مقاله ای کوتاه در خصوص تفاوت ویژوال بیسیک دات نت و ویژوال سی شارپ دات نت

۸۰۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
مقاله ای کوتاه در خصوص تفاوت ویژوال بیسیک دات نت و ویژوال سی شارپ دات نت

vb-and-c-sharp

در این مقاله به بررسی تفاوت Visual Basic .NET و Visual C# .NET می پردازیم.

بخاطر تفاوت های موجود ببین ویژوال بیسیک و سی/سی شارپ ، برنامه نویسان زیادی درباره توانایی Visual Basic .NET اشتباه می کنند. اکثر توسعه دهندگان ویژوال بیسیک فکر می کنند که ویژوال سی شارپ زبان قدرتمندتری از ویژوال بیسیک است. آنها تصور می کنند کارهای زیادی با ویژوال سی شارپ می توانند انجام دهند که با ویژوال بیسیک دات نت ممکن نیست. همینطور که در سی و سی پلاس پلاس می توان کارهای زیادی انجام داد که در مایکروسافت ویژوال بیسیک 6 و نسخه های پایین تر نمی شد انجام داد. این تصورات اشتباه است.

هر چند تفاوت هایی بین ویژوال بیسیک دات نت و ویژوال سی شارپ دات نت است، اما هر دو زبان های برنامه نویسی پیشرفته، بر اساس فریمورک دان نت مایکروسافت هستند و هر دو قدرتمندند. ویژوال بیسیک دات نت زبان برنامه نویسی شی گرایی است که از ویژگی های جدید و مهمی مانند وراثت، چند ریختی، وجوه مشترک و اضافه بار پشتیبانی می کند. ویژوال بیسیک دات نت و ویژوال سی شارپ دات نت هر دو از ران تایم مشترک استفاده می نمایند.

پیش از ادامه این مبحث لازم است یادآور شویم که می‌توانید ویژوال بیسیک را با استفاده از مجموعه آموزش ویژوال بیسیک و ویژوال بیسیک دات نت، مقدماتی تا پیشرفته فرادرس یاد بگیرید.

هیچ تفاوتی بین ویژوال بیسیک دات نت و ویژوال سی شارپ دات نت از نظر کارایی وجود ندارد. ممکن است ویژوال سی شارپ دات نت چند ویژگی قدرتمند برای مدیریت کدهای سازماندهی نشده داشته باشد و ویژوال بیسیک دات نت با داشتن برخی خصوصیت ها، ساده تر باشد. اما به طور کلی تفاوت های بین ویژوال بیسیک دات نت و ویژوال سی شارپ دات نت، نسبت به ورژن های قبلی ناچیز هستند.

هر چند این دو زبان با هم تفاوت دارند اما به یاد داشته باشید که فریمورک دات نت مستقل از زبان است. زمانی که مجبورید بین ویژوال بیسیک دات نت و ویژوال سی شارپ دات نت یکی را انتخاب کنید، نسبت به دانش و مهارت های خود زبانی را انتخاب نمایید که با آن راحتید. برای برنامه نویسان ویژوال بیسیک 6، استفاده از ویژوال بیسیک دات نت و برای توسعه دهندگان سی پلاس پلاس و جاوا کار با ویژوال سی شارپ دات نت آسانتر است. تجربه برنامه نویس، مهمتر از تفاوت های جزئی بین این دو زبان می باشد.

هر دو زبان ابزار توسعه قدرتمند و زبان برنامه نویسی پیشرفته ای هستند که ران تایم مشترکی در فرمورک دات نت دارند. پس انتخابتان را براساس ترجیح شخصی و تجربه های قبلیتان انجام دهید.

در ادامه آموزش های زیر از فرادرس را نیز به شما پیشنهاد می کنیم:

منبع 1

بر اساس رای ۱۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱ دیدگاه برای «مقاله ای کوتاه در خصوص تفاوت ویژوال بیسیک دات نت و ویژوال سی شارپ دات نت»

سلام فرادرس لطفا فرق بین ویژوال بسیک با ویژوال بسیک دات نت در چیست و باید از کدام یکی شروع کرد و اینکه آیا هنوز این زبان برنامه نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارزش یادگیری دارد ؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *