نحوه ساخت مهر فوری

۵۹۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۳ دی ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
نحوه ساخت مهر فوری
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

مهر فوری یکی از ابزارهای کاربردی جهت احراز هویت و معرفی کسب و کارهای مختلف و یا معرفی اشخاص در موقعیت های خاص است. بارزترین ویژگی مهرهای فوری سرعت بالای ساخت این نوع از مهرها است، همچنین با پیشرفت تکنولوژی و ساخت مهرهای اتوماتیک و لیزری افراد سودجو امکان سواستفاده و جعل مهرهای قدیمی را نخواهند داشت. از انواع مهرهای امروزی می‌توان به مهر ژلاتینی، لیزری، برجسته، تاریخ زن، شماره زن، جیبی و اتوماتیک اشاره کرد.

از آنجایی که استفاده از مهری مناسب تاثیر بسزایی در معرفی برند و یا اعتبار بخشی به شرکت شما دارد، جهت آشنایی با مهر فوری و انواع آن تا پایان با ما همراه باشید.

نحوه ساخت مهر فوری ژلاتینی

از رایج ترین مهرهای فوری می‌توان به مهرهای ژلاتینی اشاره کرد. این نوع از مهر فوری در مدت زمان کمتر از یک ساعت آماده و ساخته می‌شوند. مهرهای ژلاتینی در دو گروه ساده (به همراه استامپ) و پرینتی (استامپ سر خود) قرار می‌گیرند. برای ساخت مهر فوری ژلاتینی ابتدا طرح مورد نظر به شکل نگاتیو پرینت شده و پس از قرار دادن بخش ژلاتینی بر روی طرح مورد نظر درب دستگاه آماده‌سازی مهر بسته می‌شود. پس از تکمیل عملیات نوردهی توسط لامپ UV در حدود 10 دقیقه می‌توان شست و شوی ژلاتین را انجام داد. شست و شوی ژلاتین توسط مخلوط بنزین و تینر و فرچه مخصوص انجام می‌شود. پس از طی مراحل عنوان شده، طرح مورد نظر بر روی ژلاتین چاپ می‌شود. در مهرهای ژلاتینی از طریق تماس ژلاتین با استامپ موجود در مهر، طرح مورد نظر روی کاغذ منتقل می‌شود. لازم به ذکر است که استامپ مهرهای ژلاتینی به سادگی قابل تعویض است.

از دیگر ویژگی‌های این مدل مهر فوری می‌توان به مهر زدن‌های متوالی در زمان کوتاه اشاره کرد. شایان ذکر است که ساخت مهر فوری لیزری در در ابعاد متنوع و به شکل‌های دایره‌ای، بیضی، مثلثی، مربعی و مستطیلی امکان‌پذیر است.

نحوه ساخت مهر فوری لیزری

ساخت مهر فوری لیزری و یا نوری شبیه به مهرهای ژلاتینی است با این تفاوت که سرعت ساخت مهرهای لیزری بسیار بالاست. برای ساخت مهر فوری لیزری ابتدا می بایست طرح مورد نظر پرینت شود. در این مدل از مهرها، بخشی تحت عنوان کارتریج وجود دارد که در حقیقت همان منبع تامین جوهر درون مهر لیزری است. برای شارژ کارتریج این مدل از مهرها باید از جوهر مخصوص مهرهای لیزری استفاده شود. در مهرهای لیزری فرایند حک کردن طرح مورد نظر روی یک فوم مخصوص انجام می‌شود. انتقال تصویر مهر روی کاغذ از طریق این فوم صورت می‌گیرد. همچنین لازم به ذکر است که ساخت مهر فوری لیزری در در ابعاد متنوع و به شکل‌های دایر‌ه‌ای، بیضی، مربعی و مستطیلی امکان‌پذیر است.

از مزیت‌های مهرهای لیزری می‌توان به چاپ طرح مورد نظر با تراکم جوهر بالاتر اشاره کرد. مهرهای لیزری عموما برای چاپ طرح‌های ظریف و دارای خطوط نازک پیشنهاد می‌شوند. ذکر این نکته نیز الزامی است که برای مهر زدن‌های متوالی توسط مهرهای لیزری باید پس از هر 4 یا 5 بار مهر کردن وقفه‌ای کوتاه داشت تا جوهر مجددا به سطح مهر تزریق شود.

در پایان بررسی نحوه ساخت مهر فوری ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که امروزه انتخاب رنگ جوهر مورد استفاده در مهرهای ژلاتینی و لیزری از تنوع بالایی برخوردار است. از جمله رنگ‌های مورد استفاده برای مخزن جوهر مهرها می‌توان به رنگ‌های آبی روشن، آبی تیره (کاربنی)، قرمز، زرد، مشکی، سبز، صورتی، نارنجی و بنفش تیره اشاره کرد. همچنین در مهرهای لیزری چاپ طرح به صورت تک رنگ و چند رنگ امکان پذیر است. در واقع در مدل چند رنگ از این نوع مهرها، قابلیت ایجاد چند رنگ متفاوت در کنار یکدیگر وجود دارد.

مدارک مورد نیاز جهت ساخت مهر فوری

برای ساخت مهر فوری نیاز به ارائه مدارک مشخصی است. از جمله مدارک مورد نیاز برای ساخت مهرهای مختلف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهر شخصی: تصویر کارت ملی و یا شناسنامه شخص
  • مهر پزشکی و پرستاری: تصویر کارت عضویت نظام پزشکی و یا عضویت نظام پرستاری
  • مهر مهندسی: تصویر کارت عضویت نظام مهندسی و یا تصویر پروانه اشتغال
  • مهر وکالت: تصویر کارت عضویت کانون وکلا و یا تصویر پروانه وکالت
  • مهر شرکت ها: تصویر لوگوی شرکت به همراه تصویر آگهی ثبت شرکت، مدارک هویتی اعضای هیئت مدیره و نامه رسمی درخواست مهر از سوی مدیر عامل
  • مهر پشت نویسی چک: برای شرکت‌ها نامه درخواست در سر برگ شرکت و برای مهرهای شخصی ارائه کارت ملی
  • مهر فروشگاه ها: جواز کسب فروشگاه به همراه کارت ملی مالک
  • مهر سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین: تصویر (یا لینک) نماد الکترونیکی به همراه کارت ملی صاحب نماد

مهر پگاه با بیش از 10 سال سابقه نخستین فروشگاه اینترنتی سفارش مهر در ایران است. از جمله خدمات ارائه شده در مجموعه مهر پگاه می‌توان به ساخت مهر فوری در مدت زمان کمتر از یک ساعت و همچنین ساخت و ارسال انواع مهرهای شخصی و مشاغل مختلف از قبیل پزشکی و پرستاری، وکلا، مهندسی، شرکت‌ها و ... به تمامی نقاط کشور اشاره کرد. مهر پگاه از تمامی برندهای معتبر و مشهور مهر از قبیل کلوپ، شاینی، ترودات، سرداش و سانی به منظور ارائه خدمات به مشتریان خود استفاده می‌کند. جهت ثبت سفارش ساخت مهر فوری خود، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی مهر پگاه به نشانی https://mohrpegah.com مراجعه کنید.

بر اساس رای ۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *