قیمت ایمپلنت دندان در تهران

۱۲۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۷ دی ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
قیمت ایمپلنت دندان در تهران
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

از دست دادن دندان‌ها می‌تواند یک اتفاق ناخوشایند باشد که به معایب زیادی همچون کاهش زیبایی لبخند، مشکل در جویدن، تکلم، تحلیل استخوان و لثه ختم می‌شود. ایمپلنت دندان بهترین درمان برای جایگزینی دندان از دست رفته است که در این مقاله قصد داریم به بررسی قیمت ایمپلنت دندان در تهران بپردازیم.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یک درمان برای جایگزینی دندان از دست رفته است و نحوه کار این درمان به این صورت است که متخصص یک پایه‌ای از جنس تیتانیوم یا زیرکونیا در درون استخوان فک قرار می‌دهد و این پایه به استخوان فک مانند ریشه دندان جوش می‌خورد.

درمان ایمپلنت دارای مزایای بسیار زیادی است و می‌توان از آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت برای سلامتی خود استفاده کنید. همچنین ایمپلنت‌های دندانی دارای طول عمر بسیار بالا هستند و در صورتی که تمامی فاکتورها و مراقبتها به خوبی رعایت شود، میتوانید به صورت مادامالعمر از آن‌ها استفاده کنید.

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

هزینه ایمپلنت دندان به عوامل بسیار متفاوتی بستگی دارد؛ به طور کلی قیمت ایمپلنت یک واحد دندان در سال 1401 بین 4.000.000 الی 15.500.000 تومان است.

Detail of a false tooth implant; 3D; 3D Illustration

اگر قصد انجام ایمپلنت دندان را دارید و می‌خواهید درباره نرخ روز انواع ایمپلنت دندان بدانید، می‌توانید از صفحه زیر استفاده کنید. همچنین امکان انجام اقساطی ایمپلنت دندان، در مرکز ایمپلنت وجود دارد.

قیمت ایمپلنت دندان

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان نیاز به تجهیزات، تخصص و اجزای مختلفی دارد که هر کدام دارای انواع و متریال متفاوتی است. انواع موارد زیر به طور مستقیم بر روی قیمت ایمپلنت دندان موثر هستند:

  • تعداد ایمپلنت
  • نوع ایمپلنت
  • برند ایمپلنت
  • میزان تجربه و تخصص پزشک
  • نوع روکش ایمپلنت
  • هزینه درمان‌های جانبی

قیمت انواع ایمپلنت دندان

امروزه ایمپلنت‌های دندانی پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته و دارای انواع مختلفی هستند. هر کدام از انواع دارای کاربرد، مزایا و هزینه مخصوص به خود هستند.

قیمت ایمپلنت فوری

یکی از مواردی که به عنوان یکی از معایب در ایمپلنت دندان یاد می‌شود، طول درمان به نسبت بالای آن است؛ اما شما در ایمپلنت فوری دیگر نیاز به مدت زمان زیادی برای انتظار ایمپلنت خود ندارید. قیمت ایمپلنت فوری به نسبت ایمپلنت‌های معمولی بیشتر است زیرا نوع فیکسچر، حساسیت در آن متفاوت است.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

در برخی موارد ممکن است که فرد دچار بی‌دندانی گسترده در فک خود باشد و نیاز به انجام ایمپلنت کامل داشته باشد. قیمت ایمپلنت کامل وابسته به نوع و تعداد پایه ایمپلنت متفاوت است. برخی از انواع ایمپلنت کامل:

  • ایمپلنت کامل
  • اوردنچر
  • ALL ON 4
  • ALL ON 6
  • ALL ON 8

قیمت ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال یکی دیگر از انواع ایمپلنت دندان است که در این درمان، جراحی ایمپلنت دندان به صورت حداقل برش و خونریزی انجام می‌شود. در این روش به کمک عکس‌ها و شبیه‌سازی‌های سه بعدی کاشت ایمپلنت دندان با دقت و ظرافت بیشتر انجام می‌شود و مسلما قیمت ایمپلنت دیجیتال با ایمپلنت‌های معمولی متفاوت است.

قیمت انواع برند ایمپلنت

امروزه ایمپلنت‌های دندانی توسط کشور و کارخانه‌های متفاوتی ساخته می‌شوند که هر کدام دارای کیفیت، تکنولوژی و هزینه متفاوتی هستند. کیفیت برند ایمپلنت در موفقیت و کیفیت به طور مستقیم موثر است.

قیمت ایمپلنت سوئیسی

ایمپلنت‌های سوئیسی امروزه از دسته بهترین ایمپلنت‌های جهان هستند و کیفیت بسیار بالایی را دارند. همچنین قیمت ایمپلنت سوئیسی به نسبت کیفیت آن بسیار مناسب است.

قیمت ایمپلنت اشترومن

ایمپلنت اشترومن به عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین ایمپلنت‌های جهان شناخته می‌شود. این ایمپلنت دارای انواع مختلفی از است و در کشور ایران نیز از محبوبیت ویژه‌ای دارد. البته قیمت ایمپلنت اشترومن به نسبت سایر ایمپلنت‌ها به علت کیفیت بالای آن بیشتر است.

قیمت ایمپلنت نئودنت

ایمپلنت نئودنت نیز یک ایمپلنت سوئیس برزیلی است که یکی از زیر مجموعه‌های شرکت اشترومن نیز به حساب می‌آید. این ایمپلنت نیز کیفیت مناسبی داشته و قیمت ایمپلنت نئودنت از اشترومن کمتر است.

قیمت ایمپلنت آمریکایی

کشور آمریکا یکی از کشورهای صنعتی و پیشرو در تولید تجهیزات پزشکی است و معمولا کیفیت محصولات تولید شده توسط این کشور بالا است. صنعت ایمپلنت این کشور نیز این قاعده مستثنی نیست و قیمت ایمپلنت آمریکایی در ایران کمی بیشتر است.

قیمت ایمپلنت زیمر

ایمپلنت زیمر یکی از ایمپلنت‌های آمریکایی محبوب در ایران است که کیفیت بالایی دارد اما قیمت ایمپلنت زیمر به نسبت سایر ایمپلنت‌ها بالا است.

قیمت ایمپلنت کره‌ای

امروزه ایمپلنت‌های کره‌ای دارای محبوبیت بسیار زیادی در ایران و جهان هستند. ایمپلنت‌ها این کشور با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت بوده و کیفیت برخی از برند‌های آن با ایمپلنت‌های اروپایی برابر است.

قیمت ایمپلنت کره‌ای بسیار اقتصادی بوده و همین مورد علت محبوبیت این ایمپلنت‌ها است.

قیمت ایمپلنت ایرانی

ایران نیز یکی از تولیدکنندگان ایمپلنت در جهان است و امروزه چندین کارخانه به تولید ایمپلنت دندان در ایران می‌پردازند. ایمپلنت‌های ایرانی امروزه دارای کیفیت مناسبی هستند و هدف این شرکت‌ها قرار دادن ایمپلنت در دسترس همه ایرانیان با قیمت مناسب است.

قیمت ایمپلنت آلمانی

آلمانی نیز یکی از کشورهای اروپایی است که برند های ایمپلنت بسیار با کیفیتی در آن تولید می‌شوند. کیفیت ایمپلنت‌های آلمانی به طور کلی از سوئیسی و آمریکایی کمتر است ولی از هزینه مناسب تری برخوردار هستند.

قیمت ایمپلنت دندان جلو

به طور کلی انجام ایمپلنت دندان جلو دارای حساسیت بسیار بالایی است، زیرا در زیبایی لبخند مستقیما موثر است. هزینه انجام ایمپلنت به صورت واحدی است و هزینه انجام یک واحد ایمپلنت جلو با دندان آسیاب تفاوتی ندارد. اما برای دندان‌های جلو بهتر است از روکش‌های فول سرامیکی استفاده شود و در صورتی که می‌خواهید زیبایی خود را هر چه سریع‌تر بازیابی کنید، می‌توانید از ایمپلنت‌های فوری استفاده کنید.

قیمت روکش ایمپلنت

روکش ایمپلنت به وسیله اباتمنت به روی پایه ایمپلنت قرار می‌گیرد و زیبایی ایمپلنت شما به روکش ایمپلنت شما بستگی دارد. قیمت روکش ایمپلنت دندان به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع روکش
  • کیفیت لابراتور

امروزه انواع روکش‌های مختلفی برای ایمپلنت تولید می‌شوند و شایع‌ترین آن‌ها روکش‌های پی اف ام و زیرکنیا است. روکش‌های پی اف ام ترکیب فلز و چینی هستند و از استحکام مناسبی برخوردارند.

اما روکش زیرکنیا یک روکش تمام سرامیکی است که زیبایی آن بیشتر و طبیعی‌تر از روکش پی اف ام است و همچنین از هزینه بیشتری برخوردار است.

قیمت ایمپلنت اقساطی

همانطور که در بالا گفته شد، امکان انجام ایمپلنت به صورت اقساطی در مرکز ایمپلنت وجود دارد. انجام ایمپلنت دندان در تعداد بالا و پرداخت به صورت یکجا ممکن است برای افراد سخت باشد و می‌توانید به صورت اقساطی انجام دهید.

هزینه‌های جانبی ایمپلنت

ایمپلنت‌های دندانی نیاز به استخوان و لثه سالم و بدون عفونت دارند. در صورتی که نیاز به برخی درمان‌ها همچون سینوس لیفت، پیوند استخوان و کشیدن دندان باشد، ممکن است به صورت غیر مستقیم روی هزینه ایمپلنت شما بی‌افزاید.

بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *