همه چیز در مورد دعوتنامه استرالیا

۷۲۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
همه چیز در مورد دعوتنامه استرالیا
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

اگر از آن دسته افرادی محسوب می‌شوید که به دنبال مهاجرت به استرالیا هستید این مطلب را بخوانید.

دعوتنامه استرالیا

اگر فردی دارای اقامت دائم استرالیا باشد و یا حق شهروندی استرالیا را داشته باشد و به مدت 2 سال در استرالیا زندگی کرده باشد می‌تواند برای اعضای خانواده خود و یا دیگر اقوام دعوتنامه ارسال کند. دعوتنامه استرالیا می‌تواند برای مقاصد کاری نیز ارسال شود. مثلا از سوی یک شرکت یا یک ارگان برای دعوت به همکاری، شرکت در همایش یا سمینارها و یا بازدید کاری دعوتنامه‌ای ارسال می‌شود.

دولت استرالیا برای آن تعداد از کسانی که به وسیله دعوتنامه به استرالیا سفر می‌کنند برنامه‌ریزی می‌کند و می‌توان گفت ظرفیت خاصی برای این امر در نظر گرفته می‌شود.

کسانی که دعوتنامه ارسال می‌کنند باید از نظر دولت استرالیا دارای تمکن مالی کافی باشند تا بتوانند اسپانسر کسی که دعوت می‌کنند باشند. برای همین در جهت اثبات تمکن مالی باید مدارکی به دولت استرالیا ارائه شود.

گفتیم که دعوتنامه ها برای اهداف مختلفی ارسال می‌شوند و انواع متعددی دارند که از انواع آن می‌توان به دعوتنامه تجاری استرالیا، دعوتنامه توریستی، دعوتنامه نمایشگاهی استرالیا، دعوتنامه خویشاوندی و خانوادگی و دعوتنامه کاری اشاره کرد.

دعوتنامه کاری استرالیا

زمانی که یک کارفرما از استرالیا برای شما دعوتنامه کاری می‌فرستد، شما می‌توانید برای ویزای کاری درخواست دهید. گرفتن این دعوتنامه کار چندان آسانی نیست.

شما باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایی در استرالیا ارسال کنید و آن کارفرما بعد از بررسی و ارزیابی مدارک و سابقه کاری شما تصمیم می‌گیرد که برای شما دعوتنامه ارسال کند یا خیر.

این مدارک باید شامل مواردی چون دستاوردهای علمی متنوع شما، انجام پروژه‌های موفق و مقالات مرتبط باشد. این مدارک در راضی کردن کارفرما بسیار تاثیر خواهند داشت. برای گرفتن این دعوتنامه باید مدرک بین المللی زبان نیز ارائه دهید.

با داشتن این دعوتنامه و گرفتن ویزا فرد می‌تواند پس از ورود به استرالیا در شرکت یا کمپانی آن کارفرما استخدام شود. در واقع رمز موفقیت برای گرفتن این نوع دعوتنامه‌ها داشتن مدارک تحصیلی معتبر با نمرات بالا، داشتن سابقه کاری و مهارت و تخصص در رشته کاری مورد نظر و مسلط بودن به زبان انگلیسی است.

بازار کار استرالیا

بازار کار استرالیا و اقتصاد این کشور در چند سال اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشته‌‌اند؛ به همین دلیل این کشور سعی می‌کند که برای رونق بیشتر کارگران ماهر خارجی جذب کند. برخی مشاغل در استرالیا هستند که متقاضی بیشتری دارند اما ظرفیت برای پذیرش افراد در این شغل‌ها محدود است. این مشاغل در لیست مشاغل Pro-rata قرار دارند که افراد لازم است امتیازی بالای 60 داشته باشند تا بتوانند واجد شرایط گرفتن این شغل ها باشند. اما برخی شغل ها که خارج از این لیست هستند دارای ظرفیت بیشتری هستند و به امتیاز کمتری نیز نیاز دارند. پس اینگونه نیست که همه مشاغل به یک میزان شانس داشته باشند.

دعوتنامه توریستی استرالیا

دعوتنامه توریستی استرالیا برای کسانی است که به قصد دیدار با خانواده و یا اقوام خود می‌خواهند به استرالیا سفر کنند. بنابراین اگر از سوی اقوام یا اعضای خانواده برای این افراد دعوتنامه ارسال شود گرفتن ویزا برایشان راحتتر خواهد بود.

اما داشتن دعوتنامه به تنهایی برای گرفتن ویزا کافی نیست و باید الزامات دیگر نیز بر آورده شود. این ویزا در پاسپورت افراد ثبت نخواهد شد و تنها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

مدت زمان اعتبار این نوع ویزاها 3 تا 6 ماه است. اگر این ویزا را تنها به قصد دیدار با اعضای خانواده یا فامیل می‌گیرید تنها 3 ماه می‌توانید در استرالیا حضور داشته باشید؛ اما نمی‌توانید در آن کشور کار کنید یا به تحصیل مشغول شوید.

زمانی که یکی از اعضای خانواده اسپانسر شما می‌شود مبلغی را به عنوان تضمین به دولت استرالیا ارائه می‌دهد تا شما بتوانید به راحتی وارد استرالیا شوید و بعد از رفتن شما می‌تواند این مبلغ را باز پس گیرد. این مبلغ می‌تواند بین 5 تا 15 هزار دلار استرالیا باشد.

دعوتنامه توریستی می‌تواند به قصد بازدیدهای کاری و یا بیزنس فرستاده شود. مثلا از یک شرکت برای شما دعوتنامه‌ایی ارسال می‌شود که این ویزا 3 تا 12 ماه اعتبار دارد.

دعوتنامه استرالیا برای همسر و فرزندان

اگر فردی جزو شهروندان استرالیا باشد و یا اقامت دائم استرالیا را داشته باشد، می‌تواند برای همسر و فرزندان خود دعوتنامه ارسال کند تا آنها هم بتوانند به استرالیا آمده و همراه وی زندگی کنند.

در این دعوتنامه فرد باید اثبات کند که توانایی مالی کافی جهت حمایت از آنها را دارد. در همین جهت فرد باید یک قرارداد امضا کند و متعهد شود که تمامی حمایت‌های مالی و معنوی را برای فرزند و همسر خود انجام خواهد داد. نه تنها برای همسر و فرزند، بلکه برای سایر اعضای خانواده نظیر والدین، خواهر، برادر و ... نیز می‌توان دعوتنامه ارسال کرد.

دعوتنامه نمایشگاهی

کسانی که در استرالیا نمایشگاه‌هایی بر پا می‌کنند می‌توانند برای افرادی که در خارج از استرالیا هستند دعوتنامه ارسال کنند و آنها را دعوت کنند تا از نمایشگاهشان بازدید کنند. در این دعوتنامه باید تمامی اطلاعات از جمله مشخصات فرد دعوت کننده و فرد دعوت شده، هدف از سفر فرد دعوت شده ، وضعیت اقامت و هزینه‌های فرد دعوت شده مشخص باشد. مدت زمان اعتبار ویزایی که با این دعوتنامه دریافت می‌شود، مطابق با برگزاری زمان نمایشگاه است.

چه مدارکی باید برای گرفتن ویزا با دعوتنامه ارائه شود؟

  • مدارکی که خویشاوندی شما را اثبات کنند مانند ترجمه شناسنامه یا عقدنامه
  • ارائه دعوتنامه
  • ارائه مدارکی که نشان دهد در یک سال گذشته به کار مشغول بوده‌اید مانند فیش حقوقی‌، بیمه، اجاره‌نامه یا پروانه کسب و یا مدرک بازنشستگی در صورتی که بازنشست شده‌اید.
  • ارائه مدارکی که نشان دهد سفرهایی به خارج از کشور داشته‌اید مانند اسکن از ویزا یا صفحات پاسپورت دارای مهر.
  • گردش سه ماهه حساب بانکی
  • کپی پاسپورت
  • ترجمه اسناد مالکیت و فیش حقوقی فرد دعوت کننده.

ممکن است مدارک دیگری نیز مورد نیاز باشد. به طور کلی هر مدرکی که سفارت درخواست کند باید ارائه داده شود. برخی اوقات به دلیل نقص کوچکی در مدارک درخواست شما چند ماه به عقب خواهد افتاد.

تمامی دعوتنامه‌ها باید حتما توسط کسی که مقیم استرالیا است فرستاده شود و ممکن است این دعوتنامه به تنهایی برای گرفتن ویزا کافی نباشد، اما مطمئنا امر گرفتن ویزا را تسریع خواهد کرد. تمامی دعوتنامه‌ها یک مدت زمان خاصی اعتبار دارند که باید توسط دعوت کننده در دعوتنامه درج شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید ملک در ترکیه و اقامت اروپا به لینک‌های مربوطه مراجعه کنید.

بر اساس رای ۱۶ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *