راهنمای جامع خرید سرور

۴۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
راهنمای جامع خرید سرور

خرید سرور یکی از سوالات پرتکرار افرادی است که به دنبال یک سرور می‌گردند. اما باید پیش از شروع هر کاری با بخشی از تعاریف در این زمینه آشنا شویم. اینجا قصد داریم تا نحوه خرید یک سرور را با هم بررسی کنیم.

وبسایت‌ها و گروه‌های زیادی هستند که در زمینه خدمات هاستینگ فعال‌اند. یکی از این وبسایت‌ها ایران سرور است. در ابتدا به صورت کامل در مورد سرور و انواع آن صحبت خواهیم کرد و در ادامه به بررسی پلن‌های مختلف سرورهای ایران سرور خواهیم پرداخت.

سرورها معمولاً به عنوان مخزن پرونده‌های اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در آن کاربران به راحتی می‌توانند اسناد را به اشتراک بگذارند و در عین حال قادرند کارهای بسیار دیگری را نیز انجام دهند. از سرویس چاپ و نامه پستی گرفته تا انجام پشتیبان‌گیری، اجرای سایر برنامه‌های کلیدی که عبارتند از میزبانی پایگاه داده، برنامه‌های گروهی (مانند برنامه‌های تقویم و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری) و خدمت به وبسایت شرکت یا اینترانت. یک سرور ممکن است کتابخانه‌های بزرگ تصویر، فیلم و موسیقی را در اختیار داشته باشد. در ادامه به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • سرور چیست؟
  • هنگام خرید سرور به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • انواع سرورهای ایران سرور
  • مراحل خرید سرور از ایران سرور

سرور چیست؟

سرور یک نرم‌افزار یا دستگاه سخت‌افزاری است که به درخواست‌های ارسال شده از طریق شبکه پاسخ می‌دهد. دستگاهی نیز درخواست را انجام داده و از سرور پاسخی دریافت می‌کند. در اینترنت، اصطلاح «سرور» معمولاً به سیستم رایانه‌ای اطلاق می شود كه درخواست اسناد وب را دریافت می‌كند و اطلاعات درخواست شده را به مشتری ارسال می‌كند.

هنگام خرید سرور به چه نکاتی توجه کنیم؟

زمانی که شما می خواهید اقدام به خرید سرور کنید باید نکاتی را در نظر داشته باشید. این نکات هم از منظر فنی مهم است و هم میزان بودجه شما بستگی دارد. هر زمان شما احساس نیاز کردید که هاست روی سایت شما دیگر جوابگو نیست بهتر است به فکر خرید سرور باشید. شاید بتوان مهمترین عامل در انتخاب یک سرور را شرکت مورد نظر دانست. گروهی که بتواند به خوبی پشتیبان شما باشد. اما موارد دیگری هم هستند که به بررسی آن می پردازیم.

قیمت

برای بسیاری از افراد و گروه‌ها میزان هزینه و بودجه مصرف شده بسیار مهم است. شاید مهم‌تر از هر چیز دیگری. به همین خاطر اینکه چه میزان هزینه‌ای برای سرور خود کنار گذاشته‌اید بسیار مهم است. قیمت هرکدام از سرورها باتوجه به کانفیگ و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهند متفاوت است.

سخت‌افزار به روز

یکی از مهمترین فاکتورها بروز بودن سخت‌افزار است. داشتن سخت‌افزار به روز باعث افزایش بازدهی بیشتر سایت شما و در نتیجه دستیابی به هدف شما خواهد بود. پس سعی کنید سروری را انتخاب کنید که از سخت افزار بروز استفاده کرده باشد.

دیتاسنتر

اینکه سرورهای ارائه شده به شما روی چه دیتاسنترهای داخلی و خارجی قرار داشته باشند بسیار مهم است. در حال حاضر دیتاسنترهای زیادی در سراسر دنیا وجود دارد که سرویس‌های مختلفی را ارائه می‌دهند.

سیستم‌عامل

سیستم‌عامل سرور شما هنگام خرید مشخص می‌شود اما شما باید بدانید که چه سیستم عاملی برای سرور خود نیاز دارید. لینوکس یا ویندوز سرور دو سیستم عامل رایج در سرورها هستند.

پشتیبانی

یکی دیگر از دغدغه‌های بسیاری از وبسمتران و مدیران عدم پاسخگویی هاستینگ‌ها در مقابل اتفاقات مختلف روی داده است. از این رو به دنبال خدماتی می‌گردند که از نظر پشتیبانی به صورت کامل حمایت شوند.

خدمات ایران سرور

انواع سرورهای ایران سرور

وبسایت ایران سرور با ارائه سرویس‌های مختلف در زمینه هاستینگ یکی از گروه‌های فعال در ایران است. در همین راستا سرویس‌های سرور خود را به دو صورت سرور اختصاصی و سرور مجازی ارائه می‌دهد. حال نگاهی به این سرویس ها داشته باشیم.

سرور های اختصاصی ایران سرور در حال حاضر روی دیتاسنترهای داخلی و خارجی (آلمان، فرانسه) قرار دارند و هر دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز را ارائه می‌دهند. سرورهای خارجی ایران سرور روی دیتاسنترهای تجاری Hetzner آلمان، OVH فرانسه قرار دارند و با سخت افزار روز به شما خدمات خود را ارائه می‌دهند. پشتیبانی 24 ساعته و در تمام روزهای سال یکی از مزایای این سرویس است. سرعت دسترسی به اطلاعات در کنار سخت‌افزار بروز تضمین کننده کیفیت خدمات است.

سرور مجازی ایران سرور ارائه دهنده سرویس‌های با کیفیت همراه با آپتایم بالا و سرورهای مجازی لینوکس و سرورهای مجازی ویندوز روی دیتاسنترهای داخلی و خارجی است. این سرویس به دو دسته سرور مجازی ایران، سرور مجازی اروپا تقسیم‌بندی می‌شود.

سرور مجازی ایران سرور هم مانند سرور اختصاصی ارائه سیستم عامل های ویندوز (2012، 2016 و 2019) و لینوکس (توزیع های Ubuntu، CentOS و Debian) را روی خود دارد. همچنین در سرورهای مجازی از سخت‌افزارهای بروز استفاده شده است.

مراحل خرید سرور از ایران سرور

اگر مصمم هستید که سرور خود را خریداری کنید می‌توانید به وبسایت ایران سرور به نشانی iranserver.com مراجعه کنید. در این وبسایت انواع سرویس‌ها به تفکیک و با انواع کانفیگ برای شما مشخص شده است و شما می توانید هر سرویسی را که می خواهید انتخاب کرده و مراحل ارسال درخواست و خرید خود را انجام دهید. پس از ارسال درخواست متخصصان ایران سرور آن را بررسی می‌کنند و سرویس مورد نظر با توجه به انتخاب شما در زمان کوتاهی تحویل خواهد شد.

به این طریق شما می‌توانید یکی از سرویس‌های سرور را خریداری کنید.

بر اساس رای ۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *