خطای ۴۰۴ چیست؟ — توضیح کامل خطاهای http و معنی آن در وب‌سایت‌ها

۱۸۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
خطای ۴۰۴ چیست؟ — توضیح کامل خطاهای http و معنی آن در وب‌سایت‌ها

در اغلب موارد مراجعه به یک وب‌سایت کار آسانی تلقی می‌شود. کافی است نام سایت را وارد کنید و یا روی بوکمارک سایت مربوطه در مرورگر کلیک کنید و در طی چند ثانیه آن سایت را ببینید.

اما در مواردی ممکن است فرایند این کار با اشکالی مواجه شود. در برخی زمان‌ها ممکن است با خطایی مواجه شوید که به شما در مورد اشکال در بازدید از یک وب‌سایت هشدار می‌دهد. با این که برخی از این خطاها خارج از کنترل شما هستند اما بعضی از آن‌ها را نیز می‌توانید اشکال‌زدایی بکنید و ببینید که در کجا اشتباه کرده‌اید.

برخی از رایج‌ترین خطاهای وب‌سایت‌ها را با هم به طور سریع مرور می‌کنیم. توجه داشته باشید که خطاهایی که با 4 شروع می‌شوند، مثلاً خطای 451 خطاهایی هستند که به سمت کلاینت یعنی رایانه شما مربوط هستند، در حالی که خطاهایی که با 5 شروع می‌شوند معمولاً به مشکلات سرور یعنی وب‌سایت مرتبط هستند.

1. خطای 404

404 یک خطای رایج است. این خطا بیان می‌کند که صفحه‌ای که می‌خواهید ببینید وجود ندارد این خطا غالباً زمانی رخ می‌دهد که بر روی یک لینک خراب کلیک می‌کنید یا یک وب‌سایت صفحه‌ای را بدون ریدایرکت صحیح، به آدرس دیگری منتقل می‌کند. این خطا همچنین در صورت تایپ کردن اشتباه یک URL ممکن است رخ بدهد.

زمانی که یک صفحه 404 را می‌بیند باید اطمینان حاصل کنید که آدرس را اشتباه وارد نکرده‌اید. سپس در صورتی که صفحه از سمت وب‌سایت جابجا شده باشد باید در گوگل جستجو کنید تا آدرس صحیح صفحه را بیابید.

2. خطای 401

خطای 401 به این معنی است که باید برای دسترسی به صفحه احراز هویت شوید، اما شما اطلاعات احراز هویت را نداشته‌اید. این خطا معمولاً زمانی رخ می‌دهد که می‌خواهید وارد یک وب‌سایت شوید تا به برخی امکانات دسترسی داشته باشید، اما هنوز وارد حساب خود در وب‌سایت نشده باشید. اگر این خطا را می‌بینید سعی کنید به صفحه اصلی وب‌سایت بروید و مجدداً وارد حساب خود شوید.

3. خطای 403

خطای 403 بیان می‌کند که شما یک درخواست معتبر ایجاد کرده‌اید، ولی سرور نمی‌تواند به آن پاسخ دهد چون شما مجوز دسترسی به موارد درخواستی را ندارید. این خطا از خطای 401 متفاوت است.

خطای 401 می‌گفت که شما وارد حساب خود نشده‌اید و بنابراین احراز هویت نشده‌اید. اما خطای 403 می‌گوید که می‌داند شما چه کسی هستید؛ اما نمی‌تواند اجازه دسترسی به صفحه را به شما بدهد. این خطا معمولاً به این معنی است که شما وارد حوزه‌ای شدید که اجازه دسترسی آن به شما داده نشده است و برای مثال در حوزه اختیارات مدیر وب‌سایت است.

4. خطای 504

خطای 504 بیان کنده مشکل gateway timeout است. یعنی زمان مورد نیاز برای تکمیل درخواست شما به پایان رسیده است و سرور میزبان وب‌سایت نمی‌تواند به سرعت درخواست شما را بررسی کند. وقتی این خطا رخ بدهد شما نمی‌توانید تا زمانی که مشکل از سوی مدیران وب‌سایت حل شود به آن دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید چند دقیقه بعد وب‌سایت را رفرش کنید اما احتمالاً تا زمانی که مشکل سرور حل نشده است باید منتظر بمانید.

اگر این نوشته برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز احتمالاً مورد توجه شما واقع خواهد شد:

==

بر اساس رای ۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
makeuseof
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *