خرید اره زنجیری بنزینی و برقی

۴۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
خرید اره زنجیری بنزینی و برقی
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

اره زنجیری یکی از مهمترین ابزار آلات باغبانی محسوب می‌شود که البته به اره برقی و اره موتوری هم مشهور است و به نوعی رفیق همیشگی باغبانان است. این محصول در مدل‌های مختلفی طراحی شده است که اره زنجیری بنزینی بیشترین تمرکز ما در این مقاله را به خود اختصاص داده است.

اره زنجیری

اره زنجیری در یک نگاه

اره زنجیری از یک موتور و زنجیر ریزدندانه‌دار تشکیل شده است و حول یک ورق فلزی به اسم ساطور می‌چرخد. به این ترتیب نیروی گشتاور موتور به بخش زنجیر منتقل می‌شود و سبب گردش آن به دور ساطور خواهد شد و در نهایت زنجیر و اره به هم برخورد کرده و برش صورت می‌گیرد.

ایده ساخت این محصول به صورتی است که در صنایع چوب بری استفاده شده است. به طور کلی اره زنجیری به دو سبک کلی برقی و بنزینی تقسیم شده است؛ اره زنجیری برقی به صورت رایج دارای موتور دو زمانه است و به طور کلی نیروی گشتاور به واسطه کاربر قابل کنترل است. در اره زنجیری بنزینی از سوخت بنزین استفاده شده است.

انواع اره زنجیری

اره زنجیری در انواع مختلفی طراحی می‌شود و آن را بر اساس نوع موتور دسته‌بندی می‌کنند.

اره زنجیری بنزینی

اره زنجیری بنزینی یکی از متداول‌ترین دستگاه‌های موجود بوده و برای افرادی که حرفه‌ای هستند گزینه خوبی محسوب می‌شود. یک موتور دو زمانه بنزینی در این دستگاه‌ها تعبیه شده است که از ترکیب سوخت و روغن استفاده می‌کند و سبب روان کاری می‌شود.

به طور کلی موتورهای بنزینی قدرتمندترین نوع اره زنجیری محسوب می‌شوند و سریع تر از سایر مدل‌ها کار می‌کنند. دقت کنید که این دستگاه به نسبت اره برقی زنجیری وزن بیشتری داشته و سنگین‌تر است از سوی دیگر سطح صدا و لرزش ایجاد شده برای این دستگاه نیز تا حدودی بیشتر است. نیاز به فیلتر هوا و بنزین دارد و در نهایت باید موقعیت فیلترها بررسی شود.

در صورتی که در محیط‌هایی با مساحت بالا نیاز به اره زنجیری باشد این گزینه بسیار عالی است چون دسترسی به برق برای چنین محیط‌هایی هم دشوار است و هم گران تمام می‌شود. حجم موجود هرچه بالاتر باشد موتور قوی‌تر خواهد بود. در صورتی که دسترسی به منابع انرژی به راحتی امکان‌پذیر نباشد این موتورها گزینه خوبی محسوب می‌شوند.

اره زنجیری برقی

اره زنجیری برقی به نسبت مدل بنزینی کوچک‌تر بوده و دارای یک موتور برقی است و این موتور از طریق یک سیم به برق وصل می‌شود در طراحی این موتور سوخت و منبع نیاز نیست. قدرت حرکتی این مدل از اره‌ها به نسبت مدل بنزینی کمتر است چون از سیم در آن استفاده شده است و به راحتی نمی‌توان در هر موقعیتی از آن استفاده کرد.

از سوی دیگر قدرت اجرای کمتری به نسبت مدل بنزینی دارد و برای کارهای محدودتر استفاده می‌شود.

در دستگاه‌های سیمی قدرت دستگاه با آمپراژ یا توان مشخص می‌شود.

اره زنجیری بنزینی

بررسی کامل تفاوت اره زنجیری بنزینی و برقی

از آنجایی که افراد معمولاً در انتخاب اره زنجیری برقی و بنزینی دچار تردید هستند در این بخش مقایسه‌ای بین این دو گزینه انجام می‌دهیم تا انتخاب آسان‌تر شود.

تفاوت اره زنجیری بنزینی و برقی در نوع مصرفی

اولین تفاوت در خصوص این دستگاه‌ها نوع مصرف است. به طور کلی اره موتوری برقی در جاهایی به کار می‌رود که دسترسی آسانی به جریان برق دارد اما اره بنزینی به صورتی طراحی شده است که نیاز به سوخت بنزین دارد. بنابراین جایی که برق فراوان، ارزان و در دسترس است نوع برقی بهتر است در غیر این صورت قطعاً اره زنجیری بنزینی گزینه بهتری خواهد بود.

تفاوت اره زنجیری بنزینی و برقی در نوع کاربرد

کاربرد انواع اره‌های زنجیری نسبت به هم متفاوت است. شما باید در ابتدا دقت کنید که برای چه کاری نیاز به چه اره‌ای دارید. نسبت سر و صدای اره برقی کمتر از نوع بنزینی است بنابراین اگر قرار است که پروسه کار در یک فضای ساکت یا با کمترین سر و صدا دنبال شود، می‌توانید از نوع برقی استفاده کنید. اما اره بنزینی سر و صدای بیشتری دارد ولی پروسه کار را سریع تر طی می‌کند. مثلاً اگر قرار باشد که درختان یک باغ بزرگ در نظر گرفته شود باید از نوع بنزینی استفاده کرد تا سریع‌تر عملیات به پایان برسد.

تفاوت اره زنجیری و برقی در نوع قدرت

حال نوبت به بررسی مهمترین دلیل برتر بودن اره زنجیری بنزینی نسبت به نوع برقی می‌رسد. به طور کلی طراحی اره بنزینی به صورتی است که به مراتب از نظر قدرت قوی‌تر از نوع برقی است. از اره برقی برای برش درختان نازک‌تر استفاده می‌شود و اگر قرار به هرس کردن درختان در حیاط منزل باشد گزینه برقی بهتر است اما برای درختان تنومند نیاز به اره بنزینی دارید.

قدرت اره‌های بنزینی بر اساس حجم موتور آن‌ها با واحد سی سی بیان می‌شود اما اره‌های برقی با واحد وات سنجیده می‌شوند.

راهنمای خرید اره زنجیری

پیش از سفارش اره زنجیری باید یک سری نکات را به دقت ارزیابی کنید.

1. در ابتدا باید تصمیم بگیرید که قرار است برای چه کارهایی از اره زنجیری استفاده کنید و آن‌ها را لیست کنید. اگر نیاز به برش درختان بزرگ دارید باید اره زنجیری بنزینی با توان و اسب بخار بالا خریداری کنید اما برای شاخه‌های نازک درختان اره‌های برقی گزینه بهتری هستند. معمولاً قطر چوب و الوار مورد نظر مهمترین گزینه محسوب می‌شود.

2. طول تیغه و یا ساطور اره زنجیری بسیار مهم است. طول تیغه نشان دهنده میزان برش اره است و هرچه این طول بیشتر باشد می‌توان انتظار برش الوار بزرگتری را داشت. دقت کنید که تکه‌های بزرگ چوب با اره‌های کوچک در یک مرحله بریده نمی‌شوند.

3. ایمنی دستگاه بسیار مهم است. معمولاً اره‌های برقی کمی با خطر برق گرفتگی همراه هستند اما در مورد اره زنجیری بنزینی موضوع بیشتر مربوط به شرایط کاری است؛ در این شرایط وزن اره بسیار مهم است و در صورت حرفه‌ای نبودن شخص ممکن است حین کار به خودش آسیب برساند.

4. طراحی ارگومونیک اره زنجیری بسیار مهم است دستگاه باید در توازن مشخصی طراحی شده باشد به طوری که با قدرت فیزیکی افراد سازگار باشد. البته که معمولاً چنین دستگاه‌هایی باید دارای بخش کنترل مخصوص باشند.

کیف ابزار

برای خرید اره زنجیری رونیکس و کلیه ابزارهای ساختمانی می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کیف ابزار استفاده کنید. فروشگاه کیف ابزار با توجه به پشتوانه و تجربه‌ای که در زمینه ابزار دارد و اشراف کاملش به محصولات عرضه شده، اصالت کلیه کالاهای موجود در وب‌سایت خود را تضمین می‌کند.

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *