاده کرد. موضوعات اصلی که در آن مورد آموزش قرار می‌گیرد، ایده‌پردازی در متن‌های طولانی تر، تکنیک‌های نوشتن در زمان‌های کوتاه، به کارگیری کلمات هم معنی در یک متن و استفاده از جملات نسبتا پیچیده است. بنابراین اگر سطح متوسطی دارید و آمادگی ورود به سطح پیشرفته را دارا هستید این کتاب مناسب شما است.

Longman Academic Writing Series 4

در چهارمین جلد از کتاب‌های تقویت رایتیگ آکادمیک لانگمن، نوشتن حرفه‌ای و قوانین مربوط به آن به خوبی مورد آموزش قرار گرفته است و مناسب افراد سطح بالا است.

Longman Academic Writing Series 5

در آخرین جلد کتاب به صورت اختصاصی به نوشتن مقالات تحقیقی زبان انگلیسی پرداخته شده است. در این کتاب زبان آموز به خوبی به صورت قدم به قدم با مباحث پیچیده‌ مربوط به نگارش متن انگلیسی آشنایی پیدا می‌کند.

۲. کتاب تقویت گرامر زبان انگلیسی Practical English Usage

قطعا گرامر زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای یادگیری اصولی است؛ قطعا هر زبان آموز در کنار آموزش‌هایی که می‌بیند اگر از کتاب‌های آموزشی جهت تمرین بیشتر استفاده کند، نتیجه بهتری را دریافت خواهد کرد. کتاب Practical English Usage یکی از موفق‌ترین و بهترین کتاب‌ها در زمینه آموزش گرامر در سراسر جهان به شمار می‌رود و حتی توانسته در سال ۲۰۱۴ جایزه بزرگ ELTons ۲۰۱۴ British Council lifetime را نیز دریافت کند.

پارت اول کتاب مربوط به آموزش زبان انگلیسی است و در قالب ۲ بخش تمامی نکات دستور زبان، قواعد و مهم‌ترین ساختارهای گرامری را آموزش می‌دهد.

اگر به دنبال یک خودآموز برای رفع مشکلاتی گرامری خود هستید، توصیه ما به شما این کتاب است؛ در ادامه نیز برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ویژگی‌های کتاب Practical English Usage

  • بررسی تمامی نکات گرامری زبان آموزان
  • آموزش به زبان ساده و عمومی
  • ارائه بیش از ۶۰۰ پاسخ آماده از رایج‌ترین سوالات زبان آموزان

به صورت کلی نیز بخش آموزش گرامر این کتاب شامل سرفصل‌های زیر است:

  1. زمان‌ها
  2. قواعد مربوط به جملات شرطی
  3. گرامر حروف تعریف
  4. بررسی نحوه استفاده از get به‌عنوان یک فعل کمکی
  5. bring or take
  6. can, could, may or might
  7. آموزش ساختار گرامر مکاتبات غیر رسمی و رسمی
  8. تفاوت میان گرامر آمریکایی و بریتانیایی

در رابطه با یادگیری گرامر زبان انگلیسی کتاب English Grammer In Use نیز گزنه مناسبی است.

۳. بهترین کتاب تقویت لیستنینگ Tactics for listening

این کتاب بهترین خود آموز برای یادگیری زبان انگلیسی است و در ۳ سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته نگارش شده است. موضوعات لیستنینگ انتخابی این کتاب کاملا کابردی و در زمینه‌های متنوع است. هر سطح مجموعه این کتاب دارای ۲۴ درس به همراه فایل صوتی است که شما باید با توجه به سطح زبانی خود یکی از جلد‌های کتاب Tactics for listening تهیه کنید.

۴. بهترین کتاب تقویت اسپیکینگ

در رابطه با مهارت گفتاری یا اسپیکینگ زبان انگلیسی کتاب‌های بسیاری وجود دارد، اما پیشنهاد ما به شما قرار دادن خود در شرایطی است که بتوانید زبان را بشنوید و تکرار کنید، در این راستا استفاده از فیلم‌های آموزشی و موسیقی می‌تواند کمک بیشتری کند. اما اگر می‌خواهید از کتاب بهره ببرید مجموعه کتاب‌های اسپیک اوت Speak Out می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

جمع‌بندی

در این مطلب ۴ نمونه کتاب کاربردی برای یادگیری زبان انگلیسی را که به گزارش سایت روان جمع آوری شده بود را مورد بحث قرار دادیم. توصیه می‌کنیم اگر در حال حاضر از دوره‌ای جهت آموزش استفاده می‌کنید، پیش از خرید کتاب انگلیسی با استادتان مشورت کنید تا بهترین مورد را با توجه به سطح داشن زبانی خود انتخاب کنید.

منبع: www.ravaan.co

بر اساس رای ۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *