تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در بهترین دانشگاه های اروپا

۸۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در بهترین دانشگاه های اروپا
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

یکی از روش‌های مهاجرت به کشورهای اروپایی از طریق تحصیل است. متقاضیان مهاجرت به اروپا می‌توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کشورهایی مثل ایتالیا، فرانسه، آلمان و... به این کشورها مهاجرت کنند. کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اروپا، محبوبیت فراوانی را بین متقاضیان مهاجرت دارا هستند. وجود دانشگاههای برتر در ایتالیا، آلمان، فرانسه، استرالیا و... موجب شده است که تعداد متقاضیان مهاجرت به این کشورها هر ساله افزایش پیدا کند.

ٰما در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته‌ای مثل ایتالیا، فرانسه و آلمان صحبت کنیم تا شما عزیزان با مطالعه این مطلب اطلاعات جامعی را از دانشگاه‌های فرانسه، ایتالیا و آلمان به دست آورید. البته لازم به ذکر است که بگوییم، متقاضیان ایرانی می‌توانند در کشورهای پیشرفته آسیایی مثل چین، ترکیه و... نیز تحصیل کنند و مسافت‌های طولانی را تا اروپا نروند. کشور چین یکی از کشورهای پیشرفته است که به دانشجویان بین المللی بسیار اهمیت می‌دهد. این کشور پیشرفته برای تحصیل پزشکی امکانات بسیار پیشرفته ای را داراست. دانشجویان می‌توانند برای تحصیل پزشکی در کشور چین اقدام به اخذ ویزای این کشور کنند.

تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای مناسب برای تحصیل است. متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید دارای مدرک دیپلم 12 ساله و نامه پذیرش تحصیلی باشند. متقاضیان برای دریافت پذیرش تحصیلی، می‌توانند رزومه تحصیلی خود را برای دانشگاه‌های مد نظر شان ارسال کنند. در صورت تایید مدرک دانشجو توسط دانشگاه، پذیرش تحصیلی برای او ارسال می‌شود. متقاضی با دریافت پذیرش تحصیلی می‌تواند اقدام به اخذ ویزا کند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز، نیازمند اخذ پذیرش تحصیلی است. تحصیل در این مقطع نزدیک به 2 سال به طول می‌انجامد شرایط تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد، دارا بودن مدرک زبان ایتالیایی یا مدرک زبان انگلیسی است.

برترین دانشگاه‌های ایتالیا

متقاضیان برای تحصیل در کشور ایتالیا بهتر است از برترین دانشگاه‌های این کشور آگاهی لازم را داشته باشند تا بتوانند در دانشگاهی معتبر تحصیل کنند.

نام دانشگاهنام دانشگاه
دانشگاه ویتادانشگاه پیزا
دانشگاه پادورادانشگاه پروا
دانشگاه ترنتودانشگاه بولونیا
دانشگاه پلی تکنیک باریدانشگاه مودنا و رجیوامیلیا
دانشگاه جنوادانشگاه میلان بیکوکا
دانشگاه فلورانسدانشگاه میلان
دانشگاه پاویادانشگاه سالرنو
دانشگاه آزاد بوزن بولزانودانشگاه باری آلدو مورو
دانشگاه ناپل فدریکو دومدانشگاه پلی تکنیک میلان

تحصیل در آلمان در بهترین دانشگاه‌ها

تحصیل در کشور آلمان به صورت رایگان است و همین امر موجب افزایش متقاضیان تحصیل در این کشور شده است. متقاضیان برای تحصیل در آلمان باید دارای مدرک زبان انگلیسی یا مدرک زبان آلمانی باشند. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان به زبان آلمانی برای دانشجویان بین المللی رایگان است؛ اما تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی این کشور رایگان نیست.

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان باید از بهترین دانشگاه‌های این کشور آگاهی داشته باشند. دانشگاه های برتر آلمان عبارت هستند از:

نام دانشگاهنام دانشگاه
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخموسسه فناوری کالسروهه
دانشگاه فنی مونیخدانشگاه آزاد برلین
دانشگاه هایدلبرگدانشگاه آخن RWTH
دانشگاه هموبولت برلینموسسه فناوری برلین
دانشگاه چاریته برلیندانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن
دانشگاه فناوری مونیخدانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخدانشگاه علوم کاربردی IUBH
دانشگاه روپرکت هایدلبرگدانشگاه کارآفرینی و تجارت بین‌الملل SIBE

هزینه تحصیل در آلمان

یکی از مهم‌ترین مسائلی که دانشجویان بین المللی باید آن را مدنظر قرار دهند، هزینه‌های تحصیل در آلمان است. از آنجایی که تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور رایگان است، متقاضیان تنها باید هزینه‌های زندگی‌شان را تامین کنند؛ اما متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی این کشور را دارند، باید شهریه‌های آن را پرداخت کنند.

متقاضیانی که در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند، اگر به زبان آلمانی تسلط داشته باشند، هزینه‌های تحصیل آنها رایگان خواهد بود؛ اما اگر به زبان آلمانی مسلط نباشند و قصد تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشند، باید سالانه 7 تا 26 هزار یورو را به عنوان شهریه پرداخت کنند. البته هزینه‌های جانبی مثل بیمه دانشجویی و هزینه زندگی هم به این مبالغ اضافه می‌شود.

متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند، باید سالانه نزدیک به 10 تا 40 هزار یورو را به عنوان شهریه پرداخت کنند. البته تمامی این هزینه‌ها به رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل دانشجو بستگی دارد. هزینه تحصیل پزشکی در کشور آلمان نیز اگر به صورت رایگان نباشد، نزدیک به 20 هزار یورو در سال است. البته هزینه‌های جانبی دیگری را نیز به دنبال دارد.

هزینه‌های زندگی در آلمان نیز به صورت ماهیانه نزدیک به 700 تا 1000 یورو برای یک نفر است. برخی از هزینه‌های زندگی در آلمان عبارت هستند از:

عنوانهزینه
شیر ۱ لیتر۷.۲ یورو
گوشت قرمز ۱ کیلوگرم۱۰.۵۳ یورو
مرغ ۱ کیلوگرم۷.۹۳ یورو
نان ۵۰۰ گرمی۱.۴۳ یورو
تخم مرغ ۱۲ عددی۱.۹۷ یورو
برنج ۱ کیلوگرمی۲.۱۴ یورو

به طور کلی، آلمان کشور مناسبی برای مهاجرت است. این کشور هم از لحاظ زندگی و هم از لحاظ تحصیل و کار کشور بسیار مطلوبی به حساب می‌آید.

تحصیل در فرانسه

یکی از روش‌های مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل است. کشور فرانسه یکی از کشورهای پیشرفته و صنعتی است که وضعیت اقتصادی بسیار مناسبی را داراست. این کشور دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبری را در سطح جهان دارد و همین امر موجب افزایش تعداد متقاضیان مهاجرت به این کشور شده است. مهاجرت تحصیلی به فرانسه، نیازمند اخذ نامه پذیرش از دانشگاه‌های این کشور است. متقاضیان باید قبل از هر اقدامی رزومه تحصیلی خود را به دانشگاه‌های این کشور ارسال و نامه پذیرش تحصیلی اخذ کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه، نیازمند مدرک دیپلم 12 ساله و مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی است. لازم به ذکر است که بگوییم، تحصیل در این کشور همانند آلمان رایگان نیست و دانشجویان باید شهریه‌های مد نظر دانشگاه را پرداخت کنند. تحصیل در این مقطع نزدیک به 4 سال به طول می‌انجامد. دانشجویان می‌توانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، در این کشور مشغول به کار شوند. البته برای کار در کشور فرانسه، باید به زبان فرانسوی تسلط داشته باشید؛ چرا که اکثر موقعیت‌های شغلی در این کشور به زبان فرانسوی است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه نزدیک به 2 سال به طول می‌انجامد. متقاضیان می‌توانند با اخذ پذیرش تحصیلی در این مقطع تحصیل کنند. تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه، هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسوی امکان‌پذیر است.

دانشگاه‌های برتر در فرانسه

متقاضیان مهاجرت به فرانسه، می‌توانند از دانشگاه‌های برتر این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کنند. تحصیل در دانشگاه‌های برتر در کشور فرانسه، مدرک معتبری در سراسر جهان دارد؛ در نتیجه آگاهی از این دانشگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

نام دانشگاهنام دانشگاه
دانشگاه علوم پاریس و دانشگاه لترسدانشگاه Aix-Marselle
دانشگاه اکول پلی تکنیکموسسه آموزش عالی CentralSupelec
دانشگاه سوربنموسسه آموزش عالی Sciences Po
دانشگاه سنترالموسسه آموزش عالی Ecole des ponts ParisTech
دانشگاه Paris Diderotموسسه آموزش عالی University of Strsbourg
دانشگاه Grenoble Alpesموسسه آموزش عالی Ecole Polytechnique

متقاضیان می‌توانند با وکلا و مشاوران مجرب در زمینه مهاجرت مشورت و کشور مناسبی را برای تحصیل انتخاب کنند.

بر اساس رای ۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *