ایمپلنت دیجیتال در تهران + قیمت

۱۳۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ آذر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
ایمپلنت دیجیتال در تهران + قیمت
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

امروزه دنیای دیجیتال همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داده است و ایمپلنت دندان نیز از این قاعده مستثنی نیست. ایمپلنت دیجیتال یکی از انواع ایمپلنت‌ است که دارای مزایای شگفت‌انگیری است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

ایمپلنت دیجیتال چیست ؟

امروزه یکی از پیشرفت‌های دندانپزشکی در عرصه کاشت ایمپلنت‌های دندانی، ایمپلنت دیجیتال است که یکی از جدیدترین تکنیک‌های کاشت دندان با استفاده از فناوری‌های پیشرفته است. امروزه، فناوری دیجیتال در دندانپزشکی وارد مرحله اصلی شده است و تقریباً ۳۴ درصد از پزشکان از آن استفاده می‌کنند.

این شاید هیجان‌انگیزترین مرحله در تکامل پذیرش فناوری است. جامعه کاربران با سرعت زیادی در حال رشد است که منجر به پیشرفت‌ها و نوآوری‌ها در پلتفرم‌های متعددی می‌شود که می‌توانند به طور هم افزایی برای بهبود نتایج ترکیب شوند.

یک شبیه‌ساز کامپیوتری سه بعدی در جراحی ایمپلنت دیجیتال برای ارزیابی سلامت اعصاب و استخوان به طور همزمان استفاده می‌شود. دندانپزشک با استفاده از این اطلاعات می‌تواند یک روش منحصر به فرد را برنامه‌ریزی کند. بیمار پس از درمان به طور قابل ملاحظه‌ای درد بسیار کمی را تجربه می‌کند. زیرا این روش شامل کمترین تعداد برش لثه است.

قیمت ایمپلنت دیجیتال در تهران

قیمت ایمپلنت هر واحد ایمپلنت دیجیتال در تهران در حدود ۱۵ الی ۳۰ میلیون تومان است و این هزینه به علت حساسیت، پیشرفتگی و تجهیزات بیشتری که نیاز دارد، هزینه بیشتری به نسبت ایمپلنت‌های معمولی خواهد داشت.

مزایای ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت‌های دیجیتال مزایای متعددی دارند که برخی از آن‌ها در زیر ذکر شده است و از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهند بود:

تصویر

بدون نیاز به جراحی

در حالی که در سیستم‌های کاشت دندان معمولی، عملیات جراحی گسترده و گران قیمت لازم است، در کاشت ایمپلنت دیجیتال، این کار ممکن است با کمترین برش لثه ایجاد شده تکمیل شود و شامل برداشتن بخشی از لثه یا انجام درمان‌های سخت نباشد. لثه نیازی به بخیه ندارد زیرا این کار بسیار سریع و ساده است و در نتیجه دوره نقاهت به مراتب کمتر از درمان‌های دیگر است.

حداقل زمان مورد نیاز برای جراحی

از مزایای ایمپلنت‌های دیجیتال می‌توان به فرآیند نصب سریع و ساده و همچنین دوره بهبود سریع آن‌ها اشاره کرد. روش ایمپلنت دیجیتال تضمین می‌کند که دندان جدید تا ۷۲ ساعت پس از کاشت بهبود یافته و ترمیم می‌شود، در حالی که روش ایمپلنت معمولی مدت زمان زیادی را برای گذاشتن و ترمیم نیاز دارد.

انجام بدون درد

تکنیک‌های مختلف ایمپلنت دندان اغلب ناراحتی‌ها و مسائلی را تجربه می‌کنند که استفاده از آن‌ها را برای بیماران دشوار می‌کند و خطر عفونت و سایر مسائل را افزایش می‌دهد. تکنیک اجرای بدون درد و ایمن و مطمئن ایمپلنت دیجیتال یکی از مزایای آن است. کاشت دندان به لطف محاسبات انجام شده و استفاده از تکنولوژی روز در این بخش به این روش با کمترین ناراحتی و آسیب انجام می‌شود. کاندیدای کاشت دندان هیچ مشکلی در این زمینه نخواهد داشت.

معایب ایمپلنت دیجیتال

معایب ایمپلنت دیجیتال در مقایسه با مزایای آن ناچیز است و شامل موارد زیر است:

  • همه افراد کاندید جراحی ایمپلنت دیجیتال نیستند. شما باید قبل از انجام این عمل با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا کاندید مناسبی برای جراحی هستید یا خیر.
  • از آنجایی که این روش از فناوری پیچیده‌تری استفاده می‌کند و سریع‌تر و دقیق‌تر از ایمپلنت معمولی عمل می‌کند، به طور قابل توجهی گران‌تر است. ایمپلنت دیجیتال 30 درصد قیمت بالاتری نسبت به روش معمولی دارد.
  • یکی از مهم‌ترین شکایات بیماران این است که پزشک توانایی کافی را ندارد. این گلایه تعجب آور نخواهد بود اگر به دکتری مراجعه کنید که آموزش لازم را برای انجام این روش را ندارد.

عمر ایمپلنت دیجیتال

یکی از مهم‌ترین مزایای ایمپلنت‌های دیجیتال طول عمر طولانی آن‌ها است. افرادی که دندان‌های خود را با این روش جایگزین می‌کنند، می توانند تا پایان عمر از ایمپلنت‌های دیجیتال سود ببرند. طول عمر ایمپلنت دیجیتال تا پایان عمر فرد قابل افزایش است.

با این حال، باید به خاطر داشت که نگهداری ایمپلنت و رعایت توصیه‌های بهداشتی دندان نیز تاثیرگذار خواهد بود. این واقعیت است که ایمپلنت دیجیتال حتی بادوام‌تر است و طول عمر بیشتری نسبت به ایمپلنت‌های معمولی . روش ایمپلنت دیجیتال به ترمیم دندان کمک می‌کند. بهترین وضعیت ممکن قطعات ایمپلنت با استفاده از نرم‌افزارهای سه بعدی پیچیده در حین جراحی ایمپلنت تضمین می‌شود که به طور قابل توجهی خطر اشتباهات پزشکی را کاهش می‌دهد.

ایمپلنت دیجیتال بهتره یا معمولی

تفاوت‌های اساسی بین ایمپلنت معمولی و ایمپلنت دیجیتال به شرح زیر است:

میزان تهاجمی بودن: ایمپلنت دیجیتال روشی کم تهاجمی‌تر از ایمپلنت معمولی است به همین دلیل مدت زمان بهبودی آن بسیار سریع‌تر است. هم چنین در ایمپلنت معمولی عوارض ناشی از کاشت ایمپلنت به روش سنتی بیشتر از ایمپلنت دیجیتال است.

نتایج بهبود ظاهری: کاشت ایمپلنت دیجیتال با توجه به شکل و اندازه طبیعی با دندان‌ها زیبایی ظاهری را بهتر از ایمپلنت معمولی برای فرد القا می‌کند.

زمان بهبودی: مدت زمان لازم برای بهبودی کامل در ایمپلنت دیجیتال سریع‌تر صورت می گیرد، در صورتی که در ایمپلنت معمولی دوران نقاهت طولانی مدتی دارد.

میزان دقت: در ایمپلنت دیجیتال به دلیل سه بعدی بودن فرآیند انجام کار، دقت بسیار زیاد است اما در روش کاشت ایمپلنت معمولی امکان خطا و کاهش دقت وجود دارد.

تعداد مراجعات: در روش کاشت ایمپلنت دیجیتال تعداد مراجعات بیمار به دندانپزشک بسیار کمتر از روش معمولی است و نیاز به مراجعات مکرر نیست.

مراحل ایمپلنت دیجیتال

نحوه انجام ایمپلنت‌های دیجیتال شامل یک فرآیند دقیق و هدایت شده توسط کامپیوتر است که مزایای متعددی نسبت به کاشت ایمپلنت به روش معمولی دارد. حال شاید این سوال برای شما پیش آید که ایمپلنت دیجیتال چگونه انجام می‌شود؟ در اینجا یک مرور گام به گام از روش انجام ایمپلنت دیجیتال آورده شده است:

  • سی تی اسکن سه بعدی فک
  • قالب‌گیری دندان بیمار
  • نصب فیکسچر ایمپلنت دیجیتال
  • پوشش ایمپلنت دیجیتال و اتصال اباتمنت

ایمپلنت فوری دیجیتال

در این روش، ضروری‌ترین پیشرفت در مقایسه با روش معمولی، تسریع سرعت کاشت ایمپلنت دندان بدون نیاز به برش زیاد لثه یا بخیه است. استفاده از تکنولوژی کامپیوتری و اسکنرهای دقیق که دقت بسیار بالایی در ایجاد ایمپلنت دندان با توجه به شرایط دهانی فرد دارد، مراحل ساخت ایمپلنت فوری دیجیتال را شامل می‌شود. برای این کار بیمار باید یک روز قبل از مرحله کاشت به دندانپزشک مراجعه کند تا کامپیوتر تصاویر مورد نیاز از دهان بیمار را گرفته و ایمپلنت دندانی را ایجاد کند.

ایمپلنت دیجیتال چقدر زمان میبرد ؟

با این روش کاشت دندان زمان کمتری می‌برد. به طور معمول، دندانپزشک ممکن است هر فیکسچر را در کمتر از ۳۰ دقیقه، گاهی حتی کمتر از ۱۵ دقیقه، کاشت کند. در مقابل، یک روش معمول ایمپلنت به طور متوسط چندین ساعت طول می‌کشد.

آیا ایمپلنت دیجیتال خوب است ؟

ایمپلنت دیجیتال گزینه مناسبی برای افرادی است که نیاز به تعویض دندان دارند. این یک راه حل پیشرفته از نظر فناوری است که جایگزینی طبیعی و کاربردی برای دندان فراهم می‌کند.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *