معرفی ۱۰ قطب نمای آنلاین کاربردی برای جهت یابی

۳۱۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ دی ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
معرفی ۱۰ قطب نمای آنلاین کاربردی برای جهت یابی
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

برنامه‌های قطب نمای آنلاین کارکردی مشابه قطب نمای فیزیکی دارند با این تفاوت که به راحتی در موبایل قابل استفاده هستند. این ابزارها از شتاب‌سنج دستگاه شما برای تشخیص جهت استفاده می کنند. آن‌ها گاهی اوقات نیاز به کالیبراسیون دارند و ممکن است در میدان‌های مغناطیسی دچار خطا در جهت یابی دقیق شوند. با این حال، به طور کلی، همه آن‌ها کار را اساساً به یک شکل انجام می‌دهند. آن‌ها برای کوهنوردان، قایق‌رانان و بسیاری از فعالیت‌های دیگر در فضای باز مفید هستند. در ادامه به بررسی ۱۰ مورد از بهترین قطب نماهای آنلاین کاربردی می‌پردازیم.

۱. Digital Compass by Axiomatic

Digital Compass by Axiomatic یک برنامه ساده با قطب نما و نقشه است. از طول جغرافیایی، عرض جغرافیایی و آدرس های مستقیم پشتیبانی می کند. علاوه بر این، برنامه شامل عناوین شمال واقعی و مغناطیسی، سنجش قدرت مغناطیسی، سنجش سطح شیب و وضعیت سنسور است. این توسعه دهنده به طور خاص از شما می‌خواهد که از پوشش‌های مغناطیسی استفاده نکنید و مطمئن شوید که دستگاه دارای سنسورهای مغناطیسی است، در غیر این صورت به خوبی کار نخواهد کرد.

  • قیمت: رایگان / خریدهای درون برنامه ای (۳٫۹۹ تا ۹٫۹۹ دلار برای هر آیتم)

۲. Onlincecompass.net

وب‌سایت onlinecompass.net جهت یابی آنلاین را با قطب‌نما انجام می‌دهد. برای استفاده از این وب‌سایت فقط کافی است وارد آن شده تا جهت های جغرافیایی که در آن قرار دارید را به شما نشان دهد و اصلا نیازی به نصب اپلیکیشن نیست. قطب نمای آنلاین این وب‌سایت (boussole en direct) به صورت رایگان کار می‌کند و علاوه بر این امکان قفل کردن قطب نما در مواقعی که در حال حرکت هستیم (برای مثال در داخل قایق یا دوچرخه سواری) را فراهم کرده است. همچنین اگر به وب‌سایت اجازه فعال کردن GPS روی گوشی خود را دهید اطلاعاتی همچون طول و عرض جعرافیایی نقطه‌ای که در آن قرار دارید، مکان، زمان طلوع و غروب خورشید و ارتفاعی که از سطح دریا دارید را نشان می‌دهد. همچنین با کلیک روی دکمه اشتراک‌گذاری می‌توانید کلیه اطلاعات گفته شده را در قالب پیام متنی با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

۳. Fulmine Software Compass

Compass by Fulmine Software یک برنامه قطب نما آفلاین مناسب برای مسافران، کوهنوردان و علاقه‌مندان به فضای باز است. این ابزار کاربرپسند اطلاعات جهت، مسافت و ارتفاع را برای مقصد شما ارائه می‌دهد. حتی اعلان‌های نوار وضعیت را برای دسترسی سریع در حین استفاده از برنامه‌های دیگر فراهم می‌کند. دارای رابط کاربری زیبا، تم‌های قابل تنظیم و ویژگی‌های احترام به حریم خصوصی است. نسخه حرفه‌ای با قیمت ۲٫۴۹ دلار در دسترس است که ویژگی‌های سفارشی‌سازی بیشتری را امکان پذیر می‌کند و همچنین میدان مغناطیسی، مکان و آدرس را نمایش می‌دهد.

  • قیمت: رایگان

۴. Compass & Altimeter

Just a Compass یکی دیگر از برنامه‌های قطب نما بسیار ساده است. این اپلیکیشن به شما اصول اولیه، مانند شمال مغناطیسی و واقعی، همراه با برخی از ویژگی‌ها مانند زمان طلوع و غروب خورشید، طول و عرض جغرافیایی، و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین دارای پشتیبانی از EGM96 برای ارجاع geoid، همراه با پشتیبانی UTM است. این برنامه کاملا رایگان است.

  • قیمت: رایگان / خرید درون برنامه ای(۱٫۴۹ تا ۱۱٫۹۹ دلار برای هر آیتم)

۵. KWT Digital Compass

KWT Digital Compass یک برنامه قطب نما برای گوشی‌های اندروید است. این ابزار رایگان، جهت، مختصات، ارتفاع و موارد دیگر را دقیق ارائه می‌دهد. این ابزار، شمال مغناطیسی و جغرافیایی را نمایش می‌دهد و طیف وسیعی از داده‌های حسگر را ارائه می‌دهد. این برنامه همچنین شامل زاویه شیب، قدرت میدان مغناطیسی مفید دیگر است. برخی از مشکلات کالیبراسیون وجود دارد، بنابراین همیشه مراقب تداخل مغناطیسی باشید و در صورت لزوم دوباره کالیبره کنید.

  • قیمت: رایگان / خریدهای درون برنامه ای (۱٫۹۹ دلار برای هر آیتم)

۶. Compass Steel 3D

Compass Steel 3D یکی از بهترین برنامه‌های قطب نما در این فهرست است. طیف گسترده‌ای از تم‌ها را برای اهداف سفارشی‌سازی ارائه می‌دهد. برخی از ویژگی‌های دیگر عبارتند از زمان طلوع و غروب خورشید، شمال واقعی و مغناطیسی، نشان‌گر جهت خورشید و زمان طلوع و غروب ماه. این برنامه برای کوهنوردان و قایق‌رانان مناسب‌تر است. مشکلات جزئی در مورد ابزار خود کالیبراسیون وجود دارد، اما در کل، عملکرد خوبی دارد.

  • قیمت:  رایگان/ خرید درون برنامه ای (۰٫۹۹ تا ۳٫۴۹ دلار برای هر آیتم)

۷. Smart Compass

قطب نمای Smart Compass دارای طیف وسیعی از ویژگی‌ها از جمله حالت‌های تلسکوپ، شب، دیجیتال و نقشه‌های گوگل است که امکان دسترسی به نقشه‌های خیابانی و ماهواره‌ای را فراهم می‌کند. در حالت استاندارد، برنامه از دوربین گوشی شما برای مشاهده لحظه به لحظه جهت استفاده می‌کند. علاوه بر این، این برنامه دارای یک سرعت‌سنج GPS و یک ابزار عملی ضبط صفحه نمایش است. این برنامه قطب نما که بخشی از مجموعه برنامه‌های Smart Tools برای اندروید است، مکمل ابزارهای مفید دیگری مانند فلزیاب، سطح و برنامه اندازه‌گیری فاصله است. متأسفانه این برنامه با دستگاه‌های iOS سازگار نیست. برای حذف تبلیغات روی صفحه، کاربران باید نسخه پریمیوم را انتخاب کنند.

۸. Compass 360 Pro Free

برنامه قطب نما Compass 360 Pro Free به دلیل سطح بالای سفارشی‌سازی خود متمایز است و انواع پوسته‌ها و زبان‌ها را برای انتخاب ارائه می‌دهد. این برنامه علاوه بر این ویژگی‌هایی را برای نمایش طول جغرافیایی، طول و ارتفاع ارائه می‌دهد که به کاربران امکان می‌دهد شمال واقعی و شمال مغناطیسی را پیدا کنند. علاوه بر این، دارای یک نوار پیشرفت است که سطوح میدان مغناطیسی را نشان می‌دهد. متأسفانه این برنامه با دستگاه‌های iOS سازگار نیست. کاربران باید بدانند که نسخه رایگان این برنامه شامل تبلیغات می‌شود.

۹. Compass Galaxy

یکی از ویژگی‌های قابل توجه قطب نمای Compass Galaxy، سیستم اطلاع‌رسانی برنامه است که در صورت نیاز به کالیبراسیون به کاربران هشدار می‌دهد. کالیبراسیون به خودی خود کاربرپسند است و از طریق یک حرکت ساده شکل 8 با دستگاه انجام می‌شود. این برنامه با نمایش ندادن تبلیغات و سبک بودن در حافظه گوشی متمایز است.

متأسفانه این برنامه برای دستگاه‌های iOS در دسترس نیست. یک نقطه ضعف نیاز به کالیبراسیون مکرر است، که ممکن است برای کاربرانی که به دنبال تجربه‌ای راحت‌تر هستند، مورد توجه قرار گیرد. برای کسانی که مایل به سادگی و عملکرد هستند، این برنامه قطب نما اندروید با ارائه یک طراحی ساده که ویژگی‌های ضروری را ارائه می‌دهد، نیاز را برآورده می‌کند

۱۰. Commander Compass

برنامه قطب نما Commander Compass مطابق با مشخصات نظامی ساخته شده است. یک نقطه ضعف قابل توجه مصرف زیاد باتری برنامه است که کاربران را ملزم می‌کند تا به مصرف شارژ باتری گوشی توجه داشته باشند. علاوه بر این، در حالی که این برنامه رایگان نیست و تقریباً ۷ دلار قیمت دارد، امکانات و ابزارهای فراوان آن ممکن است هزینه را برای کاربرانی که به دنبال عملکردهای پیشرفته هستند توجیه کند.

Commander Compass یک برنامه GPS آفلاین است که برای ناوبری خارج از جاده و فضای باز طراحی شده است. این یک جعبه ابزار است که شامل قطب نما، ژیروسکوپ، نقشه، ردیاب GPS، سرعت‌سنج، ژیروسکوپ افق و شیب‌سنج است. همچنین می‌تواند موقعیت، مکانی را به اشتراک بگذارد.

بر اساس رای ۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *