منابع آموزشی برنامه‌ نویسی #C (سی‌شارپ)

۵۶۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
منابع آموزشی برنامه‌ نویسی #C (سی‌شارپ)

زبان برنامه نویسی #C زبانی با استفاده عمومی و شی‌ء گرا است و به طور گسترده‌ای در توسعه برنامه‌های شرکتی (enterprise) کاربرد دارد. #C توسط شرکت مایکروسافت توسعه یافته و زبان اصلی استفاده شده در NET framework. می‌باشد. #C به طور کلی برای ساختن برنامه‌های کنسولی، برنامه‌های رابط کاربری گرافیکی (GUI)، برنامه‌های وب و ... کاربرد دارد. این برنامه‌ها در کامپیوترهای رومیزی، دستگاه‌های با سیستم عامل ویندوز موبایل و یا سیستم‌های جاسازی شده (توکار) در حال اجرا هستند.

#C امکانات بسیاری از جمله مدیریت حافظه و جمع آوری زباله به‌صورت اتوماتیک را ارائه می‌دهد. این زبان، از مخفی سازی و محدود سازی (encapsulation)، وراثت (inheritance) و پلی مرفیسم (polymorphism) داده‌ها پشتیبانی می‌کند و شامل پشتیبانی بومی از تکنولوژی COM (مدل مؤلفه - شی‌ء) و نرم‌افزارهای تحت ویندوز می‌باشد.

اگر می‌خواهید زبان برنامه نویسی #C را یاد بگیرید، منابع آنلاین بسیار زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کند به بهترین آموزش #C برای مبتدیان دست یابید. اینجا، ما به چند منبع آنلاین #C گام به گام اشاره می‌کنیم. این منابع شامل آموزش‌های نوشتاری، آموزش‌های ویدئویی و کتاب‌های آنلاین (e-books) هستند.

پیش از ادامه این مبحث لازم است یادآور شویم که می‌توانید آموزش‌های مربوط به دبلیو پی اف WPF را با استفاده از مجموعه آموزش دبلیو پی اف WPF فرادرس یاد بگیرید.

1) وبسایت Tutorials Point

منابع برنامه نویسی سی شارپ

سایت Tutorials Point یک منبع آنلاین برای یادگیری توسعه و برنامه نویسی وب و سایر تکنولوژی‌هاست. این سایت یک آموزش نوشتاری برای یادگیری #C به‌صورت گام به گام در اختیار می‌گذارد. این دوره بر آموزش مفاهیم معروف #C همراه با مثال‌های عملی تمرکز دارد.

2) وبسایت ایستگاه #C

سایت C# Station درس‌های نوشتاری برای مبتدیان و برنامه نویسان حرفه‌ای آموزش می‌دهد که طی آن آموزش و تمرین در مفاهیم برنامه نویسی #C را نیز در اختیار می‌گذارد. این دوره در مورد مباحث متنوعی بحث می‌کند و همچنین مثال‌های کد‌نویسی از مفاهیم پایه، مراحل کنترل، پلی مرفیسم (Polymorphism)، کنترل استثنائات و ... را فراهم می‌کند.

3) وبسایت LearnCS.org

وب‌سایت LearnCS.org وب‌سایتی کاملاً متعلق به درس‌های آنلاین یادگیری #C است. دانش آموزان می‌توانند راهکارها را یاد بگیرند و به طور همزمان از طریق پنجره‌های کد و خروجی، نتیجه کد نوشته شده را مشاهده کنند.

4) وبسایت Zetcode

 

این وب‌سایت آموزش‌های نوشتاری زبان برنامه نویسی #C را با تمرکز بر مقدمات و همچنین مباحث پیشرفته، در اختیار می‌گذارد. این دوره شامل مباحث مفید همانند انواع داده‌ها، ساختار واژه‌ای، رشته‌ها، آرایه‌ها، فضاهای نام (namespaces) و ... می‌باشد. این وب‌سایت برای مبتدیان و برنامه نویسان ایده آل است.

5) آموزش #C توسط مایکروسافت (Microsoft C# Training)

منابع برنامه نویسی سی شارپ

دوره #C مایکروسافت یک آموزش ویدئویی برای تدریس مفاهیم اصلی #C است که برای توسعه بازی‌های رایانه‌ای و همچنین برنامه‌های شرکتی و برنامه‌های تلفن همراه استفاده می‌شود. این ویدئو به 25 درس ویدئویی با مبحث مختلفی تقسیم‌شده است. قسمت مبانی #C برای مبتدیان آموزش‌هایی در زمینه نوشتن کدها، امکانات رفع اشکال (Debug) و توسعه نرم افزارها به‌وسیله ویرایش اکسپرس ویژوال سی شارپ (Visual C# Express Edition) دارد.

6) وبسایت Udemy

منابع برنامه نویسی سی شارپ

Udemy یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های دوره‌های آنلاین تکنولوژی‌های متنوع می‌باشد. این وب‌سایت آموزش‌های ویدئویی بسیاری در زمینه برنامه‌نویسی #C از مفاهیم ابتدایی تا پیشرفته دارد. در Udemy، چند دوره رایگان یادگیری مبانی #C نیز خواهید یافت.

7) وبسایت Eduonix

منابع برنامه نویسی سی شارپ

Eduonix یک موسسه برتر یادگیری دوره های متعدد در زمینه تکنولوژی است. دوره آموزشی #C نیز با نام "برنامه نویسی #C را از ابتدا یاد بگیرید" در آن موجود است. این آموزش یک دوره ویدئویی مربی محور است که جنبه های مهم این زبان برنامه نویسی، همچون ساختار ابتدایی برنامه نویسی، LINQ، برنامه نویسی شبکه ای #C و ... را شامل می شود. در طول این دوره شما همچنین می‌توانید مدرک گذراندن دوره برنامه‌نویسی #C را پس از اتمام دوره دریافت نمایید.

8) وبسایت EDX

منابع برنامه نویسی سی شارپ

EDX ارائه دهنده خدمات آموزش آنلاین شامل دوره‌هایی از برترین دانشگاه‌ها و کالج‌ها است. این وب‌سایت شامل یک دوره پیشرفته با نام "برنامه نویسی به زبان #C" است. این دوره نیازمند ادراک قبلی از مفاهیم برنامه نویسی، جریان برنامه و مفاهیم دیتابیس (پایگاه داده) می‌باشد. این دوره شامل مباحث متعددی، شامل ترکیب #C، برنامه نویسی Net. و مفاهیم framework و OOP در #C می‌باشد.

9) مدرسه فناوری O'Reilly

O'Reilly دوره‌های آموزشی ویدئویی #C و سایر مواد آموزشی با موضوعات مختلف در زمینه تکنولوژی را شامل می‌شود. این مرکز شامل منابع یادگیری بسیاری در زمینه زبان برنامه نویسی #C می‌باشد.

10) وبسایت Channel9.msdn.com

این وب‌سایت مرجع چندین بلاگ، مقاله، آموزش ویدئویی و سایر مواد آموزشی در مباحث مختلف در زمینه تکنولوژی است. در اینجا شما ویدئوهای کوتاه آموزشی در مباحث مختلفی مرتبط با برنامه نویسی #C خواهید یافت. این وب‌سایت همچنین شامل یک دوره ویدئویی کامل به‌عنوان "نکاتی برای ساختن یک برنامه Windows Store با استفاده از XAML و #C می‌باشد.

11) مرکز رایگان کتاب

این وبسایت شامل مجموعه ای از کتاب های مجازی (e-book) و راهنماهای زبان برنامه نویسی #C است.

12) مجموعه فرادرس

منابع برنامه نویسی سی شارپ

فرادرس در زمینه آموزش برنامه نویسی #C آموزش‌های جالب و مفیدی دارد. این آموزش‌ها بر خلاف تمامی موارد ذکر شده کاملاً فارسی است و هزینه برخی از آنها نیز کاملاً رایگان می‌باشد. نگاهی به آموزش‌های مختلف زبان برنامه نویسی #C توسط این مچموعه بیندازید:

نتیجه:

به پایان لیست آمدیم. مطمئنیم که این لیست برای هر شخصی که بخواهد برنامه نویسی به کمک #C را یاد بگیرد مفید خواهد بود، چرا که منابع اصلی آنلاین در این زمینه را شامل می‌شود. شما می‌توانید از طریق ویدئوها و متون آنلاین یاد بگیرید یا از طریق کتاب‌های مجازی رایگان این کار را انجام دهید. مطمئنیم که این به شما یاری می‌کند که یادگیری را از همین امروز شروع کنید.

برنامه نویسی #C جزو سودمندترین زبان‌های برنامه نویسی است و هیچ‌گاه از تصمیم یادگیری زبانی قوی همچون #C پشیمان نخواهید شد. اگر مراجع آنلاین دیگری در ذهن خود دارید، آن را در بخش "نظرات" ذکر کنید. متشکریم.

اگر این مطلب مورد توجه شما واقع شده است، احتمالاً آموزش‌های زیر نیز برای شما مفید خواهند بود:

#

بر اساس رای ۶ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
codecondo
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *