یادگیری وردپرس را از کجا شروع کنیم؟

۱۱۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
یادگیری وردپرس را از کجا شروع کنیم؟

یادگیری وردپرس

چه شما در حال اولین‌ بار است که در حال یادگیری برنامه‌نویسی هستید چه مدت است این کار را انجام می‌دهید، دیر یا زود نیازمند استفاده از وردپرس خواهید بود. شما ممکن است از وردپرس برای مواردی نظیر ساخت یک سایت سرویس‌دهنده، راه‌اندازی وب‌سایت شخصی‌تان یا تمرین مهارت‌های برنامه‌نویسی‌تان با استفاده از یک پلتفرم آزمایشی و غیره استفاده کنید. اگر نمی‌دانید کار با وردپرس را از کجا شروع کنید یا به دنبال ارتقا مهارت‌هایتان هستید، با جستجو در ۹ منبع برتر وردپرس در سال ۲۰۱۷ که در ادامه آمده‌اند پیش بروید:

منبع شماره ۱: وب‌سایت رسمی وردپرس

قسمت «کدایکس» (CodeX) وب‌سایت رسمی وردپرس (WordPress.org)، به عنوان «کتابچه راهنمای آنلاین وردپرس و یک مخزن زنده برای اطلاعات و مستندات آن» شناخته می‌شود.. کدایکس جایی است که شما می‌توانید بوسیله آن مستقیما از سایت رسمی وردپرس اطلاعات بگیرید.

این منبع ابتدا نحوه شروع کار را توضیح می‌دهد و سپس شما را به قسمت سوالات متداول و برده و پس از آن به قسمت اطلاعاتی درباره تم‌ها و پلاگین‌ها هدایت می‌کند.

این سایت همچنین یک انجمن پشتیبانی نیز ارائه می‌دهد که شما بوسیله آن همواره می‌توانید سوالاتتان در مورد مسائل تخصصی وردپرس ارسال کنید و از انجمن پاسخ بگیرید.

وردپرس

منبع شماره ۲: وب‌سایت ستاپ

در سایت «وب‌سایت ستاپ» (WebSiteSetup.org) تعداد زیادی راهنمای ساده و سرراست در مورد وردپرس ، جوملا و دروپال به‌علاوه راهنمای مقایسه آنها برای کمک به شما در شناخت تفاوت میان این سیستم‌های مدیریت محتوا وجود دارد. راهنمای وردپرس این سایت شمارا به همه مراحلی که برای راه‌اندازی و شروع وب‌سایت نیز دارید هدایت می‌کند. از جستجوی اطلاعات شروع می‌شود و با بازدید از مقالات مفیدی ادامه می‌یابد.

تعدادی مقاله و منبع که همه چیزهایی که شما به عنوان یک مبتدی در زمینه پلتفرم‌ها به آن نیاز دارید را به شما می‌دهد. این سایت برای افراد تازه‌کار بسیار عالی است؛ البته که برای حرفه‌ای ها هم مناسب است، و البته همه آموزش‌های آن کاملا رایگان است! به علاوه این‌ها این سایت برای پاسخگویی به سوالات شما از طریق ایمیل یا «فیس‌بوک» یک سامانه پشتیبانی نیز دارد.

 

وردپرس

منبع شماره ۳: هاستینگ فکتس

وب‌سایت «هاستینگ فکتس» (HostingFacts.com)، بر قسمت «هاست» یا میزبانی وب‌سایت ساخته شده با وردپرس تمرکز دارد و تعداد بی‌شماری نقد و نظر از متخخصصین و کاربران‌ وردپرس را در خود دارد که مقایسه هاست‌ها و پیدا کردن بهترین آن‌ها را برای سایت شما ـ با توجه به اولویت های سایت ـ آسان می‌کند. «هاستینگ فکتس» نه تنها درمورد انتخاب میزبان سایتتان شما را راهنمایی می‌کند بلکه مقالات مفید دیگری مانند چگونگی ارتقا سرعت سایت و ایمن‌سازی آن را نیز در خود دارد.

اگر شما پیش از این کار با هاست‌ها را تجربه کریده‌اید، چرا به بقیه کاربران برای یافتن یک هاست قابل‌اعتماد بوسیله اشتراک نظرهای‌تان در انجمن کمک نکنید؟

وردپرس

منبع شماره ۴: تم فارست

«تم فارست» (ThemeForest.net)، یک منبع آموزشی نیست ولی همچنان برای کاربران وردپرس، از مبتدی تا پیشرفته ارزشمند است. «تم فارست» یک فروشگاه ارائه‌دهنده هزاران تم و پلاگین وردپرس است. از این سایت می‌توان برای یافتن نرم‌افزاری که سایت وردپرس شمارا به‌وسیله گسترش دادن کارایی آن و حرفه‌ای کردن ظاهر آن ارتقا می‌دهد استفاده کرد (البته این نرم‌افزارها پولی بوده و سایت تم فارست در ایران محدودیت دسترسی دارد). به‌محض این‌که در وردپرس و برنامه‌نویسی مهارت پیدا کردید و یاد گرفتید که چگونه تم‌ها و سایت‌های خود را بسازید، می‌توانید نرم‌افزار‌های مرتبط بسازید و در این سایت بفروشید.

 

وردپرس

 

منبع شماره ۵: لیندا

«لیندا» (Lynda.com)، یک منبع پولی است که دوره های آموزشی را در مورد هزاران موضوع تجارت و تکنولوژی ارائه می‌هد. در بین آن‌ها ۸۸ آموزش درمورد وردپرس با بیش از ۲۰۰۰ ویدئو آموزشی وجود دارد.

در این آموزش‌ها موضوعاتی همانند زیر را می‌آموزید:

  • ایجاد پلاگین‌های سفارشی با PHP (آموزش PHP فرادرس را در اینجا ببینید)
  • ساخت تم‌های کودکانه از «اسکرچ» (Scratch)
  • ایجاد پلاگین برای پست‌های مورد استقبال

این آموزش‌ها برای کسانی که درمورد یادگیری بخش‌های پیچیده‌تر وردپرس جدی هستند، بسیار عالی است. با دوره آزمایشی رایگان آن شروع کنید و پس از آن می‌توانید با پرداخت ۱۹.۹۹ دلاز در ماه به یادگیری ادامه بدهید. در صورت عضویت بسیار بیشتر از وردپرس می‌توانید بیاموزید؛ شما به بیش از ۵۰۰۰ دوره آموزشی دسترسی خواهید داشت.

وردپرس

منبع شماره ۶: WP Apprentice

این وب‌سایت (WPApprentice.com) بر آموزش وردپرس از طریق ویدئوهای آموزشی تمرکز دارد.

اگر مبتدی هستید می‌توانید با «آموزش سریع وردپرس» شروع کنید، این آموزش دروسی نظیر موارد زیر را پوشش می‌دهد:

  • چگونه وردپرس را نصب کنیم؟
  • چگونه یک پست وردپرس بنویسیم؟
  • چگونه از ابزارهای وردپرس استفاده کنیم؟
  • چگونه تم وردپرس خود را شخصی‌سازی کنیم؟

این آموزش‌ها به قدری سریع هستند که می‌توانید در کمتر از یک ساعت کار با وردپرس را شروع کنید!

این وب‌سایت امکان استفاده از آموزش‌های پیچیده‌تر وردپرس را نیز با پرداخت مبلغ ۷۹ دلار به کاربران می‌دهد، از امکانات عضویت پولی می‌توان به تماشای ویدئوها با زمان‌بندی موردنظر خود، ارسال سؤالات به بخش مخصوص اعضا برای دریافت پاسخ‌های تخصصی‌تر و بسیاری دیگر از امکانات اشاره کرد.
آموزش‌های این سایت بهترین گزینه برای مبتدی‌ها هستند، پس اگر به دنبال این هستید که بیاموزید چگونه تم‌ها و پلاگین‌های وردپرس خود را ارتقا دهید، این سایت مکن ماسبی برای شما نیست. هرچند اگر تاکنون با وردپرس کار نکرده‌اید و می‌خواهید با قالب‌ها و عملکرد چیزهایی مانند اصول HTML و CSS (علاقه‌مند به یادگیری این دو هستید؟ آموزش‌های فرادرس هم به راحتی در دسترس شماست) آشنا شوید، عضویت در این سایت همه اطلاعات لازم برای شروع را یکجا به شما می‌دهد.

وردپرس

منبع شماره ۷: تاتس پلاس

«تاتس پلاس» (TutsPlus.com)، یک پلتفرم آموزشی است که تعداد قابل توجهی آموزش برای طراحی سایت، برنامه‌نویسی و البته وردپرس ارائه می‌دهد. صدها آموزش وردپرس به شما چیزهایی می‌آموزد که حتی نمی‌دانستید که نیازمند یادگیری‌شان هستید! از راهنمای یادگیری گرفته تا ویدئوهای یک دقیقه‌ای و از دروه‌ها آموزشی تا کتاب‌های الکترونیکی را دارد، آن‌جا اطلاعات زیادی برای جستجو وجود دارد و همه شیوه‌های یادگیری را پوشش می‌دهد.

آموزش ها شامل موارد زیر هستند:

  • چگونه بوسیله قالب‌ها و سلسله‌مراتب‌ها برگه‌های وردپرس ایجاد کنیم؟
  • ساخت یک رابط کاربری (Front End) بوسیله وردپرس
  • ساخت یک صفحه خوش‌آمدگویی برای محصول وردپرس شما

آموزش‌های تاتس پلاس هم برای باتجربه‌ها و هم برای افراد تازه‌کار مناسب است. عضویت در این سایت را می‌توان با عضویت رایگان شروع کرد و پس از آن می‌توان با پرداخت ماهانه ۱۵ دلار به بیش از ۹۲۰ ویدئو آموزشی دسترسی پیدا کرد.

منبع شماره ۸: ManageWP

سایت منیج دبلیو پی (ManageWP.org)، یک منبع معروف وردپرس است که به طور مداوم محتواهای دیدی اضافه می‌کند. این سایت البته بیشتر از تنها یک سری آموزش است (البته که آموزش‌های بسیاری هم روس سایت وجود دارد) اما این وب‌سایت در حقیقت یک جامعه است که در آن شما در مورد آخرین اخبار وردپرس می‌آموزید و با اعضای دیگر ارتباط برقرار می‌کنید. عضویت کاملا رایگان است.

از آنجایی که این سایت یک انجمن عضویت‌ محور است، شما می‌توانید پست‌های وبلاگی یا نظراتتان درمورد وردپرس را ارسال کنید؛ برای بازکردن این امکان نیاز به ارتباط با انجمن و به‌دست آوردن امتیاز دارید (این کار پیام‌های اضافه و به عبارتی اسپم را کاهش می‌دهد). همچنین می‌توانید با به نظرسنجی گذاشتن پست‌های‌تان باعث افزایش تسلط شما بر وردپرس و تشویق شما برای به اشتراک‌گذاری شود.

وردپرس

منبع شماره ۹: WPKube

این سایت (WPKube.com)، صدها پست وبلاگی درمورد وردپرس ارائه می‌دهد؛ شما می‌توانید با گردش در آرشیوها شروع کنید یا می‌توانید راهنمای مبتدی‌های آن‌را که شامل موارد زیر است مطالعه کنید:

  • راهنمای کامل نصب وردپرس
  • بهترین پلاگین‌های وردپرس: ۴۰ متخصص پلاگین‌های موردعلاقه‌شان را به اشتراک می‌گذارند!
  • مقایسه ۹ هاست برتر وردپرس

در کنار مقالات بی‌پایان و راهنمای تازه‌کاران، این وب‌سایت تم‌های رایگان و پولی ارائه می‌دهد، که می‌توانید مستقیماً از سایت دانلود کنید. اگر محتوایی که این سایت ارائه می‌دهد را دوست دارید از نام‌نویسی در خبرنامه آن‌ها برای دریافت آخرین اخبار وردپرس (مانند کوپن‌های تخفیفی که برای راه‌اندازی سایت حرفه ای شما ارائه می‌دهد) غافل نشوید.

وردپرس

با بسیاری از منابع پولی و رایگان وردپرس که وجود دارد، بازهم دانستن این‌که از کجا شروع کنیم سخت است. حال اگر اولین بار است که وردپرس را می‌آموزید یا به دنبال ارتقا مهارت‌های خود هستید یا می‌خواهید از این مهارت‌ها در شغلتان استفاده کنید، این منابع جهت درست را به شما نشان می‌دهند. حال این‌که از بین منابع گفته شده کدام‌یک برای شما مناسب‌تر و کاربردی‌تر است بسته به شماست، در کنار همه این منابع خارجی در این سایت هم «ویدئوهای آموزشی صفر تا صد وردپرس» وجود دارد که می‌تواند منبع کمک‌کننده ای باشد.

بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *