ویژگی های بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد

۱۵۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
ویژگی های بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

فرایند مدیریت مالی هر کسب‌وکار نیاز به راهکارهای تخصصی همان کسب‌وکار دارد. مدیریت یک شرکت خدماتی نوپا با شرکتی که سالیان سال در همان زمینه مشغول به ارائه‌ خدمات است، متفاوت بوده و همین تفاوت نیز موجب ایجاد روش‌های تخصصی در‌ فرایند حسابداری شده است. شیوه‌های مدرن حسابداری که با استفاده از بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد پیاده‌سازی می‌شوند، جایگزین بسیار مناسبی برای روش‌های زمان‌بر و پرریسک سنتی به‌حساب می‌آیند.

کاربرد انواع نرم‌افزارهای حقوق و دستمزد جزء مباحث اصلی آموزش حسابداری در اصفهان به شمار می‌روند. حتی افرادی که امکان آموزش و دسترسی به کلاس‌های تخصصی حسابداری را ندارند نیز می‌توانند تنها با چند ساعت آموزش از این سیستم‌های هوشمند استفاده کنند.

دلایل نیاز به نرم افزار حقوق و دستمزد

برای اغلب حسابداران، دریافت و طبقه‌بندی اطلاعات به جهت محاسبه‌ دقیق حقوق و دستمزد کارکنان در هر کسب‌وکار، یک فرایند بسیار وقت‌گیر به شمار می‌رود. اگر مسائلی مانند، تفاوت فرمول محاسبه‌ی حقوق برای هر کارمند، تهیه‌ لیست برای سازمان‌های مختلف، عملیات بانکی و دیگر مسائل را در نظر بگیریم، این کار وقت‌گیرتر نیز خواهد شد. همچنین محاسبات مرتبط با پایان سال مالی، برکناری یا جدایی نیروی کار و محاسبات مالی خارج‌ازنوبت، همگی ازجمله مواردی هستند که بر ایجاد یک سیستم دقیق و کارآمد حقوق و دستمزد صحه می‌گذارند.

بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد می‌تواند تمامی مسائل بیان‌شده را حل کند. صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزارها علاوه بر نظارت دقیق‌تر، موجب افزایش راندمان کاری حسابداران نیز شوند.

دیگر ویژگی‌های بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد

بیشتر نرم‌افزارهای کاربردی موجود در بازار که حسابداران ایرانی از آن‌ها استفاده می‌کنند بر روی کامپیوترهای دارای سیستم‌عامل ویندوز قابل‌استفاده هستند. تمامی این نرم‌افزارها با یک هدف، یعنی سرعت و کیفیت کار حسابداران و همچنین کمک به رشد و پیشرفت مشاغل و کسب‌وکارها تولید و عرضه شده‌اند. عواملی که می‌توانند یک نرم‌افزار متناسب را متمایز کنند عبارت‌اند از نوع بانک اطلاعاتی، سرعت بالا، رابط کاربری مناسب و رفع نیازهای کاربران. همچنین معیارهایی موجب تمایز بین بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد و دیگر نرم‌افزارهای حقوق دستمزد می‌شوند.

به‌طورکلی، ازجمله ویژگی‌های بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

محاسبه‌ حقوق با فرمول عادی و پیچیده

ویژگی و هدف اصلی که موجب طراحی و کارایی گسترده‌ این محصولات نرم‌افزاری شده است محاسبه‌ حقوق است. فرمول عادی شامل پایه حقوق کارمندان است که به‌طور عادی هر ماه باید به آن‌ها پرداخت شود. زمانی که بحث محاسبه‌ مزایا، کسورات، پاداش، عیدی، سنوات و دیگر موارد برای کارمندان در تعداد بالا مطرح شود فرمول عادی تبدیل به فرمول پیچیده خواهد شد که محاسبه‌ آن با استفاده از روش‌های سنتی دشوار می‌شود.

تهیه‌ لیست مالیات

پرداخت مالیات یکی از مباحث بسیار مهم در حسابداری برای مشاغل و کسب‌وکارها است که بر حسب نرخ سازمان مالیاتی کشور بر میزان حقوق کارکنان محاسبه می‌شود. بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد، لیست مالیاتی دقیقی تنظیم می‌کند تا روی فیش حقوقی افراد لحاظ شود. لیست مالیاتی تا سی روز بعد از پرداخت حقوق کارکنان بایستی توسط حسابدار ارسال شود.

لیست تهیه‌شده توسط نرم‌افزار، عاری از نقص، استاندارد و مطابق دستورات اداره‌ی مالیات است و جای هیچ‌گونه ابهامی در پرداخت مالیات کارفرما باقی‌ نمی‌گذارد؛ اما امکان بروز خطا و اشتباهات انسانی در تهیه‌ لیست مالیات به‌ شیوه دستی بسیار بیشتر است.

تهیه‌ لیست بیمه‌ی کارکنان

پرداخت حق بیمه‌ کارمندان یکی از وظایف اصلی کارفرمایان است و هر ماه بایستی نسبت به تهیه‌ لیست و پرداخت آن اقدام کنند. مبلغ بیمه با توجه‌ به فیش حقوقی هر فرد متفاوت است. تهیه‌ لیست بیمه با استفاده از نرم‌افزارهای حقوق و دستمزد به کارفرمایان این امکان را می‌دهد تا بدون دغدغه، لیست بیمه‌ کارمندان خود را در سامانه‌ مرتبط با بیمه بارگذاری و نسبت به پرداخت حق بیمه‌ی کارکنان خود اقدام کنند. استفاده از بهترین نرم‌ افزار حقوق و دستمزد لیست استانداردی تهیه و روند پرداخت را سرعت می‌بخشد.

صدور احکام مرتبط با حقوق

حقوق کارکنان در هر کسب‌وکار بر اساس نوع کار و میزان ساعتی که به کار مشغول هستند مشخص می‌شود. نوع ساعت کاری به چند دسته‌ی تمام‌وقت، پاره‌وقت و دورکاری تقسیم‌بندی می‌شود. همچنین نوع پرداختی نیز متفاوت است. برخی از کارمندان دارای حقوق ثابت هستند و برخی دیگر به‌صورت پروژه‌ای حقوق دریافت می‌کنند. تنوع در ساعت کاری و نوع همکاری افراد حاضر در شرکت نیازمند دقت بالا در محاسبه‌ی حقوق آن‌ها است.

با استفاده از خدمات آموزش 0 تا 100 حسابداری و آموزش نحوه‌ کار با نرم‌افزار حقوق و دستمزد به کارفرمایان، می‌توان در این مسیر به آن‌ها کمک کرد تا بر تمامی محاسبات مربوطه نظارت داشته باشند.

سایر ویژگی‌های نرم‌افزارهای حقوق و دستمزد عبارت‌اند از:

  • امنیت بالا
  • کاربری آسان
  • همیشه آنلاین و جهت به روز رسانی اطلاعات
  • دسترسی به اطلاعات سریع و آسان در هر زمان

سایر امکانات موجود در بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد

نرم‌افزارهای کاربردی جهت محاسبه‌ حقوق و دستمزد کارکنان بسته به نیاز مشاغل و کسب‌وکارها دارای امکانات عمومی و همچنین اختصاصی هستند. برخی امکاناتی که در این نرم‌افزارها وجود دارند عبارت‌اند از:

  • معرفی کارگاه
  • فیش حقوقی
  • حکم کارگزینی
  • محاسبه‌ی بیمه
  • مزایا و کسورات
  • محاسبه‌ی مالیات
  • پاداش و جریمه
  • محاسبات سنوات
  • درخواست مساعده
  • درخواست تسهیلات

همچنین تعداد افراد قابل ثبت در سیستم، با توجه‌ به نوع نرم‌افزار کاربردی می‌تواند از چند نفر تا بی‌نهایت لحاظ شود. بسیار مهم است که سیستم مورداستفاده، متناسب با نیاز کسب‌وکارها بومی‌سازی شده و یا از محصولات داخلی استفاده شود تا کارایی بیشتری داشته باشند. در صورت وجود سوالی پیرامون این موضوع می‌توانید از موسسه حسابداری تدبیر با شماره 03191008810 تماسی داشته باشید تا مشاوران خبره این موسسه شما را راهنمایی کنند.

بر اساس رای ۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۲ دیدگاه برای «ویژگی های بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد»

واقعا عالی بود

بسیار مطلوب آموزنده ای بود

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *