بهترین دانشگاه های فرانسه

۱۱۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
بهترین دانشگاه های فرانسه
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

کشور فرانسه یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود و همه ساله جمعیت زیادی از دانشجویان خارجی برای تحصیل به این کشور می‌روند. دانشگاه‌های فرانسه دارای استاندارد‌هایی در سطح جهانی هستند و شرایط مناسبی را برای تحصیل دانشجویان فراهم کرده‌اند. اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید و با بهترین دانشگاه‌های فرانسه آشنا شوید.

نگاهی کلی به تحصیل در فرانسه

در دانشگاه‌های فرانسه مانند دانشگاه های آلمان امکان تحصیل رایگان وجود دارد و همین امر موجب شده این کشور در میان متقاضیان تحصیل کم هزینه، محبوبیت ویژه‌ای به دست آورد. طبق رتبه‌بندی بین المللی دانشگاه‌ها، کشور فرانسه 4 دانشگاه در بین 100 دانشگاه برتر جهان داشته و در مجموع 32 دانشگاه در رتبه بندی جهانی QS دارد. تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه به دو زبان انگلیسی و فرانسوی امکان پذیر است.

مانند تحصیل در ایتالیا دانشجویان در فرانسه نیز می‌توانند در حین تحصیل، مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه‌های زندگی در فرانسه را پوشش دهند. دانشجویان بین المللی می‌توانند با تحصیل در این کشور از کمک هزینه و بورسیه‌های تحصیلی بهره‌مند شوند و هزینه‌های خود را کاهش دهند.

معرفی بهترین دانشگاه‌های فرانسه

در جدول زیر 10 دانشگاه برتر فرانسه که بر اساس رتبه‌بندی جهانی QS تهیه شده، آمده است:

دانشگاهرتبه در فرانسهرتبه جهانی
دانشگاه PSL پاریس (Paris Sciences et Lettres Research University)۱۵۲
دانشگاه اکول پلی‌ تکنیک (Ecole Polytechnique)۲۶۱
دانشگاه سوربن (Sorbonne University)۳۸۳
دانشگاه CentraleSupélec۴۱۳۸
مدرسه نرمال عالی لیون (Ecole Normale Supérieure de Lyon)۵۱۶۱
دانشگاه پاریس تک (Ecole des Ponts ParisTech)۶۲۴۲
دانشگاه Sciences Po Paris۷۲۴۲
دانشگاه پاریس (Université de Paris)۸۲۸۷
دانشگاه پانتئون سوربن۹۲۸۷
مدرسه نرمال عالی پاریس ساکلی (ENS Paris-Saclay)۱۰۲۹۱

دانشگاه PSL پاریس (Paris Sciences et Lettres Research University)

این دانشگاه دولتی و در سال 2010 تاسیس شده است. حدود 21 هزار دانشجو در دانشگاه PSL تحصیل می‌کنند که از این میان نزدیک 4700 نفر دانشجوی بین‌المللی هستند. این دانشگاه اولین دانشگاه برتر در فرانسه و پنجاه و دومین دانشگاه برتر جهان بر اساس رتبه بندی QS است. هدف اصلی این دانشگاه معرفی خود به عنوان یکی از بهترین موسسات تحقیقاتی در جهان است. محققان این دانشگاه تاکنون 28 جایزه نوبل در رشته‌های مختلف ادبیات، فیزیک، شیمی، پزشکی و اقتصاد را از آن خود کرده‌اند. دانشگاه PSL با سایر موسسات برتر جهان از جمله دانشگاه UCL، دانشگاه کمبریج، دانشگاه پکن و دانشگاه ملی تایوان همکاری دارد.

دانشگاه اکول پلی‌تکنیک فرانسه (Ecole Polytechnique)

تاریخ تاسیس این دانشگاه به سال 1794 بر می‌گردد و بیش از 225 سال قدمت دارد. دانشگاه اکول پلی تکنیک طیف گسترده‌ای از برنامه‌های تحصیلی را در مقاطع مختلف ارائه می‌دهد و امکان تحصیل را برای دانشجویان بین‌المللی نیز فراهم کرده است. این دانشگاه به طور ویژه‌ای بر روی علم و فناوری تمرکز دارد و شعار آن «برای میهن، علم و جلال» است. دانشگاه اکول پلی تکنیک در سال 2021 رتبه جهانی 61 را از آن خود کرده است. رشته‌های تحصیلی مختلفی در دانشگاه اکول ارائه می‌شود که از این میان می‌توان به رشته‌هایی چون ریاضیات، فیزیک، شیمی، علوم کامپیوتر، اقتصاد، زیست شناسی، علوم انسانی، علوم اجتماعی، ادبیات، هنر، تربیت بدنی و زبان خارجی اشاره کرد.

دانشگاه سوربن (Sorbonne University)

یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های فرانسه، دانشگاه سوربن است که از بهترین دانشگاه‌های پزشکی فرانسه به شمار می‌رود. بسیاری از بزرگان علمی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند. دانشگاه سوربن دارای چندین پردیس در شهر پاریس است و حدود 43 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که 10 هزار نفر از آن‌ها دانشجویان بین‌المللی هستند. این دانشگاه دارای سه دانشکده علوم انسانی، پزشکی و علوم است و رشته‌های ارائه شده در آن عبارتند از: رشته‌های هنر، رشته‌های پزشکی، رشته‌های مهندسی، رشته‌های علوم انسانی، رشته‌های علوم طبیعی و رشته‌های علوم اجتماعی؛ تحصیل در این دانشگاه یکی از دلایل مهاجرت به فرانسه برای دانشجویان خارجی است.

دانشگاه CentraleSupélec

این موسسه آموزشی یک موسسه دولتی برای نخبه‌ها است که دانشجویان زیادی را در رشته‌های علوم انسانی و دیگر علوم در مقطع کارشناسی تا دکترا تربیت می‌کند. این موسسه در سال 1880 تاسیس شده و رتبه جهانی 161 را از آن خود کرده است. موسسه لیون مجهز به مدرن‌ترین آزمایشگاه‌ها و اساتید برجسته است که می‌توانند فرصت خوبی برای تحقیقات و پژوهش‌های علمی فراهم کنند.

دانشگاه پاریس تک (Ecole des Ponts ParisTech)

این دانشگاه با نام انیستیتو علم و فناوری پاریس هم شناخته می‌شود که در سال 1991 تاسیس شده است و دارای 11 دانشکده مهندسی است. دانشگاه پاریس تک مقصد دانشجویان بین‌المللی علاقمند به مهندسی است. در حال حاضر حدود 12 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که 30 درصد این افراد را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌‌اند. در این دانشگاه هر سه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجویان ارائه می‌شود.

مؤسسه مطالعات سیاسی پاریس (Sciences Po Paris)

این دانشگاه یک موسسه دولتی در شهر پاریس است که دانشکده‌های اقتصاد، حقوق، سیاست، علوم اجتماعی، تاریخ و رشته‌هایی از این دست را ارائه می‌دهد. این موسسه آموزشی دارای 13 هزار دانشجو است که نیمی از این دانشجویان، بین‌المللی بوده و از کشور‌های مختلف هستند.

دانشگاه پاریس (Université de Paris)

دانشگاه پاریس از ادغام دو دانشگاه پاریس دکارت و پاریس دیدرو تشکیل شده است که در سال 2019 اتفاق افتاد. این دانشگاه در رتبه جهانی 261 قرار گرفته است و رشته‌های پر طرفداری را ارائه می‌دهد. این رشته‌های پر طرفدار عبارتند از: پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری، علوم انسانی، هنر، علوم اقتصاد و فناوری.

دانشگاه پانتئون سوربن (Université Paris Panthéon-Sorbonne)

این دانشگاه یکی از شعبات دانشگاه پاریس بوده است که در سال 1971 از این دانشگاه جدا شد و در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های فرانسه محسوب می‌شود. دانشگاه پانتئون سوربن از لحاظ علمی جایگاه برجسته‌ای دارد و جزو بهترین دانشگاه‌های جهان به شمار می‌رود.

دانشگاه ENS پاریس ساکلی (ENS Paris-Saclay)

دانشگاه پاریس ساکلی از دانشگاه‌های برتر فرانسه به شمار می‌رود که در شهر پاریس تاسیس شده است. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های حقوق فرانسه محسوب می‌شود که دارای 14 موسسه آموزشی و تحقیقاتی است. حدود 65 هزار دانشجو در دانشگاه پاریس ساکلی مشغول تحصیل هستند. رشته‌هایی از جمله پزشکی حقوق، اقتصاد و عاوم پایه در این دانشگاه ارائه می‌شوند.

در این مقاله 10 دانشگاه برتر فرانسه مورد بررسی قرار گرفت و رشته‌های ارائه شده در هر یک از این دانشگاه‌ها معرفی شد. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه اصطهباناتی تماس بگیرید.

بر اساس رای ۶ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *