چطور کلمات کتاب انگلیسی مدرسه را حفظ کنیم؟

۱۲۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
چطور کلمات کتاب انگلیسی مدرسه را حفظ کنیم؟
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

یادگیری واژگان یک بخش مهم از یادگیری هر زبان است. به ویژه در دوران مدرسه نیاز به یادگیری کلمات کتاب‌های درسی بخش اصلی مسیر کتاب زبان را تشکیل می‌دهد. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی یک ابزار ساده و بسیار مفید برای یادگیری سریع و راحت کلمات کتاب‌های انگلیسی مدرسه بپردازیم.

لیست کتاب‌های انگلیسی مدرسه

کلمات کتاب انگلیسی مدرسه
  • کتاب زبان انگلیسی پایه هفتم (Prospect 1)
  • کتاب زبان انگلیسی پایه هشتم (Prospect 2)
  • کتاب زبان انگلیسی پایه نهم (Prospect 3)
  • کتاب زبان انگلیسی پایه دهم (Vision1)
  • کتاب زبان انگلیسی پایه یازدهم (Vision1)
  • کتاب زبان انگلیسی پایه دوازدهم (Vision1)

کلمات کتاب‌های مدرسه را از کجا پیدا کنم؟

در انتهای هر کتاب، لیستی از کلمات به تفکیک حروف الفبا و درسی که در آن مورد استفاده قرار گرفته، آمده است. از این بخش می‌توانید کلمه مورد نظر را پیدا کرده و آن را یاد بگیرید. البته یک روش ساده‌تر هم برای پیدا کردن کلمات وجود دارد و آن استفاده از وبسایت lang.b-amooz.com است. در این وبسایت لیست کامل همین کلمات به همراه امکانات پیشرفته برای یادگیری ساده آن‌ها به صورت رایگان منتشر شده است.

وبسایت بیاموز چه امکاناتی برای یادگیری واژه‌ها دارد؟

وبسایت بیاموز
لیست کامل واژه‌های هر کتاب درسی را می‌توانید در این صفحه پیدا کنید. با انتخاب هر کتاب به صفحه انتخاب درس آن کتاب منتقل می‌شوید و سپس می‌توانید لیست کامل واژه‌های آن درس را به همراه معنی ببینید. البته بخش اصلی برای یادگیری، این بخش نیست. در صورتی که از دکمه بالا قسمت «مرور لغات» را انتخاب کنید، می‌توانید هر یک از کلمات را به صورت جداگانه به همراه مثال‌های آموزشی یاد بگیرید. این بخش امکانات بیشتری مانند نمایش، قابلیت شنیدن تلفظ و انتقال به دیکشنری برای دیدن معانی کامل واژه را هم دارد.

در نهایت بعد از مرور واژه‌ها می‌توانید از بخش فلش کارت استفاده کنید. در این بخش می‌توانید توانایی خود را در یادگیری واژه‌ها از طریق فلش کارت بسنجید. کلمات انگلیسی در این صفحه یک به یک نمایش داده می‌شوند و باید معنی هر واژه را حدس بزنید. در صورتی که واژه را به درستی حدس نزدید (و گزینه بلدم نیستم را انتخاب کردید) واژه در انتهای لیست مجددا به شما نمایش داده می‌شود. این روند تا جایی ادامه پیدا می‌کند که شما معنی واژه را به خوبی یاد بگیرید.

معنی کلمات کتاب زبان مدرسه در سایت بیاموز

منابعی برای واژگان کنکور

در این وبسایت گذشته از واژگان کتاب‌های درسی می‌توانید یک مجموعه از واژگان کنکور را هم در بخش «واژگان کنکور» پیدا کنید. این مجموعه از طریق بررسی کنکور سال‌های مختلف و جمع‌آوری واژه‌های مهم هر سال آماده شده است. این بخش یک بخش درس به درس است و همه امکانات کتاب‌های درسی مانند مرور واژه‌ها و فلش‌کارت در این قسمت هم قابل استفاده هستند.

استفاده آفلاین از این منابع

برای استفاده آفلاین از واژه‌ها می‌توانید اپلیکیشن زبان بیاموز را از مارکت‌های معتبر دانلود کنید. این اپلیکیشن گذشته از همه امکانات منتشر شده در وبسایت، امکانات بهتری مانند امکان استفاده از فایل‌های شنیداری کتاب‌های درسی یا امکان استفاده از لایتنر را هم دارد.

بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۲ دیدگاه برای «چطور کلمات کتاب انگلیسی مدرسه را حفظ کنیم؟»

خوب بود منابع کنکور رایگان رو هم معرفی میکردید

سلام. ممنون بابت معرفی این وبسایت کلمات کتابم رو توش پیدا کردم و شروع کردم به یادگرفتن

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *