بهترین برنامه ادیت فیلم در آیفون – معرفی ۱۶ نرم افزار کاربردی

۴۹۲۶۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ دی ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۴ دقیقه
بهترین برنامه ادیت فیلم در آیفون – معرفی ۱۶ نرم افزار کاربردی

موبایل‌های آیفون اپل در گذر زمان صرفا قوی‌ و قوی‌تر می‌شوند و همین حالا هم قادر به رسیدگی به اموری واقعا سنگین هستند. علاوه بر قدرت پردازشی، توانایی‌های تصویربرداری این موبایل‌ها نیز طی سال‌های اخیر بهبود‌های فراوان داشته و حالا می‌توانیم ویدیوهایی 4K با آن‌ها ضبط کنیم. این یعنی اپل اساسا موبایل‌هایی می‌سازد که هم ویدیوهای معرکه ثبت می‌کنند و هم اجازه می‌دهند همان ویدیوها را به شکلی حرفه‌ای ادیت کنید. اما برای چنین کاری باید به سراغ چه اپلیکیشنی رفت؟ در این مقاله دقیقا به همین پرسش پاسخ داده و بهترین برنامه ادیت فیلم در آیفون را به شما معرفی می‌کنیم.

پیش از ادامه این مطلب لازم است یادآور شویم که ما قبلاً در مجله فرادرس مجموعه مطالبی را در مورد بهترین برنامه ادیت عکس در کامپیوتر، بهترین برنامه ادیت فیلم در اندروید و بهترین برنامه ادیت فیلم در کامپیوتر نیز منتشر کرده‌ایم که خواندن آن‌ها در صورتی که به چنین ابزارهایی نیاز دارید خالی از لطف نیست.

بهترین برنامه ادیت فیلم در آیفون در سال ۲۰۲۲

با توجه به اینکه کاربران مختلف مجموعه‌ای از نیازها و سلایق متفاوت از یکدیگر را به نمایش می‌گذارند، در ادامه مقاله به سراغ ۱۷ اپلیکیشن مختلف رفته‌ایم که کارکردهایی متنوع را در اختیار شما می‌گذارند. برخی از این ابزارها تمرکزی کامل روی ویرایش ویدیو در سطح حرفه‌ای دارند، برخی دیگر هم به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که به سادگی هرچه تمام‌تر و به کمک فیلترها و افکت‌های چشمگیر، فیلم‌های شما را به سطوحی بالاتر می‌برند.

بنابراین چه کاربری حرفه‌ای باشید و چه تازه‌کار، در این مقاله قطعا گزینه‌ای مناسب نیازهای خود خواهید یافت. ویدیوهایی که با ابزارهای موجود در این فهرست می‌سازید بدون هیچ تردید در تیک‌تاک و اینستاگرام لایک‌های فراوان به دست می‌آورند و شما را در مرکز توجه‌ها قرار می‌دهند. به مطالعه ادامه دهید.

۱. برنامه LumaFusion

بهترین برنامه ادیت فیلم در آیفون

وقتی صحبت از بهترین برنامه ادیت فیلم در آیفون باشد، هیچ اپلیکیشن دیگری یارای رقابت با آنچه در LumaFusion ارائه شده را ندارد. در واقع این تنها گزینه پولی در فهرست ما است که ارزش هر سنتی که بابتش می‌پردازید را دارد. نه‌تنها یوتیوبرها به صورت مداوم از LumaFusion استفاده می‌کنند، بلکه خبرنگارهای موبایلی و تولیدکنندگان حرفه‌ای ویدیویی که نمی‌خواهند دوربین‌هایی بزرگ با خود حمل کنند نیز به سراغ آن می‌روند.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های LumaFusion، رابط کاربری بی‌نظیر آن است. این اپلیکیشن ظاهری بسیار شسته‌رفته و عاری از هرگونه تبلیغ آزاردهنده دارد. آنچه همه‌چیز را جذاب‌تر می‌کند این است که هم با در دست گرفتن موبایل به صورت افقی و هم عمودی قادر به ویرایش ویدیوهای خود هستید. نه‌تنها این، بلکه بدون هیچ تاخیر و مشکلی هم می‌توان میان این دو حالت سوییچ کرد. این قابلیت زمانی بهتر می‌شود که بدانیم اپلیکیشن مورد نظر از گستره وسیعی از نسبت‌های ابعاد تصویر (لنداسکپیت، پرتره، مربع، فیلم و غیره) پشتیبانی می‌کند.

حالا که صحبت از قابلیت‌ها است، LumaFusions در هر لحظه از ۶ ترک ویدیو و صوت مختلف به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند و می‌توانید چیزهایی مانند نریشن، موسیقی و افکت‌های صوتی را نیز به آن‌ها اضافه کنید. علاوه بر این یک تایم‌لاین به‌خصوص داریم که مدیریت کلیپ‌ها و چیدن‌ آن‌ها کنار یکدیگر را بسیار ساده می‌کند. چند دوجین ترنزیشن و افکت‌ مختلف نیز در برنامه می‌یابید که به صورت لایه‌ای روی ویدیوهای شما قرار می‌گیرند.

در آخر باید به این نکته هم اشاره داشت که LumaFusion از یک کتابخانه غنی از موسیقی‌ها و افکت‌های صوتی برخوردار شده که به صورت رایگان در دسترس شما قرار می‌گیرند. اگر نیاز به یک ابزار ویرایش ویدیوی حقیقتا حرفه‌ای دارید، باید به طور یقین نیم نگاهی به LumaFusions بیندازید.

  • دانلود LumaFusion از اپ استور اپل (+) (۲۹٫۹۹ دلار)

۲. برنامه iMovie

برنامه iMovie

iMovie یکی از برنامه‌های خود اپل برای دو سیستم عامل iOS و macOS است و همینطور یکی از بهترین ابزارهای ویرایش ویدیویی که روی آیفون پیدا می‌شوند. اگرچه ممکن است خواستار استفاده از برنامه‌ای قدرتمندتر روی کامپیوتر مک خود باشید، اما iMovie یکی از بهترین گزینه‌های موجود روی موبایل‌های آیفون به حساب می‌آید. این اپلیکیشن به صورت پیش فرض روی آیفون‌های جدیدتر نصب شده و می‌توانید بدون نیاز به دانلود هیچ‌چیز، شروع به ادیت ویدیو کنید.

به کمک iMovie قادر به وارد کردن ویدیوها و تصاویر مختلف به درون پروژه‌های خود و ویرایش آن‌ها در محیطی بسیار نوآورانه خواهید بود. می‌توانید ویدیوها را برش بزنید، چیدمان آن‌ها را در تایم‌لاین تغییر دهید و حتی ترنزیشن‌هایی ساده میان آن‌ها بگذارید. بخش اعظمی از کارها نیز با روش کشیدن و انداختن (درگ و دراپ) انجام می‌شود و بنابراین لازم نیست با منوها و گزینه‌هایی پیچیده سر و کله بزنید.

iMovie حتی اجازه می‌دهد که فیلترها و تم‌های مختلف را به پروژه خود بیاورید و یا هر متنی را روی صفحه قرار دهید. در مجموع باید گفت این اپلیکیشن یکی از بهترین ابزارهای ویرایش فیلم روی موبایل‌های آیفون به حساب می‌آید و با توجه به رایگان بودنش، قطعا ارزش تست را دارد.

  • دانلود iMovie از اپ استور اپل (+) (رایگان)

۳. برنامه Videoshop

بهترین برنامه ادیت فیلم در آیفون

Videoshop یک برنامه ادیت فیلم قدرتمند برای موبایل‌های آیفون است که اجازه می‌دهد به مجموعه‌ای وسیع از امور مختلف رسیدگی کنید. می‌توانید ویدیوها را مستقیما درون همین برنامه ضبط کنید یا به سراغ ویدیوهایی بروید که از پیش در گالری دستگاه دارید. بعد از این قادر به افزودن متن به کلیپ، افزودن نریشن، ادغام کردن کلیپ‌های مختلف و انبوهی کار دیگر خواهید بود. حتی می‌توانید ویدیوهای خود را بچرخانید و ترنزیشن‌های گوناگون را لابه‌لای کلیپ‌ها قرار دهید.

این ابزار بدون هیچ تردید بسیار قدرتمند ظاهر می‌شود و علاوه بر مواردی که بالاتر به آن ها پرداختیم، اجازه می‌دهد صدای پس‌زمینه مورد نظرتان را در لحظه ضبط کنید. وقتی هم که کارتان با ویرایش فیلم به پایان رسید، همچنان قادر به افزودن عناصر هرچه بیشتر (مانند تم‌ها و فیلترها) به ویدیوی نهایی و تغییر دادن داده‌های متا خواهید بود. در نهایت باید افزود که با این برنامه هم می‌توانید ویدیوها را در فضاهای ابری مختلف نظیر Dropbox و Apple Photos خروجی بگیرید و هم به اشتراک‌گذاری مستقیم آن ها در اینستاگرام و یوتیوب مشغول شوید.

  • دانلود Videoshop از اپ استور اپل (+) (رایگان با خرید درون‌برنامه‌ای)

مطالب پیشنهادی مجله فرادرس برای مطالعه:

۴. برنامه Splice

برنامه splice

Splice یک برنامه ویرایش فیلم است که توسط شرکت GoPro طراحی شده، همان شرکتی که برخی از بهترین دوربین‌های جهان برای ورزشکاران و تولیدکنندگان محتوا را می‌سازد. کارکرد اپلیکیشن ساده است: خیلی ساده ویدیوهایی که می‌خواهید ویرایش شوند را به برنامه وارد می‌کنید و سپس بخش‌های مهم را به استفاده از ابزار Hilights علامت می‌زنید. سپس می‌توانید به ویدیوی خود موسیقی اضافه کنید و سپس اجازه دهید خود اپلیکیشن بسته به بخش‌هایی که پیش‌تر علامت زده‌اید، ویدیوی نهایی را بسازد و تحویل بدهد.

بعد از این‌ها نیز می‌توانید ویدیوی خود را بیش از پیش برش بزنید یا افکت‌ها و متون مختلف را به آن اضافه کنید. به همین شکل امکان تغییر دادن ترنزیشن میان دو بخش علامت‌خورده هم مهیا شده است. وقتی کارتان با تمام این موارد به پایان رسید، می‌توانید هم لینک ویدیو را با دوستان و آشنایان به اشتراک بگذارید و هم به آپلود مستقیم در سرویس‌هایی مانند یوتیوب، اینستاگرام و فیسبوک مشغول شوید. این اپلیکیشنی بسیار ساده و در عین حال قدرتمند است که تمام دارندگان موبایل‌های آیفون باید حداقل یک بار هم که شده کار با آن را تست کنند.

  • دانلود Splice از اپ استور اپل (+) (رایگان با خرید درون‌برنامه‌ای) 

۵. برنامه InShot Video Editor

بهترین برنامه ادیت فیلم در آیفون

InShot یک ابزار خوش‌دست و سرراست برای ویرایش فیلم روی آیفون است که انبوهی ویژگی‌ و قابلیت مختلف در اختیار شما می گذارد. این اپلیکیشن اجازه می‌دهد هم به ویرایش فیلم و هم تصویر مشغول شوید و یا کلاژهای ویدیویی بسازید. وقتی صحبت از ویرایش باشد، تمام ابزارهای بنیادین و ضروری براش برش زدن، حذف کردن، ادغام کردن و موارد این چنینی را خواهید یافت. علاوه بر این می‌توانید موسیقی‌های مورد علاقه خود را به ویدیوها اضافه کنید یا به سراغ موسیقی‌های رایگانی بروید که در اپلیکیشن تعبیه شده‌اند. این به راحتی بهترین برنامه ادیت فیلم در آیفون برای ویدیوهای اینستاگرامی است و برخی از بهترین ویدیوهای ریلز اینستاگرام با InShot ساخته می‌شوند.

این برنامه همراه با بی‌شمار افکت صوتی از راه می‌رسد و از قابلیت ساخت لایه جدید و صداگذاری نیز پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر استیکرها، اموجی‌ها، فیلترها، ترنزیشن‌ها و ابزارهای اصلاح رنگی مختلف را در برنامه می‌یابید. یک قابلیت مهم در ویرایشگر ویدیوی InShot این است که اجازه می‌‌دهد ویدیوها را بچرخانید و این ویژگی در برخی سناریوهای خاص واقعا کارآمد تلقی می‌شود. در مجموع این یک اپلیکیشن ویرایش ویدیوی بسیار خوش‌ساخت است و احتمالا تنها مشکل برجسته‌اش، نمایش تبلیغاتی باشد که گاهی شکلی آزاردهنده پیدا می‌کنند. اگر بتوانید با این موضوع کنار بیایید، از کار کردن با این یکی حسابی راضی خواهید بود.

  • دانلود InShot از اپ استور اپل (+) (رایگان با خرید درون‌برنامه‌ای) 

۶. برنامه FilmoraGo

برنامه filmora go

FilmoraGo بدون هیچ تردید لیاقت حضور در فهرست بهترین برنامه ادیت فیلم در آیفون را دارد، چرا که ابزارهای متعدد در اختیار شما گذاشته و ضمنا هیچ واترمارکی بر ویدیوها درج نمی‌کند. این برنامه هم در دسترس دارندگان آیفون قرار گرفته و هم آن‌هایی که موبایل‌هایی اندرویدی دارند. FilmoraGo فیلترها و افکت‌هایی با مضامین مختلف در اختیار شما می‌گذارد تا در واقع زرق و برق ویدیوها را بیشتر کنید و در عین حال نیازمند تلاش فراوان نباشید. بنابراین داریم راجع به برنامه‌ای کاملا مناسب برای تازه‌کاران حرف می‌زنیم.

از جمله قابلیت‌های منحصر به فردی که در FilmoraGo می‌یابید می‌توان به قالب‌های از پیش آماده و همینطور افکت‌هایی زیبا به نام «Materials» اشاره کرد. اما در نظر داشته باشید که این افکت‌ها تنها در نسخه حرفه‌ای و با پرداخت پول قابل دسترسی خواهند بود. غیر از این، تمام قابلیت‌های بنیادین را خواهید یافت. می‌توانید عناوین متنی به ویدیوهای خود اضافه کنید، به سراغ استیکرها بروید و برای ویدیو، موسیقی پس‌زمینه بگذارید. یک گزینه برای هم نمایش کلیپی دیگر درون ویدیو - به صورت تصویر در تصویر - وجود دارد که در برخی سناریوها بسیار کاربردی ظاهر می‌شود.

در مجموع باید گفت که FilmoraGo را می‌توان به اکثر کاربران آیفون پیشنهاد کرد، خصوصا آن‌هایی که پیش‌تر تجربه‌ای در کار با چنین برنامه‌هایی نداشته‌اند.

  • دانلود FilmoraGo از اپ استور اپل (+) (رایگان با خرید درون‌برنامه‌ای) 

۷. برنامه Quik

بهترین برنامه ادیت فیلم در آیفون

Quik هم برنامه‌ای دیگر است که توسط سازندگان دوربین‌های GoPro توسعه یافته. با این نرم‌افزار می‌توانید با تنها چند ضربه روی نمایشگر، ویدیوهایی با کیفیت خلق کنید. اپلیکیشن مورد نظر گزینه‌ای برای انتخاب محتوا از درون گالری موبایل دارد، اما اگر بخواهید قادر به وارد کردن تصاویر و ویدیوهای موجود در فیسبوک و اینستاگرام نیز به آن خواهید بود. زمانی که محتوای خود را انتخاب کردید، درست مانند Splice قادر به علامت زدن بخش‌های جذاب خواهید بود، اما با این تفاوت که می‌توان فرمت را بین حالت‌های »سینما» و «مربع» تغییر داد.

مثل خیلی از ابزارهای مشابه، امکان افزودن موسیقی پس‌زمینه و همینطور گستره وسیعی از فیلترها مهیا شده و گزینه‌ای هم برای افزودن متن به ویدیو به چشم می‌خورد. وقتی فرایند تدوین به پایان رسید، هم قادر به ذخیره‌سازی نتیجه کار در گالری هستید و هم قادر به آپلود مستقیم در شبکه‌های اجتماعی مختلف. حتی می‌توانید اثر هنری خود را به صورت مستقیم در پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام و واتساپ به اشتراک بگذارید.

  • دانلود Quik از اپ استور اپل (+) (رایگان) 

۸. برنامه KineMaster Video Editor

برنامه KineMaster

KineMaster Video Editor به خاطر سهولتی که در استفاده دارد سر از فهرست بهترین برنامه ادیت فیلم در آیفون درآورده است. این برنامه ابزارهای ویرایش سطح حرفه‌ای را در اختیارتان می‌گذارد و در عین حال، همه‌چیز را به شکلی سرراست ارائه می‌کند. یکی از بهترین نکات راجع به KineMaster سازگاری آن با نسبت‌های ابعاد مختلف تصویر مانند حالات لنداسکیپ، پرتره و مربعی است. بنابراین چه در حال ادیت یک فیلم خانوادگی باشید، چه یک محتوای یوتیوبی باکیفیت و چه پستی جذاب برای اینستاگرام، KineMaster به کمک شما خواهد بود. یک نکته بهتر هم اینکه نسخه رایگان اپلیکیشن هیچ‌گونه تبلیغی به نمایش درنمی‌آورد.

صحبت از قابلیت‌های ویرایشی شد و باید گفت که در این برنامه تایم‌لاینی حاوی چندین ترک مختلف خواهید یافت و این یعنی می‌توان از بیش از فیلم و صوت استفاده کرد. درست در خود اپلیکیشن هم قادر به افزودن موسیقی پس‌زمینه یا ضبط کردن صدا خواهید بود. اگر هم به دنبال عناصری اندک باکیفیت‌تر و حرفه‌ای‌تر می‌گشتید، می‌توانید به سراغ کتابخانه موسیقی‌ها و افکت‌های پولی و رایگان برنامه بروید یا از استیکرها، فونت‌ها و ترنزیشن‌های گوناگون برای بهبود ویدیو استفاده کنید. از دیگر قابلیت‌ها نیز می‌توان به کنترل سرعت برای تایم‌لپس‌ها و انیمیشن کی‌فریم اشاره کرد.

  • دانلود KineMaster Video Editor از اپ استور اپل (+) (رایگان با خرید درون‌برنامه‌ای) 

۹. برنامه Magisto

بهترین برنامه ادیت فیلم در آیفون

Magisto یک ویرایشگر ویدیوی بسیار شسته‌رفته است. با این اپلیکیشن به قابلیت‌های پیشرفته‌تر از قبیل افزودن لایه‌های متنی و چرخاندن ویدیو دسترسی پیدا نمی‌کنید. بنابراین تمرکز بر سادگی و کارایی برای تازه‌کاران بوده است. درون اپلیکیشن امکان وارد کردن محتوا و سپس انتخاب یک تم برای آن مهیا شده است. Magisto تم‌های مختلفی مانند Dance (رقص) در اختیار شما گذاشته که بسته به محتوای ویدیو می‌توانید به سراغ آن ها بروید. وقتی این کار را انجام دادید، گزینه‌ای برای افزودن موسیقی به ویدیو و همینطور انتخاب مدت‌زمان ویدیو خواهید داشت.

در این مرحله حتی می‌توانید یک عنوان هم به فیلم اضافه کنید. سپس اپلیکیشن به صورت خودکار شروع به پردازش و ساخت ویدیو می‌کند و وقتی هم کارش به پایان رسید، اعلانی برای شما می‌فرستد. با تمام این اوصاف باید گفت که Magisto قرار نیست کنترلی کامل بر اجزای مختلف ویدیو به شما بدهد، اما زمانی که نیاز به ساخت یک ویدیوی سریع و باکیفیت دارید، قطعا به کمک‌تان خواهد آمد.

  • دانلود Magisto از اپ استور اپل (+) (رایگان با خرید درون‌برنامه‌ای) 

۱۰. برنامه Enlight Videolap

برنامه Enlight

اپلیکیشن Enlight استودیوی Lightricks برای مدتی طولانی در فهرست بهترین برنامه ادیت فیلم آیفون دیده شده و یکی از محبوب‌ترین گزینه‌هاست. آنچه این ویرایشگر را جالب توجه می‌کند انعطاف‌پذیری‌اش در ساخت هرگونه ویدیویی است. در نتیجه مهم نیست می‌خواهید یک ویدیوی سبک و سریع با عناصر سرگرم‌کننده بسازید یا کلیپی سینمایی با پیچش‌های هالیوودی، در هر صورت Enlight کارتان را راه می‌اندازد.

آن‌هایی که می‌خواهند افکت‌هایی متنوع و آنی داشته باشند، از آنچه در Enlight یافت می‌شود حسابی لذت می‌برند. کیفیت این افکت‌ها را به هیچ وجه دست کم نگیرید که می‌توانند حسابی توجه‌ها را در جایی مثل اینستاگرام به خود جلب کنند. از این‌ها که بگذریم به پشتیبانی از لایه‌های قابل شخصی‌سازی می‌رسیم که ماسکه کردن، دگرگون‌سازی و حتی ادغام تصاویر را شبیه به کار حرفه‌ای‌ها می‌کنند.

  • دانلود Enlight Videolap از اپ استور اپل (+) (رایگان با خرید درون‌برنامه‌ای)

۱۱. Filmmaker Pro

بهترین برنامه ادیت فیلم در آیفون

اگر به هیچ‌چیز کمتر از حرفه‌ای‌ترین ابزارهای ویرایش ویدیو تن نمی‌دهید، باید قطعا نیم‌نگاهی به Filmmaker Pro بیندازید. این اپلیکیشن انبوهی قابلیت و بی‌شمار افکت و فیلتر سطح بالا دارد و در چشم بر هم زدنی کیفیت ویدیوهایتان را دگرگون می‌کند. گذشته از فیلترهای با کیفیت، Filmmaker Pro در زمینه شخصی‌سازی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به همین خاطر هم ابزاری خواستنی برای رسیدگی به فیلم‌ها به صورت دستی و با جزییات فراوان به حساب می‌آید.

قابلیت دیگری که ارزش اشاره دارد، کتابخانه عمیق ترک‌ها و افکت‌های صوتی است که وقتی می‌خواهید عنصر غافلگیری را به ویدیوها بیاورید خودش را نشان می‌دهد. به همین ترتیب ابزارهایی برای ادیت صدا هم در اختیارتان قرار گرفته تا خیال‌تان از تمام ابعاد کار راحت باشد. Filmmaker Pro مجموعه‌ای عظیم و رو به رشد از فونت‌ها و برچسب‌های باکلاس را هم در خود جای داده که نوعی وقار به ویدیوهای شما می‌آورند و به دیده شدن آن‌ها کمک می‌کنند.

  • دانلود FIlmmaker Pro از اپ استور اپل (+) (رایگان با خرید درون‌برنامه‌ای)

۱۲. برنامه VivaVideo

برنامه vivavideo

اگر می‌خواهید ویدیوهایی جذاب بسازید و در عین حال درگیر پیچیدگی‌های ویرایش فیلم نشوید، لازم نیست به سراغ هیچ‌چیز جز اپلیکیشن VivaVideo بروید. آنچه این ابزار را شدیدا برای تازه‌کاران مناسب کرده، ویدیوهای آموزشی کوتاه برنامه برای تک‌تک ویژگی‌های موجود در آن است. این ویدیوها به شما اجازه می‌دهند درکی بهتر از کارکرد همه‌چیز به دست آورید و بدانید دقیقا باید چه کنید. از سوی دیگر تایم‌لاینی نوآورانه گیرتان می‌آید که برش زدن و کنار هم چیدن ویدیوها را بسیار آسان می‌کند و هیچوقت باعث سرافکندگی نمی‌شود. از سوی دیگر افزون متن، موسیقی، استیکرها و موارد این چنینی هم با همان تایم‌لاین آسان شده است.

از سوی دیگر باید حتما به قابلیت ویرایشگر چند ترکه موسیقی اشاره کرد که باعث می‌شود قادر به افزودن موسیقی، افکت صوتی و صداگذاری‌ها، به صورت همزمان باشید. پس اگر دوست دارید صوت ویدیوهایتان منحصر به فرد باشد، می‌توانید حسابی به گوشه و کنارهای این قابلیت سرک بکشید. اگر هم دنبال نتیجه‌ای دراماتیک‌تر بودید، می‌توانید ویدیوها و تصاویر را با هم ادغام کنید و از همان لحظه نخست توجه‌ها را جلب کنید. در مجموع VivaVideo یکی از آن ویرایشگرهای ویدیویی است که می‌تواند اکثر کاربران را به خود جذب و روحیه خلاق آن‌ها را بیدار کند.

  • دانلود VivaVideo از اپ استور اپل (+) (رایگان با خرید درون‌برنامه‌ای) 

۱۳. برنامه Adobe Premiere Rush

بهترین برنامه ادیت فیلم در اندروید

اگر تاکنون حتی ذره‌ای به دنیای ویرایش فیلم تمایل نشان داده باشید، این را به خوبی می‌دانید که شرکت «ادوبی» یکی از اصلی‌ترین بازیگران این صنعت به حساب می‌آید. در نتیجه وقتی نخستین اپلیکیشن موبایل این شرکت برای ویرایش ویدیوها عرضه شد، می‌دانستیم قرار نیست از آن ناامید شویم. هنگام استفاده از Adobe Premiere Rush می‌توانید به سراغ گستره وسیعی از ابزارهای ویرایشی مختلف بروید، موسیقی‌ها را مدیریت کنید و به شخصی‌سازی ویدیوها با استفاده از انیمیشن‌های گوناگون مشغول شوید.

برای آن‌هایی که به دنبال انعطاف‌پذیری حداکثری به هنگام مدیریت چندین ویدیو به صورت همزمان می‌گردند، تایم‌لاین Premiere Pro از نمای تقسیم شده (Split View) و همینطور حالت تصویر در تصویر (Picture in Picture) پشتیبانی می‌کند و بهره‌وری را بالاتر می‌برد. علاوه بر این می‌توانید به سادگی نسبت ابعاد و سایز ویدیوهای خود را تغییر دهید و برای آن‌ها تصویر بندانگشتی بسازید: هر دو هم قابلیتی معرکه برای آن‌هایی به حساب می‌آیند که فعالیتی گسترده در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام دارند. در نهایت باید این را هم اضافه کرد که Premiere Rush با چندین پلتفرم مختلف سازگار است و این یعنی می‌توانید ویرایش را روی سیستم عاملی مانند macOS و ویندوز آغاز کنید و در جایی دیگر مانند اندروید یا iOS به پایان برسانید.

  • دانلود Adobe Premiere Rush از اپ استور اپل (+) (رایگان با خرید درون‌برنامه‌ای) 

۱۴. برنامه VSCO

بهترین برنامه ادیت فیلم در آیفون

ممکن است دورانی را به خاطر داشته باشید که VSCO یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ادیت عکس اندروید و iOS به حساب می‌آمد، اما شرکت سازنده آن در سال ۲۰۱۷ انبوهی از ابزارهای ویرایش فیلم را نیز به VSCO اضافه کرد تا اپلیکیشنی بسیار جامع‌تر گیرمان بیاید. با استفاده از برنامه VSCO مجموعه‌ای از پیش‌تنظیم‌های با کیفیت برای ویرایش تصویر را در اختیار خواهید داشت و از سوی دیگر می‌توانید هرچی، از تعادل رنگ سفید گرفته تا اشباع رنگی را در فیلم‌ها و عکس‌ها مدیریت کنید.

اما باید این را در نظر داشت که ابزار ویرایش ویدیوی VSCO به صورت رایگان در دسترس قرار نگرفته است. برای به دست آوردن این قابلیت‌ها لازم است اشتراک ماهانه VSCO را خریداری کنید که ۱۹٫۹۹ دلار در سال یا ۱٫۶۷ دلار در ماه آب می‌خورد.

  • دانلود VSCO از اپ استور اپل (+) (رایگان با خرید درون‌برنامه‌ای) 

۱۵. برنامه Apple Clips

برنامه Apple Clips

یکی از ساده‌ترین موارد موجود در فهرست بهترین برنامه ادیت فیلم در آیفون ما، Apple Clip است: گزینه‌ای ایده‌آل برای آن‌هایی که می‌خواهند به شکلی سریع و ساده، کلیپ‌های سرگرم‌کننده ساخته و با دوستان خود به اشتراک بگذارند. اگر در پی اپلیکیشنی هستید که اجازه می‌دهد ویدیوهایی حاوی متون انیمیشنی، فیلترهای گوناگون و موارد این چنینی را در حداقل زمان بسازید، حتما باید نگاهی به این یکی بیندازید.

مثل خیلی دیگر از ابزارهای این لیست قادر به افزودن موسیقی، اموجی‌ها و استیکرها نیز به ویدیوهای خود هستید. اساسا داریم راجع به اپلیکیشنی معرکه برای ساخت کلیپ‌های کوچک و جذاب یا پیام‌های ویدیویی صحبت می‌کنیم. طبیعتا باید در نظر داشت که این ابزاری سطح حرفه‌ای نیست و بنابراین قابلیت‌های پیشرفته‌تر مانند ویرایش ویدیوی چند ترکه، کروما کی و هرچیز دیگری که در امثال Premiere Rush و KineMaster Pro یافت می‌شوند را در آن پیدا نمی‌کنید.

  • دانلود Apple Clips از اپ استور اپل (+) (رایگان)

۱۶. برنامه VN Video Editor

بهترین برنامه ادیت فیلم در آیفون

با فراهم آوردن مجموعه‌ای غنی از ابزارهای بنیادین، VN Video Editor هم به گزینه‌ای ایده‌آل برای تازه‌کاران تبدیل شده و هم حرفه‌ای‌ها. این اپلیکیشن رابط کاربری نسبتا نوآورانه‌ای دارد که وارد کردن محتوا و ویدیوها را بسیار آسان می‌کند. آن چیزی که منجر به برتری VN بر دیگر برنامه‌های ادیت فیلم نیز شده، کنترل کامل بر اجزای مختلف ویدیو است و برای مثال می‌توانید سرعت پخش ویدیو و یا اعوجاج‌های داخل آن را با بالاترین دقت ممکن تنظیم کنید. بهتر اینکه می‌توانید حین ویرایش فیلم به سراغ بیش از ۵۰ افکت زیبا بروید و ظاهری کاملا متفاوت به ویدیوهای خود ببخشید.

VN Video Editor چندین حالت ترنزیشن مختلف و انیمیشن‌های متنوعی دارد که با استفاده از آن‌ها قادر به ساخت افکت‌های منحصر به خودتان نیز هستید. در حالت تصویر در تصویر هم می‌توانید تصاویر یا ویدیوها یا حتی استیکرهای مختلف را به فیلم اضافه کنید و ظاهری متمایز به آن‌ها ببخشید. اگر تمام این‌ها هم کافی نبودند و به دنبال شخصی‌سازی هرچه گسترده‌تر می‌گشتید، از دانستن این خوشحال خواهید شد که امکان ساخت قالب برای فیلم و موسیقی هم مهیا شده. به عنوان نکته پایانی در جریان باشید که VN Video Editor تنظیمات خروجی گرفتن گسترده‌ای دارد و از سقف رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

  • دانلود VN Video Editor از اپ استور اپل (+) (رایگان، ۹٫۹۹ دلار در ماه یا ۶۹٫۹۹ دلار در سال)

سوالات متداول راجع به بهترین برنامه ادیت فیلم در آیفون

در ادامه به سراغ سوالاتی می‌رویم که هنگام انتخاب بهترین برنامه ادیت فیلم در آیفون معمولا ذهن کاربران را به خود جلب می‌کنند.

بهترین برنامه ادیت فیلم برای تازه‌کاران چیست؟

بهترین برنامه ادیت فیلم در آیفون برای تازه‌کاران، iMovie است. این برنامه به صورت پیش‌فرض روی آیفون‌های جدید نصب شده و تمام ابزارهای لازم برای ساخت یک کلیپ به‌یادماندنی و اشتراک‌گذاری آن با دوستان و اعضای خانواده را دارد. از سوی دیگر برای ورود به دنیای ویرایش فیلم می‌توان از اپلیکیشن Splice شرکت GoPro هم استفاده کرد.

یوتیوبرها از چه برنامه‌ای برای ادیت فیلم روی آیفون استفاده می‌کنند؟

اگر می‌خواهید به ویرایش فیلم‌های یوتیوبی روی موبایل خود مشغول شوید، حتما باید یکی از دو ابزار LumaFusion یا Adobe Premiere Rush را انتخاب کنید. هر دو اپلیکیشن انبوهی قابلیت مختلف دارند و بسیاری از یوتیوبرها برای رسیدگی به امور خود به آن‌ها اتکا می‌کنند.

کدام برنامه رایگان ادیت فیلم آیفون، ویدیوهایی بدون واترمارک می‌سازد؟

iMovie بهترین برنامه ادیت فیلم در آیفون است که هیچ واترمارکی روی ویدیوهای شما قرار نمی‌دهد. از سوی دیگر برنامه مورد نظر به صورت پیش‌فرض روی موبایل‌های اپل نصب شده و بنابراین لازم نیست به دنبال برنامه‌ای جایگزین گشته و آن را دانلود کنید.

بهترین اپلیکیشن ویرایش فیلم رایگان برای تیک‌تاک و اینستاگرام چیست؟

هم اپلیکیشن Quik و هم Splice گزینه‌هایی ایده‌آل برای ساخت ویدیوهای کوتاه در اپلیکیشن‌هایی مانند تیک‌تاک و اینستاگرام به حساب می‌آیند. اگر هم می‌خواهید تمام فرایند ادیت فیلم سریع، بی‌دردسر و عاری از سردرد باشد، می‌توانید اپلیکیشن Magisto را تست کنید.

بر اساس رای ۱۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Beebom
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *