۷ نشانه‌ای که به شما می‌گویند به یک سیستم CRM نیاز دارید

۶۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
۷ نشانه‌ای که به شما می‌گویند به یک سیستم CRM نیاز دارید
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

اگر صاحب یک کسب‌ و کار کوچک هستید، می‌دانید که روابط‌تان با مشتری تا چه اندازه می‌تواند روی موفقیت کسب‌وکار شما اثر بگذارد. بنابراین اگر کسی یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM به شما پیشنهاد کند، احتمالا به راحتی آن را می پذیرید؛ اما خوب است پیش از قبول این ایده، به این موضوع فکر کنید که آیا وجود CRM برای کسب‌وکار شما مفید است و باید روی آن سرمایه‌گذاری کنید یا خیر؟ در ادامه به بررسی چند چالشی که کسب‌وکارهای مختلف در زمان رشد با آن روبرو هستند، می‌پردازیم و از طریق آن‌ها به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا شرکت شما به CRM نیاز دارد یا خیر؟

مقالات مرتبط در همین رابطه:

CRM چیست؟

انواع CRM

چطور یک سیستم CRM ساده می‌تواند به کسب ‌و کار شما کمک کند

هیچ چیزی مانند یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری مناسب، نمی‌تواند کسب‌وکار کوچک شما را شارژ کند. با ذخیره و مدیریت هوشمند اطلاعات مشتری، می‌توانید به تیم بازاریابی خود کمک کنید تا حجم لیدها (سرنخ‌ها) را افزایش بدهد و مشتری‌های جدید را سریع‌تر پیدا کند. تیم فروش‌تان از این طریق می‌تواند میزان معاملات به سرانجام رسیده را افزایش بدهد و تعداد واقعی کسب‌وکارتان را بالا ببرد. تیم خدمات مشتریان نیز می‌تواند با استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و میز خدمات هوشمند آن، راهکارهای بهتری به مشتریان آنلاین شما ارائه بدهد.

نشانه‌هایی که از طریق آن می‌توانید متوجه شوید به یک سیستم CRM نیاز دارید

در ادامه این مطلب به نشانه‌هایی می‌پردازیم که حکایت از آن دارند، کسب و کار شما نیازمند یک سیستم CRM است.

1. از جریان لیدهای (سرنخ‌ها) خود عقب مانده‌اید

اگر کسب‌وکارتان در موقعیتی قرار دارد که به سرعت در حال رشد و ورود به حیطه‌های جدید تجارت است؛ اما شما هنوز نتوانسته‌اید همگام با این رشد، بزرگ شوید و کنترل کارها را به دست بگیرید، پس قطعاً به یک سیستم CRM نیاز دارید. یک سیستم CRM هوشمند می‌تواند به سرعت لیدهای ورودی به کسب‌وکارتان را دسته‌بندی و اولویت‌بندی کند و آن‌ها را در اختیار تیم فروش قرار بدهد تا بدانند باید به کدام لید در چه زمانی واکنشی مناسب نشان بدهند و کارهای آن را دنبال کنند.

2. یافتن اطلاعات مشتریان‌تان سخت شده است

در ابتدای کارتان شاید بتوانید با استفاده از صفحات گسترده در اکسل و گوگل شیت، ایمیل‌ها و برچسب‌های یادداشت، کارهای‌تان را به پیش ببرید؛ اما همین که کسب‌وکارتان رشد کرد دیگر این ابزارهای قدیمی کارایی نخواهند داشت و شما را در انجام کارهایتان محدود می‌کنند. اینجاست که سیستم CRM وارد می‌شود: هم شما و هم کل سازمان‌تان می‌توانید از طریق این سیستم، به داده‌های مشتری خود به راحتی دسترسی داده باشید، نرخ موفقیت فروش را افزایش دهید و مشتریان خود را حفظ کنید.

3. نمی‌دانید تیم‌های فروش‌تان در چه وضعیتی قرار دارند

چه تیم‌های فروش‌تان از خانه کارهایشان انجام می‌دهند یا در دفتر کار کنار شما مشغول هستند، باید بدانید که آن‌ها در حال انجام چه کاری هستند و چه عملکردی دارند. یک سیستم ارتباط با مشتری قدرتمند، به شما این امکان را می‌دهد تا به جریان داده های موبایل‌های هوشمند تیم فروش‌تان وصل شوید، از این طریق اطلاعات لازم درباره‌ی روند انجام کار را به دست بیاورید و در صورت لزوم بلافاصله اقدامی انجام دهید. یک سیستم CRM خوب نه تنها به شما این امکان را می‌دهد تا رد تمام فعالیت‌های انجام شده در کسب‌وکارتان را داشته باشید؛ بلکه به شما کمک می‌کند بدانید منابع اضافی که دارید را باید در کدام بخش خرج کنید.

4. خدمات مشتریان شما نمی‌تواند پاسخگوی تمام مشتریان‌تان باشد

جلب مشتری این روزها به اندازه‌ی کافی سخت است و با اطلاع از این موضوع مطمئناً آخرین چیزی که می‌خواهید این است که آن‌ها را به دلیل خدمات بد یا ناکافی از دست بدهید. اگر متوجه شدید تیم خدمات مشتری‌تان به جای اینکه بیشتر برای پیش‌بینی پیشگیرانه نیازهای مشتری زمان بگذارند، آن را صرف رسیدگی به شکایات مشتری می‌کنند، پس لازم است به سراغ سیستم CRM بروید. اگر بتوانید به طور موثری جریان انجام کارها را از دید مشتری بررسی و مدیریت کنید، می‌توانید خدماتی منحصربه‌فرد و جذاب برای او بسازید و شگفت زده‌اش کنید.

علاوه بر این، سیستم‌های CRM هوشمند به شما این امکان را می‌دهند تا میزان و قدرت یادگیری را بین کارکنان بخش خدمات مشتری خود افزایش دهید و کیس‌های مناسب را به کارمند درست بسپارید و با کمک دانش مشترک موجود در تیم‌تان، به سوالات مشتریان خود پاسخ دهید. و به مشتریان خود اجازه بدهید تا خودشان به جواب سوالات‌شان برسند

5. شما حساب‌های با ارزش و بلند مدتی دارید که باید برای مدیریت آن‌ها کاری کنید

تمام مشتریان با هم برابر نیستند و مطمئناً دوست ندارید بهترین و بزرگ‌ترین مشتریان شما احساس کنند قدرشان را ندانسته‌اید. یک سیستم CRM خوب می‌تواند به طور خودکار نقاط عطف و وقایع مهمی که برای مشتریان‌تان باارزش هستند را به شما یادآوری کند، بنابراین می‌توانید به موقع با آن‌ها ارتباط بگیرید و این اطمینان خاطر را برای‌شان ایجاد کنید که تا مدت‌های مدیدی در خدمت‌شان خواهید بود.

به علاوه، با استفاده از نرم افزار CRM، می‌توانید رد تمام افراد مرتبط با سازمان‌تان را داشته باشید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد یک رابطه‌ی دائمی و صمیمانه با آن‌ها برقرار کنید و به سابقه‌ی ارتباط با تمام این افراد در مواقع لازم دسترسی داشته باشید.

6. فرایند گزارش‌گیری در سازمان‌تان زمان زیادی می‌برد

اگر فروشندگان سازمان‌تان کار گزارش دهی را به صورت دستی انجام می‌دهند، مسلماً زمان کمتری برای انجام کار اصلی خود که فروش است، دارند. نرم افزارهای CRM، می‌توانند تمام داده‌های مرتبط با کسب‌وکارتان را در یک مکان نگه‌داری کنند و هر لحظه به شما از طریق نمودارهای مختلف، گزارش و تجزیه و تحلیل ارائه بدهند.

برخی از این سیستم‌ها حتی می‌توانند به طور خودکار اطلاعات مشتری و اطلاعات تماس او را به سیستم نرم افزار خود منتقل کنند و به طور دوره‌ای این اطلاعات را مرتب کنند، اطلاعاتی که افراد فروش آن را از قلم انداخته اند پر سازند و اطلاعات تکراری را حذف کنند.

برخی از راه حل ها حتی به طور خودکار اطلاعات و اطلاعات تماس را به CRM شما منتقل می کنند و می‌توانند به طور دوره‌ای اطلاعات مشتری شما را «تمیز» کنند ، اطلاعاتی را که افراد فروش از قلم انداخته اند پر کرده و نسخه‌های هوشمند را با هوشمندی پاک می‌کنند.

7. درباره مسیر رشد سازمان‌تان مطمئن نیستید

آیا می‌دانید سازمان شما چگونه می‌تواند هجوم احتمالی شاخه‌های جدید کسب‌وکارتان را کنترل کند؟ آیا از توانایی شرکت خود در مقیاس گذاری موثر اطمینان کامل دارید؟ اگر فکر نمی کنید فرایندها و ابزارهای شما متناسب با کاری که در سازمان‌تان انجام می‌دهید است، احتمالاً زمان آن رسیده که در مورد سیستم‌های CRM متناسب با نیازهای کسب‌وکار خود تحقیق کنید. یک سیستم مناسب بدون اینکه بهره‌وری را از بین ببرد، با تجارت شما رشد خواهد کرد.

یک سیستم CRM واقعاً ارزشمند به اندازه کافی قابل توسعه و تنظیم است تا با پیشرفت شرکت شما از پس هر چالش تجاری برآید.

در انتها

اگر شما صاحب کسب و کاری هستید و می‌خواهید بدانید مجموعه‌ شما به نرم افزار CRM نیاز دارد یا خیر، می‌توانید از این 7 نشانه برای رسیدن به پاسخ سوال‌تان کمک بگیرید. اگر بعد از خواندن این مقاله علاقه‌مند شدید یک نرم‌افزار CRM برای سازمان خود سفارش بدهید، می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت نیک آوازه در این زمینه تماس بگیرید و از آن‌ها برای سفارش یک CRM اختصاصی کمک بگیرید.

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *