شبکه های اجتماعی و زبان انگلیسی

۲۰۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
شبکه های اجتماعی و زبان انگلیسی
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

چگونه می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی برای بهبود زبان انگلیسی خود استفاده کنید؟ آیا از استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر لذت می‌برید؟ اگر تمایلی به رفتن به موسسه زبان انگلیسی ندارید، این‌ها می‌توانند ابزار مفیدی برای تمرین و بهبود مهارت‌های انگلیسی شما باشند.

در ابتدا برای راهنمایی در مورد نحوه استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای تمرین انگلیسی به اطلاعات زیر نگاهی بیاندازید.

واژگان

واژگان مورد نظر در ادامه آورده شده‌اند.

post (فعل و اسم)

برای قرار دادن چیزی در رسانه‌های اجتماعی، این می‌تواند اطلاعات یا عکس باشد. همچنین برای اشاره به اطلاعات یا عکس‌هایی که شخص دیگری در رسانه‌های اجتماعی قرار داده است استفاده می‌شود.

«او آن را دیروز پست کرد.»

She posted it yesterday.

آیا پست او را در مورد مدرسه جدیدش دیدید؟

Did you see his post about his new school?

feed (اسم)

مکانی در صفحه اصلی رسانه‌های اجتماعی خود که در آن اطلاعات جدیدی را می‌بینید که اخیراً توسط افراد دیگر پست شده‌اند.

فید فیس‌بوک من پر از تصاویر تعطیلات امروز شما است.

My Facebook feed is full of your holiday pictures today.

hashtag (اسم)

افزودن نماد # به کلمات یا عبارات آن‌ها را در دسته‌بندی قرار می‌دهد تا افراد بتوانند با جستجو آن‌ها را پیدا کنند. اگر روی یک هشتگ کلیک کنید، می‌توانید تمام پست‌هایی را که در آن هشتگ استفاده شده است، پیدا کنید.

roseofyork# را ببینید.

Check out #roseofyork.

like (فعل)

فیسبوک به شما اجازه می‌دهد تا روی دکمه‌ای کلیک کنید تا نشان دهید که یک پست را دوست دارید.

عکس پروفایل جدیدت را دوست داشتم.

I liked your new profile picture.

اگر چیزی پرطرفدار باشد به این معنی است که واقعاً محبوب است و افراد زیادی در حال حاضر در مورد آن صحبت می‌کنند و آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند.

آخرین مقاله من پرطرفدار است.

My latest article is trending.

share (فعل)

می‌توانید پست‌های خود را در تمام برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. به طور مشابه، شما مجاز به اشتراک‌گذاری پست‌هایی هستید که توسط افراد دیگر نیز ایجاد شده‌اند. می‌توانید این پست ها را با افراد موجود در شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. شما معمولاً می‌توانید یک پست را با کلیک یک دکمه به اشتراک بگذارید.

عکسی که علی دیروز به اشتراک گذاشت را دیدی؟

Did you see the photo Ali shared yesterday?

tag (فعل)

وقتی افرادی که در عکس هستند یا در پست شما نقش دارند را نام می‌برید. بنابراین، تگ کردن شخصی در یک پست، پیوندی بین آن پست و نمایه او ایجاد می‌کند.

ببخشید، فراموش کردم شما را تگ کنم، اکنون این کار را انجام می‌دهم.

Sorry, I forgot to tag you, I’ll do it now.

شبکه های اجتماعی و زبان انگلیسی

شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی مورد نظر در ادامه آورده شده‌اند.

Twitter توییتر

شما باید در سایت رسانه‌های اجتماعی، توییتر، بسیار دقیق باشید. شما فقط مجاز به 140 کاراکتر در هر توییت یا پست هستید. بنابراین، شما باید در پیام خود بسیار مختصر باشید. این یک راه سرگرم کننده برای به روز رسانی فوری دیگران در مورد آخرین اخبار یا علایق خود است، اما تنها با 140 کاراکتر مجبور هستید کلمات خود را با دقت انتخاب کنید. این یک راه بسیار خوب برای بهبود زبان انگلیسی شماست.

  • صفحات خاص انگلیسی زبان را در توییتر دنبال کنید. برخی از صفحات خوب @dictionarycom، @EnglishUK، @Roseofyork، @grammarly@ هستند.

Instagram اینستاگرام

بسیاری از افراد از اپلیکیشن محبوب اشتراک‌گذاری عکس، اینستاگرام استفاده می‌کنند. مردم برنامه را در تلفن‌های هوشمند خود دانلود می کنند و برنامه به بسیاری از شبکه‌های رسانه اجتماعی دیگر پیوند می‌یابد. مردم معمولاً از آن بیشتر برای عکس و ویدیو استفاده می‌کنند. با این حال، شما همچنان می‌توانید از این سایت سرگرم کننده رسانه اجتماعی استفاده کنید و زبان انگلیسی خود را نیز بهبود بخشید.

  • اگر می‌خواهید اینستاگرام و اشتراک‌گذاری عکس‌ها را داشته باشید، حتما عکس‌های خود را هنگام پست توضیح دهید. کجا بودی؟ با کی بودی؟ داشتی چیکار می‌کردی؟ چه حسی داشتی؟

استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای بهبود مهارت‌های انگلیسی

برای پیشرفت در هر چیزی، باید هر روز تمرین کنید. و اگر انگلیسی زبان دوم شماست، به جز دوره آنلاین زبان، رسانه‌های اجتماعی مکان بسیار خوبی برای انجام این کار هستند. در ادامه 4 راه برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای بهبود مهارت‌های انگلیسی آورده شده است:

  1. حساب‌هایی را دنبال کنید که نکاتی در مورد یادگیری زبان انگلیسی ارائه می‌دهند.
  2. با حساب‌های انگلیسی زبانی که دنبال می کنید تعامل داشته باشید.
  3. مشترک کانال‌های زبان در یوتیوب شوید.
  4. تنظیمات حساب رسانه اجتماعی خود را به «انگلیسی» تغییر دهید.
شبکه های اجتماعی و زبان انگلیسی

۱. حساب‌های «یادگیری انگلیسی» را دنبال کنید

رسانه‌های اجتماعی پر از حساب‌های اختصاصی برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. این شامل:

  • Grammar Girl در فیس بوک و توییتر، جایی که همه چیز را از نکات ساده تا توصیه‌های پیشرفته در مورد سبک نوشتن پیدا خواهید کرد.
  • حساب‌های LearnEnglish
  • آموزش ABC انگلیسی را در توییتر، فیسبوک و یوتیوب بیاموزید، که بر زبان انگلیسی استرالیایی برای زبان آموزان ESL تمرکز دارد.
  • حساب اینستاگرام آموزشگاه زبان آفاق afaq.lc

پیروی از این موارد به شما نکات زیادی در مورد بهبود زبان انگلیسی یاد می‌دهد.

۲. تعامل با حساب های انگلیسی زبان

و همچنین حساب‌های رسانه‌های اجتماعی در مورد یادگیری زبان انگلیسی، به دنبال کردن و تعامل با سایر حساب‌های انگلیسی زبان کمک می‌کند. می‌توانید با این موارد شروع کنید:

  • مشاهده اینکه کدام یک از دوستان و دنبال‌کنندگان شما به زبان انگلیسی پست می‌کنند. سپس می‌توانید با پاسخ دادن به پست‌های آن‌ها به گفتگو بپیوندید.
  • دنبال کردن حساب‌های انگلیسی زبان مورد علاقه شما. این‌ها تا زمانی که به زبان انگلیسی باشند می توانند درباره هر چیزی باشند. اگر پستی را مشاهده کردید که به نظرتان جالب بود، به نویسنده پاسخ دهید تا نظرات خود را با او در میان بگذارید.

پاسخ‌های شما می‌تواند فقط این باشد که بگویید یک شوخی باعث خنده شما شده یا اینکه توییت‌های آن شخص را دوست دارید. نکته کلیدی این است که هر روز شروع به استفاده از انگلیسی کنید.

۳. کانال‌های یوتیوب را برای تلفظ تماشا کنید

یوتیوب کانال های زیادی دارد که نکاتی را در مورد صحبت کردن به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. و اگر می‌خواهید در تلفظ تسلط داشته باشید، باید صحبت انگلیسی را بشنوید.

برای شروع، به این کانال‌ها نگاهی بیندازید:

  • JenniferESL و Rachel’s English for American English
  • Easy English
  • Aussie English

این کانال‌ها علاوه بر کمک به تلفظ، نکات بسیار خوبی در مورد املا، دستور زبان و انتخاب کلمه دارند. و چیزهای بیشتری برای کشف وجود دارد.

۴- تنظیمات زبان خود را تغییر دهید

در نهایت، اگر احساس شجاعت می کنید، می‌توانید تنظیمات زبان را در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود تغییر دهید. این بدان معنی است که همه چیز به زبان انگلیسی ظاهر می‌شود.

ایده خوبی است که با یک حساب شروع کنید، اما وقتی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردید، می‌توانید حساب‌های بیشتری را به انگلیسی تغییر دهید. یا می‌توانید حساب‌های جدید فقط انگلیسی را تنها برای یادگیری راه‌اندازی کنید. در هر صورت، این بدان معناست که هر بار که به پلتفرم‌های رسانه اجتماعی مورد علاقه خود وارد می شوید، می‌توانید از مهارت انگلیسی خود استفاده کنید.

بر اساس رای ۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *