شرکت AMD و آخرین تحولات دنیای سخت افزار

۳۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
شرکت AMD و آخرین تحولات دنیای سخت افزار

شرکت (Advanced Micro Devices) با محصولات گرافیکی و پردازنده‌های جدید در همایش سالانه الکترونیک (CES 2018) مجدد توانایی های کامپیوترهای پیشرفته را تعریف می‌کند. با توجه به شور و شوق جهانی که در سال 2017 نسبت به پردازنده‌های رایزن (Ryzen) و تکنولوژی گرافیکی رادئون (Radeon) ابراز شد، اکنون AMD طرح پیشنهادی خود را برای نسل جدیدی از محصولات پیشرفته در گرافیک و محاسبات سنگین طی رویداد (CES 2018) در لاس‌وگاس ارائه کرد.

AMD علاوه بر اعلام اولین پردازنده‌های رایانه‌ای رایزن ساخته شده در کارت‌های گرافیک «وگا رادئون» (Radeon Vega Graphics)، از خط کامل واحدهای پردازش شتاب‌یافته (Accelerated Processing Unit) موبایل شامل مدل‌های رایزن پرو (Ryzen PRO) و  رایزن 3 (Ryzen 3) جدید نیز خبر داد. در حوزه کارت گرافیک هم AMD اعلام کرد که خانواده پردازنده‌های «وگا» (Vega) به طور خاص برای کاربردهای یادگیری ماشین (machine learning) طراحی شده است.

مدیر ارشد شرکت AMD دکتر لیزا سو (Lisa Su) اعلام کرد:

ما به تمام اهداف بلند خود که برای سال 2017 در نظر گرفته بودیم، رسیدیم، با معرفی خانواده‌ای از 10 محصول مختلف پیشرفته، AMD را به عنوان سرامد تکنولوژی کامپیوترهای پیشرفته معرفی کردیم. ما با ساختن قوی‌ترین محصولات در ده سال گذشته که حتی با ریزپردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی جدیدتر، قوی‌تر هم می‌شوند و امکان کارایی بیشتری را به مجموعه وسیعی از بازارها می‌دهند، در حال ادامه این حرکت در سال 2018 هستیم.

بروزرسانی‌های فناوری

«مارک پیپرمستر» (Mark Papermaster) رییس بخش تکنولوژی و معاون ارشد شرکت AMD بروزرسانی‌های نقشه‌های تکنولوژی پردازش AMD را برای پردازنده x86 و ساختارهای گرافیکی، به اشتراک گذاشت.

بروزرسانی‌های مدل‌های پردازنده‌ x86

  1.  هسته (Zen) که در حال حاضر در پردازنده دسکتاپ رایانه‌ای و پردازنده‌های موبایل جاسازی می‌شود، در حال تولید در اندازه‌های 12 و 14 نانومتری است و با نمونه‌های 12 نانومتری جاسازی می‌شود.
  2.  طراحی (Zen2) کامل شده است و در آن مدل طراحی «Zen» که اول شده در ابعاد مختلف بهبود می‌یابد.

بروزرسانی‌های پردازنده‌های گرافیکی

محیط نرم‌افزاری یادگیری ماشین در سطح تولید با مجتمع‌های MIOpen متعلق به AMD با پشتیبانی از قالب‌های معمول یادگیری ماشین مثل تانسور فلو (TensorFlow) و (Caffe) روی پلت‌فرم (ROCm Open eCosystem) بوده است. این اولین محیط نرم‌افزاری ناهمگن کامل است که برنامه‌ریزی استفاده از پردازنده‌های گرافیکی AMD برای محاسبات بسیار سنگین و محیط‌های یادگیری عمیق را آسان‌تر می‌کند.

بروزرسانی‌های کلاینت کامپیوت (Client Compute)

جیم اندرسون (Jim Anderson) عضو هیئت مدیره و معاون ارشد گروه تجارت کارت گرافیک و کامپیوتر AMD از ویژگی‌های پردازنده‌های کلاینت کامپیوت پرده‌برداری کرد. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر است:

  • پردازنده دسکتاپ رایزن با کارت گرافیک رادئون
  • واحدهای پردازش شتاب‌یافته دسکتاپ

که آخرین هسته «Zen» و کارت گرافیک رادئون شرکت AMD بر اساس ساختار «وگا» را با هم ترکیب می‌کنند و از 12 فوریه 2018 شروع به کار می‌کنند، موارد زیر را برای ما به ارمغان می‌آورند:

  • بالاترین عملکرد دستگاه گرافیکی در یک پردازنده دسکتاپ
  • عملکرد چهارهسته‌ای پیشرفته با 8 پردازش همزمان
  • عملکرد 1080p HD بدون حتی یک کارت گرافیک مجزا
  • صفحه نمایش زیبا با تکنولوژی Radeon™ FreeSync
  • مزایای کامل ویژگی‌های نرم‌افزار درایور Radeon، شامل Radeon ™ Chill پیشرفته و Radeon™ ReLive.

نسل دوم CPUهای دسکتاپ Ryzen

پردازنده‌های موبایل با کارت گرافیک‌های وگا رادئون پردازشگرهای موبایل رایزن پرو (Ryzen PRO) با اهداف تجاری، شرکتی و دولتی طراحی شده‌اند تا به نوت‌بوک‌های تجاری، سریع‌ترین پردازنده، بالاترین امنیت، نازک‌ترین ضخامت، بهترین پشتیبانی و راحت‌ترین راه حل‌های مدیریتی را بدهند. این پردازنده‌ها تا 22% عملکرد رقابتی و تا 125% عملکرد گرافیکی بهتر نسبت به (Intel i7-8550U) و 150% عملکرد گرافیکی بهتر نسبت به مدل (Intel i7-7500U) را دارا هستند.

پردازنده‌های موبایل رایزن پرو با کارت گرافیک‌های رادئون وگا

AMD با معرفی پردازنده موبایل رایزن 3، خانواده پردازنده‌های موبایل رایزن را گسترش داد که سریع‌ترین پردازنده‌های جهان مناسب برای نوت‌بوک‌های فوق نازک هستند.

بروزرسانی‌های گرافیک و بازی

AMD برای اولین بار کارت گرافیک‌های مجزا بر اساس ساختار «وگا» را معرفی کرد. این پردازنده‌های گرافیکی طراحی شده‌اند تا به نوت‌بوک‌های بازی در سال 2018 بهترین عملکرد و بالاترین کارایی را بدهند.
AMD همچنین اعلام کرد که در نسخه درایور آینده، برای پشتیبانی تکنولوژی (HDMI 2.1 Variable Refresh Rate) روی محصولات (Radeon RX) نرم‌افزار Radeon) Software) را اضافه خواهد کرد.

شرکت «یوبی‌سافت» (Ubisoft) اعلام کرد که بازی Far Cry 5 از ویژگی‌های خاص Rapid Packed Math و همچنین تکنولوژی Radeon FreeSync 2 پشتیبانی می‌کند. صاحبان Radeon™ RX Vega قادر خواهند بود که از بازی Far Cry 5 با وضوح استثنایی، قالب‌های خیره‌کننده و کیفیت تصویر زیبا لذت ببرند.

درباره‌ی AMD

از حدود 45 سال پیش AMD شروع به نوآوری در کامپیوترهای پیچیده، کارت گرافیک و تکنیک‌های بصری نموده‌است. صدها میلیون مشتری که 500 کسب و کار آینده دنیا و امکانات پیشرفته تحقیقاتی در سراسر جهان را رهبری می‌کنند، روز به روز تکنولوژی AMD را برای زندگی، کار و بازی بهبود می‌بخشند. کارکنان AMD در سراسر جهان بر روی ساختن محصولات بزرگ تمرکز می‌کنند تا مرزهای آنچه را که ممکن است، جابجا سازند.

اگر تمایل به مطالعه بیشتر در مورد این موضوعات را داشته باشید؛ شاید آموزش های زیر نیز برای شما مفید باشند::

#

منبع

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *