بازی‌های کامپیوتری امروزی — ۷ مشکلی که دیگر جای نگرانی ندارد

۲۹۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
بازی‌های کامپیوتری امروزی — ۷ مشکلی که دیگر  جای نگرانی ندارد

صنعت بازی‌های ویدیویی به حدی از پیشرفت رسیده که پا به پای تلویزیون و سینما پیش رفته است. امروزه، بازی‌های ویدیویی مفهوم جدیدی از «ماجراجویی تعاملی» را به وجود آورده‌اند. بازی‌های ویدیویی، با افزایش خیره‌کننده گرافیک و هنر دیجیتالی نسبت به گذشته، به یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌ها تبدیل شده‌اند. اگرچه، مسیر پیشرفت این بازی‌ها، بدون مشکل‌های مرتبط با کنسول‌های بازی و معایب مختلف نبوده است.

خوشبختانه، با پیشرفت فناوری و معرفی نسل‌های جدید کنسول‌ها، بسیاری از این مشکل‌ها به طور کامل رفع شده‌اند. در این پست، برخی از مشکلاتی که توسط فناوری حل شده‌اند را بیان می‌کنیم.

1. سیم‌های بلند و گره‌خورده

گیمرها (gamers) برای سالیان سال، خودسری خود را به خاطر شاخک‌های زشت عذاب‌آور از دست می‌دادند. منظور از این شاخک‌ها، سیم کنترل‌کننده‌های بازی است. عذاب و دردسر سیم‌های کوتاه از سیم‌های بلند کمتر نبود. با معرفی فناوری بلوتوث (Bluetooth)، کنترل‌کننده‌های بازی به صورت بی‌سیم درآمدند و یکی از بزرگ‌ترین خطرات اواخر قرن 20 ام از بین رفت.

2. گرافیک سه‌بعدی نامناسب

مطمئناً هیچ‌کس نمی‌تواند دوران مدل‌های چندضلعی را فراموش کند. در گذشته، بیشتر شخصیت‌های بازی، شبیه نسخه‌های رنگی مختلف از شخصیت موکوجین (Mokujin) در سری بازی تکن (tekken) بودند. اگرچه هنوز هم خیلی از ما از بازی کردن نسخه‌های سه‌بعدی کم کیفیت برخی از بازی‌های پلی‌استیشن 1 (Play Station 1 – PS1) لذت می‌بریم، مطمئناً هیچ‌یک از آن بازی‌ها به پای مدل‌های «CGI» مدرن نمی‌رسند. بازی‌های امروزی نه تنها واقعی‌تر به نظر می‌رسند بلکه در سوددهی نیز با فیلم‌های هالیوودی رقابت می‌کنند.

3. رسانه ظریف و حساس

زمانی، برای بازی کردن تنها یک بازی، به 5 عدد سی‌دی (CD) نیاز بود. با این که این مسئله، امروزه خنده‌دار به نظر می‌رسد اما تا 10 سال پیش چنین چیزی وجود داشت. با پیشرفت فناوری ذخیره‌سازی دیجیتال، فروش بازی‌ها از نسخه فیزیکی (سی‌دی) به دانلود دیجیتالی تغییر کرد. به علاوه، به دلیل شکننده بودن دیسک‌ها، خدماتی مانند استیم (Steam) با منسوخ کردن رسانه‌های فیزیکی، صنعت بازی را تسخیر کردند.

4. کارت حافظه

فرآیند ذخیره‌سازی بازی مسئله مشکل سازی برای سازندگان کنسول‌های بازی بود. با این که برخی از سازندگان، حافظه‌های داخلی را معرفی کردند، شرکت سونی (Sony)، کارت‌های حافظه (Memory Card) را به همراه پلی‌استیشن‌های انقلابی خود ارائه داد. گذشته از خلاقیت این کار، کارت‌های حافظه ارزان نبوده و با کنسول‌ها نیز ارائه نمی‌شدند (حتی با پلی‌استیشن 2).

5. حرکات لب غیر صحیح و مسخره

گیمرها در طی دوران بازی‌های 8 بیتی و 16 بیتی، منتظر حرکات لب هم‌زمان و واقعی‌تر شخصیت‌ها بودند. اگرچه، با انتشار کنسول‌های پرقدرتی مانند پلی‌استیشن و نینتندو 64 (Nintendo 64)، این موضوع به واقعیت پیوست. در بازی‌های ابتدایی، حرکات لب شخصیت‌ها و ادای دیالوگ‌ها به گونه‌ای بد بود که باعث رنجش گیمر می‌شد.

6. ترجمه‌های عجیب و غریب

«زمین شما متعلق به من». متن‌هایی با نگارش بد، ما را به یاد زمانی می‌اندازد که بازی‌ها حتی یک متن ساده را هم به خوبی نمایش دهند. دوران بازی‌های 8 بیتی بیش از بقیه با این مشکل مواجه بود. دلیل این مشکل این بود که اکثر بازی‌ها برای بازار کشور ژاپن ساخته شده بودند و پس از ساخت برای کشورهای اروپایی و آمریکایی ترجمه شدند.

7. بازی‌هایی بدردنخور با عنوان فیلم‌های مشهور

بازی‌هایی کم کیفیت با عنوان فیلم‌های مشهور هالیوودی، در دوران بازی‌های 8 بیتی نیز وجود داشتند. متأسفانه، بیشتر بازی‌های اقتباسی از فیلم‌ها در دوران اشاره‌شده و پس از آن، خیلی بد بودند و باعث بدنامی توسعه‌دهندگانی مانند «LJN» شدند. خوشبختانه، چنین مسئله‌ای دیگر وجود ندارد و ما شاهد اقتباس‌های خوبی نظیر مرد خفاشی (Batman)، مرد عنکبوتی (Spiderman) و بازی‌های دیگر هستیم.

مشکلاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، به تاریخ پیوسته‌اند. گیمرها، امروزه می‌توانند با خیال راحت یک سرگرمی بدون مشکل را تجربه کنند. اگر فکر می‌کنید موردی در این لیست جا مانده، نظرات خود را در مورد این مشکلات برای ما ارسال کنید.

اگر تمایل به مطالعه بیشتر در مورد این موضوعات را داشته باشید؛ شاید آموزش های زیر نیز برای شما مفید باشند:

بر اساس رای ۱۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
systweak
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *