جنوب ایران و معرفی جذاب‌ترین جاهای دیدنی کیش، چابهار و اهواز

۴۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
جنوب ایران و معرفی جذاب‌ترین جاهای دیدنی کیش، چابهار و اهواز
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

جنوب ایران همیشه به عنوان یکی از جذاب‌ترین مناطق توریستی معرفی می‌شود که سرشار از شگفتی، زیبایی و عجایب است. زمانی که به چابهار سفر می‌کنید، شبیه به یک سرزمین خیالی با شگفت‌آورترین مناظر است که مانند آن را در هیج کجای دیگری نخواهید دید. دیدنی‌های کیش و دریای بی‌کران خلیج فارس و دیدنی‌های اهواز زیبا همراه با بوی غذاهای جنوبی و بندری، چشمتان را از زیبایی پر می‌کند و جذاب‌ترین تجربه سفری‌تان را به شما هدیه می‌دهد. اگر دوست دارید با جاهای دیدنی کیش، چابهار و اهواز و جذابیت‌های آن‌ها آشنا شوید، با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی کیش

کیش جزیره زیبا و منحصربه‌فرد ایران است که طرفداران زیادی دارد و جان می‌دهد برای چند روز استراحت، دور بودن از هیاهو و لذت بردن از هوای بی‌نظیر جزیره و دریای شگفت‌آورش!

معروف‌ترین جاذبه جزیره در میان جاهای دیدنی کیش کشتی یونانی است. کشتی قدیمی و تاریخی که سال‌ها پیش در ساحل جزیره به گل نشسته و همچنان هیبت و زیبایی‌اش را حفظ کرده است. تماشای کشتی یونانی و سرخی غروب خورشید ترکیبی جذاب از زیبایی را پیش چشمتان به نمایش درمی‌آورد.

امکان ندارد کسی به جزیره کیش سفر کند و درخت سبز یا انجیر معابد جزیره را نبیند. این درخت که ظاهری فرازمینی دارد، با قدمتی در حدود ۶۰۰ سال در کیش جا خوش کرده است. مردم محلی و مسافران با گره زدن پارچه‌های سبز به تنه این درخت تنومند، اعجاب آن را چند برابر کرده‌اند و امروزه درخت انجیر معابد، از مهم‌ترین دیدنی‌های جزیره شناخته می‌شود.

ساحل مرجانی جزیره از دیگر جاهای دیدنی کیش است که ساحلی صخره‌ای را همراه با جذاب‌ترین مناظر به نمایش می‌گذارد. آب این بخش از ساحل به دلیل وجود مرجان‌ها بسیار زلال و شفاف است و می‌توانید به راحتی کف دریا را ببینید و از زیبایی‌های شگفت‌آورش لذت ببرید.

اگر به تماشای دلفین‌ها و زیبایی این حیوانات بی‌نظیر و باهوش علاقه دارید، بهتر است پارک دلفین‌ها را تجربه کنید. این پارک در قسمت جنوب شرقی جزیره قرار دارد و علاوه‌بر دلفین‌ها، پستانداران دریایی، انواع ماهی‌ها و حتی پرندگان نیز در این پارک زندگی می‌کنند.

برای تجربه تفریحات آبی و هیجان‌انگیز، بهتر است اسکله تفریحی کیش را انتخاب کنید. جت اسکی، غواصی و پاراسل آنقدر جذاب هستند که هر مسافری را به خودشان جذب می‌کنند. بساط کافه‌گردی، رستوران‌گردی و خرید هم در اسکله تفریحی کیش پهن است و به راحتی می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید.

شهر زیرزمینی کاریز کیش، خانه مردم شناسی کیش، خانه اعیانی، آب انبار دو گنبد، پارک ساحلی سیمرغ و ... از دیگر جاهای دیدنی جذاب و فوق‌العاده کیش هستند که با رفتن به این جزیره زیبا می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

جاهای دیدنی چابهار

چابهار بدون اغراق بهشت گم‌ شده ایران است. منطقه‌‌ای شگفت‌آور شبیه به یک سرزمین خیالی که آنچنان زیباست که در باورتان نمی‌گنجد. چابهار شهریست که چهار فصل آن بهار است هوایش بوی بهشت می‌دهد.

کوه‌های مریخی از معروف‌ترین و شگفت‌آورترین جاهای دیدنی چابهار است که ظاهری فرازمینی دارد. این کوه‌ها آنقدر عجیب و جذابند که چشم هر بیننده‌ای را به خودشان خیره می‌کنند و جان می‌دهند برای ساعت‌ها تماشا کردن. شیارها و ناهمواری‌های خیره‌کننده روی کوه‌ها، ظاهر خارق‌العاده‌ای را به آن‌ها بخشیده و به همین خاطر نام مریخی را بر آن گذاشته‌اند. این کوه‌ها در فاصله ۵۰ کیلومتری چابهار به سمت شرق قرار دارند و مکانی محبوب برای گردشگران به شمار می‌روند.

تالاب لیپار از دیگر جاهای دیدنی شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد چابهار است که گوشه کوچکی از بهشت به شمار می‌روند. رنگ تالاب لیپار به طرز عجیبی صورتی است و منظره‌ای جذاب را به نمایش می‌گذارد. شاید برایتان عجیب باشد که بدانید که در دنیا فقط چهار تالاب به رنگ صورتی وجود دارند که یکی از آن‌ها در چابهار زیبای ایران قرار گرفته است.

تجربه به یادماندنی و هیجان‌انگیز از جاهای دیدنی چابهار کوه گل افشان است. این منطقه تپه‌ای است که از دهانه آن گل‌های خاکستری رنگ و البته شفابخش به بیرون می‌جوشد و پرتاب می‌شود! گل‌ها با صدای جالبی شبیه به شلیک یک گلوله به بیرون پرت می‌شوند باید بدانید که برای درمان انواع دردهای مفاصل، ستون فقرات و بیماری‌های عصبی موثر هستند.

ساحل صخره‌ای چابهار هم بدون شک تکه‌ای از بهشت است که تلاقی آبی دریا و صخره‌های شگفت‌آور این منطقه، منظره‌ای بی‌نظیر را ایجاد می‌کند. در ساحل صخره‌ای این منطقه می‌توانید ساعت‌ها به تماشای دریا بنشینید و از آرامش آنجا لذت ببرید.

روستای درک، فواره بلوچستان چابهار، موزه محلی چابهار، مسجد جامع دزک، درخت مکرزن و ... از دیگر دیدنی‌های چابهار هستند که تماشای آن‌ها شما را به وجد می‌آورد.

جاهای دیدنی اهواز

اهواز شهر دوست داشتنی و دیدنی ایران است که همچنان با وجود زخم‌های جنگ هشت ساله ایران و عراق، جذابیت‌های بی‌نظیری برای تماشا دارد.

پل سفید یا پل معلق، یکی از جاهای دیدنی اهواز است که به دلیل جذابیت آن بسیار مشهور شده است. این پل سازه‌ای تمام فلزی است که روی ستون‌های بتنی نصب شده و شرق و غرب شهر را به هم متصل می‌کند‌.

کلیسای سورت مسروپ را می‌توانید در اهواز ببینید. این کلیسای کوچک با نمای سفید رنگ خود، یادگاری از دوران پهلوی است و امروزه همچنان به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی اهواز معرفی می‌شود.

اگر به اهواز سفر کردید، خانه ماپار را از یاد نبرید. این خانه زیبا و وسیع از جمله خانه‌های تاریخی شهر است که با معماری فوق‌العاده و شیشه‌های رنگی، مانند نگینی در شهر می‌درخشد.

از آنجایی که اهواز یکی از مهم‌ترین مسیرهای جاده ابریشم بوده است، کاروانسراهای زیادی در آن وجود دارد. کاروانسرای معین‌التجار با معماری تاریخی و شگفت‌آور از مهم‌ترین جاهای دیدنی اهواز است که با سفر به این شهر باید حتما ان را ببینید.

از دیگر جاهای دیدنی اهواز باید به دانشکده سه گوش، آرامگاه علی بند مهزیار اهوازی، بازار لشکر آباد، موزه هنرهای معاصر، بازار عبدالحمید، موزه خراطی و ... اشاره کرد که همگی دیدنی و جذاب‌اند.

سخن آخر

تجربه سفر به جنوب ایران، با دیگر تجربه‌های سفری بسیار متفاوت است. سفرزون بهترین مرجع برای رزرو بلیت اتوبوس، قطار، هواپیما و اقامتگاه و هتل در جنوب ایران است که سفری به یادماندنی را به شما هدیه می‌کند.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *