مضاف و مضاف الیه در زبان آلمانی — آموزک [ویدیوی آموزشی]

۷۴۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
مضاف و مضاف الیه در زبان آلمانی — آموزک [ویدیوی آموزشی]

در قسمت قبلی از مجموعه آموزک‌های زبان آلمانی مجله فرادرس، به افعال مدال در این زبان پرداختیم. حال و در ادامه لازم است یادآور شویم، هر اسم در زبان آلمانی به یکی از چهار حالت فاعلی، مفعولی با واسطه، مفعولی بی واسطه و حالت اضافی در می‌آید. یکی از حالت‌های بسیار پرکاربرد، حالت اضافی است که دو اسم به یکدیگر اضافه شده و نسبت و ارتباط بین آن‌ها را از حیث لفظ و معنی معلوم می‌کند. مانند «کتابِ پسر»، که اسم اول را مضاف و اسم دوم را مضاف‌الیه می‌گویند. در حقیقت اسم دوم متمم اسم اول است که معنی آن را تمام ‌می‌کند. در آموزک‌های این مطلب، قصد داریم به همین موضوع، یعنی مضاف و مضاف الیه در زبان آلمانی بپردازیم.

در زبان فارسی برای اضافه کردن دو اسم به یکدیگر زیر آخرین حرف اسم اول کسره اضافه می‌کنند، ولی در زبان آلمانی که علامت کسره ندارد موقع اضافه کردن دو اسم به یکدیگر، «حرف تعریف» (der Artikel) و خود اسم دوم را تغییر می‌دهند ولی اسم اول عوض نمی‌شود.

فرض کنید «کتاب» (das Buch) اسم اول و «پسر» (der Sohn) اسم دوم است؛ موقع اضافه کردن این دو اسم حرف تعریف der تبدیل به des و Sohn تبدیل به Sohnes می‌شود؛ بنابراین ترکیب اضافی «کتابِ پسر» در زبان آلمانی به صورت das Buch des Sohnes  خواهد بود.

حال و پس از توضیحاتی که داده شد، اگر می‌خواهید مضاف و مضاف الیه در زبان آلمانی را به درستی یاد بگیرید و به دانش خود درباره این زبان بیافزایید، از شما دعوت به عمل می‌آوریم ویدیویی‌هایی که در ادامه آمده‌اند را مشاهده کنید.

برای مشاهده قسمت بعدی از آموزک‌های زبان آلمانی روی این لینک کلیک کنید: منفی کردن در زبان آلمانی — آموزک [ویدیوی آموزشی]

+ لینک دانلود آموزک

+ لینک دانلود آموزک

+ لینک دانلود آموزک

بر اساس رای ۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱ دیدگاه برای «مضاف و مضاف الیه در زبان آلمانی — آموزک [ویدیوی آموزشی]»

در یک کلام بی نظیر بود و مثل و مانندی نه در وبسایت های دیگر نه در یوتیوب قابل مشاهده است و واقعا ممنونم از زحمات استاد عزیز

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *