خداحافظی با اسلایدهای خسته کننده با قالب پاورپوینت آماده و جذاب برای ارائه

۹۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
خداحافظی با اسلایدهای خسته کننده با قالب پاورپوینت آماده و جذاب برای ارائه
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

برای خداحافظی با اسلایدهای خسته کننده، دانلود قالب پاورپوینت و شگفت زده کردن مخاطبان بهترین راهکار خواهد بود. در حال حاضر بیشتر افراد برای انواع ارائه‌های تجاری، شرکتی، دانشجویی، دانش آموزی و ... به قالب پاورپوینت‌های منحصر به فرد و متناسب با همان حوزه نیاز دارند. از این رو شما به راحتی با دانلود تم پاورپوینت حرفه‌ای و رایگان توانسته ارائه‌های خود را خاص‌تر و مخاطبان را مجذوب مطالب‌تان کنید. در ادامه این مطلب شما را با ویژگی‌ها، استاندارسازی و انواع قالب پاورپوینت آشنا می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

قالب پاورپوینت چیست؟

قالب یا تم پاورپوینت شامل مجموعه‌ای از اسلایدها با رنگ، فونت، سبک و طرح بندی بوده که به دلیل داشتن پس زمینه و ظاهر هماهنگ توانسته ارائه‌ای حرفه‌ای را به ارمغان بیاورد. طراحی و دیزاین تم پاورپوینت دارای اهمیت فراوانی بوده و کنفرانس شما را بسیار جذاب می‌کند.

ویژگی‌های تم پاورپوینت حرفه‌ای

برای خداحافظی با اسلایدهای خسته کننده و دانلود قالب پاورپوینت و شگفت زده کردن مخاطبان باید برخی از اصول را رعایت کنید. به طور کلی قالب‌های پاورپوینت رایگان و تخصصی دارای مشخصات مخصوص به خود بوده که با رعایت آن‌ها می‌توانید یک تمپلیت استاندارد بسازید. ویژگی‌های قالب پاورپوینت‌ها شامل موارد زیر است:

  • زیبا و جذاب ولی ساده
  • استفاده از تم رنگی متناسب (بین فونت و رنگ با موضوع ارتباط باشد.)
  • ایجاد تناسب بین قرار دادن تصویر و متن و استفاده کردن از متون کمتر برای جلب توجه بیشتر مخاطب به صحبت‌های ما
  • امکان گذاشتن شماره صفحه به صورت اتوماتیک
  • داشتن قابلیت تغییر، حذف یا افزودن اسلایدها
  • دارای فهرست لینک‌دار در اول اسلایدها
  • صد در صد قابل ویرایش، تغییر یا حذف انیمیشن و ترنزیشن
  • ارتباط بین المان‌ها و موضوع ارائه

نحوه استفاده از انواع قالب‌های موجود در برنامه پاورپوینت

دو راه برای استفاده از تم پاورپوینت برای شما وجود داشته، اولین روش این بوده که از قالب‌های آماده و پیش فرض خود Powerpoint بهره بگیرید یا اینکه از تم‌های پاورپوینت آماده رایگان و حرفه‌ای موجود استفاده کنید. در ادامه در مورد این دو روش توضیح داد‌ه‌ایم.

قالب‌های پیش فرض برنامه پاورپوینت

در این شیوه خود شما باید اقدام به ساخت تم پاورپوینت کرده و مدت زمان زیادی را صرف طراحی آن کنید. البته لازم به ذکر است که قبل از وارد کردن محتوای خود، قالب مورد نظر را انتخاب کرده تا بعدا موجب به هم ریختگی اسلایدها نشود. همچنین با انتخاب تمپلیت، بر اساس آن توانسته متن، تصاویر و آیکون‌ها را وارد صفحات کنید.

قالب های پاورپوینت آماده

بدون شک استفاده از تم‌های پاورپوینت پیشفرض موجب خستگی کاربران و عدم ارتباط آنان با ارائه شما می‌شود. ولی شما نیاز به قالب‌های حرفه‌ای پاورپوینت برای برخی از کنفرانس‌های مهم همچون: دفاع پایان‌نامه دارید. قالب‌های آماده از جمله تم‌های پاورپوینتی بوده که در انواع طرح و رنگ با استانداردهای طراحی، ساخته شده‌اند. شما به راحتی با دانلود قالب پاورپوینت از فروشگاه اینترنتی مینارو، توانسته در زمان خود صرفه‌جویی کرده و بیشتر به تحقیق درباره موضوع خود بپردازید.

معرفی بهترین قالب پاورپوینت آماده سال ۲۰۲۴

افراد مختلف از انواع تم پاورپوینت برای کاربرد‌های گوناگون آموزشی، تجاری، شخصی، ارائه آماری و تحلیل داده‌ها و ... استفاده می‌کنند. در ادامه برخی از تمپلیت‌های پاورپوینت پرفروش در سال ۲۰۲۴ را معرفی کرده‌ایم.

طرح پاورپوینت مذهبی

برای ارائه در مورد مفاهیم قرآنی و اسلامی باید از اسلایدهای جذاب با طرح و رنگ متناسب با این حوزه استفاده کنید. قالب پاورپوینت مذهبی و اسلیمی مینارو با داشتن مشخصات زیر به عنوان تم‌های برتر شناخته شده است:

  • دارای آیکون و المان‌های دینی و مذهبی
  • دارای افکت‌های انیمیشن‌دار متحرک
  • قابلیت شخصی‌سازی و ویرایش
  • پشتیبانی ۲۴ساعته در تمامی ایام هفته توسط خود طراح قالب
  • تنوع بالای اسلایدها و پاسخگوی تمامی سلیقه و گروه‌های هدف

تم پاورپوینت پایان نامه

جدای از استرسی که تحقیق و جمع‌آوری داده‌ها در مورد موضوع پایان‌نامه دارد، ارائه و دفاع از اطلاعات به دست آمده در برابر هیئت داوران چالش‌های مخصوص به خود را داشته که با دانلود قالب پاورپوینت پایان نامه حرفه‌ای و استاندارد می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید.

تمپلیت پاورپوینت مهندسی

با توجه به افزایش علاقه به رشته‌های مهندسی و گسترش شاخه‌های این حوزه، انواع پاورپوینت مهندسی بر اساس رشته تحصیلی افراد طراحی شده است. شما با دانلود هر کدام از تم‌های پاورپوینت مهندسی توانسته اقدام به ارائه فرایند و پیشنهادات پروژه خود کنید.

مقایسه قالب پاورپوینت رایگان با تم پاورپوینت حرفه‌ای

به طور کلی تمامی تم‌ها دارای المان‌های مختلفی همچون: فونت، رنگ، جلوه، پس زمینه، عکس و ... بوده و در بین قالب پاورپوینت حرفه‌ای و رایگان از نظر تعداد و نوع این آیکون‌ها تفاوت وجود دارد.

در جدول زیر در به مقایسه تم پاورپوینت رایگان با حرفه‌ای پرداخته‌ایم:

مشخصاتقالب پاورپوینت حرفه‌ایتم پاورپوینت رایگان
دارا بودن قالب‌بندی و فرمت پس زمینه (تصاویر، رنگ‌بندی و سبک)بسیار تخصصی و بر اساس موضوع مورد نظرساده و دارای اسلایدهای کم برای ارائه‌های سطحی
عناصر طراحی تم و جلوه‌هاسه بعدی، دارای رنگ و سایه، استفاده از رنگ و گرادیانت فونت‌هاداشتن جلوه‌های بصری ابتدایی و تم رنگی ساده
قابلیت ویرایشامکان صد در صدی شخصی‌سازیامکان ویرایش برخی از المان‌ها
تعداد اسلایدداشتن صفحات بسیار زیاد برای نوشتن تمامی اطلاعات مهم و کلیدیداشتن اسلایدهای کم برای نوشتن برخی از اطلاعات کلیدی تحقیق
دارا بودن متغییرهای اضافیداشتن بخش‌هایی برای قرار دادن لوگو، نوشتن نام ارائه دهنده و استاد، تاریخ کنفرانسدارا بودن قسمت‌های جزئی برای نوشتن المان‌های اضافی

استانداردهای طراحی قالب پاورپوینت حرفه‌ای

به طور کلی برای خداحافظی با اسلایدهای خسته کننده، دانلود قالب پاورپوینت و شگفت زده کردن مخاطبان بهترین راه است. اما برای این کار باید اصولی را رعایت کرد که در ادامه به توضیح آن‌ها پرداخته‌ایم.

استفاده کردن از تصاویر

به کار بردن تصاویر مرتبط و حرفه‌ای در اسلایدهای قالب پاورپوینت، کار شما را حرفه‌ای می‌کند. در برخی از موارد به جای نوشتن خط‌های مطلب، می‌توانید با یک عکس مناسب کل منظور خود را برسانید.

پیروی کردن از قانون ۶×۶

برای ساخت تم پاورپوینت بر اساس قانون ۶×۶ ، شما باید بیشتر از ۶ خط و در هر سطر بیش از ۶ کلمه استفاده نکنید. یعنی با محتوای کم و به کار بردن المان‌های گرافیکی جذابیت تمپلیت خود را افزایش دهید.

بزرگ نوشتن

متن‌های موجود در صفحات پاورپوینت باید به گونه‌ای باشد که همه به راحتی با یک نگاه بتوانند آن‌ها را بخوانند.

استفاده از نکات اصلی ارائه

به هیچ وجه در اسلایدهای قالب پاورپوینت جمله ننویسید و از عنوان‌های اصلی محتوای خود استفاده کنید. با نگاه کردن به تیترهای مهم، نکات اصلی را به صورت عمیق توضیح دهید.

به کار نبردن بیش از حد از افکت‌ها

همانطور که استفاده از افکت‌ها موجب جذابیت ارائه شما می‌شود، به کار بردن بیش از حد آن‌ها موجب خستگی و دلزدگی مخاطبان خواهد شد. اسلایدها باید در عین شیک و خاص بودن، ساده باشند.

فروشگاه اینترنتی مینارو؛ بهترین بستر برای دانلود تم پاورپوینت آماده

به طور کلی تمپلیت‌های آماده پاورپوینت در انواع طرح، رنگ، المان و ... توسط طراحان حرفه‌ای ساخته شده و با هزینه‌ای کم یا رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

شما به راحتی با دانلود قالب پاورپوینت از سایت‌هایی مثل مینارو، می‌توانید ارائه‌ حرفه‌ای با توجه به تمامی استانداردهای طراحی تم را به نمایش بگذارید. برای مراجعه به سایت این پایگاه اینترنتی، آدرس اینترنتی https://minaro.ir را در اینترنت سرچ کنید و به راحتی با خداحافظی با اسلایدهای خسته کننده، دانلود قالب پاورپوینت و شگفت زده کردن مخاطبان را به ارمغان بیاورید.

بر اساس رای ۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *