آخرین تکنولوژی های طراحی سایت در ۲۰۲۳

۴۶۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
آخرین تکنولوژی های طراحی سایت در ۲۰۲۳
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

تکنولوژی روز به روز با سرعت زیادی به پیشرفت ادامه می‌دهد. همانند هر تکنولوژی دیگری، در زمینه طراحی و توسعه سایت نیز هر ساله، ترندها و تکنولوژی‌های جدیدی ظهور پیدا می‌کنند. اما جدیدترین تکنولوژی‌های طراحی سایت در سال ۲۰۲۳ چیست و چرا باید از آنها استفاده کرد؟ با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

چرا باید از جدیدترین تکنولوژی های طراحی سایت استفاده کرد؟

استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها باعث می‌شود که سایتی بهتر و به روز و متناسب با نیازهای امروز مشتری طراحی کنید. با پیشرفت تکنولوژی و توسعه ابزارهای طراحی و ساخت سایت اختصاصی، انتظارات مشتریان نیز روز به روز افزایش می‌یابد. آن‌ها خواهان سایتی با سرعت بارگذاری بالا هستند. امنیت سایت، سازگاری با موبایل (سایت ریسپانسیو) و عواملی از این دست برای مخاطبان اهمیت زیادی دارند. استفاده از تکنولوژی‌های جدید در طراحی و توسعه سایت، به کسب‌وکارها کمک می‌کند که این نیازها را بهتر برآورده کرده و مخاطبان بیشتری داشته باشند.

معرفی جدیدترین تکنولوژی‌های طراحی سایت

اما جدیدترین تکنولوژی‌های ساخت سایت کدامیک هستند؟ در ادامه، شما را با این تکنولوژی‌ها در سمت بک اند و فرانت آشنا می‌کنیم.

PHP زبان محبوب بک اند

PHP را یک زبان برنامه‌نویسی همه منظوره می‌دانند که از آن برای طراحی و توسعه سایت‌های پویا و تعاملی استفاده می‌شود. این تکنولوژی، یکی از اولین زبان‌های سمت سرور بود که می‌توانست در HTML تعبیه شود و اضافه کردن قابلیت‌های جدید به صفحات وب بدون نیاز به افزودن فایل‌های خارجی برای داده‌ها آسان‌تر می‌کرد. استفاده از آن در طول سال‌ها، با ارتقاء منظم با افزودن ویژگی‌ها و باز کردن قابلیت‌های جدید، تکامل یافته است. این تکنولوژی منبع باز به دلیل سهولت یادگیری و استفاده، سرعت و امنیت بالا در بین طراحان سایت محبوبیت زیادی دارد.

NEST یا Node JS: سرعت سایت را افزایش دهید

Node Js یک فریم ورک جاوا اسکریپت بین پلتفرمی، منبع باز و بک‌اند است. این فریم ورک از یک دستور جاوا اسکریپت برای برنامه‌نویسی سمت سرور اپلیکیشن استفاده می‌کند. این فریم ورک، عمدتاً بر توسعه محتوای محصول پویا برای صفحه وب تمرکز داشته و قبل از اجرای اپلیکیشن در مرورگر وب، محتوای سمت سرور را اسکریپت می‌کند. هر دو Node JS و Nest JS دو فریم ورک از این دست هستند که استفاده از آنها به شدت افزایش یافته است.

جاوا اسکریپت معمولاً به طور کامل در الگوی توسعه منتقل می‌شود و آن را در یک زبان برنامه نویسی متحد می‌کند. اسکریپت‌های سمت کلاینت و سمت سرور توسط Node به زبان‌های مختلف نوشته می‌شوند. جدا از این واقعیت که ‎.js پسوند نام فایل برای کد جاوا اسکریپت است، Nodde.Js از یک فایل خاص در همه فیلدها استفاده می‌کند. اگر یک توسعه‌دهنده node.js استخدام کنید، می‌توانید از میکروسرویس‌ها، اینترنت اشیا و اپلیکیشن‌ها و طراحی سایت پرسرعت لذت ببرید. استفاده از این تکنولوژی مزایای زیادی دارد. برای مثال، سایت‌هایی که ترافیک زیادی دارند را با سرعت بالا باز می‌کند. علاوه بر این، فرآیندهای توسعه و طراحی وب را بهبود بخشیده و ابزارهای آن، بهره‌وری توسعه‌دهندگان را افزایش می‌دهند.

LiveWire: سایت خود را پویا طراحی کنید

Laravel Livewire کتابخانه‌ای است که ساخت رابط‌های مدرن، واکنشی و پویا را با استفاده از Laravel Blade به عنوان زبان فریم ساده می‌کند. اگر می‌خواهید سایت بسازید که پویا و واکنش‌گرا باشد و جایگزینی عالی برای یک چارچوب کامل جاوا اسکریپت مانند Vue باشد، LiveWire بهترین گزینه برای انتخاب خواهد بود.

امروزه کسب‌وکارها روی سرعت و عملکرد اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های خود بیش از همیشه سرمایه‌گذاری می‌کنند تا در بازار بسیار رقابتی دنیای دیجیتال جان سالم به در ببرند. از آنجایی که انتظارات کاربران روز به روز افزایش پیدا می‌کنند، کسب و کارها مشتاقانه به دنبال ایجاد یک ظاهر پویاتر با کمک فریم ورک توسعه وب Livewire هستند.

ReacJS: پیچیده ترین اپلیکیشن ها را بسازید

ReactJS که بیشتر تحت عنوان React شناخته می‌شود، یک کتابخانه جاوا اسکریپت و منبع باز برای طراحی سایت اختصاصی و ساخت رابط‌های کاربری مبتنی بر وب است. فریمورک ظاهری مبتنی بر کامپوننت، مهندسان را قادر می‌سازد تا وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های وب را سریع‌تر و آسان‌تر از نوشتن کدهای HTML ،CSS و جاوا اسکریپت توسعه داده و مقیاس کنند.

ReactJS به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که تگ‌ها یا کامپوننت‌های قابل استفاده مجدد را از دکمه‌های اصلی گرفته و نمودارهای پیچیده و شبکه‌های داده را با نوشتن یک خط کد بسازند. درست مانند طراحان که یک کامپوننت اصلی می‌سازند و آن را در سایر بخش‌های رابط کاربری کپی/پیست می‌کنند.

NextJS: تکنولوژی جدید اما کامل

Next.js یک فریمورک توسعه وب منبع باز است که توسط Vercel ایجاد شده است. این فریمورک فرانت‌اند طراحی و ساخت وب‌سایت‌های سریع با React را آسان می‌کند. به عبارتی دیگر، Next.JS یک کتابخانه جاوا اسکریپت فرانت‌اند رایگان و منبع باز برای ساخت رابط‌های کاربری بر اساس مؤلفه‌های UI برای نوشتن کدهایی است که روی مرورگر اجرا می‌شود. مرورگرها فقط می‌توانند انواع خاصی از کد (HTML، CSS، جاوا اسکریپ) را بخوانند. نوشتن کد برای طراحی سایت‌ها در این اشکال خام کد اگر چه خوب است، اما کند و ناکارآمد به نظر می‌رسد. علاوه بر این، تعداد زیادی کد تکراری وجود دارد که دشمن طبیعی یک برنامه‌نویس است.

Next.js با مجموعه‌ای از ابزارها به فرآیند طراحی سایت سرعت می‌بخشد. همچنین، می‌توان با آن سایت‌هایی استاتیک (بدون نیاز به سرور) طراحی کرد یا محتوا را از طریق یک سرور (به صورت پویا) رندر کرد. ساخت سایت با استفاده از Next.js برای صاحبان سایت مزایای سئو مانند بهینه‌سازی تصاویر، قابلیت ایندکس و کراول شدن محتوا در صفحه نتایج جستجو، کاهش زمان بارگذاری صفحات سایت و افزایش نرخ تبدیل را به همراه دارد.

جدیدترین سایت‌ها را با کیان تجارت طراحی کنید

آیا به دنبال ارائه خدمات آموزشی یا فروش محصولات خود هستید؟ آیا نمی‌دانید چه سایتی طراحی کنید و چگونه مخاطبان را به سایت خود جذب کنید. نگران نباشید. شرکت طراحی سایت کیان تجارت با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی انواع سایت، مشکل شما را برطرف می‌کند. اگر به دنبال طراحی سایتی با قیمت ارزان، سایتی بهینه با سرعت بارگذاری بالا، عملکرد بهینه و خلاقانه هستید شرکت طراحی سایت کیان تجارت در کنار تیم حرفه‌ای خود، آماده ارائه بهترین خدمات به شما است. در شرکت کیان تجارت از جدیدترین تکنولوژی‌ها برای طراحی سایت اختصاصی و سایت‌های فروشگاهی و خدماتی استفاده می‌شود. این شرکت یک تیم حرفه‌ای و با تجربه برای طراحی انواع سایت تشکیل داده و اعضای آن در ساخت و طراحی سایت تخصصی، فروشگاهی، سلامت و خدماتی تخصص دارند.

بر اساس رای ۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *