پلاگین Jetpack وردپرس و ۱۶ جایگزین رایگان کاربردی برای آن

۲۹۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۳ آذر ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۷ دقیقه
پلاگین Jetpack وردپرس و ۱۶ جایگزین رایگان کاربردی برای آن

پلاگین Jetpack وردپرس و جایگزین‌های رایگان برای آن

آیا شما به دنبال بهترین گزینه‌های جایگزین برای پلاگین «جت پک» (Jetpack) هستید؟ جت‌ پک یک پلاگین قدرتمند وردپرس است که ویژگی‌های مختلفی را به وب سایت های تحت مدیریت با وردپرس اضافه می‌کند. در این مقاله، ما بهترین جایگزین‌های افزونه‌ی (پلاگین) وردپرس Jetpack را به شما معرفی خواهیم کرد.

پلاگین Jetpack وردپرس چیست؟

پلاگین Jetpack مجموعه‌ای از ویژگی‌های ضروری وردپرس را ترکیب کرده و در خود جای داده است و آنها را در قالب یک پلاگین بزرگ و قابل توجه به کاربر ارائه می‌کند. این پلاگین به شما اجازه می‌دهد تا ویژگی‌هایی که می‌خواهید استفاده کنید را مدیریت، و ویژگی‌هایی که نیاز ندارید را خاموش کنید.

البته در این بین ممکن است وب‌سایت شما به قدری رشد کرده باشد، که دیگر جت‌پک نتواند نیاز‌هایتان را پاسخ دهد، یا اینکه به امکانات و قابلیت‌های پیشرفته‌تر و پیچیده‌تری نیاز داشته باشید. در چنین شرایطی بررسی پلاگین‌های جایگزین جت‌پک امری لازم به نظر می‌رسد و باید بگوئیم این مقاله در ادامه همین کار را انجام خواهد داد و این دست از پلاگین‌ها را به شما معرفی خواهد کرد.

جوانب مثبت و منفی پلاگین Jetpack

جوانب مثبت و منفی پلاگین Jetpack
همانند همه‌چیز در زندگی، افزونه Jetpack مزایا و معایب خاص خود را دارد که هنگام انتخاب هر یک از جایگزین‌های آن لازم است این موارد را در ذهن خود داشته باشید.

مزایای استفاده از Jetpack Plugin

  • یک پلاگین تمامی امور را برای شما مدیریت خواهد کرد. شما تمامی امکانات و قابلیت‌های ضروری سیستم مدیریت محتوای خود را می‌توانید به صورت یکجا مدیریت کنید.
  • جت‌پک به شکلی بهینه و توسط کمپانی «اتوماتیک» توسعه یافته تا با زیر‌ساخت‌هایی که این شرکت در وردپرس پیاده‌سازی کرده بالاترین سازگاری را داشته باشد.
  • جت‌پک محیط و رابط کاربری مناسب‌تری نسبت به اکثریت پلاگین‌های معمول در وردپرس دارد.

معایب استفاده از Jetpack Plugin

  • برای استفاده از Jetpack شما حتمأ باید یک حساب کابری در WordPress.com ایجاد کنید.
  • هسته Jetpack رایگان است، اما بسیاری از ویژگی‌های آن ملزم به خرید اشتراک هستند.
  • محدودیت ارسال ایمیل دارد. شما نمی‌توانید به کاربران خود بدون انتشار یک پست وبلاگ، ایمیل بفرستید.
  • وبسایت شما به مرور زمان به این پلاگین وابسته خواهد شد و رفته رفته جایگزین کردن آن دشوار می‌گردد.

حال، اجازه دهید نگاهی به بهترین جایگزین‌های Jetpack که می‌توانید در وب‌سایت خود نصب کنید بی‌اندازیم.

1. پلاگین WPForms Lite

پلاگین WPForms Lite

پلاگین WPForms بهترین پلاگین «فرم تماس وردپرس» (WordPress contact form) که با نسخه رایگان Lite همراه است به شما این امکان را می‌دهد به‌راحتی فرم تماس را در وب‌سایت خود اضافه کنید. WPForms همراه با یک «سازنده فرم بکش و رها کن» (Drag & Drop Forms Builder) زیبا و فرم‌هایی با قالب‌های آماده‌ ارائه می‌شود. اضافه کردن فرم به پست‌ها و صفحات وبلاگ شما ساده است که با استفاده از دکمه Add form در ویرایشگر پست اضافه می‌شود. WPForms به گونه‌ای توسعه داده شده تا مبتدی‌ها نیز بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، و در صورت خرید نسخه حرفه‌ای، قابلیت‌هایی مانند ساخت فرم‌های پیشرفته‌تر، مدیریت پرداخت‌ها، ثبت‌نام کاربران و... را نیز در اختیار خواهند داشت.

2. پلاگین MonsterInsights

پلاگین MonsterInsights

جت‌پک از یک ماژول درونی آمارگیری برخوردار است، هر چند این ماژول به هیچ‌وجه به پای‌ گوگل آنالیتیکس نمی‌رسد. اگر می‌خواهید ماژول مذکور به سرویس گوگل آنالیتیکس متصل شود می‌توانید نسخه‌ی پیشرفته آن را تهیه کنید که هزینه‌ای ۲۹۹ دلاری را در پی دارد.

در حال حاضر پلاگین گوگل آنالیتیکس MonsterInsights برای وردپرس بیش از 1 میلیون نصب فعال دارد و دارای یک نسخه رایگان برای همه کاربران وردپرس است. MonsterInsights اجازه می‌دهد تا شما به‌راحتی Google Analytics را در وب‌سایت تحت وردپرس خود نصب کنید. پلاگین مذکور با ابزار گزارش‌گیری بسیار ساده‌ای که حتی برای مبتدیان کاربردی است ارائه می‌شود و از طریق آن می‌توان دریافت که کاربران از چه طریقی به وب‌سایت‌ راه پیدا می‌کنند.

3. پلاگین UpdraftPlus

پلاگین UpdraftPlus

جت‌پک «پشتیبان‌گیری خودکار روزانه» (Auto Daily Backup) را ارائه می‌دهد، اما این امکان فقط برای نسخه‌ی پیشرفته‌ی آن در دسترس است.

پلاگین UpdraftPlus یکی از بهترین پلاگین‌های پشتیبان‌گیری وردپرس در بازار و یک جایگزین رایگان برای جت پک در این مبحث است، و این اجازه را می‌دهد تا شما به‌ راحتی پشتیبان‌گیری خودکار برای کل وب‌سایت تحت وردپرس خود را تنظیم کنید. شما فقط کافی‌ست یک بار آن را تنظیم کنید، ازآن‌پس پلاگین به‌طور خودکار طبق تنظیمات تعریف شده پشتیبان‌گیری می‌کند. فایل‌های پشتیبان‌گیری شما در مکان‌هایی مانند Google Drive، Dropbox و موارد دیگر ذخیره می‌شود. شما همچنین می‌توانید وب‌سایت خود را از هر پشتیبان گیری قبلی که می‌خواهید فقط با چند کلیک بازگردانید.

4. پلاگین Akismet

پلاگین Akismet

جت پک دارای قابلیت فیلتر کردن هرزنامه‌ها برای نسخه‌ی پیشرفته‌ی خود (Pro Version) است و هر کسی به فیلتر کردن هرزنامه‌ها نیاز دارد.‌

پلاگین Akismet بهترین پلاگین برای فیلتر کردن اسپم‌های دریافتی وردپرس در بازار است. این پلاگین به‌طور خودکار تمام نظرات وردپرس شما را برای گرفتن هرزنامه‌ها فیلتر می‌کند. یعنی به‌طور قابل‌توجهی مدیریت شما را برای بررسی کردن ایمیل‌ها و هرزنامه‌ها آسان‌تر کرده و از اتلاف وقت‌تان بسیار جلوگیری می‌کند.

5. پلاگین Sucuri

پلاگین Sucuri

جت‌پک زمانی برنامه‌های مخرب (Malware) را اسکن می‌کند که شما نسخه‌ی اشتراکی حرفه‌ای یا حق بیمه داشته باشید.

Sucuri (اسکوری) یک پلاگین رایگان برای اسکن مخرب‌ها است که خدمات نظارت بر لیست سیاه، بررسی یکپارچگی فایل‌، اقدامات امنیتی پس از هک و محکم شدن امنیت را فراهم می‌کند. Sucuri به نوعی بهترین در این صنعت برای امنیت وردپرس و نظارت امنیتی بر وب‌سایت است. این پلاگین همچنین بهترین فایروال وردپرس را ارائه می‌دهد که فعالیت مشکوک را حتی قبل از اینکه به وب‌سایت شما برسد، مسدود می‌کند.

6. پلاگین Yoast SEO

پلاگین Yoast SEO

در جت‌پک قابلیت‌های جستجوگر محدود فقط برای کاربران دارای اشتراک حق بیمه ارائه می‌شود. شما برای دسترسی به تمام ویژگی‌های جستجوگر جت‌پک به نسخه‌ی حرفه‌ای آن نیاز دارید.

پلاگین SEO Yoast یک جایگزین مناسب برای ویژگی‌ جستجوگرهای جت‌پک و یکی از محبوب‌ترین پلاگین‌های SEO در بازار است. پلاگین Yoast SEO رایگان بوده و به شما ابزار کامل وردپرس SEO را ارائه می‌دهد. ازجمله این ابزارها می‌توان به تأییدیه سایت، نقشه‌های XML، پیش‌نمایش SEO، پیش‌نمایش تصویری فیس‌بوک و توییتر، عنوان و متا توضیحات و موارد دیگر اشاره کرد.

7. پلاگین WP to Buffer

پلاگین WP to Buffer

پلاگین WP to Buffer به شما این امکان را می‌دهد تا سایت وردپرس خود را به Buffer متصل کرده و برنامه‌ریزی کنید که در زمان معینی به‌طور خودکار پست‌های وردپرس‌تان برای پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی‌تان ارسال شوند. این بهترین جایگزین برای ویژگی تبلیغاتی جت‌پک است.

Buffer یک پلت‌فرم مدیریت رسانه‌های اجتماعی است که به شما اجازه می‌دهد تا پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود را در طول روز با برنامه‌ریزی خودکار ارسال کنید. این موجب صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود، در غیر این صورت شما باید مقالات خود را به‌صورت دستی در رسانه‌های اجتماعی خود اشتراک‌گذاری کنید.

پلاگین Yet Another Related Posts Plugin

پلاگین Yet Another Related Posts بهترین افزونه وردپرس مربوط به نمایش «پست‌های مرتبط» و جایگزین مناسبی برای ویژگی پست‌های مرتبط Jetpack است. این پلاگین گزینه‌های زیادی برای تنظیم دلخواه‌تان به شما می‌دهد. از امکانات آن می‌‌توان به سفارشی‌سازی و کنترل کامل در مورد نحوه و مکان نمایش پست‌های مرتبط در وب‌سایت شما اشاره کرد. و حتی از انواع پست‌های سفارشی پشتیبانی کرده و  همچنین می‌تواند پست‌های مربوط به RSS را نیز اضافه کند.

9. پلاگین De:Comments

پلاگین De:Comments

De:comments یک پلاگین وردپرس است (البته رایگان نیست) که به شما اجازه می‌دهد قالب و شکل ناحیه‌ی نظرات (Comments) وردپرس خود را با اضافه کردن ویژگی‌های اجتماعی بیشتری به آن دگرگون سازید. با نصب این پلاگین کاربران شما می‌توانند نظرات را امتیازدهی کنند، با استفاده از مشخصات (نام کاربری و رمز عبور) پروفایل‌های اجتماعی خود لاگین کرده و نظراتشان را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

پلاگین Envira Gallery Lite

با استفاده از خود وردپرس می‌توان با یک روش پیش‌فرض به‌راحتی به گالری‌ها تصویر اضافه کرد. اما گالری پیش‌فرض وردپرس در عملکرد بسیار محدود است.  Envira Gallery Lite یک جایگزین مناسب و رایگان برای گالری‌های جت پک بوده و به شما این اجازه را می‌دهد تا به‌راحتی گالری تصاویر وردپرس خود را مدیریت و کنترل کنید.

11. پلاگین Pingdom

پلاگین Pingdom

Pingdom یک افزونه نیست، بلکه یک ابزار مانیتورینگ (دیده‌بانی) وب‌سایت است که می‌توانید از آن به‌عنوان جایگزینی برای ابزار نظارت جت‌پک استفاده کنید. حساب رایگان Pingdom فقط نظارت بر روی یک وب‌سایت را امکان‌پذیر می‌سازد، از این رو برای افرادی که تنها یک سایت دارند بسیار مفید است.

قابلیت‌ها: هنگامی‌که وب‌سایت شما به هر دلیلی لود نشود به سرعت از طریق ایمیل اطلاع‌رسانی می‌کند، و هنگامی‌که دوباره سایت به حالت سالم و نرمال خود بازگردد باز هم به شما اطلاع داده می‌شود. همچنین می‌توانید با وارد شدن به‌حساب کاربری خود، تاریخچه قطع و وصل شدن سایت خود را مشاهده کنید.

12. پلاگین MailChimp

پلاگین MailChimp

پلاگین MailChimp یکی از بهترین سرویس‌های ارسال ایمیل همگانی در جهان است و جایگزینی مناسب برای ابزار اشتراک ایمیل در Jetpack است. یکی از محدودیت‌ها در اشتراک Jetpack این است که شما فقط زمانی می‌توانید به کاربران‌تان ایمیل ارسال کنید که پست جدید منتشر کرده‌ باشید. برخلاف یک لیست ایمیل واقعی، که شما را قادر می‌سازد خبرنامه های هفتگی یا ماهانه هم به کاربران‌تان ارسال کنید.

13. پلاگین Cloudflare

 پلاگین Cloudflare

Cloudflare یکی از بهترین سرویس‌های CDN (شبکه تحویل محتوا) است که CDN رایگان و حفاظت اولیه در برابر حملات DDOS (خارج کردن ماشین و منابع شبکه از دسترس کاربران) را ارائه می‌دهد. این پلاگین سرعت و عملکرد وب‌سایت شما را با ارائه محتویات استاتیک از طریق CDN جهانی خود بهبود می‌بخشد. Cloudflare جایگزینی مناسب برای سرویس CDN ارائه شده در چت پک است که تصاویر شما را از طریق سرور CDN خود در اختیار شما قرار داده تا از این طریق عملکرد بهینه‌سازی را انجام دهد. می‌توان گفت یک جایگزین رایگان و مناسب برای «حفاظت از حمله‌ها» در جت‌پک است.

14. پلاگین Easy Updates Manager

پلاگین Easy Updates Manager

Easy Updates Manager می‌تواند جایگزین قابلیت به‌روز رسانی خودکار پلاگین ها در Jetpack باشد. این پلاگین به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی تمام هسته وردپرس، تم، و به‌روز رسانی پلاگین‌های وردپرس را مدیریت کنید. تنها از یک داشبورد، می‌توانید به‌روز رسانی‌های خودکار را فعال یا غیرفعال کنید. همچنین می‌توانید به‌روز رسانی پلاگینی خاص، همه‌ی پلاگین‌ها و یا حتی تم وردپرس خود را به‌صورت خودکار نصب کنید.

15. پلاگین WordPress Infinite Scroll

پلاگین WordPress Infinite Scroll

Wordpress Infinite Scroll جایگزین مناسبی برای قابلیت اسکرول بی‌نهایت در Jetpack است. درست مانند Jetpack، شما باید یک تکه کد کوچکی را به تم خود اضافه کنید. این پلاگین اجازه می‌دهد تا شما یک دکمه‌ای اضافه کرده تا کاربران بتوانند برای بارگذاری پست‌های بیشتر کلیک کنند، همچنین می‌توانید انتخاب کنید که با scrolls down کردن صفحه به طور خودکار بارگذاری پست‌های بیشتر انجام گیرد.

16. پلاگین EA Share Count

پلاگین EA Share Count

EA Share Count یکی از بهترین پلاگین‌های رسانه‌های اجتماعی برای وردپرس است. این پلاگین فوق‌العاده سریع است و تنها تعداد محدودی از شبکه‌های اجتماعی محبوب را پشتیبانی می‌کند: فیس‌بوک، توییتر، Google+ ،Stumbleupon ،Pinterest و LinkedIn. این پلاگین همچنین دارای ویژگی شمارنده‌ی اشتراک‌گذاری‌ها در شکبه‌های اجتماعی و شمارنده‌ی کل اشتراک‌گذاری‌ها بوده که در GitHub در دسترس است.

ما امیدواریم این مقاله توانسته باشد شما را در انتخاب پلاگین‌های موردنیاز وردپرس‌تان یاری نماید.

اگر تمایل به مطالعه بیشتر در مورد این موضوعات را داشته باشید؛ شاید آموزش های زیر نیز برای شما مفید باشند:

#

منبع

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱ دیدگاه برای «پلاگین Jetpack وردپرس و ۱۶ جایگزین رایگان کاربردی برای آن»

سلام . وقت بخیر. یک سوال داشتم. میخواستم بدونم میشه افزونه جت پک رو نصب کرد و همزمان از wprocket, mailpoet, yoast, akismet هم استفاده کرد.
و دیگه اینکه استفاده از cdn کلود فلر بهتره یا جت پک؟ متشکر میشم راهنمایی بفرمایید.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *