انتخاب بهترین خط تلفن اینترنتی برای مرکز تلفن ابری (راهنما)

۷۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
انتخاب بهترین خط تلفن اینترنتی برای مرکز تلفن ابری (راهنما)
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

اگر به دنبال مرکز تلفن ابری رفته باشید حتما می‌دانید که تمام خطوط تلفن ثابت سازگاری مستقیم با این سیستم تلفن را ندارند. شما می‌توانید خط تلفن آنالوگ و خطوط ایوان را نیز از طریق مبدل به مرکز تلفن ابری وصل کنید؛ اما سازگارترین خط، خط تلفن اینترنتی است. زیرا نیاز به هیچگونه مبدلی ندارید و تمام ارتباطات روی بستر شبکه برقرار می‌شود. در این مقاله به شما می‌گوییم که چطور بهترین خط تلفن اینترنتی را برای مرکز تلفن ابری خودتان انتخاب کنید. خط تلفن ثابت یکی از مهم‌ترین کانال‌های ارتباطی میان شما و مشتریان‌تان است و بهتر است انتخابی هوشمندانه داشته باشید تا اولین انتخاب آخرین انتخاب‌تان باشد.

انواع خط تلفن ثابت

پیش از هر چیز بهتر است با انواع خط تلفن ثابت آشنا شوید.

  • خط تلفن آنالوگ: این خطوط مخابرات همان شماره‌هایی‌ است که همه ما از قدیم با آن آشنا بودیم و در خانه‌های‌مان استفاده کردیم. این خطوط از طریق یک کابل یا فیبر نوری تا درِ منزل یا شرکت می‌آید و امکان برقراری چندین تماس همزمان یا حداقل یک تماس ورودی و خروجی همزمان را ندارند و نیاز به حداقل دو خط تلفن خواهید داشت.
  • خط تلفن ایوان: این خطوط مشکل تماس همزمان را حل کردند. شما با خریدن یک سرشماره امکان برقراری ۳۰ تماس همزمان را دارید. این خطوط نیز همانند خطوط آنالوگ روی بستر کابلی از مخابرات تا محل کار شما منتقل می‌شوند و در صورت نقل مکان به منطقه‌ای دیگر در بیشتر اوقات نمی‌توانید این خطوط را منتقل کنید. معمولا خطوط کشوری و استانی ایوان هستند.
  • خط تلفن اینترنتی: این خطوط نسل نوین خطوط تلفن ثابت هستند و از آخرین تکنولوژی روز برای برقراری تماس استفاده می‌کنند. برخلاف دو نوع خط تلفن قبل، خط تلفن اینترنتی بر روی بستر شبکه، بدون محدودیت تعداد و بدون محدودیت مکانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل خرید است.

این خطوط بیشترین سازگاری را با مرکز تلفن ابری دارند و برای ارتباط با این سرویس تلفن نیاز به هیچ سخت‌افزار و مبدلی ندارید و به‌راحتی می‌توانید از این خطوط روی مرکز تلفن ابری استفاده کنید.

هنگام خرید خط تلفن اینترنتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

حالا که با انواع خط تلفن ثابت آشنا شدید، می‌دانید که خط تلفن اینترنتی بهترین گزینه برای شماست. اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که خط تلفن اینترنتی را از کدام شرکت و چه سرشماره‌ای بخرم؟ چه تعدادی بخرم؟ ممکن است در زمان خرید این خط تلفن ثابت با اصطلاح کانال و تماس همزمان نیز آشنا شوید و به‌دلیل ناآگاهی ندانید که بهترین انتخاب چیست؟ نگران نباشید، هدف ما از نوشتن این راهنما همین است که شما بتوانید یک انتخاب آگاهانه و هوشمندانه داشته باشید. برای خرید خط تلفن اینترنتی باید به سرشماره، کانال، هزینه به‌ازای هر دقیقه مکالمه، شرایط مالکیت و اینترنتی که ملزم به استفاده از آن هستید توجه کنید.

از کدام شرکت بخرم؟

شرکت‌هایی که مجوز FCP یا Servco دارند به‌طور رسمی و قانونی امکان فروش خط تلفن ثابت اینترنتی را دارند. شاتل، آسیاتک، پیشگامان، فناوا، لایزر و... از جمله شرکت‌هایی هستند که با سرشماره‌های مختلف اقدام به فروش خط تلفن ابری می‌کنند. اما کدام بهتر است؟

انتخاب سرشماره کاملا سلیقه‌ای‌ است اما باید توجه داشته باشید که کیفیت خدمات شرکت مورد نظرتان نیز  خوب باشد و بتوانید تجربه خوبی از داشتن یک خط تلفن اینترنتی داشته باشید. این خطوط را می‌توانید حقیقی یا حقوقی خریداری کنید؛ اما باید بدانید که ممکن است مراحل خرید و ارسال مدارک‌تان کمی زمان‌بر باشد.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر،‌ روی آن کلیک کنید.

در ادامه، فهرست دیگری نیز آورده شده است.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر،‌ روی آن کلیک کنید.

کارگزارهایی هستند که به‌عنوان واسطه از طریق پنل سازمانی که از این شرکت‌های دریافت کرده‌اند، می‌تواند در مدت زمان خیلی کوتاه‌تر خط تلفن موردنظرتان را بخرند. یکی از این کارگزارها شرکت تلینا است که علاوه‌بر خرید آسان خط تلفن اینترنتی امکان ارائه مرکز تلفن ابری را نیز  دارد. لازم به ذکر است که تهیه خط تلفن توسط تلینا کاملا رایگان است. در ادامه می‌توانید مقایسه‌ای از شرکت‌های ارائه‌دهنده خط تلفن را مشاهده و بررسی کنید.

چه تعداد خط تلفن بخرم؟

پیش از اینکه به شما بگوییم چه تعداد خط تلفن اینترنتی مناسب کسب‌و‌کارتان است، بهتر است درباره اصطلاح «کانال» آشنا شوید. در فرایند خرید خط تلفن اینترنتی و مرکز تلفن ابری حتما کلمه سرشماره و کانال به گوش‌تان رسیده است. سرشماره همان شماره اصلی شما و کانال مربوط به تعداد تماس‌ همزمان شما است. به‌عنوان مثال ممکن است شماره ۰۲۱۹۱۰۰xxxx را خریداری کنید. شما می‌توانید تعیین کنید این سرشماره امکان برقراری ۱۰ تماس همزمان را داشته باشد. کانال وظیفه برقراری ۱۰ تماس همزمان را دارد. بنابراین در زمان خرید می‌توانید به کارشناس فروش بگویید یک سرشماره با ده تماس همزمان می‌خواهید.

خط تلفن اینترنتی بهترین انتخاب برای مرکز تلفن ابری

حالا که اطلاعات خوبی درباره انواع خط تلفن ثابت و نکات مهم خرید خط تلفن اینترنتی آشنا شده‌اید، می‌توانید تصمیم هوشمندانه‌ای برای خریدتان بگیرید. برای اینکه مسیر خریدتان آسان‌تر شود می‌توانید از خدمات تلینا استفاده کنید. شما می‌توانید علاوه‌بر خرید خط تلفن‌ ثابت، مرکز تلفن ابری را نیز از تلینا خریداری کنید. این موضوع باعث می‌شود این دو سرویس بیشترین سازگاری را با هم داشته باشند. همچنین می‌توانید به‌‌جای ارتباط با یک شرکت برای خط تلفن و یک شرکت برای مرکز تلفن ابری، فقط با تلینا در ارتباط باشید و پشتیبانی‌تان را هم از این شرکت بگیرید. در صورتی که تلینا کارگزار شما در خرید خط تلفن ثابت اینترنتی باشد هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کند.

در صورت تمایل می‌توانید برای مشاوره رایگان با شماره 02191099000 تماس بگیرید یا به وب‌سایت تلینا به آدرس Telina.ir مراجعه کنید.

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *