پاسخ به یک چالش: برای یک کنکوری، مشاوره حضوری یا مشاوره تلفنی؟

۶۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
پاسخ به یک چالش: برای یک کنکوری، مشاوره حضوری یا مشاوره تلفنی؟
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

این مقاله تحلیلی برای کنکوری‌ها نوشته شده است. اگر کنکوری هستید حتماً در ادامه با ما همراه باشید. در این مقاله می‌خواهیم مشاوره تلفنی کنکور را با مشاوره حضوری مقایسه کنیم. ابتدا از مزیت‌های مشاوره تلفنی کنکور می‌گوییم و بعد به شما خواهیم گفت که چرا مشاوره حضوری کنکور را پیشنهاد نمی‌کنیم.

به طور کلی ما (تیم مشاورین کنکور) معتقدیم با مشاوره تلفنی کنکور، همه نیازهای داوطلب برآورده می‌شود. چون یک مشاور کنکور باید پا به پای شما بیاید و در هر لحظه کنارتان باشد که با تکنولوژی های امروز، همه این خواسته در مشاوره تلفنی کنکور و هم چنین مشاوره مجازی و آنلاین برآورده می‌شود. حالا با ما همراه باشید تا در ادامه این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

از مشاور کنکور خود چه توقعاتی دارید؟

هدف از گرفتن مشاوره کنکور، چه مشاوره تلفنی کنکور و چه مشاوره حضوری، موفقیت در کنکور و کسب رتبه دلخواه و قبول شدن در رشته و دانشگاهی است که دوست دارید. پس مشاور در همین راستا، توقعات و نیازهای شما را برآورده می‌کند تا بتوانید به آن چه که دوست دارید، برسید. با هم ببینیم این توقعات شامل چه چیزهایی است.

مشاوره کنکور

شناخت نقاط ضعف و قوت

از اولین کارهایی که یک مشاور کنکور باید انجام دهد، شناخت نقاط ضعف و نقاط قوت شماست. با این شناخت، مشاور می‌تواند بهترین برنامه‌ریزی را برای شما انجام دهد و در نهایت با راهنمایی‌های خود، باعث پیشرفت شما در نقاط ضعفتان شود.

آموزش روش‌های مطالعه و تست زنی

از مهم‌ترین کارهایی که یک مشاور کنکور باید انجام دهد، آموزش روش‌های مطالعه و تست زنی است. شاید شما تجربه داشته باشید که ساعت‌های زیادی، مطالعه کرده‌اید ولی نتیجه دلخواه در آزمون نگرفته‌اید. در این حالت اشکال کار در همین روش مطالعه است. پس مشاور رتبه برتر شما که خود با روش‌های خاص مطالعه و تست زنی به موفقیت رسیده، باید شما را هم در این زمینه راهنمایی کند تا با مطالعه درست، تلاش‌تان نتیجه بخش شود.

برنامه‌ریزی خصوصی و شخصی

یک مشاور کنکور، باید بتواند طبق توانایی‌ها و نیازهای شما، برای‌تان یک برنامه‌ریزی تهیه کند. این برنامه باید ویژگی‌های یک برنامه استاندارد را داشته باشد یعنی مرور محور باشد، ساعت مطالعه و تعداد تست آن مشخص باشد، طبق توانایی داوطلب باشد و همه مباحث را با داشتن تنوع درسی در طول روز، پوشش بدهد. در این صورت است که برنامه برای شما تاثیر گذار خواهد بود و باعث پیشرفت خواهد شد.

پیگیری منظم و نظارت

مشاور کنکور شما باید خیلی سخت گیرانه و جدی، روند کار شما را زیر نظر بگیرد تا هیچ فرصتی برای کم کاری وجود نداشته باشد. به صورت روزانه از شما گزارش کار دریافت کند و اگر اشکالی در روند مطالعه شما بود، به شما تذکر بدهد.

تسلط بر قوانین کنکور

کسی که به عنوان مشاور کنکور در کنار شماست، باید به قوانین کنکور مسلط باشد تا به شما این اطمینان را بدهد، که در هر لحظه می‌تواند پاسخ سوالات شما را بدهد.

تا اینجای کار علت نیاز به مشاور و توقعات یک داوطلب از مشاور کنکور خود را بررسی کردیم. با کمی تامل، متوجه می‌شویم همه این نیازها، با مشاوره کنکور تلفنی هم برآورده می‌شود. به عبارتی چیزی که شما از مشاور خود می خواهید، همراه بودن و نظارت همیشگی و حضور پیوسته است که این کار با تکنولوژی امروز در مشاوره تلفنی کنکور، به راحتی و با کیفیت بیشتر انجام می‌شود.

بررسی 4 عیب مشاوره کنکور حضوری در مقابل مشاوره تلفنی کنکور

شما می دانید که سال کنکور، سال بسیار حساسی است، فرصت آزمون و خطا ندارید و باید بهترین تصمیم را بگیرید. پس باید از راهنمایی‌هایی به شکل مشاوره خصوصی کنکور بهره بگیرید. این مشاوره خصوصی می‌تواند به صورت مشاوره کنکور تلفنی و یا حضوری باشد که در ادامه مقاله می‌خواهیم شما را برای انتخاب بین مشاوره کنکور تلفنی و حضوری راهنمایی کنیم.

مشاوره کنکور حضوری در سال کنکور به خاطر 4 دلیل زیر اصلاً انتخاب خوبی نیست.

۱. هزینه بالاتر

در مشاوره حضوری هزینه‌های بالایی برای مدت زمان کوتاه دریافت می‌شود که این موارد برای سال کنکور که هزینه‌های مختلف کلاس، تهیه منبع و ... وجود دارد، اصلاً مناسب نیست.

۲. اتلاف زمان بیشتر

در مشاوره حضوری، هم قبل از جلسه مشاوره و هم بعد از آن اتلاف وقت وجود دارد. چون زمان دست شما نیست و باید در زمانی که مدنظر مشاور است، در محل مشاوره حاضر شوید. می‌دانید که در سال کنکور، زمان مثل طلاست و باید از لحظه لحظه آن استفاده کرد.

۳. کیفیت پایین‌تر

در مشاوره حضوری کنکور، مشاور همیشه کنار شما نیست و بر روند کار و برنامه شما نظارت ندارد. در این نوع مشاوره، مشاور نهایت هفته‌ای یکبار با شما به صورت حضوری در ارتباط است و در یک مدت زمان بسیار کوتاه (حدوداً 30 دقیقه) به سوالات شما پاسخ می‌دهد. به عبارتی کسی نیست که ساعت مطالعه، روند کار، تعداد تست، کیفیت مطالعه، آزمون‌های آزمایشی و ... شما را بررسی کند.

۴. دسترسی مشکل‌تر

در مشاوره کنکور حضوری، دسترسی به مشاور بسیار مشکل است. چه در شهرهای بزرگ مثل تهران به خاطر حجم ترافیک بالا و چه در شهرهای کوچک به خاطر نبود امکانات و در دسترس نبودن مشاوران حرفه‌ای.

مشاوره کنکور تلفنی ایده‌آل باید 5 ویژگی داشته باشد

تا اینجای این مقاله، به 4 تا از مهم‌ترین عیب‌های مشاوره کنکور حضوری اشاره کردیم. در ادامه می‌خواهیم ویژگی‌های مشاوره کنکور تلفنی ایده‌آل را بررسی کنیم.

رتبه برتر رشته داوطلب باشد

یک مشاوره کنکور تلفنی ایده‌آل، به نحوی است که شما به وسیله رتبه برتر رشته خودتان، راهنمایی شوید. چنین مشاوری، کسی است که خود مسیر کنکور را با موفقیت سپری کرده و تجربه‌های زیادی در این زمینه دارد. بنابراین می تواند بهترین راهنمایی‌ها را به شما ارائه دهد.

همیشه در دسترس و پاسخگو باشد

مشاور تلفنی شما باید همواره در دسترس باشد و در تمام روزها، به کار شما نظارت داشته باشد و به سوالات شما پاسخ بدهد. در این صورت وقفه‌ای در کار شما ایجاد نمی‌شود و می‌توانید از همه زمان خود در طول روزهای هفته استفاده مفید داشته باشید.

نظارت و پیگیری داشته باشد

مشاور شما باید با یک مشاوره تلفنی و یک نظارت سخت‌گیرانه، مطالعه شما را زیر نظر بگیرد و با گرفتن گزارش کار روزانه، نحوه مطالعه و بازدهی آن را بسنجد. قطعاً با تکنولوژی‌های امروزی، مثل پیام‌رسان‌های تلگرام و ... کار نظارت دقیق‌تر و کامل‌تر انجام می‌شود.

برنامه‌ریزی مدون و حرفه‌ای انجام دهد

مهم‌ترین کاری که مشاور کنکور تلفنی شما باید انجام دهد، نوشتن یک برنامه‌ریزی خوب، مدون و مرورمحور متناسب با نیازهای شماست. منظور از برنامه‌ریزی مدون، برنامه‌ای است که متناسب با نیازهای شما و قابل تغییر باشد. همچنین باید مرورهای به موقع، طبق منحنی فراموشی داشته باشد. در غیر این صورت برنامه بازدهی ندارد.

بر قوانین کنکور مسلط باشد

نیاز است مشاور شما در مشاوره تلفنی کنکور، به قوانین کنکور مسلط باشد. در این صورت است که شما هیچ کمبودی احساس نمی‌کنید و اطمینان دارید مشاور شما، پاسخ همه سوالاتتان را می‌داند و می‌تواند در هر لحظه شما را راهنمایی کند.

منبع: مشاوره کنکور دورخیز

بر اساس رای ۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *