تنظیمات اسکرین سیور در ویندوز ۷ | راهنمای تصویری و ساده

۷۰۵۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
تنظیمات اسکرین سیور در ویندوز ۷ | راهنمای تصویری و ساده

یکی از قابلیت‌های ویندوز که از نسخه‌های بسیار قدیمی به همراه آن عرضه شده است، قابلیت اسکرین سیور (Screensaver) است. این قابلیت از ویندوز 95 با ما همراه است و هر نسخه از ویندوز مجموعه‌ای از اسکرین‌سیورها داشته است که گزینه‌های مختلفی را عرضه می‌کرده‌اند. در این مقاله با تنظیمات اسکرین سیور در ویندوز 7 آشنا خواهیم شد.

شاید اگر متوجه شوید که اسکرین‌سیورها در ابتدای ابداع، صرفاً یک ابزار زیباسازی نبودند و موجب جلوگیری از خراب شدن نمایشگرهای قدیمی CRT و پلاسما می‌شدند، متعجب شوید. با این حال آن روزگار مدت‌های مدیدی است که سپری شده است و نمایشگرهای LCD و LED امروزی دیگر نیازی به اجرای اسکرین سیور ندارند. با این حال این قابلیت همچنان در نسخه‌های جدید ویندوز منتشر می‌شود، زیرا برخی کارکردهای زیباسازی و همچنین امنیتی ارائه می‌کند.

تنظیمات اسکرین سیور در ویندوز 7

برای تغییر تنظیمات اسکرین سیور در ویندوز 7 روی دسکتاپ راست-کلیک کرده و گزینه Personalize را انتخاب کنید. امکان دسترسی به تنظیمات اسکرین سیور در ویندوز به طور مستقیم از طریق منوی Personalize تعبیه شده است.

همچنین می‌توانید منوی استارت ویندوز 7 را باز کرده و عبارت Personalize را در کادر جستجو وارد کرده و سپس روی گزینه Personalize در میان نتایج کلیک کنید.

زمانی که کادر Personalize روی نمایشگر ظاهر شد، به بخش Screen Saver در قسمت تحتانی کادر بروید.

تنظیمات اسکرین سیور در ویندوز 7

بررسی گزینه‌های تنظیمات اسکرین سیور در ویندوز

ویندوز 7 برخی اسکرین سیورهای پیش‌فرض دارد. از میان آن‌ها شما تنها می‌توانید اسکرین‌ سیورهای 3D Text و Photos را پس از انتخاب و با دکمه Settings سفارشی‌سازی کنید.

تنظیمات اسکرین سیور در ویندوز 7

یک اسکرین سیور مانند Photos را انتخاب کنید تا گزینه‌های آن را مشاهده کنید.

تنظیمات اسکرین سیور در ویندوز 7

امکان سفارشی‌سازی منوی گزینه‌های اسکرین سیور تنها برای اسکرین سیورهای با نام 3D Text و Photos عرضه شده است.

تنظیمات اسکرین سیور در ویندوز 7

در نهایت می‌توانید زمانی که دوست دارید اسکرین سیور فعال شود را انتخاب کنید. این مقدار نشان می‌دهد که رایانه شما باید برای چه مدتی بیکار بماند تا اسکرین سیور فعال شود. با کلیک روی فلش‌های سمت بالا و پایین می‌توانید این مقدار انتظار را تنظیم کنید.

اگر می‌خواهید به محض فعال شدن اسکرین سیور، رایانه قفل شود باید گزینه On resume, display logon screen را کلیک کنید. در صورتی که از یک رایانه مشترک یا کاری استفاده می‌کنید، فعال کردن این گزینه مناسب خواهد بود.

تنظیمات اسکرین سیور در ویندوز 7

در نهایت روی OK یا Apply کلیک کنید تا تغییراتی که روی اسکرین سیور اعمال کردید، ذخیره شوند. اینک اسکرین سیور شما در ویندوز 7 فعال است.

بر اساس رای ۳۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
wikihow
۱ دیدگاه برای «تنظیمات اسکرین سیور در ویندوز ۷ | راهنمای تصویری و ساده»

سلام ما میخواستم نرم افرازی نصب کنیم هنگام نصب نرم افراز، محافظ صفحه اسکرین سرور (Screen Server) فعال شد به نظرتون این اجرا شدن اسکرین به نرم افراز آسیب میزنه؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *