AnyDesk چیست و چگونه کار می کند؟ — از صفر تا صد

۱۹۵۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
AnyDesk چیست و چگونه کار می کند؟ — از صفر تا صد

AnyDesk یک اپلیکیشن ریموت دسکتاپ برای سیستم‌های ویندوز، مک، لینوکس و موبایل است و برای کار با آن نیاز به ایجاد حساب کاربری ندارید. این اپلیکیشن ادعا می‌کند که یک اتصال امن ایجاد می‌کند و یک کدک اختصاصی ابداع کرده است که انتقال بی‌وقفه اطلاعات را تضمین می‌کند. انی‌دسک به عنوان یک جایگزین برای نرم‌افزارهای TeamViewer ،Chrome Remote Desktop و Microsoft Remote Desktop امکان ایجاد نشست‌های دوطرفه را روی سیستم‌های عامل مختلف فراهم می‌سازد و با استفاده از آن می‌توانید صرف‌نظر از سیستم‌های عامل مبدأ و مقصد یک اتصال بین آن‌ها برقرار کنید. در این راهنما به این سؤال پاسخ می‌دهیم که AnyDesk چیست و چگونه کار می‌کند.

AnyDesk چیست

AnyDesk چیست و چه کاربردی دارد؟

AnyDesk برای افرادی ابداع شده است که به نوعی دسترسی ریموت از طریق یک رایانه یا گوشی تلفن همراه نیاز دارند و باید به دستگاه فرد دیگری وصل شوند. این اپلیکیشن یک پل اتصال بین کاربران برقرار می‌سازد و به فرد امکان می‌دهد که دستگاه فرد دیگر را کنترل کند. این راهکار برای شرکت‌ها و افراد حرفه‌ای که قصد دارند دوره‌های آموزشی عملی را از طریق اینترنت ارائه کنند مفید است. همچنین افرادی که می‌خواهند مشکلات فنی سیستم را از طریق مداخله مستقیم یک متخصص حل کنند نیز از این نرم‌افزار منتفع خواهند شد.

در سطح شخصی، اپلیکیشن انی‌دسک برای ارائه کمک‌های روزمره به دوستان و اعضای خانواده که مشکلاتی روی رایانه یا گوشی هوشمند خود دارند مناسب است. به این ترتیب، فرد می‌تواند روش انجام یک کار را به طور عملی به فردی که حتی در نزدیکی وی قرار ندارد نشان دهد.

AnyDesk چه ابزارهایی ارائه می‌کند؟

کارکرد اصلی AnyDesk چیست ؟ اصلی‌ترین کارکرد انی‌دسک نیز  همانند دیگر اپلیکیشن‌های دسترسی ریموت، اشتراک تمام صفحه نمایش است. در طی یک نشست، میهمان می‌تواند کیبورد، ماوس و صفحه لمسی (در صورت پشتیبانی) را کنترل کند، یا دستورهایی مانند Ctrl+Alt+Del را به رایانه دیگر ارسال کرده و یا اقدام به فعال‌سازی وی‌پی‌ان و اشتراک فایل در دو جهت کند. همچنین امکان فرستادن سند‌ها به طور مستقیم به یک پرینتر متصل به رایانه ریموت و یا رسم شکل روی صفحه جهت جلب توجه کاربر ریموت وجود دارد.

در زمان استفاده از نرم‌افزار AnyDesk دو طرف می‌توانند از طریق قابلیت چت یکپارچه با هم گفتگو کنند و فایل‌های اشتراک‌گذاری شده را به صورت یک سابقه منسجم مشاهده نمایند. امکان ذخیره نشست برای تماشای بعدی نیز وجود دارد. این اپلیکیشن یک قابلیت «کشف» نیز ارائه کرده است که همه دستگاه‌های روی شبکه را روی صفحه قرار می‌دهد تا امکان اتصال به دستگاه یک فرد یا شرکت آسان‌تر باشد. پیش از آغاز یک اتصال، می‌توانید ببینید که میهمان در طی نشست کدام دسترسی‌ها را خواهد داشت.

هزینه AnyDesk چه قدر است؟

انی‌دسک برای استفاده شخصی رایگان است و قابلیت‌های اصلی شامل ضبط، کارکرد رسم و اتصال به دستگاه‌های نزدیک را فراهم می‌سازد. این نرم‌افزار سه نسخه مختلف دارد. در حالت Lite امکان داشتن یک کاربر منفرد و دستگاه کنترلر با پرداخت مبلغ 10.99 دلار ماهانه وجود دارد. در اشتراک professional می‌توان با پرداخت هزینه ماهانه 20.99 دلار به دستگاه‌های نامحدود و قابلیت‌های بیشتری مانند کتابچه آدرس و سفارشی‌سازی نصاب دسترسی یافت. در پیشرفته‌ترین نسخه از انی‌دسک کاربر می‌تواند تعداد نامحدودی نشست همزمان را با پرداخت مبلغ 52.99 دلار در ماه به دست آورد.

AnyDesk را روی چه سیستم‌هایی می‌توان دانلود کرد؟

در پاسخ به این سوال که AnyDesk چیست باید اشاره کنیم که انی‌دسک یک نرم‌افزار چندپلتفرمی است، یعنی یک نشست واحد می‌تواند شامل کاربرانی از سیستم‌های عامل مختلف باشد. انی‌دسک با دسترسی ریموت در هر دو جهت روی رایانه‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز، مک، لینوکس (اوبونتو)، فری‌بی‌اس‌دی و کروم‌او‌اس به علاوه گوشی‌های اندروید و رزبری پای و مینی پی‌سی سازگار است. روی گوشی‌های آیفون این اپلیکیشن تنها می‌تواند برای کنترل دستگاه‌های دیگر استفاده شود و امکان قبول اتصال را ندارد.

AnyDesk چیست

شیوه دسترسی ریموت به ویندوز با انی‌دسک چگونه است؟

انی‌دسک باید روی یک رایانه ویندوزی آنلاین نصب شود و یا اگر از نسخه پرتابل استفاده می‌کنید، باید روی ویندوز اجرا شده باشد تا امکان دسترسی ریموت را به سیستم فراهم سازد. تحت این شرایط کافی است از میزبان بخواهید که شماره سمت چپ صفحه را برای شما بخواند و سپس این عدد را در فیلد Other desktop وارد کرده و روی Connect کلیک کنید. به این ترتیب میزبان یک نوتیفیکیشن دریافت می‌کند و می‌تواند نوع مجوزی که به کنترلر می‌دهد را تعیین نماید. برای نمونه وی می‌تواند از اشتراک صدای سیستم جلوگیری کند.

در ادامه فردی که دسترسی را آغاز کرده است، روی رایانه ویندوز دیگر کنترل پیدا می‌کند و می‌تواند همه کارکردهای مورد نظر خود را به صورت ریموت اجرا کند. این عملیات روی گوشی تلفن همراه نیز کارکرد مشابهی دارد.

ابزارهای AnyDesk

در ادامه فهرستی از ابزارهایی که انی‌دسک ارائه می‌کند و توضیح کارکرد آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

  • Chat: یک روش ساده برای ارتباط با سمت ریموت است. کافی است از و بخواهید که از قابلیت چت استفاده کند.
  • Whiteboard: با استفاده از این قابلیت می‌توانید فلش یا شکلی را در چند رنگ مختلف روی صفحه طرف مقابل بکشید تا او را راهنمایی کنید.
  • Switch sides: سمت ریموت با استفاده از این قابلیت می‌تواند به رایانه شما دسترسی پیدا کند. بنابراین نیازی برای قطع نشست و درخواست اتصال مجدد از سمت ریموت نیست، کافی است این دکمه را بزنید تا جهت اتصال به سرعت عوض شود.
  • Block User Input: با انتخاب این گزینه سمت ریموت از کنترل کردن رایانه خود بازداشته می‌شود. به این ترتیب از ایجاد تداخل در کارها جلوگیری کرده و می‌توانید از او بخواهید که به راحتی روی صندلی خود لم بدهد تا شما کمک کنید. اگر شما در سمت ریموت قرار دارید، نباید نگران باشید. در صورتی که می‌خواهید کنترل رایانه خود را دوباره به دست بگیرید، کافی است کلیدهای ctrl+alt+del را بزنید تا دوباره کنترل رایانه‌تان را به دست بگیرید. برای پایان اتصال، کافی است روی disconnect در سمت ریموت بزنید، زبانه مربوطه را ببندید و یا AnyDesk را به کلی ببندید.

AnyDesk چیست

چطور با انی دسک کار کنیم؟

در مجله فرادرس مقالات متعددی برای آموزش استفاده از انی دسک تهیه و منتشر شده است که با مطالعه آن‌ها می‌توانید کار با این نرم‌افزار را فرا بگیرید. در ادامه مطلب AnyDesk چیست، لینک چند مورد از این مقالات آورده شده است:

سخن پایانی

فرض کنید یکی از همکارانتان از شما می‌خواهد چیزی را روی صفحه رایانه‌تان ببیند و یا دوستی حل یک مشکل را از شما تقاضا می‌کند. در این حالت اگر در مسافت دوری از آن فرد قرار داشته باشید، چه کار می‌توانید بکنید؟ دسترسی ریموت برای حل این مشکل و بسیاری مشکلات دیگر مطرح شده است. در این مقاله با موضوع «AnyDesk چیست» با طرز کار AnyDesk به عنوان یک از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های دسترسی ریموت آشنا شدیم.

بر اساس رای ۱۶ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
techidence
۱ دیدگاه برای «AnyDesk چیست و چگونه کار می کند؟ — از صفر تا صد»

سلام وسپاس از توضیحات خیلی خوب و تخضصی شما
برای دانشگاه گفتند این نرم افزار روی موبایل نصب کنیم بااین حساب دانشگاه میتونه محتویات وفایلهای گوشی ما رو بررسی کنه؟ دانشگاه می تونه صوت وتماسهای ما رو شنود کنه؟ بطور کلی حریم خصوصی عملا حذف میشه؟ بقیه افراد چی اونا هم میتونند بخاطر این نرم افزار وارد گوشی ما بشن؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *