آپدیت و نصب درایور با درایور پک سولوشن — از صفر تا صد

۵۵۰۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۶ دقیقه
آپدیت و نصب درایور با درایور پک سولوشن — از صفر تا صد

اگر به تازگی روی سیستم خود ویندوز نصب کرده‌اید، یا فکر می‌کنید که یکی از بخش‌های سیستم به درستی کار نمی‌کند، یکی از نخستین کارهایی که باید انجام دهید، نصب و به‌روزرسانی درایورهای سخت‌افزار رایانه است. با معرفی ویندوز 10 اکنون نصب و به‌روزرسانی درایورها تا حدود زیادی به صورت خودکار انجام می‌یابد، اما اگر از نسخه‌های قبلی این سیستم عامل استفاده می‌کنید و یا در مورد به‌روز بودن درایورهای سیستم مطمئن نیستید، باید این موضوع را به طور دستی بررسی کنید. هر سیستم رایانه‌ای از اجزای سخت‌افزاری مختلفی تشکیل یافته که گشتن به دنبال تک‌تک درایورها و نصب آن‌ها کار چندان آسانی محسوب نمی‌شود. در این نوشته قصد داریم یک راهکار نرم‌افزاری به شما معرفی کنیم که این وظیفه را به صورت خودکار برای شما انجام می‌دهد. با ما همراه باشید تا با روش آپدیت و نصب درایور با درایور پک سولوشن آشنا شود.

درایور پک سولوشن چیست؟

نرم‌افزار «درایور پک سولوشن» (DriverPack Solution) به شما امکان می‌دهد که همه درایورهای سیستم را به صورت رایگان نصب و یا به‌روزرسانی کنید. به این ترتیب می‌توانید مشکلاتی که در خصوص درایورهای سیستم وجود دارد را به آسانی حل کنید.

درایور پک سولوشن یک بسته نرم‌افزاری رایگان است که در زمان استفاده از آن با صرفاً چند کلیک می‌توانید درایورهای مورد نیاز اجزای سخت‌افزاری لپ‌تاپ یا رایانه خود را نصب و از کارکرد صحیح آن‌ها مطمئن شوید. به این ترتیب دیگر لازم نخواهد بود که به دنبال تک‌تک درایورها بگردید و وارد فرایند وقت‌گیر یافتن و دانلود و نصب آن‌ها شوید، چون فرایند آپدیت و نصب درایور با درایور پک سولوشن به صورت کاملاً خودکار انجام می‌یابند.

درایور پک سولوشن چطور کار می‌کند؟

همه ما به خوبی واقف هستیم که به‌روز نگه داشتن درایورهای نرم‌افزاری سیستم تا چه حد حائز اهمیت است. این کار موجب می‌شود که از کارکرد بهینه سیستم مطمئن شویم. پیش از اقدام به آپدیت درایور یک سخت‌افزار باید از وضعیت کنونی آن مطلع شویم. روش‌های مختلفی برای این کار و همچنین دانلود و نصب درایورهای سخت‌افزارهای مختلف وجود دارد، اما اغلب این روش‌ها بیش از حد پیچیده و یا غیر رایگان هستند. اما درایور پک سولوشن این کار را به صورت رایگان و با روشی آسان و سرراست برای شما انجام می‌دهد.

این ابزار نصب درایور به صورت اوپن سورس ارائه شده و می‌تواند بی‌درنگ پس از نصب روی یک سیستم مورد استفاده قرار گیرد. بدین ترتیب وظیفه تکراری و خسته‌کننده یافتن، دانلود و نصب تک تک درایورهای سیستم، بسیار آسان‌تر می‌شود. درایور پک سولوشن برای مبنای مفهوم اجرای یک «عیب‌یابی سیستم» (System Diagnostic) کار می‌کند. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانیم نام و مشخصات اجزای سخت‌افزاری سیستم مانند رم، نوع بایوس، نام دیسک سخت، وضعیت آنتی‌ویروس و نام سیستم را مشاهده کنیم.

آنتی ویروس

برای نمونه زمانی که برنامه آنتی‌ویروس روی سیستم نصب نباشد، به کاربران اخطار می‌دهد. همچنین امکان اجرای اسکن سیستم و تشخیص وجود فایل‌های بی‌استفاده از طریق ابزار Disk Cleanup وجود دارد. با استفاده از این نرم‌افزار، امکان تست عملکرد رم برای یافتن مشکلات احتمالی نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. برای این که همواره جدیدترین نسخه درایورهای سخت‌افزاری روی سیستم نصب باشد، می‌توان درایورها را به سادگی آپدیت کرد یا نصب برنامه‌های مختلف را نیز به طور همزمان برنامه‌ریزی کرد. این تغییرات می‌توانند روی درایوهای مختلف اجرا شوند و یا حتی برخی از درایوها را از وظیفه به‌روزرسانی استثنا کرد.

علاوه بر همه امکانات فوق می‌توان درایور پک سولوشن را طوری برنامه‌ریزی کرد که یک نقطه «بازیابی سیستم» (System Recovery) را ایجاد کند. به این ترتیب می‌توانید در صورت بروز هر نوع مشکل در سیستم عامل پس از به‌روزرسانی درایورها، تنظیمات سیستم را به نقطه پایدار قبلی بازگردانید.

درایور پک سولوشن در طی فرایند آپدیت، یک نوار پیشروی مناسب برای همه درایورها نمایش می‌دهد. همچنین درایور پردازش شده کنونی در سیستم مفروض را نیز نشان می‌دهد. احتمالاً پس از پایان یافتن کار و قبل از آن که درایور جدید عملاً نصب شود، نیاز باشد که سیستم را ری‌استارت کنید. کاربران این نرم‌افزار می‌توانند بدون نیاز به ترک اینترفیس برنامه به بخش Device Manager سیستم دسترسی داشته باشند. همچنین امکان افزودن و حذف برنامه‌های را از طریق همین نرم‌افزار در اختیار دارند. زمانی که از درایور پک سولوشن استفاده می‌کنید، می‌توانید از همه درایورهای سخت‌افزاری خود از طریق پایگاه داده برنامه، پشتیبان بگیرید.

مزیت‌های درایور پک سولوشن

درایور پک سولوشن یک نرم‌افزار تک بسته‌ای است که به آپدیت و نصب درایورهای سخت‌افزاری مورد نیاز کمک می‌کند. این نرم‌افزار مزایای زیاد دیگری نیز دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

  • سازگاری با دستگاه‌های چندگانه: این بسته نرم‌افزاری قابلیت کار با سیستم‌های عامل مختلف از جمله ویندوز 10، ویندوز 8، ویندوز 7، ویندوز ویستا و ویندوز ایکس‌پی را دارد.
  • برنامه سبک: درایور پک سولوشن خودش یک برنامه سبک به حساب می‌آید و دانلود کردن آن روی سیستم به زمان زیادی نیاز ندارد. بنابراین می‌توانید با سرعت و سهولت زیادی از آن روی سیستم خود استفاده کنید.
  • کاملاً پرتابل: این برنامه کاملاً پرتابل است. بدین ترتیب می‌توان درایور پک سولوشن را از هر درایو هارد، پوشه یا حتی دستگاه‌های پرتابل مانند فلش درایو اجرا کرد.
  • کاملاً رایگان: بهترین نکته در مورد درایور پک سولوشن این است که به صورت کاملاً رایگان عرضه شده است.
  • امنیت بالا: نرم‌افزار درایور پک سولوشن به طور رسمی با ارائه‌دهندگان سرویس‌های آنتی‌ویروس همکاری دارد و از این رو امنیت سیستم عامل را در برابر تهدید‌های مختلف تضمین می‌کند.
  • کارکرد در همه شرایط: این بسته نرم‌افزاری حتی در شرایطی که هیچ دسترسی به شبکه وجود نداشته باشد هم کار می‌کند. در این حالت کاربران باید درایور شبکه DriverPack را دانلود کنند و یا در صورتی که کلاً به اینترنت دسترسی ندارند از نسخه آفلاین درایور پک سولوشن بهره بگیرند.
  • دانلود کننده عمده نرم‌افزار: این بسته نرم‌افزاری امکان دانلود همزمان چندین نرم‌افزار را نیز ارائه می‌کند. این موارد معمولاً شامل برنامه‌ای مهمی هستند که اغلب کاربران روی سیستم خود نیاز خواهند داشت.
  • ابزار مشاهده اطلاعات سیستم: بخش عیب‌یابی این بسته نرم‌افزاری به عنوان یک ابزار مشاهده اطلاعات سیستم عمل می‌کند. با استفاده از این کارکرد می‌توانید اطلاعاتی خوبی در مورد درایورهای سخت‌افزاری سیستم خود به دست آورید.

دانلود درایور پک سولوشن

در این بخش از راهنمای آپدیت و نصب درایور با درایور پک سولوشن با روش دانلود این نرم‌افزار آشنا خواهیم شد. برای دانلود نرم‌افزار درایور پک سولوشن باید به وب‌سایت رسمی آن در این نشانی (+) مراجعه کنید. با کلیک روی دکمه سبز رنگ زیر، جدیدترین نسخه از این نرم‌افزار روی سیستم شما دانلود می‌شود.

نصب درایور با درایور پک سولوشن

پس از دانلود کردن نرم‌افزار آن را اجرا کنید تا روی سیستم نصب شده و به بررسی پیکربندی رایانه بپردازد.

نصب درایور با درایور پک سولوشن

پس از آن که پیکربندی رایانه شما را بررسی کرد، با تصویری مانند زیر مواجه خواهید شد.

نصب درایور با درایور پک سولوشن

در صفحه فوق می‌توانید فرایند خودکار را انتخاب کنید و یا روی «حالت اکسپرت» (Expert Mode) در نوار تحتانی کلیک کنید تا درایور و برنامه‌هایی که نصب می‌شوند را سفارشی‌سازی کنید. ما استفاده از این گزینه را پیشنهاد می‌کنیم.

نصب درایور با درایور پک سولوشن

در این بخش می‌توانید انتخاب کنید که کدام درایورها نصب بشوند یا نشوند و همچنین همین حق انتخاب را در مورد بسته‌های نرم‌افزاری نیز دارید. در زبانه امنیت نیز در مورد برنامه‌هایی که روی سیستمتان نصب شده اما به آن‌ها نیاز ندارید توصیه‌هایی ارائه شده است.

نصب درایور با درایور پک سولوشن

انتخاب نرم‌افزارهایی که باید نصب شوند

در این مرحله از راهنمای آپدیت و نصب درایور با درایور پک سولوشن باید نرم‌افزارهایی که روی رایانه‌تان به آن‌ها نیاز دارید را انتخاب نمایید.

نصب درایور با درایور پک سولوشن

اینک به مهمترین بخش کار می‌رسیم که شامل انتخاب درایورهای مورد نیاز برای نصب است. همچنین مشاهده می‌کنید که درایور پک اقدام به آپدیت درایورهای موجود کنونی نیز می‌کند.

نصب درایور با درایور پک سولوشن

پس از آن که همه گزینه‌های مورد نیاز را انتخاب کردید، روی Install everything کلیک کنید تا درایور پک همه درایورها و نرم‌افزارهای انتخاب شده را دانلود کند.

نصب درایور با درایور پک سولوشن

درایور پک آفلاین

اگر روی رایانه خود مشکلی در زمینه اتصال به اینترنت دارید و یا رایانه در جایی قرار دارد که امکان این کار میسر نیست، می‌توانید بسته آفلاین نرم‌افزار درایور پک سولوشن را از قبل دانلود کنید و روی رایانه مقصد اجرا نمایید. توجه کنید که حجم این بسته 10 گیگابایت است و می‌توانید از این نشانی (+) آن را دانلود کنید. پس از دانلود بسته آفلاین آن را از حالت فشرده استخراج کنید.

نصب درایور با درایور پک سولوشن

و با طی مراحل نصب که در بخش قبلی این مقاله با عنوان آپدیت و نصب درایور با درایور پک سولوشن اشاره کردیم، آن را نصب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

سخن پایانی

ناگفته نماند که درایور پک سلوشون تنها یکی از نرم افزارهای آپدیت درایور کامپیوتر است و برای این منظور می‌توانید از نرم‌افزارهای گوناگونی استفاده کنید. ابزار مورد بحث، یک بسته نرم‌افزاری جامع برای حل مشکلات درایورهای سخت‌افزاری رایانه است که این کار پرزحمت و وقت‌گیر را به کاری تبدیل می‌کند که صرفاً با چند کلیک و به صورت خودکار قابل اجرا است. اگر از نسخه‌های قدیمی ویندوز استفاده می‌کنید و یا یک قطعه سخت‌افزاری روی سیستم خود نصب کرده‌اید که ویندوز 10 نمی‌تواند درایور آن را پیدا کند، پیشنهاد می‌کنیم حتماً این راه‌حل نرم‌افزاری رابرای آپدیت و نصب درایور با درایور پک سولوشن امتحان کنید.

بر اساس رای ۷۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
deskdecodeavoiderrorsdrp
۱۳ دیدگاه برای «آپدیت و نصب درایور با درایور پک سولوشن — از صفر تا صد»

سلام وقت بخیر من فرایند نصب رو که انجام میدم تا 95 درصد جلو میره و اعلام میکنه که سیستم باید ریستارت بشه (کادری وسط صفحه باز میشه و میزنه اکنون سیستم ریستارت شود) وقتی که ریستارت میکنم و سیستم مجدد بالا میاد میبینم که هیچ تغییری توی درایورهای دستگاه انجام نشده و هیچ نرم افزاری نصب نشده جواب بدید مشکل از کجاست

سلام‌من دانلود کردم برنامه رو
ظاهرا داشت بصورت آنلاین درایور ها رو نصب یا بروز میکرد( که صوتی هم‌میگفت داره چیکار میکنه) ویندوزم ۸ هست. رفتم و برگشتم دیدم میخاد برام ویندوز ده رو نصب کنه‌.منم کنسسل رو زدم که رفته رو حالت ریستارت و دو ساعته صفحه سیاهه فقط.
اینم بگم من به دلایلی مجبوووورم ویندوز ۸ رو لبتابم باشه

سلام سایت درایور پک بالا نمیاد
مشکل از نت ماستت یا پروژه کنسل شده؟

سلام وقت بخیر من فرایند نصب رو که انجام میدم تا 95 درصد جلو میره و اعلام میکنه که سیستم باید ریستارت بشه (کادری وسط صفحه باز میشه و میزنه اکنون سیستم ریستارت شود) وقتی که ریستارت میکنم و سیستم مجدد بالا میاد میبینم که هیچ تغییری توی درایورهای دستگاه انجام نشده و انگار اتفاق خاصی نیفتاده بنظر شما مشکل چیه؟ خیلی ممنون

ببینید تمام آپدیتها که انقدر ملموس نیست که تغییراتش خیلی مشخص باشه.اجرای این نرم افزار به این شکل هست که وقتی به 95 میرسه یک سری پیام میده و در اخر هم ریبوت سیستم.

سلام و عرض ادب
من درایور پک را اجرا که می کنم موقع نصب خط آبی تا 95 درصد میره و می ایسته .زیرش می نویسه
Deves scanning is in peocess

واسه من ارور اسکریپت میاره چیکار کنم؟

منم همین مشکل رو دارم.

سلام و عرض ادب
من وقتی میخوام درایو پک نصب کنم میزنم نصب تا 95% میره بعد خطا میده که کامپیوتر نیاز به reboot شدن داره چه کار باید بکنم

دوست عزیز مراحل نصب برنامه هست

سلام من وقتی دانلود ش میکنم مرور گر جدید نصب میشه چرا؟

سلام من درایور پک سولوشن ۲۴ گیگ رو دانلود کردم و استرکت هم کردم
ولی وقتی درایور ها رو استرکت میکنم مقدار زیاد پوشه هستن که نمیدونم چیکارشون باید بکنم
یعنی نصب درایور از طریق استرکت بلد نیستم
ممنون میشم کمک کنید

سلام
شماوقتی که فایلهارواکسترکت کردی به صورت یه پوشه درمیاد
داخل پوشه هم تعدادی فایل وپوشه هست که همشون لازمند
شماباید فایل اجرایی درهمین پوشه اول را اجراکنیدتابرنامه اجرابشه

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *