۶ برنامه ساخت گیف اندروید — فهرست کاربردی و ضروری

۱۰۱۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
۶ برنامه ساخت گیف اندروید — فهرست کاربردی و ضروری

گیف نوعی تصویر متحرک است که به صورت دائم در حال تکرار شدن است. امروزه گیف‌ها بسیار رواج پیدا کرده‌اند، زیرا در حالی که گویاتر از یک تصویر ثابت هستند زمان کمتری برای تماشای آن‌ها نسبت به یک ویدیو صرف می‌شود. اکثریت افراد نیز به سرعت این فایل شگفت‌انگیز را برای بیان نظرات خود در اینترنت انتخاب کرده‌اند. شما به راحتی می‌توانید هزاران گیف را که در سراسر اینترنت شناور هستند، بیابید. چرا که اکنون، ایجاد آن‌ها با استفاده از برنامه ساخت گیف اندروید و وب‌سایت‌های رایگان، تبدیب به کار بسیار ساده‌ای شده است.

در ادامه به معرفی ۶ برنامه ساخت گیف اندروید می‌پردازیم. همچنین برای آموزش ساخت گیف در ادوبی فتوشاپ یا ابزارهایی که در سطح وب وجود دارند می‌توانید به مطالعه مطلب «چگونه گیف بسازیم؟ — راهنمای تصویری ساخت GIF در فتوشاپ، مرورگر وب، موبایل و تلگرام» مشغول شوید.

1. برنامه ساخت گیف اندروید GIF Maker, GIF Editor

برنامه ساخت گیف اندروید

با گذشت زمان، GIF Maker - GIF Editor به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ساخت GIF در فروشگاه گوگل پلی تبدیل شده است. شما می‌توانید با قطع و برش ویدیوها در گالری خود یا ترکیب دو یا چند تصویر، گیف بسازید. همچنین قادر خواهید بود برای تنوع هم که شده شکلک‌های خنده‌دار را ویرایش یا به گیف خود اضافه کنید.

بهترین کار، استفاده از قسمت منوی ویرایش این اپلیکیشن است. این بخش بیش از ده ابزار ویرایش مانند طراحی، تنظیم رنگ، اصلاح کننده سرعت، جلوه‌های جالب و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. تنها اشکالی که در این برنامه یافتیم این است که هیچ‌گونه کتاب‌خانه‌ای برای فایل‌های GIF ارائه نمی‌دهد. بنابراین، شما امکان دریافت استیکرهای مورد علاقه یا محتوای کوتاه مد نظر خود را در این برنامه ندارید.

اگر گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید نسخه Pro برنامه را خریداری کنید که بسیاری از ویژگی‌های جالب را برای شما فراهم می‌آورد. به عنوان مثال، در نسخه Pro این امکان وجود دارد که از آخرین استیکرهای وب‌سایت GIPHY، افکت‌های حرفه‌ای و گزینه‌های خروجی گرفتن با کیفیت بالا استفاده کنید.

  • دانلود برنامه GIF Maker, GIF Editor روی اندروید (+)
  • دانلود برنامه GIF Maker, GIF Editor Pro روی اندروید (+)

2. اپلیکیشن GIF Maker - Video to GIF, GIF Editor

اگر تا به حال از هیچ‌گونه برنامه ساخت گیفی استفاده نکرده‌اید، پیشنهاد ما برای شروع، امتحان کردن این برنامه است. این اپلیکیشن رابط کاربری تر و تمیز و کاربر پسندی ارائه می‌دهد. بهترین نکته در مورد برنامه این است که دارای یک کتابخانه محتوای اختصاصی است و تمام محتوا را مستقیماً از Tenor (موتور جستجوی GIF) در اختیار شما می‌گذارد. علاوه بر این، می‌توانید به‌ راحتی هر تصویر متحرکی را از کتابخانه دانلود و با توجه به نیاز مورد نظر خود شروع به ویرایش آن کنید.

علاوه بر این، اگر عاشق میم‌های اینترنتی هستید هم ما یک خبر عالی برای شما داریم. در این برنامه می‌توانید با افزودن متن‌های سفارشی به ویدیوهای خود، میم های خنده‌دار ساخته و خلاقیت خود را به سطوح بالاتری ببرید. نه تنها این، بلکه می‌توانید بومرنگ‌های اینستاگرامی شگفت‌انگیزی ایجاد و استیکرهای متحرک را به بالای آن‌ها اضافه کنید.

استفاده از این برنامه بسیار ساده است و بهترین نکته راجع به GIF Maker این است که محتوا را بدون وجود واترمارک و به صورت رایگان دانلود می‌کند. با استفاده از این برنامه، هرگز دچار اشتباه یا خطا نمی‌شوید، چرا که پیش نمایش خوبی قبل از ذخیره گیف به شما ارائه می‌دهد و همین طور این امکان را فراهم می‌آورد که بدون زحمت، فریم‌ها را اضافه یا حذف کنید. بهتر از این موارد چه مورد دیگری را می‌توان از یک برنامه رایگان انتظار داشت؟

  • دانلود برنامه GIF Maker - Video to GIF, GIF Editor روی اندروید (+)

3. اپلیکیشن GIPHY

برنامه ساخت گیف اندروید

GIPHY یک موتور جستجوی گیف بسیار محبوب است که به کاربر امکان می‌دهد محتویات کوتاه را جستجو کرده و با هر کسی که می‌خواهد به اشتراک بگذارد. شما همچنین می توانید گیف‌های خود را در این برنامه به صورت رایگان بسازید.

برای ایجاد یک گیف، شما سه گزینه دارید. می‌توانید از یک تصویر یا ویدیو درون گالری خود بهره ببرید، از متن برای ساختن گیف استفاده کنید، یا یک ویدیو یا تصویر را به صورت زنده ضبط کنید.

به‌جز موارد ذکر شده، اپلیکیشن GIPHY این امکان را می‌دهد تا از فیلترها بهره ببرید، استیکر یا متن اضافه کنید، انیمیشن‌های خیره‌کننده را روی پس‌زمینه به کار بگیرید، محتوا را در قسمت‌هایی برش دهید و مواردی از این دست. GIPHY همچنین ماسک‌هایی دارد که با استفاده از آن‌ها قادر خواهید بود تصویر نهایی را بهبود دهید.

یک قسمت جذاب دیگر این برنامه این است که به طور مستقیم با شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک مسنجر، اسنپ‌چت، اینستاگرام یکپارچه‌سازی می‌شود تا روند انتشار پست، شکلی بی‌دردسر پیدا کند. به لطف پایگاه داده عظیم GIPHY به هیچ عنوان کمبود محتوای عالی و با کیفیت را احساس نخواهید کرد.

  • دانلود برنامه GIPHY روی اندروید (+)

4. اپلیکیشن GIF Creator

برنامه ساخت گیف اندروید دیگری که به معرفی آن می‌پردازیم GIF Creator است. این برنامه از ویژگی‌ها و ابزارهای بیشتری نسبت به سایر برنامه‌های معرفی شده بهره می‌برد، از جمله سیستم ترکیب‌کننده خودکار عکس‌ها، ویرایشگر تصویر، فیلترهای منحصر به فرد، ویرایشگر آسمان و پس‌زمینه‌های مبتنی ایموجی. تنها با چند مرحله ساده می‌توانید به‌راحتی گیف‌های زیبا و بامزه بسازید.

در GIF Creator این امکان نیز وجود دارد که یک تصویر متحرک را به تصاویر ثابت تبدیل و طرح‌های سفارشی رسم کنید. همچنین می‌توانید از این برنامه برای ایجاد افکت‌های عکس منحصر به‌فرد و قاب عکس‌های خیره کننده همراه با تم‌های مختلف بهره‌مند شوید. اگرچه این برنامه ویژگی‌های جذابی به کاربران ارائه می‌دهد، اما گزینه‌های زیادی برای افزودن انیمیشن به یک تصویر در آن وجود ندارد.

  • دانلود GIF Creator روی اندروید (+)

5. اپلیکیشن Ez GIF Maker

برنامه ساخت گیف اندروید

Ez GIF Maker مجموعه‌ای از ابزارهای رایگان و آسان برای ساخت و ویرایش محتوای متحرک است. با استفاده از این برنامه می‌توانید تنها با یک ضربه، عکس‌ها یا ویدیوهای خود را ویرایش، ایجاد و به گیف تبدیل کنید. علاوه بر این، امکان تبدیل آن‌ها به فرمت MP4 و همین طور تقسیم‌‌بندی به تصاویر جداگانه نیز وجود دارد.

همچنین می‌توانید آن‌ها را از منوی ویرایش به صورت وارونه و رو به عقب پخش کنید و به سراغ اعمال جلوه‌های ویژه معرکه‌ای مانند کنتراست، معکوس کردن، رنگ‌ها، فیلترها و موارد دیگر بروید. برخلاف سایر برنامه‌ها، Ez GIF Maker به شما امکان می‌دهد تصاویر متحرک را با همان کیفیت اصلی تبدیل و نرخ فریم ویدیو را به صورت سفارشی وارد کنید.

یکی از نکات منفی این اپلیکیشن این است که نمی‌توانید لایه‌ها را حذف یا فایل‌های گیف را فشرده‌سازی کنید، بنابراین اگر می‌خواهید دست به چنین کاری بزنید، مطمئناً به یک برنامه یا وب‌سایت شخص ثالث نیاز خواهید داشت.

  • دانلود برنامه Ez GIF Maker روی اندروید (+)

6. برنامه ساخت گیف اندروید Gif Me! Camera

Gif Me! Camera در اصل برنامه‌ای برای دوربین گوشی است، اما برنامه ساخت گیف اندروید هم به شمار می‌رود و می‌توانید از آن برای ساختن گیف‌های مد نظر خود نیز استفاده کنید. افزون بر این موارد می‌توانید برچسب‌ها، فیلترهای رنگی سرد، متن سفارشی و دیگر جلوه‌های اساسی را به تصویر گیف خود بیفزایید. نکته خوب این است که در این برنامه، از ویژگی‌های مهمی مانند استاپ‌موشن، تایم‌لپس و سایر عکس‌ها نیز پشتیبانی می‌شود.

رابط کاربری برنامه کاملاً ساده است و به همین خاطر ساختن گیف را سریع و آسان می‌کند. شگفت‌انگیزترین جنبه این برنامه مجموعه ویژگی‌های گسترده آن است. شما به‌راحتی می‌توانید فیلم‌ها را به گیف تبدیل کنید، تصاویر متحرک جدید بسازید، تصاویر موجود را ویرایش و حتی عکس‌های خود را نیز تبدیل به گیف کنید. اشکال عمده این برنامه این است که وقتی حداکثر فریم را روی 15 یا بالاتر تنظیم می‌کنید، به شما اجازه نمی‌دهد که نتیجه نهایی را با کیفیت بالا خروجی بگیرید.

  • دانلود برنامه Gif Me! Camera روی اندروید (+)

سخن نهایی راجع به فهرست بهترین برنامه ساخت گیف اندروید

علی‌رغم این واقعیت که گیف‌ها از زمان ظهور اینترنت وجود داشته‌اند، به لطف دسترسی گسترده به اینترنت پرسرعت و افزایش فرهنگ میم‌های خنده‌دار، محبوبیت این فایل‌ها ناگهان سر به فلک کشیده است. به طور کلی، گیف‌ها صرفا برای سرگرمی کاربرد دارند و به راحتی ساخته می‌شوند، چرا که ساخت آن‌ها نیازی به دانش فنی یا پشت سر گذاشتن دوره آموزش خاصی مانند ویرایش ویدیو ندارد.

برای ساخت یک گیف جالب، فقط به یک برنامه خوب و چند دقیقه زمان نیاز دارید تا اثری شگفت‌انگیز در گوشی هوشمند خود ایجاد کنید. ما اطمینان داریم که حداقل یکی از برنامه‌های معرفی شده در فهرست ما، تمام نیازهای شما را صرف نظر از سلیقه و علایق، برآورده می‌سازد.

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
make use of
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *