چرا حتما باید یک عینک بلوکات بخریم؟

۸۸۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
چرا حتما باید یک عینک بلوکات بخریم؟
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

همانطور که میدانید چشمان ما بسیار حساس و ارزشمند هستند و برای محافظت از آنها باید هزینه درستی بکنیم و سلامت چشمانمان را برای همیشه تضمین کنیم. در این مقاله قصد داریم با عینک بلوکات یا عینک بلوکنترل یا همان عینک مخصوص کامپیوتر آشنا شویم، در ادامه همراه ما باشید.

در عصر جدید به علت کامپیوتری شدن زندگی بشر و استفاده روز افزون از کامپیوترها پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2050 نیمی از جمعیت زمین دچار مشکل نزدیک بینی و بینایی می‌شوند. با توجه به استفاده روز افزون از کامپیوترها و وسایل الکترونیکی این دغدغه بین کاربران وجود دارد که چه کنند که دچار خشکی، خستگی و ضعیف شدن چشمانشان نشوند.

حال راه حل این موضوع چیست؟

بهترین راه حل خرید عینک بلوکات یا بلوکنترل محافظ چشم است. اما چرا عینک‌های بلوکات یا بلوکنترل مناسب این افراد هستند؟

نمایشگرهای وسایل الکترونیکی نظیر کامپیوتر، لپتاپ، موبایل و... از خود سه نور قرمز، آبی و سبز منتشر می‌کنند که از ترکیب این سه نور اصلی رنگ‌های مورد نظر تصویر شکل می‌گیرد. نکته قابل توجه این است که نور آبی دارای انرژی بیشتری نسبت به دو نور دیگر است که استفاده طولانی از نمایشگرها باعث می‌شود چشمان‌مان در معرض این تابش پر انرژی نور آبی قرار بگیرند که به مرور باعث خستگی، خشکی و در نهایت ضعیف شدن چشمانمان می‌شود.

حال با خرید عینک بلوکات یا بلوکنترل و استفاده از آن حین کار با کامپیوتر یا لپتاپ‌مان باعث می‌شود که از ورود نور پر انرژی آبی به چشمانمان جلوگیری کند یا از تابش فرکانس‌های پر انرژی نور آبی به چشمانمان محافظت به عمل آورد.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید پرتوهای نور آبی بین 300 تا 600 نانومتر هستند که هنگام تابش به عدسی بلوکات بخش مضر و پر انرژی نور آبی منعکس می‌شود و اجازه ورود به چشمانمان را پیدا نمی‌کند که این عمل باعث می‌شود دیگر چشمان‌مان حین استفاده از وسایل الکترونیکی آسیب نبینند و در نتیجه احساس خوبی برای کاربران ایجاد شود.

در عدسی های بلوکنترل یا بلوکات نوعی روکش خاص وجود دارد که با بهره‌گیری از فناوری نانو ساخته شده است و باعث جلوگیری از ورود نور آبی به چشمانمان می‌شود؛ همانطور که در تصویر زیر می‌بینید عینک اول نور آبی را منعکس می‌کند اما عینک دوم نور آبی را از خود عبور می‌دهد.

چطور هنگام خرید عینک بلوکات یا بلوکنترل عدسی تقلبی نخریم؟

بهترین راه برای تشخیص این عینک‌ها از نوع تقلبی آن‌ها، استفاده از لیزرهای مخصوص ساطع کننده نور آبی است، که همانطور که در تصویر بالا میبینید به راحتی با استفاده از این لیزرها میتوان عینک بلوکات را از عینک معمولی تشخیص داد، حال اگر چنین لیزرهایی در دسترس نبود راه دیگر این است که هنگام استفاده از این عینکها رنگ اشیاء خیلی محسوس مایل به زردی می‌زند.

فروشگاه بلو بای بای با ارائه عینک‌های بلوکات و بلوکنترل با ضمانت اصالت کالا و گارانتی تمامی محصولات در خدمت علاقه‌مندان این محصولات است.

تفاوت عینک بلو کات و عینک بلو کنترل

عینک‌های بلوکات بیش از نود درصد نور آبی را فیلتر می‌کنند اما عدسی بلوکنترل بصورت هوشمندانه‌تری عمل کرده و تنها فرکانس‌های مخرب نور آبی را فیلتر می‌کند نه همه نور آبی را، در واقع ما برای دیدن بهتر اجسام به بخشی از نور آبی نیاز داریم و فقط بخشی از فرکانس‌های نور آبی برای چشمان ما مضر است که توسط عدسی بلو کنترل دفع می‌شود.

خرید عینک بلوکات و بلو کنترل برای چه افرادی مناسب است؟

درواقع این عینک‌ها برای تمامی افرادی که از کامپیوتر استفاده می‌کنند مناسب هستند از جمله تمامی دانشجویان عزیز، برنامه‌نویسان، تدوین‌گران ، گرافیست‌ها ، گیمرها و کارمندانی که مدام با کامپیوتر کار می‌کنند. با خرید عینک کامپیوتر بلوکات و بلوکنترل دیگر نگران ضعیف شدن چشم‌های خود نباشید.

انواع عینک‌های بلوکات و بلوکنترل

عینک بلوکات و بلوکنترل توسط شرکت‌های زیادی ساخته می‌شود که بهترین آنها شرکت hoya ژاپن، maxiee چین تحت لیسانس هویا، اینویزیبل و ریل کره است.

خرید عینک کامپیوتر بلوکنترل هویا ژاپن

فروشگاه بلو بای بای bluebyby.ir یکی از فروشگاه‌های معتبر و تخصصی برای خرید این عینک‌های مخصوص کامپیوتر است که با خرید آسان و مطمئن و مهم تر از آن اصالت کالا و اصل بودن عدسی‌ها می‌تواند خیال کاربران علاقه‌مند و خریداران را از هر جهت راحت کند.

بر اساس رای ۱۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۳ دیدگاه برای «چرا حتما باید یک عینک بلوکات بخریم؟»

من یک مدت درگیر سردردهای شدید بودم با خرید عینک بلوکات روز به روز دارم بهتر میشم

سلام. با تشکر از مطلبی که ارایه دادید. یه سوالی داشتم: آیا نشانه اینکه عینک واقعا بلو کات هست اینه که تصویر یه مقدار به زردی بزنه؟ چون عینکی که من به عنوان بلو کات خریدم، اصلا این طور نیست!

واقعا استفاده از این عینک بلوکات باعث میشه دیگه حین کار به چشمهامون فشار نیاد؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *